Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-03-2019, 02:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1357 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 555 Następna
Autor Wiadomość
Post: 05-03-2016, 23:55 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 492
Hej,

Zastanawiam sie nad Vitara. Czy mozecie powiedziec przed jakimi innymi samochodami Vitara wygrala i dlaczego? Co zadecydowalo o decyzji o zakupie? A moze Vitara przegrala i ktos zdecydowal sie na model innego producenta (i dlaczego)?

Mnie najbardziej interesuja modele: Mitsubishi ASX, Toyota Rav4, Hyundai Tucson, Jeep Renegade, Dacia Duster, Subaru XV wszystkie z napedem na 4 kola. W szczegolnosci jak sa zalety i wady napedu 4x4 w Vitarze w porownaniu do inncyh producentow?


Na górę
Post: 06-03-2016, 01:26 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 259
Wybrałem s-crossa ale Vitara długo była na tapecie więc zabiorę głos.
ken-wawa pisze:
W szczegolnosci jak sa zalety i wady napedu 4x4 w Vitarze w porownaniu do inncyh producentow?
zalety: cena :]
(u konkurencji 4x4 występuje często tylko z dieslem i w topowym wyposażeniu)

W 4x4 Tylko Duster jest tańszy. Innych nie brałem pod uwagę właśnie ze względu na cenę.
Duster dla mnie przegrał ze względu na komfort jazdy w warunkach autostradowych, nie rozwiązywalne problemy z klimą w wielu egzemplarzach i bardziej "toporne" wyposażenie wnętrza.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 06-03-2016, 09:23 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 172
ken-wawa,
Widzę, że stoisz przed podobnym dylematem przed jakim stałem ja przez wiele miesięcy. Interesowała mnie wyłącznie wersja z napędem na 4 koła więc na tapecie był podobny zestaw samochodów.

- Nissan Qashqai - odpadł jako ostatni, przede wszystkim dlatego, że w AWD musisz mieć diesla - silnik ma fajną dynamikę i ponoć oszczędny ale stwierdziłem, że nie będę wchodził w pierwszego w życiu diesla u schyłku (mam nadzieję) jego popularności. Nissan miał dla mnie idealne rozmiary i dobre wyposażenie, choć cena nie była szczególnie atrakcyjna
- Renault Kadjar - podobne uwagi jak do QQ, z tym, ze większy ale masakrycznie wykończony - wszystko skrzypi w środku.
- ASX - jak dla mnie od razu po wejściu do auta czujesz, ze kupujesz auto sprzed 5-6 lat, elementy wyposażenia jakby dorabiane (w schowku leżący luzem kabelek usb), wyposażenie adekwatne do okresu w jakim projektowano auto, ponadto diesel
- Rav4 - dla mnie za duże, nie potrzebuję takiego wielkiego auta choć cena była przyzwoita i można było wybierać Pb/ON. Z tym, że benzyna 2.0 pali jak smok, a diesel Toyoty ma nie najlepsze opinie. Pewnie Rav4 byłby pierwszym wyborem dla rodziny 2+2.
- Tucson - piękne, drogie, dobrze wyposażone auto, dla mnie trochę za duże, z paliwożernymi silnikami (to samo dotyczy Sportage i ix35). W dodatku mam sentyment do Hyundaia bo w poprzednim aucie (i30) do dzisiaj nie zepsuło się praktycznie nic (8 lat na karku)
- Subaru - brak jakiegokolwiek zaufania do marki, ceny serwisowania są chore, w sumie na + przemawia tylko napęd
- Renegade - trochę jednak za mały, zwłaszcza bagażnik (w Fiacie 500X jeszcze gorzej); fajny wybór wersji i silników.
- Duster - wziąłbym go gdybym miał odwrotne proporcje jeżdżenia po kiepskich drogach vs. dobre drogi. Zwłaszcza, że teraz można mieć 1.2Tce z 4x4. Za mało jeżdżę w terenie by wybór Dustera miał sens. Jak napisano wcześniej - na Duster nie jest stworzony do jazdy po autostradach.
- S-cross - na plus pojemność wnętrza (bagażnik), na minus silnik; zresztą silnik 1.6 długo wstrzymywał mnie przed Vitarą.

