Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-08-2019, 12:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 3150 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-08-2018, 08:52 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Może dodasz przy jakich obrotach i na jakim biegu to zwrócę uwagę,chociaż żona mówiła mi ostatnio że słyszy coś podobnego do turbiny -ja mam 1,6


Na górę
Post: 02-08-2018, 08:55 
Offline

Rejestracja: 24-10-2016, 08:27
Posty: 21
słychać na 5 i 4, na 3 nie próbowałem, ale żeby było miarodajnie, to na 5 biegu sprawdź...
dźwięk dokładnie taki jak opisuje Twoja żona, czyli zbliżony do gwizdu turbiny


Na górę
Post: 02-08-2018, 09:19 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 179
Głupie pytanie: a to nie od opon? Pytam bo np. Klebery wielosezonowe dają taki gwizd przy przyspieszeniu.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 02-08-2018, 09:27 
Offline

Rejestracja: 24-10-2016, 08:27
Posty: 21
Paffcio pisze:
Głupie pytanie: a to nie od opon? Pytam bo np. Klebery wielosezonowe dają taki gwizd przy przyspieszeniu.


To na pewno nie od opon, latem i zimą jest tak samo (zima Nokian WR D4). Gwizd jest wyraźnie z silnika i podczas przyspieszania (w przedziale 100-120 km/h) nawet minimalne ujęcie gazu powoduje ciszę


Na górę
Post: 02-08-2018, 09:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11238
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
W mojej nie występuje.


Na górę
Post: 02-08-2018, 09:49 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 180
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara
za 19 tyś biere panie nawet jutro,a pojutrze będę do przodu o ładne parę tyś haha, a tak na poważnie, zaskakuje mnie rozgoryczenie zakupem, ja rozumiem, że auto może mieć wady, nie spełnia wyobrażeń, okazuje się mniej praktyczne itp itd, ale te biadolenia brzmią jakby kolega kupował auto z zamkniętymi oczyma, losując z worka co mu tam przypadnie od losu.. ludzie jednak potrafią mnie nadal zadziwić...


Na górę
Post: 02-08-2018, 10:35 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 327
Suzuki: brak :(
Noo to jak z często z kupowaniem mieszkań. Najpierw kupuje się mieszkanie przy wysypisku bo tanio, a potem lament na całe forum mieszkańców że to nie do pomyślenia że śmierdzi za oknem. I petycja za petycją idzie bo wysypiska nie może być, bo to oszustwo itd...


Na górę
Post: 02-08-2018, 10:53 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Proponuję rozdzielić tematy forum na: " poważne " - niedociągnięcia i mało komu ważne na tym forum Usterki


Na górę
Post: 02-08-2018, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 203
Moim zdaniem w Vitarze nie ma poważnych niedociągnięć. Np. silnik 1.6 suzuki używa od wielu lat i jest to jednostka sprawdzona. Zdarzają się natomiast usterki w niektórych egzemplarzach. Usterki te wynikają też często z niewłaściwej eksploatacji niestety coraz to bardziej delikatnych samochodów. Ludzie mieszają np. różne płyny chłodzące (z różnych grup), a potem wskutek tego, np. pada im przedwcześnie uszczelka pod głowicą i jest zdziwienie. Inni zaś wyłączają stację multimedialną (myślą, że wyłączyli, a tak naprawdę przełączyli ją w stan czuwania, który pobiera prąd przy wyłączonym silniku), rozładowując w ten sposób akumulator i potem się dziwią, że nie mogą zapalić samochodu. Takie przykłady można mnożyć, gdyż mało kto czyta instrukcję obsługi, a potem jest zdziwienie i mowa, że auto ma usterki i wady.

Fakt, że można zaobserwować pogorszenie się jakości samochodów na przestrzeni ostatnich lat, ale tyczy się to wszystkich marek, i nie do końca jest to wina producentów. Wynika to głównie z tzw. ekologii zwłaszcza Unijnej i coraz to nowych norm i zaleceń, często bezsensownych.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 02-08-2018, 11:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11238
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Trochę OT, ale zobaczcie jak wypadły "SUVy Suzuki" wg Warranty Direct 2018:
https://www.wyborkierowcow.pl/ranking-n ... rect-2018/


Na górę
Post: 02-08-2018, 12:39 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 86
Jedyna naprawdę uciążliwą wadą w vitarze jest bardzo słaby układ kierowniczy. Hałas też jest faktem ale w mojej opinii nie jest na tyle duży żeby ten samochód dyskwalifikować. Trzeba pamiętać, ze vitara waży jakieś 15-20 procent mniej niż inne samochody tego segmentu, co jest zaletą. Ile to znaczy można sprawdzić zabierając 3 pasażerów (około 200kg). Zdecydowanie pogorszy się przyspieszenie, hamowanie, stabilność w zakrętach i wzrośnie spalanie.
To, że drzwi zamykają się gorzej tez wynika z ich małej wagi. A hałasująca tylna tablica to wina osoby ją montującej a nie konstrukcji samochodu.
Niektórzy narzekają na spalanie detonacyjne. To ewidentnie robota dla serwisu. W moim egzemplarzu brak takich objawów. Być może jest to związane z dużą wysokością npm (rozrzedzone powietrze)?
Żadnych świstów czy gwizdów pomiędzy 100-120km/h też nie ma. Silnik jest głośniejszy przy przyśpieszaniu ale brak jakichkolwiek nienaturalnych hałasów.
Przy moim sposobie użytkowania (małe miasto i krótkie odcinki po drogach lokalnych) nie miałbym żadnych zastrzeżeń gdyby nie fatalny układ kierowniczy.


Na górę
Post: 02-08-2018, 12:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 203
Jest to układ kierowniczy SUV-a, którego wspomaganie jest tutaj sterowane komputerowo, a w wersji z napędem na cztery koła jest sprzężony z systemem AllGrip, który w odpowiednich momentach zmienia siłę i sposób tego wspomagania. Nie należy go w żadnej mierze, co wielu próbuje robić, porównywać z układami kierowniczymi w zwykłych samochodach osobowych. W mojej vitarze układ pracuje jak najbardziej poprawnie, zgodnie z założeniami.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 02-08-2018, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 566
Nie mozna drzwi wyregulowac, żeby zamykały sie za pierwszym razem? ;)


ogr.ogrowicz pisze:

Tylko ten silnik najlepiej „ciągnie” przy 4400 obr/min, a odcięcie masz przy 6 albo 6,5 obr/min (wskażcie proszę poprawną wartość bo mam chwilową ambę). Tak jak zauważyłeś, silnik działa jak stara benzyna, ale to normalne i prawidłowe działanie. Stąd mechanik nie mógł znaleźć awarii. Jak masz za małe obroty przy obciążeniu to prócz głośnych zaworów pojawiają się problemu z panewkami wału, niekiedy nawet masz uszkodzenia korbowodów. I to niezależnie od marki samochodu, dotyczy każdego silnika. Odkładasz nawyki z jazdy silnikiem z turbo i pozwalasz się kręcić. Powyżej około 3500 obr/min (poprawcie jeśli trzeba) zmienia się charakterystyka silnika i z anemicznej padaki robi się fajny motor, tyle że już nie tak ekonomiczny. VVT daje znać o sobie :)


:ok: , nie bać sie jazdy na wyższych obrotach.




5b wrzucam przy 100 km/h, a są tacy ktorzy wrzucają przy 50 km/h.

_________________
Sprzedam nowe felgi stalowe Suzuki Vitara OEM 16''


Na górę
Post: 02-08-2018, 13:18 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 86
fox pisze:
Jest to układ kierowniczy SUV-a, którego wspomaganie jest tutaj sterowane komputerowo, a w wersji z napędem na cztery koła jest sprzężony z systemem AllGrip, który w odpowiednich momentach zmienia siłę i sposób tego wspomagania. Nie należy go w żadnej mierze, co wielu próbuje robić, porównywać z układami kierowniczymi w zwykłych samochodach osobowych. W mojej vitarze układ pracuje jak najbardziej poprawnie, zgodnie z założeniami.


To jest najbardziej klasyczny z klasycznych układów kierowniczych, zębatkowa przekładnia wspomagana servomotorem, jak prawie wszystkie dzisiejsza konstrukcje.
Suzuki jeszcze się nie nauczyło jak poprawnie je konstruować.


Na górę
Post: 02-08-2018, 13:29 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Cytuj:
Cytuj:
Chciałbym dopytać czy wyraźny gwizd silnika zaczynający się przy przyspieszaniu od 100 km/h a kończący się na 120 km/h jest normą w silniku 1,6 (mam wersję 2WD) czy to dotyczy pojedynczych egzemplarzy w tym mojego i z czym to może być związane?

[/quote]

Ja też słyszę "gwizd"na 4 od 80 km/h, na 5 od 100 km/h ,ale taka jest charakterystyka tego silnika,można tego nie usłyszeć jak jedzie się po mocno chropowatej nawierzchni - w tedy opony to zagłuszają.


Na górę
Post: 02-08-2018, 13:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11238
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
bielux pisze:
Suzuki jeszcze się nie nauczyło jak poprawnie je konstruować.

OK, zaraz znowu ktoś napisze, że "fala hejtu" itd.
Ale co zrobić jak się czyta takie teksty jak wyżej?

Nie chodzi już o Vitarę, która ma nieco inaczej pracujący układ kierowniczy niż np. niemieckie samochody, ale
jechałeś kiedyś I generacją SX4 czy Swiftem Sport?
Jeżeli jechałeś i twierdzisz, że inżynierowie Suzuki nie potrafią konstruować układu kierowniczego, to problem leży niestety po twojej stronie :niewiem:


Na górę
Post: 02-08-2018, 13:51 
Offline

Rejestracja: 29-04-2017, 06:58
Posty: 26
Suzuki: Vitara 4x4
eeee vitara jest super.

Teraz ktos głośno powiedział o wspomaganiu :)

Układ kierowniczy jest wspaniały, do prosta zeby jechac trzeba cały czas delikatne kontry wykonywać prawo lewo, kierownica nie wraca do srodkowego położonia czyli każdy zakret musimy prostować kierownice :)

E tam... czepiam sie, auto za 85 tys musi byc idealne :D

Myslisz sie bielux, z tym wspomaganiem jest dopasowane i skonstruowane pod użytkownika Vitary aby doznał komfortu jakiego nigdy w innym aucie nie odczuje,
(nie krytykuj bo Cie zlinczuja :D )


bielux pisze:
Jedyna naprawdę uciążliwą wadą w vitarze jest bardzo słaby układ kierowniczy. Hałas też jest faktem ale w mojej opinii nie jest na tyle duży żeby ten samochód dyskwalifikować. Trzeba pamiętać, ze vitara waży jakieś 15-20 procent mniej niż inne samochody tego segmentu, co jest zaletą. Ile to znaczy można sprawdzić zabierając 3 pasażerów (około 200kg). Zdecydowanie pogorszy się przyspieszenie, hamowanie, stabilność w zakrętach i wzrośnie spalanie.
To, że drzwi zamykają się gorzej tez wynika z ich małej wagi. A hałasująca tylna tablica to wina osoby ją montującej a nie konstrukcji samochodu.
Niektórzy narzekają na spalanie detonacyjne. To ewidentnie robota dla serwisu. W moim egzemplarzu brak takich objawów. Być może jest to związane z dużą wysokością npm (rozrzedzone powietrze)?
Żadnych świstów czy gwizdów pomiędzy 100-120km/h też nie ma. Silnik jest głośniejszy przy przyśpieszaniu ale brak jakichkolwiek nienaturalnych hałasów.
Przy moim sposobie użytkowania (małe miasto i krótkie odcinki po drogach lokalnych) nie miałbym żadnych zastrzeżeń gdyby nie fatalny układ kierowniczy.


Ważne jest aby krecić auto do 5 - 6 tys obrotów wtedy auto jedzie ( najlepsza rada jak może byc jezdzij od swiateł do swiateł i krec po 6 tys obrotów, bo to silnik wolnossący i jak mantra jest powtarzana na forum, dzieki temu twoja skrzynia nie bedzie zgrzytać) , a ten hałas silnika to tak ma być bo to wina powietrza ze przenosi hałas, w próżni nie ma dzwięku wiec i hałasu silnika by nie było - Wszystko da sie wytłumaczyć :D


Albo posiadacze Vitar przesiedli sie z polonezów i są pod wrażeniem jakości albo boja sie przyznać ze to auto to bubel jakich mało :) Ja kupiłem to tylko ze względu na naped 4x4 i to był błąd :)



ogr.ogrowicz pisze:

Tylko ten silnik najlepiej „ciągnie” przy 4400 obr/min, a odcięcie masz przy 6 albo 6,5 obr/min (wskażcie proszę poprawną wartość bo mam chwilową ambę). Tak jak zauważyłeś, silnik działa jak stara benzyna, ale to normalne i prawidłowe działanie. Stąd mechanik nie mógł znaleźć awarii. Jak masz za małe obroty przy obciążeniu to prócz głośnych zaworów pojawiają się problemu z panewkami wału, niekiedy nawet masz uszkodzenia korbowodów. I to niezależnie od marki samochodu, dotyczy każdego silnika. Odkładasz nawyki z jazdy silnikiem z turbo i pozwalasz się kręcić. Powyżej około 3500 obr/min (poprawcie jeśli trzeba) zmienia się charakterystyka silnika i z anemicznej padaki robi się fajny motor, tyle że już nie tak ekonomiczny. VVT daje znać o sobie :)


Starej benzyny sie nie kreciło do 6 tys obrotów... :sciana:


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:06 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 179
Wychodzi na to że mam zepsutą Vitarę. Franca po puszczeniu kierownicy jedzie prosto (sprawdzane wiele razy), silnik pracuje jak KAŻDY INNY wolnossacy motorek. Tylko że w przypadku lekkiej Vici jest on całkiem dynamiczny. Cholerka, jak żyć panie premierze?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:10 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 86
Avalanche pisze:
bielux pisze:
Suzuki jeszcze się nie nauczyło jak poprawnie je konstruować.

OK, zaraz znowu ktoś napisze, że "fala hejtu" itd.
Ale co zrobić jak się czyta takie teksty jak wyżej?

Nie chodzi już o Vitarę, która ma nieco inaczej pracujący układ kierowniczy niż np. niemieckie samochody, ale
jechałeś kiedyś I generacją SX4 czy Swiftem Sport?
Jeżeli jechałeś i twierdzisz, że inżynierowie Suzuki nie potrafią konstruować układu kierowniczego, to problem leży niestety po twojej stronie :niewiem:


Nie tylko niemieckie ale też francuskie, amerykańskie, koreańskie, japońskie i wiele innych.
SX pierwszej generacji jechałem raz i o dziwo układ kierowniczy pracował poprawnie, zgaduję, że hydrauliczny. poprzedni swift -brak doświadczeń.

Jechałem za to baleno, s-cross, ignis, vitara i nowy swift. I w żadnym z nich nie ma dobrze działającego układu kierowniczego. Jeżeli tego nie zauważasz to problem chyba jednak po Twojej stronie?

Jeszcze tylko dodam, że najbliżej do poprawnej pracy jest w nowym swifcie. Być może suzuki jednak się powoli uczy?


Ostatnio zmieniony 02-08-2018, 14:30 przez bielux, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02-08-2018, 14:17 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
merton pisze:
Niestety Suzuki okazał się najbardziej budżetowym samochodem jaki zakupiłem.




Słowo "budżetowy" w tym kontekście jest niestety nieprawidłowe, chociaż można zrozumieć, że chodziło koledze o pewien eufemizm względem bardziej dosadnego sformułowania "tandetny".


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:43 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 250
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
michalll pisze:
Albo posiadacze Vitar przesiedli sie z polonezów i są pod wrażeniem jakości


Nie pomyślałeś, że może po prostu nie wszyscy przesiedli się ze Skody, albo innego Volkswagena - i dlatego nie wszyscy oczekują że będzie jeździć dokładnie jak VAG?

Dla mnie układ kierowniczy Vitary daje naprawdę masę frajdy z jazdy i zapewnia zwykła kontrolę nad tym co auto robi. Dokładnie to czego szukałem
Skody nie kupiłbym ze względu na fatalną ergonomię oraz... właśnie na to jak bardzo źle *mi* się te auta prowadzi.
(No ale odbywałem jazdy próbne i świadomie decydowałem co kupuję)

Żeby zostać w temacie:
Z całą pewnością największą wadą *mojej* Vitary jest
1. obrzydliwa głośność przy prędkościach autostaradowych. (Na szczęście zdarza mi się raz/ dwa razy w roku, a i wtedy nie przekraczam 130)
2. Kiepskiej jakości audio
3. Ustawienie kierownicy w pozycji najwygodniejszej dla mnie, zasłania mi zegary. Zmuszony jestem do kompromisu.
4. Bardzo wygodny, ale jak dla mnie zdecydowanie za mały bagażnik. ;)

Poza nagłośnieniem, wady stwierdzone/sprawdzone przy zakupie. Audio jestv dla mnie mało istotne, więc daję radę. ;)

Edit:
(Acha, a przesiadałem się z GVII)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11238
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
michalll pisze:
Układ kierowniczy jest wspaniały, do prosta zeby jechac trzeba cały czas delikatne kontry wykonywać prawo lewo, kierownica nie wraca do srodkowego położonia czyli każdy zakret musimy prostować kierownice :)

Nie trzeba.
Gdyby nie to, że to jest niebezpieczne i głupie, to można puścić kierownicę i samochód jedzie prostu, nigdzie sam nie skręca.
Ostatnio sprawdziłem, że nawet na długim delikatnym łuku sam podąża za geometrią drogi.

Coś masz zepsute, to jedź do serwisu i nie nudź. :roll:
To jakby napisać, że Ford nie potrafi robić silników diesla, bo u znajomej się rozsypał w Mondeo z polskiego salonu, rocznik 2016.


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:47 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Ludzie ,kłócicie się o rzeczy na które i tak nie macie wpływu ,jak np układ kierowniczy,który tak to dokładnie został zaprojektowany,nic nie można z tym zrobić,jednym to pasuje ,innym nie ,każdy nie uszkodzony egzęplaż prowadzi się tak samo.KAŻDY MA PRAWO wyrazić swoje opinie na różne tematy,wyżalić się,uszanujmy to.Informacje na forum mogą tylko pomóc w podjęciu decyzji o zakupie auta. Dlatego skupmy się na usterkach,niedociągnięciach,może i awariach jeśli takie wystąpią,a nie "bijmy piany" chyba ,że ktoś to bardzo lubi...


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11238
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
bielux pisze:
Nie tylko niemieckie ale też francuskie, amerykańskie, koreańskie, japońskie i wiele innych.

Nie chcę się angażować w te dyskusje rodem z Onetu, ale jeździłem też amerykańskimi i francuskimi samochodami, w których układ kierowniczy był tragiczny bo TTTM, a nie bo były po dzwonie.
I nie wyciągnąłem wniosków, że każdy Pontiac, Renault i Citroen tak mają.
Trochę obiektywizmu się przydaje 8)


Na górę
Post: 02-08-2018, 14:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11238
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
JMichał pisze:
każdy nie uszkodzony egzęplaż prowadzi się tak samo.

Mylisz się (i nie chodzi o słowo "egzęplaż" ;) ).
Jechałem testowym S-Crossem dawno temu i coś wyraźnie było nie halo z układem kierowniczym, a przesiadłem się prosto z SX4 I generacji.
Potem jechałem Vitarą i było dużo lepiej niż w tamtym S-Crossie.
W mojej nie ma żadnych z tych przypadłości, które parę osób zauważyło. Najwyraźniej to jest coś, co można w jakiś sposób wyeliminować, tylko przeważnie ASO się nie chce albo nie wiedzą jak, albo za drogo i zbywają klientów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 127 28 29 30 3150 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl