Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-11-2018, 19:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 902 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 3437 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-08-2018, 17:07 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
dominiq pisze:
A co jest złego w piątce przy 50 podczas toczenia się?
A czy to jest odpowiedź na moje pytanie?

telefon usunięty :P


Na górę
Post: 15-08-2018, 19:43 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 40
dominiq pisze:
A co jest złego w piątce przy 50 podczas toczenia się?


dla ciągnika rolniczego to nic....


Na górę
Post: 15-08-2018, 20:08 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3048
Lokalizacja: Kwidzyn
dominiq pisze:
A co jest złego w piątce przy 50 podczas toczenia się?

Wiem, że nie powinienem ale odpowiem pytaniem: a co jest dobrego? :niewiem:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-08-2018, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
emka pisze:
Ten sprytny podpowiadacz zmiany biegu jest nierefolmowalny? Nie da się zmienić żeby nie sugerował "piątki" przy pięćdziesięciu? :)


Nie da sie zmienic.
Po prostu na niego nie patrz ;)

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 15-08-2018, 21:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 628
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
macioo pisze:
dominiq pisze:
A co jest złego w piątce przy 50 podczas toczenia się?

Wiem, że nie powinienem ale odpowiem pytaniem: a co jest dobrego? :niewiem:

Niskie spalanie. Niższa emisja. A z silnikiem nic złego się nie stanie. Nie wybuchnie ani się nie rozleci.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 15-08-2018, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 752
Remote pisze:
Po prostu na niego nie patrz ;)


O to to to... patrz na drogę, nie ekranik.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 16-08-2018, 05:31 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
piomic pisze:
Remote pisze:
Po prostu na niego nie patrz ;)


O to to to... patrz na drogę, nie ekranik.
Mądrale ;). Chodziło mi o to, czy to jakoś można modyfikować, a wy mi od razu rady życiowe :D


Na górę
Post: 16-08-2018, 05:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 752
W każdym współczesnym samochodzie tak jest - chodzi o normy spalania.

_________________
Pamiętasz co obiecywała?


Na górę
Post: 16-08-2018, 05:42 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
piomic pisze:
W każdym współczesnym samochodzie tak jest - chodzi o normy spalania.
Wiem, ale w drugim ta asystentka jest jakoś bardziej wyrozumiała.


Na górę
Post: 16-08-2018, 08:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Są producenci w których ten asystent jest powiedzmy ciut bardziej użyteczny i dostosowuje się do warunków na drodze (nachylenie etc) lub ustawienia trybu jazdy np. w VW.
Jednak w większośći marek działa zero-jedynkowo czyli przy danych obrotach podpowiada aby wrzucić kolejny bieg.

W Suzuki nie da sie go programować/zmieniać - więc po prostu się nim nie przejmuj.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 16-08-2018, 09:56 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 76
Mam wrażenie, że u mnie jednak nie jest to tak bardzo 0-1. Jeżeli jade pod górkę powiedzmy na czwórce na pewnych obrotach, powiedzmy 2k, i samochód zużywa dużą część dostępnej mocy (ale wciąż jest jej na tyle, ze obroty nie spadają) to podpowiadacz nie sugeruje zmiany biegu. Jak tylko się wypłaszczy na tyle, że do utrzymania tych samych obrotów potrzebne jest tej mocy mniej, wyskakuje podpowiedź żeby zmienić bieg.

_________________
Vitara S AllGrip MT


Na górę
Post: 16-08-2018, 14:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 92
Ten GSI to porażka, jeśli chodzi o eko jazdę. Jak wrzucę "5" w zakresie 50-60km/h to momentalnie wzrasta zużycie paliwa i tak się dzieje do ok 80 km/h, potem znowu spada. Dlatego ja nigdy nie wrzucam "5" nawet jak jadę jak emeryt do 80 km/h i przez to zużywam mniej paliwa, przynajmniej według wskazań komputera.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 16-08-2018, 16:17 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 307
Lokalizacja: Wawer
Szkody dla eksploatacji silnika w długiej perspektywie wynikające z uporczywej jazdy na zbyt niskich obrotach są oczywiste, ale w Brukseli jak wiadomo zatrudnieni są pierwszorzędni fachowcy odkręcania kota ogonem. Jazda benzyniakiem z obrotami 2500/min jest niedobra, ale na emitowanie całego tego szkodliwego syfu przez TeDeI-ki przymknięto oczy i nie ma problemy. Słyszał ktoś, żeby chociaż jednego TeDeIka w Polsce wycofano z eksploatacji po wybuchu afery?

A sugestie V-tego biegu przy 50 km/ha sugerowałbym z premedytacja ignorować.


Na górę
Post: 16-08-2018, 18:19 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 640
Większym problemem są silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Okazuje się że generują bardzo dużo cząstek stałych, dlatego wymóg wprowadzenie filtrów

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 16-08-2018, 18:27 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3048
Lokalizacja: Kwidzyn
Niech tam sobie wszyscy mówią co chcą. Mnie zawsze uczono, że jeżeli jadąc na danym biegu wcisnę gaz, a samochód zamiast przyspieszać wpada w konwulsje (a tak się dzieje przy 50km/h na V biegu w S-cross 1,6), to znaczy, że bieg jest za wysoki. Ogólnie, to nie zwracam uwagi na "podpowiadacza". Żałuję tylko że miejsce na wyświetlaczu, które zajmuje, nie może zajmować inna informacja.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 16-08-2018, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 494
5b to przy 100 kmh, auto nie powinno sie dlawic ,szarpac jakkolwiek to nazwać, po dodaniu gazu.