Ostatecznie wybrałem 1.4 AWD AT i póki co jestem bardzo zadowolony choć jestem świadomy jej wad

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 06-03-2016, 20:08 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 492
Mam bardzo podobne spostrzezenia jak Twoje. Widze tez, ze wziales Vitare z silnikiem turbo i automatem, to juz rzad cenowy ok. 100 tys. W tej cenie jest jednak dosc duzy wybor samochodow i zastanawiam sie czy Vitara z tak malym bagaznikiem i tak malym przeswitem to dobry wybor.

Ja sklanialbym sie ku Dusterowi, ale bardzo martwia mnie kwestie jakosci.

Nowy Tucson ponoc tez jest duzo bardziej awaryjny w porownaniu do starszych.

Podoba mi sie Jeep Renegade, ale cena z napedem na 4 kola jak na samochod tak maly jest porazajaca (a i jakosc Fiara chyba taka sobie).

Tak naprawde nie bardzo jest co wybrac. Pare lat temu w tej cenie mozna by kupic Suzuki Grand Vitare, duzy fajny kanciak, ale teraz juz nie produkuja.


Na górę
Post: 06-03-2016, 21:07 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 172
Jeśli prześwit Vitary jest dla Ciebie za mały to pewnie docenisz pewne zalety Dustera. "Mam" w rodzinie Dustera II (FWD) z silnikiem 1.2 i powiem tak: jakość nie jest taka zła, a przynajmniej wiesz dlaczego plastiki są twarde bo ja w Vitarze za ok. 100k nie wiem :)
Pewnie, że Vitara jest lepiej wykończona od Dustera i ma lepsze wyposażenie (to czego najbardziej brakuje w DD to automatyczna klima) a i silnik 1.4 bardziej żwawy i ekonomiczny od tego 1.2 z Renault. Choć rozmiar i właściwości poza drogą asfaltową przemawiają na korzyść DD. Z Dusterem mam też pewne wątpliwości co do bezpieczeństwa - wspomniany egzemplarz dostał solidnie w bok (wymiana słupka bocznego etc) a poduszki się nie włączyły - pogrzebałem trochę po necie i wyczytałem, że w Daciach poduszki są aktywowane trochę inaczej i nie zawsze działa to tak jak należy.

O awaryjności Tucsona nie słyszałem - to auto jest nowe więc cholera go wie jak będzie. Ale z tego co pooglądałem na youtube to napęd AWD Tuscona to bardzo średnia półka (a'la CRV czy RAV4) - do Dustera to mu daleko ale wiadomo nie od dzisiaj, że Dusterem daleko się zajedzie.

Jeep Renegade mi się osobiście nie podoba więc bez żalu go odrzuciłem ze względu na bagażnik.

Automat kupiłem w sumie w ciemno pod wpływem impulsu - nigdy się nim nie interesowałem i w sumie temat automatu pojawił się po raz pierwszy w dniu decyzji o zakupie auta. A gdy kupowałem auto stwierdziłem, że musi mieć jakieś wyraźne przewagi nad i30:
- po pierwsze żwawy silnik, z tego powodu odpadł 1.6 Suzuki bo miałem już dość wycia na wysokich obrotach i planowania manewrów na autostradzie :)
- po drugie, napęd na dwie osie. Mieszkam dość wysoko npm i często jeżdżę w zimie w góry - pewnie, ze z FWD da się żyć ale nowe auto miało mieć jakieś wyraźne przewagi
- no i tym brakującym argumentem do zakupu chyba okazał się automat. Po 6 tygodniach nie żałuję decyzji o AT nic a nic. Jeśli będzie to bezawaryjne urządzenie to nie wyobrażam sobie przesiadki na manuala. Automat w Vitarze jest bardzo szybki i "myśli" lepiej ode mnie więc komfort jest niewiarygodny.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 07-03-2016, 10:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1023
szulik pisze:
- ASX - jak dla mnie od razu po wejściu do auta czujesz, ze kupujesz auto sprzed 5-6 lat, elementy wyposażenia jakby dorabiane (w schowku leżący luzem kabelek usb), wyposażenie adekwatne do okresu w jakim projektowano auto, ponadto diesel
Szulik, doprecyzujmy to, o czym już pisaliśmy - leżący luzem kabelek USB to serwisowa samoróbka do najtańszej wersji Inform, a nie element oryginalny:
http://www.youtube.com/watch?v=tbjFFGwh0jo
Pozostałe wersje posiadają gniazda USB, cinch oraz 12V w seryjnym podłokietniku, którego w Vitarze brak.
Co do wyglądu wnętrza - Vitara rzeczywiście wygląda lepiej, natomiast jakość plastików pozostaje daleko za ASX... Obecnie na minus 4x4 tylko w połączeniu z francuskim dieselem.

_________________
Vitara S 4WD AT

Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 08-03-2016, 09:24 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 324
Lokalizacja: Wawer
szulik pisze:
- Subaru - brak jakiegokolwiek zaufania do marki, ceny serwisowania są chore, w sumie na + przemawia tylko napęd




Brak zaufania do marki? Z tego co widzę jak solidnie i trwale zrobione jest Subaru brata, to na jego tle niestety raczej Suzuki nie budzi zaufania i wygląda na ubogiego krewnego.

Ceny serwisowania może są chore, jeśli weźmie się pierwszy lepszy ASO. Ale wystarczy odrobinę poszukać, i można znaleźć solidny i kompetentny serwis w akceptowalnej cenie.

Moim zdaniem Subaru to zdecydowanie najciekawsza marka japońska. Nie mogliśmy niestety szarpnąć się na Forestera bo na samochodach świat się nie kończy i trzeba oszczędzać tez na inne cele, ale moim zdaniem jest to fura nieporównywalna z Suzuki. Oczywiście poza nawiasem stawiam słynny "Boxer Diesel" na UE, który najpierw po premierze doczekał się wielkich pochwalnych ochów i achów, a obecnie jest odradzany w poradnikach zakupu używanych aut :).


Na górę
Post: 08-03-2016, 09:33 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 172
DS, zgadza się - wymienialiśmy się już na ten temat opiniami. W modelu, który mi pokazywano było takie rozwiązanie. Dlaczego? Pewnie dlatego, że standard wyposażenia (sprzed 5-6 lat) ASX wymagał poprawek przez dilera - podejrzewam, że zamontowali stację multimedialną i stąd kabelek wylądował w schowku.
Zresztą jeśli popatrzeć obecnie na ofertę ASX z AWD to do wyboru jest tylko wersja Invite, czyli druga od dołu z bardzo przeciętnym wyposażeniem - w promocji modelu 2015 za niemal 100k PLN.
Żeby nie było - uważam, ze ASX to fajne auto ale wymaga natychmiastowego gruntownego liftingu lub zmiany generacji bo jest już przestarzałe, co dobitnie pokazuje wyposażenie.

Jarl, o Subaru wyraziłem subiektywną opinię. Owszem, przez wielu marka ta traktowana jest jako premium. Jednak pamiętaj, że choćby w USA Subaru ma, delikatnie mówiąc, średnią opinię zwłaszcza jeśli chodzi o awaryjność. A jeśli chodzi o serwisowanie poza ASO by oszczędzić na serwisie to chyba nie po to się kupuje nowy samochód by nie było nas stać na serwis. Te argumenty + paliwożerność spowodowały, że Subaru odrzuciłem dość szybko podczas swoich rozważań. Każdy ma jednak inne priorytety i co najważniejsze wybiera swoim portfelem.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 08-03-2016, 09:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11061
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Kolega miał Subaru z polskiego salonu. Poza silnikiem i niezłą sprawnością poza asfaltem doświadczenia z jego użytkowaniem nazwał jedną wielką porażką. A to nie był niesławny Boxer Diesel ;)


Na górę
Post: 08-03-2016, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1023
szulik pisze:
DS, zgadza się - wymienialiśmy się już na ten temat opiniami. W modelu, który mi pokazywano było takie rozwiązanie. Dlaczego? Pewnie dlatego, że standard wyposażenia (sprzed 5-6 lat) ASX wymagał poprawek przez dilera - podejrzewam, że zamontowali stację multimedialną i stąd kabelek wylądował w schowku.
Zresztą jeśli popatrzeć obecnie na ofertę ASX z AWD to do wyboru jest tylko wersja Invite, czyli druga od dołu z bardzo przeciętnym wyposażeniem - w promocji modelu 2015 za niemal 100k PLN.
Żeby nie było - uważam, ze ASX to fajne auto ale wymaga natychmiastowego gruntownego liftingu lub zmiany generacji bo jest już przestarzałe, co dobitnie pokazuje wyposażenie

Pełna zgoda, aczkolwiek wersja Invite z 2010 miała już USB w podłokietniku, bez stacji multimedialnej.
ASX właśnie przeszedł lifting (jeszcze nie dostępny w Polsce), który w mojej ocenie hmm... No nie na ASX-a właśnie czekam :)
Obrazek

_________________
Vitara S 4WD AT

Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji


Na górę
Post: 08-03-2016, 11:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11061
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Wygląda teraz jak Łada :zakrecony:


Na górę
Post: 08-03-2016, 14:00 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 324
Lokalizacja: Wawer
Jasne, ze każdy wybiera według własnego rozeznania i portfela. Nie byłoby jednak słuszne żeby powstawała opinia ze Subaru to jakiś podrzędny producent, bo tak nie jest.
Nie wiem czy te samochody to klasa "premium" czy tez nie. Te kryteria premium/ nie premium są zresztą dla mnie niejasne i niewarte piany, jaka bita jest regularnie na niektórych forach, co jest a co nie jest premium. Mogę mówić o samochodzie, którym jeździłem w pewnym okresie dość regularnie, uzbierało się pewnie z 10-12 tysięcy przebiegu, w każdym razie tam przez osiem lat do dziś nic się nie zepsuło. Wykończenie wnętrza, jakość foteli, wygoda, wygłuszenie, nagłośnienie nieosiągalne dla Suzuki ad 2014 (rok produkcji mojego egzemplarza). Co do tej paliwożerności, to symetryczny napęd 4WD robi swoje, no i osiągi z ponad 200 konnego silnika też maja swoje przełożenie na zużycie paliwa. Plus masa – prawie 1,4 tony. Samochód swoje pali, ale jest frajda :).


Na górę
Post: 08-03-2016, 22:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
szulik pisze:
DS,A jeśli chodzi o serwisowanie poza ASO by oszczędzić na serwisie to chyba nie po to się kupuje nowy samochód by nie było nas stać na serwis..

A od kiedy to, że kupujemy nowe auto musi się wiązać z wydawaniem/marnowaniem kasy w ASO. Jak kogoś stać na nowe auto, to nie oznacza że musi trwonić kasę bo wypada- wypada skoro mam nowe pojechać do ASO.
Dziwne rozumowanie :szok: ,

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 08-03-2016, 22:27 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 172
Pokaż proszę gdzie napisałem, że "wypada" jeździć do ASO. Nie wiem jak inni ale ja w ASO nie doświadczam lansu :)

Oczywiście, że jeśli kupujesz nowe auto to nie jesteś skazany na ASO. Jednak zdecydowana większość osób dla utrzymania gwarancji jeździ na przeglądy do ASO. I nic dziwnego w tym nie widzę, że w okresie gwarancji jeździ się z reguły do ASO. I cena serwisu na logikę powinna odpowiadać wartości auta (czyli tym samym części używanych podczas przeglądu). A że ceny przeglądów Subaru są zdecydowanie zawyżone to pewnie trochę osób rezygnuje. Kupujesz auto za 100-120k PLN i płacisz za przegląd 2-3k PLN - to jest dla mnie dziwne.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 08:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 32
Gdy już będę miał środki na zakup samochodu to obok VITARY 1.6 4WD do rywalizacji postawie:


1. PRZYSZŁY MODEL SUZUKI. BĘDĄCY WIĘKSZYM GABARYTOWO SUV'EM - Jeżeli powstanie

----------------------


2 SUBARU XV 2.0i AWD

Obrazek


3. SUBARU FORESTER 2.0i AWD

Obrazek


4. SSANGYONG XAV ADVENTURE - Póki co koncept

Obrazek
Obrazek


5. ASX 1.6 2WD (NOWA WERSJA 2016/2017)

Obrazek


6. JEEP RENEGADE 1.6 E-TorQ 2WD - Choć auto odpadanie zapewne przez wzgląd jak na to iż silnik 1.6 będzie zasłaby na takiego kanciaka a pozatym brak 1.6 w wersji Limited

Obrazek


Na górę
Post: 09-03-2016, 16:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
szulik pisze:
Pokaż proszę gdzie napisałem, że "wypada" jeździć do ASO. Nie wiem jak inni ale ja w ASO nie doświadczam lansu :)

Oczywiście, że jeśli kupujesz nowe auto to nie jesteś skazany na ASO. Jednak zdecydowana większość osób dla utrzymania gwarancji jeździ na przeglądy do ASO. I nic dziwnego w tym nie widzę, że w okresie gwarancji jeździ się z reguły do ASO. I cena serwisu na logikę powinna odpowiadać wartości auta (czyli tym samym części używanych podczas przeglądu). A że ceny przeglądów Subaru są zdecydowanie zawyżone to pewnie trochę osób rezygnuje. Kupujesz auto za 100-120k PLN i płacisz za przegląd 2-3k PLN - to jest dla mnie dziwne.


Na chwilę obecną dla utrzymania gwarancji nie trzeba już robić przeglądów w ASO. Wystarczy inna stacja, która wykonuje wszystkie czynności zgodnie z tymi zaleconym przez producenta. Przepis unijny o tym mówi, że żaden producent nie może narzucić wizyt w jego sieci. A cena nawet 800zł nie odpowiada temu co robią podczas przeglądu bo to defacto olej i filtr + oględziny.
Za tą kwotę to musieliby lać szampana :lol:

A co do przeglądów Subaru to fakt, mocno przesadzają, podobnie jak wielu producentów, szczególnie marek premium, którzy wychodzą z założenia, że jak auto kosztuje dużo to i trzeba dużo kasować nawet za wymianę owego filtra czy oleju.
Czas przeglądu pewnie taki sam, nieco droższe może w zakupie ww. części a i pewnie serwisant salonu z gwiazdą nie zarabia kilka razy więcej niż serwisant tańszych marek. A przegląd jest jakby nie było kilka razy droższy. Zarabia więc zarząd itp :toporek:

P.S. Szulik nie wściekaj się na mnie :P

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 09-03-2016, 17:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 530
ken-wawa pisze:
Mnie najbardziej interesuja modele: Mitsubishi ASX, Toyota Rav4, Hyundai Tucson, Jeep Renegade, Dacia Duster, Subaru XV wszystkie z napedem na 4 kola.


Można dodać Honde HRV oraz Mazdę CX3. Jeżeli w zestawieniu się pojawia RAV4 to naturalnym jej rywalem jest CX5.
Wybór zależy od indywidualnych oczekiwań, trzeba się przejechac i osobiście sprawdzić jakie auto najlepiej pasuje.

_________________
Sprzedam nowe felgi stalowe Suzuki Vitara OEM 16'' oraz nowy kompresor do kół.


Na górę
Post: 09-03-2016, 17:50 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 172
Vitararafała,
Ja się nie wściekam - tylko prostuję twoją interpretację mojej wypowiedzi :)

A jeśli chodzi o utrzymanie gwarancji to sporo osób nie ma zamiaru użerać się z gwarantem samochodu w kwestii interpretacji zapisów GVO, o których piszesz. Czytałem o przypadkach gdy gwarancja jest podważana ze względu np. na użycie podczas przeglądu w ASO własnych materiałów, a co dopiero serwisowania poza siecią ASO. Ja osobiście należę do tych frajerów, którzy wolą pojechać do ASO i mieć święty spokój - z poprzednim autem dopiero przegląd po 7-mym roku zrobiłem poza ASO ale nie wygrałem na tym kwotowo jakoś szczególnie.
W wielu sieciach ASO ceny przeglądów starszych aut (czyli tych, które nie jeżdżą by utrzymać gwarancję) są znacznie niższe - w gruncie rzeczy to kiepska strategia ze strony ASO. Najpierw przyzwyczajają klienta, że przeglądy w ASO są drogie i klient je robi w czasie gwarancji, a potem gdy klient w końcu się "uwalnia" od ASO to nawet może nie zauważyć, że przeglądy w ASO mogłyby być na akceptowalnym poziomie.
Ale trochę zbaczamy z tematu alternatyw dla Vitary...

Bandit1,

Vitara to auto rozmiarami pomiędzy CX3 i CX5, choć cenowo bliżej do CX3. Masz jednak rację, że Rav4 bliżej do CX5. Sam przyglądałem się CX5 ale stwierdziłem, że nie zapłacę tyle za ten samochód choć bardzo mi się podobał. CX3 jest jeszcze ładniejszy ale zdecydowanie za mały ma bagażnik, a z tyłu tylko liliputy mogą jeździć.
Honda HRV w Europie nie ma AWD, a autora tylko takie auta interesowały.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 11-03-2016, 21:39 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 492
Mnie tam Renegade wygladem bardzo sie podoba.

Co sadzicie o niezawnodnosci Fiata? Teoretycznie powinna byc nizsza niz np. Suzuki, ale i dzis Suzuki to juz nie prawdziwy japonczyk, tylko pol japonczyk, pol wegier.


Na górę
Post: 13-03-2016, 18:58 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1572
Wywal stereotypy do kosza, jak dbasz tak masz i czym prostsze auto tym mniej problemów.


Na górę
Post: 13-03-2016, 19:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3144
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokładnie! Wszystko zależy od właściciela i serwisu. Patrząc na fiatowskie doświadczenie w produkcji popularnych aut, można nabrać zaufania. Z drugiej strony, markom, stereotypowo bezawaryjnym zdarzają się "zonki" straszne. Jak chociażby VAG i słynne łańcuchy w 1,4TSI czy olejożerność TFSI. Znam też przypadek Q7 za prawie 400kpln które było wymieniane po wielokrotnej naprawie na nowe i to nowe, miało taką samą usterkę silnika! :zakrecony:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-03-2016, 21:31 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 492
W odniesieniu do ASXa ostatnio natrafiłem na ciekawostke i co gorsza udalo mi sie ja potwierdzic. Otoz jak wiadomo w ASXie jak chcesz naped na 4 kola musisz brac diesla (w sumie diesel jest lepszy do jazdy na 4 kola ze wzgledu na inna charakterystyke, ale w praktyce nie kazdy katuje samochod offroadowo a 4 kola przydaja sie raczej zima po miescie i wtedy czy to diesel i benzyna nie ma wiekszego znaczenia). Starsze Diesle byly japonskie ale ze wzgledu na unijne pomysly, Mitsubishi sie wycfanilo i obecnie sprzedawane samochody maja silnik Diesla francuskiego koncernu PSA czyli Peugot i Citroen. A jak wiadomo czesto francuskie Diesle bezproblemowoscia nie grzesza.... Wiec roznie moze byc....

Z Subaru jest jeszcze jeden problem. Poza Warszawa malo dealerow. Co oznacza, ze praktycznie kazdy jest jakims tam monopolista, a to nie zacheca do uslug dobrej jakosci. Subaru mialo tez sporo problemow z wlasnymi Dieslami. Problemem okazuja sie tez niektore nietypowe czesci - czeka sie na nie miesiacami. Ponoc najgorzej jest jak zaliczysz stluczke. Wtedy potrzebne sa czasem czesci, ktore rzadko sie psuja i zaczyna sie oczekiwanie na dostawe....

Bardzo ciekawi mnie nowa Kia Sportage i Hyundai Tucson. Tylko lepiej byloby poczekac rok, dwa az model pozbedzie sie chorob wieku dzieciecego. Dziwia tez niektore oszczednosci, typu nieduza czesc przyciskow nie jest podswietlana, jakby ktos chcial zaoszczedzic na jednej diodzie led. Do tego pojawiaja sie nowosci, ktorych do tej pory chyba nie bylo w tych samochodach, jak dwusprzeglowa skrzynia biegow. A na tej niemcy sie niezle przejechali (a raczej klienci niemieckich koncernow).


Na górę
Post: 13-03-2016, 21:35 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 492
Bandit1 pisze:
Można dodać Honde HRV oraz Mazdę CX3. Jeżeli w zestawieniu się pojawia RAV4 to naturalnym jej rywalem jest CX5.
Wybór zależy od indywidualnych oczekiwań, trzeba się przejechac i osobiście sprawdzić jakie auto najlepiej pasuje.


CX5 ogladalem zupelnie mi sie nie podoba. Lepiej CRV ale tez jakos nie bardzo. RAV4 kiedys byla fajnym samochodem, teraz tez taka nijaka. W ogole mam wrazenie, ze te trzy samochody bardziej sie nadaja dla kobiety w rozowej sukience i szpileczkach niz dla faceta. Sa jakies malo meskie, ale to tylko moja opinia..... :toporek:


Na górę
Post: 13-03-2016, 21:41 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 172
Akurat francuskie diesle mają generalnie nie najgorszą opinię, chyba nawet lepszą niż japońskie (np. Toyota) - ale tu wchodzimy już w niezłe uogólnianie i łatwo można każdy argument zbić. W przypadku ASX większym problemem jest zmiana dość żwawego 1.8 na mułowatego 1.6, po prostu ASX chyba jest za duży do takiego silnika.

A CRV to raczej van niż SUV - niski prześwit, znikome napęd 4x4 (słynny filmik: https://youtu.be/jkiv-bWbLIo)

Cytuj:
W ogole mam wrazenie, ze te trzy samochody bardziej sie nadaja dla kobiety w rozowej sukience i szpileczkach niz dla faceta. Sa jakies malo meskie, ale to tylko moja opinia....


A to ponoć Vitara jest autem damskim :)

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 14-03-2016, 09:11 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 324
Lokalizacja: Wawer
CR-V to znakomity samochód, solidny, trwały, dobrze wykonany. Rynek wtórny mówi prawdę, trzyma cenę i jest poszukiwany. Koleżanka z pracy sprzedawała niecały miesiąc temu 4-letni egzemplarz, poszedł w jeden dzień. Na dodatek zainkasowała za niego cenę wyższą od wywoławczej (!), pojawiło się z miejsca 2 kupujących i zaczęli podbijać stawkę.

U nas z CV-V jest chyba tylko jeden problem, niestety model ten ma rekordowe wzięcie wśród złodziei.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1357 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 555 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl