Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=13957
Strona 11 z 57

Autor:  komtur83 [ 22-12-2017, 19:11 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

To na 99% podpalenie. Ostatnimi czasy w Trójmieście to istna plaga. Złapią jednego to drugi się znajdzie. Póki co brak motywów takiego działania. Chyba ze 2 tygodnie temu jednej nocy spalono ok 20 aut. Strach samochód trzymać pod domem.

Autor:  macioo [ 22-12-2017, 20:02 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Swego czasu podpalane były Clio. jeszcze przy dymiącym wraku pojawiali się "dobrzy samarytanie" oferujący odkup żelaza z dokumentami.

Autor:  ken-wawa [ 22-12-2017, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

No to nieciekawa perspektywa - zostawiasz samochód na noc, a rano coś takiego.... A ubezpieczenie zwróci ci jak za samochód używany, mimo że dla Ciebie to, że samochód miał rok czy dwa to praktycznie żadna różnica z nowym.

Autor:  rivii [ 22-12-2017, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Dzisiaj zastałem taką niemiłą niespodziankę pod maską.

Autor:  macioo [ 22-12-2017, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

To pęknięcie, czy coś przegryzło, bo niedowidzę?

Autor:  krupik [ 22-12-2017, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

srebrna taśma i po kłopocie :)
na szczęście to dolot choć wg mnie za nowe auto żeby te plastiki mogły już pękać

Autor:  Jacek_Do [ 23-12-2017, 10:46 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Czy odczuwacie podczas przyspieszania Vitarą 1.6 coś jakby "dziurę turbo" tak około 3500 obr/min - taka chwilowa utrata mocy, pomimo wciśniętego pedału gazu.
Rzadko jeżdżę Vitara ale wczoraj musiałem i właśnie zauważyłem taki objaw, pasażer też to odczuł.
Już wcześniej zuważyłem coś takiego przy przyspieszaniu ale myślałem ze mi się wydawało.

Autor:  Remote [ 23-12-2017, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Turbo dziura to cos zupelnie innego.Mylisz pojecia.

Nagraj filmik.
Np na 3 biegu od 2000rpm do odciecia i zobaczymy co sie dzieje na obrotomierzu.

Autor:  mayya [ 23-12-2017, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Jacek_Do pisze:
Czy odczuwacie podczas przyspieszania Vitarą 1.6 coś jakby "dziurę turbo" tak około 3500 obr/min - taka chwilowa utrata mocy, pomimo wciśniętego pedału gazu.
Rzadko jeżdżę Vitara ale wczoraj musiałem i właśnie zauważyłem taki objaw, pasażer też to odczuł.
Już wcześniej zuważyłem coś takiego przy przyspieszaniu ale myślałem ze mi się wydawało.

Ten silnik zaczyna żyć od 3000 obr. Panie. Moja rada - nie wsiadać do Vitary i nie marudzić na forum. Kupić Dustera :komandos:

Autor:  rivii [ 23-12-2017, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

macioo pisze:
To pęknięcie, czy coś przegryzło, bo niedowidzę?

Wygryzione, brakuje ładnego płatu gumy, strzępki znalazłem na osłonie i przy akumulatorze. Dobrze, że zauważyłem kątem oka przy wymianie żarówek wieczorową porą, bo byśmy zrobili ponad 1500 km nieświadomi.

Plus taki, że żona skupiła się na tej dziurze, a nie cenie nowych żarówek :mikolaj:

Autor:  Jacek_Do [ 23-12-2017, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Remote pisze:
Turbo dziura to cos zupelnie innego.Mylisz pojecia.

Nagraj filmik.
Np na 3 biegu od 2000rpm do odciecia i zobaczymy co sie dzieje na obrotomierzu.


Jest to tylko moment i chyba nie do uchwycenia na obrotomierzu.
To tak jak byś na moment odpuścił trochę gaz obrotomierz nawet nie zdąży zareagować. A ty wyczujesz ten moment bezwładnością swojego ciała.

Autor:  rivii [ 23-12-2017, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Jacek_Do pisze:
Remote pisze:
Turbo dziura to cos zupelnie innego.Mylisz pojecia.

Nagraj filmik.
Np na 3 biegu od 2000rpm do odciecia i zobaczymy co sie dzieje na obrotomierzu.


Jest to tylko moment i chyba nie do uchwycenia na obrotomierzu.
To tak jak byś na moment odpuścił trochę gaz obrotomierz nawet nie zdąży zareagować. A ty wyczujesz ten moment bezwładnością swojego ciała.

Najlepiej by było zrobić test z podpiętym jakimś programem diagnostycznym.

Autor:  Remote [ 23-12-2017, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Jacek_Do pisze:
Remote pisze:
Turbo dziura to cos zupelnie innego.Mylisz pojecia.

Nagraj filmik.
Np na 3 biegu od 2000rpm do odciecia i zobaczymy co sie dzieje na obrotomierzu.


Jest to tylko moment i chyba nie do uchwycenia na obrotomierzu.
To tak jak byś na moment odpuścił trochę gaz obrotomierz nawet nie zdąży zareagować. A ty wyczujesz ten moment bezwładnością swojego ciała.


No to nie do zdiagnozowania.
Podjedz na dowolna hamownię. Wyjdzie wszystko na wykresie.
Przy ojazji dowiesz sie ile masz kucy :)

Autor:  fox [ 24-12-2017, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

A klima jest włączona? Delikatne spadki mocy może powodować włączająca się sprężarka od klimatyzacji.

Autor:  Bandit1 [ 13-01-2018, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Spotkaliście się z taką przypadłością, że ustawiając i zapisując częstotliwość stacji radiowej z jednego miasta odbiera się tą samą stację z różnych miast? Siła nadajnika ma znaczenie, ale chodzi mi o to, że raz ta, raz tamta, zmienia się. Jest to denerwujące, bo czas nadawania się nie pokrywa, u jednych leci piosenka, a u innych reklama/ zapowiedz prowadzącego. W domu, na zwykłych radiach z standardową wysuwaną anteną teleskopową, to nie występuje.

Autor:  krupik [ 13-01-2018, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

a te radia nie mają RDS? jeśli mają a masz to jakoś wyłączone to włącz i powinno Ci radio samo zmieniać częstotliwości ale zostać na stacji która wybrałeś

Autor:  SX4ever [ 13-01-2018, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Bandit1 pisze:
(...) W domu, na zwykłych radiach z standardową wysuwaną anteną teleskopową, to nie występuje.

Odbiornik domowy nie ma - bo i po co - tak rozbudowanego systemu RDS.

Deaktywuj w samochodzie funkcje RDS-AF i problem zniknie.

Korzystanie z tej funkcji ma sens wlasciwie tylko na dluzszych trasach, gdy opuszczamy zasieg dobrego
odbioru aktualnie sluchanej stacji, a wlasciwie to jej lokalnego nadajnika.
Wowczas funkcja RDS-AF przestraja radio na odbior tej samej stacji na alternatywnej czestotliwosci (AF),
odbieranej z nadajnika o zasiegu lokalnym w danej okolicy.

W miescie, gdzie warunki odbioru UKF sa z uwagi na zabudowe dosyc przypadkowe i do anteny docieraja
niemalze tylko odbicia fal rozchodzacych sie przy tych czestotliwosciach w zasadzie po liniach prostych,
a wiec tak na dobra sprawe odbieranych bezposrednio tylko w obszarze optycznego kontaktu odbiornika z nadajnikiem,
sygnal alternatywnej czestotliwosci moze miejscowo byc silniejszy od ustawionej w odbiorniku,
co przy aktywnej funkcji RDS-AF moze prowadzic do sytuacji jaka opisujesz.

Radia wyzszej klasy (z dwoma tunerami) radza sobie zazwyczaj w takich sytuacjach same, sledzac "w tle" czestotliwosci alternatywne,
potrafia ocenic czy maja do czynienia tylko z chwilowym zjawiskiem, czy tez z istotna i przede wszystkim stabilna roznica w poziomie
sygnalow na czestotliwosciach alternatywnych i przestrajaja radio tylko w sytuacjach gdy to ma faktycznie sens.

Autor:  ogr.ogrowicz [ 13-01-2018, 23:55 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Remote pisze:
Jacek_Do pisze:
Remote pisze:
Turbo dziura to cos zupelnie innego.Mylisz pojecia.

Nagraj filmik.
Np na 3 biegu od 2000rpm do odciecia i zobaczymy co sie dzieje na obrotomierzu.


Jest to tylko moment i chyba nie do uchwycenia na obrotomierzu.
To tak jak byś na moment odpuścił trochę gaz obrotomierz nawet nie zdąży zareagować. A ty wyczujesz ten moment bezwładnością swojego ciała.


No to nie do zdiagnozowania.
Podjedz na dowolna hamownię. Wyjdzie wszystko na wykresie.
Przy ojazji dowiesz sie ile masz kucy :)


Raz udało mi się uzyskać ten efekt. I nie zdziwił bym się gdyby tu zadziałała elektronika odpowiedzialna za bezpieczeństwo.
Jechałem cokolwiek nieprzepisowo, było też ślisko. Gumowy pedał gazu przy przejściu na wyższy bieg pojawił mi się gdy chciałem przyśpieszyć w zakręcie. Cisniesz i nic, żadnej odpowiedzi. Odruchowo bieg niżej i samochód wrócił do normy. Tyle że już wyszedłem z zakrętu. Bardziej biegli w technice będą pewnie w stanie powiedzieć coś więcej o takim zachowaniu samochodu.

Autor:  bielux [ 14-01-2018, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Jacek_Do pisze:
Remote pisze:
Turbo dziura to cos zupelnie innego.Mylisz pojecia.

Nagraj filmik.
Np na 3 biegu od 2000rpm do odciecia i zobaczymy co sie dzieje na obrotomierzu.


Jest to tylko moment i chyba nie do uchwycenia na obrotomierzu.
To tak jak byś na moment odpuścił trochę gaz obrotomierz nawet nie zdąży zareagować. A ty wyczujesz ten moment bezwładnością swojego ciała.


Prawdopodobnie moment zadziałania VVT? Też zauważyłem w mojej.

Autor:  bielux [ 14-01-2018, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

ajasgames pisze:
Wracając jeszcze do układu kierowniczego. U siebie nie zauważyłem żadnego myszkowania po drodze. Jak ma jechać prosto, to jedzie dosyć długo.



U mnie układ kierowniczy działa tak:

https://www.dropbox.com/s/kwh5h1o9tefse ... a.mp4?dl=0

Od 35 sekundy robię większe korekty kierownicą i wyraźnie widać, że po skręcie kierownica zostaje w tej pozycji i jest blokowana przez serwo lub konstrukcję układu kierowniczego, widać niewielkie drgania lewo-prawo. W żadnym momencie nie trzymam rąk na kierownicy, tylko korekta i zdejmuje rękę.

Autor:  Bandit1 [ 15-01-2018, 16:36 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

krupik, SX4ever dzięki.


SX4ever pisze:

Deaktywuj w samochodzie funkcje RDS-AF i problem zniknie.



Była włączona to fakt, jednak nadal się pojawiała raz ta, raz tamta. Konkretnie chodzi o RMF maxxx Poznań 93.5, a gadali o Wałczu, Trzciance, Pile (104 coś tam). Montowałem podłokietnik pod domem i jeszcze na szybko dzwonie do żony, żeby włączyła radio czy też to słyszy, ale nie, w domu ok. Gdyby też to słyszała (jak wspomniałeś, domowe radia nie są tak rozbudowane) oznaczałoby to,że na poznańskim również mówiliby o Wałczu, Trzciance, Pile.

Autor:  macioo [ 15-01-2018, 17:24 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Takie coś będzie pewnie przy stacjach, które ma ją lokalne programy jak ESKA. Słucham Zetki i PR3 podróżując na trasie dom - praca i zmieniają mi się częstotliwości (nadajniki) z Gdańska na Trzeciewiec i odwrotnie ale nawet bym się nie zorientował, gdybym nie patrzył na ekran stacji. Jak mam wyłączone AF, to po zaniku sygnału słuchanej stacji wybierze najbliższą z silnym sygnałem (najczęściej to rozgłośnia z Torunia ;) ).

Autor:  Bandit1 [ 15-01-2018, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

W swifcie tego nie było :), a jeździliśmy nim 8 lat.

Autor:  mayya [ 15-01-2018, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Bandit1 pisze:
krupik, SX4ever dzięki.


SX4ever pisze:

Deaktywuj w samochodzie funkcje RDS-AF i problem zniknie.



Była włączona to fakt, jednak nadal się pojawiała raz ta, raz tamta. Konkretnie chodzi o RMF maxxx Poznań 93.5, a gadali o Wałczu, Trzciance, Pile (104 coś tam). Montowałem podłokietnik pod domem i jeszcze na szybko dzwonie do żony, żeby włączyła radio czy też to słyszy, ale nie, w domu ok. Gdyby też to słyszała (jak wspomniałeś, domowe radia nie są tak rozbudowane) oznaczałoby to,że na poznańskim również mówiliby o Wałczu, Trzciance, Pile.

Ciesz się, że Ci Moskwy albo Pekinu nie ściąga :lol: :]

Autor:  sipap248 [ 20-01-2018, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Usterki, wady i niedociągnięcia w Vitarze II

Wspominałem w tym temacie o kłopotach z wrzucaniem niektórych biegów(głownie 1 i 3). Koleżeństwo z Forum uspakajalo mnie,że skrzynia musi się dotrzeć. Jednak trochę obawiałem się,że nie będzie tak różowo.
Moje obawy okazały się jednak bezpodstawne,skrzynia się dotarła. Biegi wchodzą naprawdę świetnie i bez zacięć. Nawet kiedy kilka razy jeździłem przy temperaturze koło -10 stopni .
Oczywiście mozna dyskutować o tym czy ktoś woli krótsze lub dłuższe przełozenia,ale że moim poprzednim autkiem była Corollka ,to mnie te biegi w Vitarze bardzo odpowiadają.
Więc po zakupie nie przejmować się,że czasem któryś bieg będzie haczył , bo z czasem się to ułoży .

Strona 11 z 57 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/