_________________
Sprzedam nowe felgi stalowe Suzuki Vitara OEM 16'' oraz nowy kompresor do kół.


Na górę
Post: 17-08-2018, 10:52 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 307
Lokalizacja: Wawer
2 tys. obr./min to jest jak dla mnie minimum dla silnika beznzynowego bez turbo. Awaryjnie 1800, ale na pewno nie mniej.


Na górę
Post: 17-08-2018, 11:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Dzisiaj sprawdziłem czy da się jechać w terenie zabudowanym na V biegu.
Obroty poniżej 1500, teren raczej płaski, prędkość 45-50 km/h. Pusta droga.
Gdy spadały w okolice 1000 obrotów zaczynałem słyszeć podejrzane odgłosy z silnika ;)
Delikatne przyspieszanie możliwe bez hałasów, ale taka jazda to chyba tylko gdy musisz się dotoczyć do stacji benzynowej na oparach :D


Na górę
Post: 17-08-2018, 11:32 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
@piomic i @dominiq tak jeżdzą, chodzi o normy spalania. A co złego w toczeniu się na "piątce" przy 50km/h? . Jakby mało tego @piomic sugeruje nie patrzeć na ekranik tylko na drogę. Wnoszę petycję o usunięcie zegarów i deski rozdzielczej z auta!


Na górę
Post: 17-08-2018, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 628
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Dominik tak Vitarą nie jeździ bo ma skrzynię automatyczną i nie zaprząta sobie tym głowy :) Jednak Wy byście takiej nie mogli mieć ;) Tutaj jak się jedzie po płaskim ze stałą prędkością to na blacie jest 1250 obrotów. Zawału byście dostali zapewne w takiej sytuacji ;) Jak Wam silnik szarpie przy 1500 to może zacznijcie lać jakieś porządne paliwo? :reggae:

W każdym aucie jakie miałem skrzynia utrzymywała tak niskie obroty, nawet jeszcze w tych, które były projektowane przed tym, gdy ecodriving i niskie spalanie były modne. I żaden silnik się nie rozleciał, nie szarpał ani nie zużył przedwcześnie (nigdy nie miałem problemów z żadnym silnikiem).

Przed chwilą jechałem Fordem Ka. 1.2 benzyna. Przy 50km nakazuje wrzucenie 5b. Wrzucam, obroty spadają do 1200-1300, auto jedzie, nie szarpie, nie prycha, nie trzęsie się. Nie wiem o co chodzi? :niewiem:

Mam nadzieję tylko, że przez te gadkę o ASB nie wywołam mojego fana ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 17-08-2018, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 628
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Avalanche pisze:
Dzisiaj sprawdziłem czy da się jechać w terenie zabudowanym na V biegu.
Obroty poniżej 1500, teren raczej płaski, prędkość 45-50 km/h. Pusta droga.

A w momencie, gdy wrzuciłeś bieg przy podpowiedzi, to na ile spadły na 5b? No bo przecież nie na te 1000, o których piszesz.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 17-08-2018, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Ja wczoraj mialem caly dzien zastepcze nowe Polo 1.0T z DSG. Musialem zrobic akurat 400km a bylem umowiony na przeglad wiec taki dostalem...

W trybie D skrzynia trzyma bardzo niskie obroty i ciut ten silnik zamula. Nawet w miescie mi wrzucal 6 i 7 bieg. W sumie trzeba bylo mocno wciskac gaz aby srednio dynamicznie jechac. Czkawki czy dziwnych odglosow z silnika nie bylo.
Za to przestawieniu na S rewelacja. Obroty caly czas powyzej 1900 i dynamiczna jazda.

Jakbym mial takie auto to bym tylko w trybie S jezdzil.



ps. absolutnie genialne te nowe zegary z tableta. Boskie.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 17-08-2018, 13:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 628
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
W Vitarze jest podobnie. Na ustawieniu Auto silnik i skrzynia są zamulone. Dobre do spokojnej, emeryckiej i ekonomicznej jazdy. Po przełączeniu w tryb Sport auto robi się zauważalnie żwawsze a skrzynie utrzymuje wyższe obroty. Niestety trzeba za każdym razem kliknąć na Sport, bo wybranego tryby nie pamięta po zgaszeniu silnika. Choć ja zazwyczaj jeżdżę na auto. Gdy trzeba wyprzedzić to pedał do oporu i automatyczna redukcja albo wcześniej zrzucam bieg łopatką przy kierownicy (działa w trybie D, nie trzeba przełączać na M, to jest fajne).

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black
Obsesyjny wielbiciel automatycznych skrzyń biegów


Na górę
Post: 17-08-2018, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 864
Lokalizacja: Warszawa
Jarl pisze:
Słyszał ktoś, żeby chociaż jednego TeDeIka w Polsce wycofano z eksploatacji po wybuchu afery?

W Polsce nie, ale w Niemczech samochody które nie przeszły akcji serwisowej są odgórnie wyrejestrowywane:
https://spidersweb.pl/autoblog/dzien-do ... zywistosc/


Na górę
Post: 17-08-2018, 15:44 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 307
Lokalizacja: Wawer
Dzięki za ten link. Jest gorzej niż myślałem. Samochód do wyrejestrowania, czyli za przekręty producenta odpowiada nabywca (!).

W USA samochody, które zostały sprzedane z zastosowaniem oszustwa i niespełniające norm środowiskowych zostały odebrane przez sprzedającego ze zwrotem kwoty dla kupującego. Zdjęcie z jednego z placów, gdzie zgromadzono te cuda motoryzacji:
http://www.wykop.pl/ramka/4242887/cment ... e-zdjecia/


W UE natomiast nabywców oszukano, narażono środowisko i zdrowie ludzi, i problem ma nie oszukujący, a ale raczej oszukany.


Pytanie gdzie jest normalnie?
Sorry za OT.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 902 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 3437 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl