Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-01-2024, 00:04 
Offline

Rejestracja: 02-11-2023, 23:30
Posty: 3
Suzuki: 1.4
Witam , chce kupić używana Vitarę 1.4 z automatem Allgrip ,ze względu na to ze Vitara S Allgrip nie bardzo mi się podoba kolorystycznie i wizualnie w środku , a na Angielskim rynku nie ma za wiele Vitar 1.4 z napędem na wszystkie koła , mogę wybrać więcej z napędem na przód , czy to nadal będzie dobry wybór? czy raczej szukać z Allgripem . Większość waszych dobrych opinii o automacie była powiązana z napędem na wszystkie koła .Nigdy wcześniej nie jeździłem automatem czy długo zajęło Wam przestawienie się na automat z manuala ,ewentualnie czego unikać na początku jeżdżąc automatem .


Na górę
Post: 26-01-2024, 07:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Czy napęd 4WD jest Ci do czegoś potrzebny? Jeśli nie, to tylko spalanie będzie wyższe.
Do automatu nie trzeba się jakoś przyzwyczajać. Raczej z powrotem do manuala mógłby być problem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 26-01-2024, 08:09 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Hmm... każdy musi oczywiście ocenić to sam, ja mogę tylko napisać moją subiektywną opinię.
Moją Vitarę (niestety manual, bo automatów nie było) kupiłem w 2021 i to co napiszę odnosi się w dużej mierze do sytuacji wtedy i trudno mi powiedzieć, czy nadal to jest aktualne.

Vitarę kupiłem tylko dlatego miała napęd na 4 koła, gdybym z tego warunku zrezygnował to prawdopodobnie kupiłbym inne auto. U mnie po prostu, gdy zacząłem szukać czegoś z napędem na 4 koła w określonym budżecie to zostały mi dwa samochody: Duster (na którego było mocno nastawiony) i Vitara, w tle jeszcze majaczył jakiś model Ssangyonga, ale wówczas mieli jakieś problemy i nawet krążyły pogłoski, że mogą zbankrutować lub wycofać się z Polski. Finalnie starcie wygrała Vitara - zbliżona cena do Dustera, ale lepsze wyposażenie m.in. tempomat aktywny.

Gdybym szukał tylko przednionapędowego SUVa to określonym budżecie to konkurencja była o wiele większa i moim subiektywnym zdaniem kilka modeli by mogło Vitarę przeskoczyć - oczywiście tu duże znaczenie ma kwestia ceny i trudno mi powiedzieć jak to wygląda u Ciebie w UK, ale w Polsce np. taki Ford Puma wygląda ciekawie, a może coś od Skody, ewentualnie Hyundai/Kia też się fajnie prezentują.

Mała uwaga na koniec, nie chcę Cię zniechęcać do zakupu Vitary, po prostu dla mnie jej przewaga polegała głównie na tym napędzie, skrzynia automatyczna też zbiera raczej dobre opinie (jak wspomniałem ja mam manuala), ale chyba jakoś bardzo nie odstaje na plus w stosunku do konkurencji, media w Vitarze są dość przestarzałe i kapryśnie, nie oferuje też żadnej łączności internetowej (co pewnie dla niektórych może być plusem), wyciszenie jest słabe, systemy bezpieczeństwa są raczej OK, ale konkurencja ma podobne lub lepsze, silnik zbiera raczej dobre opinie i wiele osób chwali Suzuki za bezawaryjność (niestety moja Vitara nie jest tego dobrym przykładem).

Uprzedzając pytanie: czy napęd na 4 koła był mi potrzebny? Nie, to była tama moja fanaberia i nadal nie jest mi niezbędny, ale szczególnie zimą da się zauważyć jego zalety. Jest nawet dość zwodniczy, bo człowiek rusza normalnie bez żadnego poślizgu oraz buksowania kół i dopiero przy hamowaniu dociera do niego, że jest ślisko. ;)

Jeszcze odnośnie przyzwyczajania do automatu - miałem okazję kilka razy jeździć automatem (i to dość starym) od kolegi... dla mnie bajka i nie czułem żadnego dyskomfortu przechodząc z manuala na automat. Za to stojąc w korku moim manualnem wiele razy miło wspominałem ten automat. :)


Na górę
Post: 26-01-2024, 11:00 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
wawax pisze:
Czy napęd 4WD jest Ci do czegoś potrzebny? Jeśli nie, to tylko spalanie będzie wyższe.
Do automatu nie trzeba się jakoś przyzwyczajać. Raczej z powrotem do manuala mógłby być problem.


tak jest potrzebny - do bezpieczniejszej jazdy na suchej nawierzchni ,czy w deszczu.... ( nie tylko śnieg i błoto)


Na górę
Post: 26-01-2024, 15:08 
Offline

Rejestracja: 02-11-2023, 23:30
Posty: 3
Suzuki: 1.4
wawax pisze:
Czy napęd 4WD jest Ci do czegoś potrzebny? Jeśli nie, to tylko spalanie będzie wyższe.
W sumie to nie jest mi bardzo potrzebny , jazda głownie drogami asfaltowymi , zimy tu nie ma wogole ,sporadycznie spadnie śnieg raz na rok 2-3 cm i tyle , myślałem bardziej czy jak się przełącza na tryb sport lub auto czy zmienia się charakterystyka jazdy ? sztywniejszy ?, jeszcze jedno pytanie jak jadę na D czy można przełączać łopatkami przy kierownicy od razu czy trzeba zatrzymać i przełączyć na manual i dopiero potem używać Łopatek przy kierownicy ?.


Na górę
Post: 26-01-2024, 15:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 492
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Można przełączać łopatkami tylko poco?. Mam i nie używam.W trybie sport podnoszą sie obroty lepiej reaguje na przyspieszenie i trzyma sie lepiej i bezpieczniej na krętych drogach i zakrętach.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 26-01-2024, 15:59 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 223
Być może Vitary są inaczej zestrojone niż np. Scross. ja w nim w trybie Sport w zimie i po sniegu już nie jeżdże. Już raz leciałem bokiem jak BMW. Tył na zakrętach też potrafi wyprzedzić.

Pozostaje tryb Auto, który kompletnie się nie sprawdza w terenach górzystych z racji zbyt niskich obrotow. Zima używam prawie wyłącznie trybu M przy Auto/Snow. Bez śniegu, D/Sport. Niestety brakuje trybu który podbija obroty jak Sport, ale jednocześnie nie rusza ustawień choćby ESP (którego w tym trybie praktycznie nie ma)

Łopatek można używać w dowolnym momencie i trybie. Skrzynia nie pozwoli wrzucić zbyt wysokiego lub zbyt niskiego biegu. W trybie M sama też zrzuca wyższe biegi na niższe (w drugą stronę już nie i można piłować na jedynce), co jest pomocne przy dojazdach do świateł.

Niepopularna opinia, do automatu trzeba się przyzwyczajać, a jak człowiek jeździł całe życie manualem, to może go drażnić że auto w złym momencie zmienia biegi (bo skrzynia nie wie że za chwilę górka i niepotrzebnie wrzuca 6ke i próbuje podjeżdżać pod wzniesienie z 1300rpm). Proponuję jazdę próbną i nie tylko po płaskim.

Zgadzam się też z przedmówca. Jak Suzuki to tylko z Allgrip i może z automatem. W przypadku ośki, prawie każde współczesne auto będzie od Suzuki lepsze/nowocześniejsze/wygodniejsze itd.itp


Na górę
Post: 26-01-2024, 17:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jadąc po tej samej górzystej i krętej drodze czasem używam auto, czasem sport, a czasem trybu M. Wszystko zależy od humoru. W każdym trybie jedzie dobrze, choć oczywiście inaczej. Grunt to wiedzieć czego się można spodziewać i dostosować tryb jazdy do oczekiwań.

Tryb sport na śnieg to faktycznie lekki hardcore. Jeśli chcesz się poślizgać w takich warunkach, to tryb snow będzie dobry. Auto jest wtedy lekko nieobliczalne, bo za późno dołącza tył. Ale do normalnej jazdy po śniegu auto zwykle jest ok.

Co do zbliżających się górek - szybkie wciśnięcie i puszczenie gazu powoduje redukcję.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]