Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 16:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1657 Następna
Autor Wiadomość
Post: 26-01-2018, 20:20 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
rivii pisze:
bielux pisze:
vitara, Twój film, 46s puszczenie kierownicy powoduje gwałtowny powrót do położenia 0 i usztywnienie kierownicy.

https://youtu.be/XvcVtyhzJXI

to samo w skodzie, płynny powrót, tym wolniejszy im bliżej położenia 0, żadnego usztywniania kierownicy

https://youtu.be/OVJgK5pSlrg

porównanie z dupy, Vitara jedzie 70, Śkoda niecałe 40. Tego wątku się czytać nie da :skoczek:


Specjalnie dla Ciebie, wg. gps 55-60km/h, licznikowo pewnie około 60-65.
Nagram to samo w vitarze, zobaczysz różnicę.
https://youtu.be/GkxhOtj45oM


Na górę
Post: 26-01-2018, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Grzechu 18 pisze:
Panowie zdecydujcie się czy jest wada, czy jej nie ma, bo za miesiąc mam termin odbioru Vitary i jak czytam ten wątek o wadliwym układzie kierowniczym to już sam nie wiem co o tym sądzić i za każdym razem podnosi mi się ciśnienie, powoli nachodzi mnie chęć rezygnacji z tego samochodu.
Chyba do tego czasu zacznę omijać ten wątek ;)


Kolego, nie rób tego błędu i nie rezygnuj z zakupu. Podejrzewam, że przed wyborem Vitary jazdy testowe odbyłeś i pewnie u konkurencji również. Ja nie widzę żadnego problemu, ręce trzymam zawsze na kierownicy i nie mam takich fetyszów, żeby puszczać świadomie kierownicę przy 70km/h jak na filmiku. Te argumenty za "wadą" układu kierowniczego przypominają mi recenzje najnowszej wersji toyoty avensis w jednym z filmików na yt, gdzie za wadę nie do zaakceptowania z powodu rysującego się zegarka na ręce, uznano zbyt niskie umiejscowienie wewnętrznej klamki drzwi kierowcy i pasażera.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 26-01-2018, 20:38 
Offline

Rejestracja: 05-05-2017, 06:02
Posty: 140
Suzuki: Vitara 1.6/M AllGrip
Tylko wykadruj dobrze :)

Zamiast męczyć ASO to mamy jałowa dyskusje na forum, gdzie podpowiedzi co sprawdzić już parę razy były zamieszczone. A wszystko zaczęło sie od jednego wadliwego scrossa, którym jeździły dwie osoby i nagrały filmiki jak to ciężko się jezdzi. Parodia bądź sprytna konkurencja ;)


Na górę
Post: 26-01-2018, 20:43 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
bielux,
Czy mułowaty powrót kierownicy do punktu 0 to precyzja czy brak precyzji układu kierowniczego?
46 sekunda mojego filmu - kierownica właśnie NIE wraca do punktu 0, zostaje zablokowana przez serwo - puszczona przy skręconych kołach blokuje się - pozostawiając koła lekko skręcone.
Oglądałeś drugi film? Kierownica szarpnięta z punktu 0 wraca do punktu 0.
Posty @Avalanche i @akir są słuszne. Po to są wspomagania elektryczne, systemy pokroju SVDC, żeby korygować i przeciwdziałać różnym siłom. Jak BAS przy hamowaniu czy All Grip podczas przyśpieszania. Jazdy z ABS czy ESP też trzeba się nauczyć.
A drgania, które opisujesz to moment bezwładności koła kierownicy przy zatrzymaniu serwa, występuje w każdej pozycji, można sprawdzić nawet na postoju, nie ma to nic wspólnego ani z jazdą, ani z punktem 0.
Dla mnie nie ma tu żadnej wady, tym bardziej, że nigdy nie puszczam kierownicy w taki sposób (!!!) i nawet bym o tym nie wiedział, gdyby nie forum (!!!).
Jeśli uważasz, że układ kierowniczy Vitary ma poważną wadę, to cóż... Męcz się z tym. I walcz, kombinuj w serwisach, może soft, może zmiana geometrii, toe-in, toe-out itp., nie wiem i nie interesuje mnie to szczerze mówiąc.
Cytując klasyka - Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju.
Z mojej strony kończę dyskusję, Tobie i jednemu czy dwóm innym niezadowolonym szczerze życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu, a zadowolonym niczego nie życzę, bo nie mają problemu.


"mułowaty" jak to określasz powrót do punktu zero wynika sił działających na układ kierowniczy w kontakcie z jezdnią. Na szybkość powrotu kierownicy ma wpływ prędkość samochodu i kąt skręcenia kierownicy i oczywiście konstrukcja układu kierowniczego, w szczególności kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Większe wartości spowodują szybszy powrót do punktu 0. I to jest naturalna praca układu kierowniczego.
A po co Ci jest potrzebne blokowanie kierownicy przez serwo? I jaki powinien być kąt przy którym uaktywnia się blokada serwa? Vitara zna promień drogi przed Tobą? Jak trzymasz obie ręce cały czas na kierownicy to chyba tylko przeszkadza? W takim wypadku to nie Ty decydujesz o momencie zatrzymania obrotu kierownicy tylko serwo.
Nagram film z jazdy vitarą w tych samych miejscach i warunkach co skodą. Być może to przekona Cię (i nie tylko), że vitara nie jeździ tak jak powinna.


Na górę
Post: 26-01-2018, 20:47 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Tylko po co chcesz nam psuć jazdę, mamy się męczyć jak ty? Zostaw już to dla siebie, zakończmy ten temat wady.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A teraz z innej beczki :D

Czy nie denerwuje Was ta usterka, wada i niedociągnięcie w Vitarze, że jak pasażer wypnie się z pasa bezpieczeństwa i po prostu go puści, to się zaklinuje krzywo między oparciem a słupkiem, albo będzie tam wisiał i pukał na nierównościach?
Gdybym to zauważył na jeździe próbnej, to pewnie bym nie kupił... :x
Teraz muszę poprawiać. Pasy powinny się same ładnie zwijać. We wszystkich poprzednich samochodach (oprócz malucha) tak miałem :))


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:15 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
akir pisze:
Tylko po co chcesz nam psuć jazdę, mamy się męczyć jak ty? Zostaw już to dla siebie, zakończmy ten temat wady.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


akir, nie chcę nikomu nic psuć. Po prostu drażni mnie, że z ewidentnych słabości danego modelu próbuje się zrobić jego zalety. Oczywiście z tak działającym układem kierowniczym da się jeździć ale nie rozumiem jak można go chwalić. Ja osobiście nie trafiłem na gorszy w żadnym innym samochodzie. Ja też wydałem na ten samochód sporo pieniędzy i zależy mi na tym, żeby jeździł przynajmniej poprawnie, tzn. żebym za każdym razem jak siadam za kierownicę nie miał wrażenie , że coś tu nie gra. Serwis ma możliwości żeby zadziałać w tym temacie. Jednak dopóki jest duże grono żarliwych obrońców to nie spodziewałbym się żadnej reakcji.
Dla mnie EOT.


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:15 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
To mnie doprowadza do białej gorączki. Też tak masz? To będę reklamowal, ciągle to samo. Żona co wysiada mówie jej, daj dobrze ten pas! Bielux mówię ci pas jest gorszy

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
bielux pisze:
Dla mnie EOT.

:uznanie: :uznanie: :uznanie:


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Avalanche pisze:
Gdybym to zauważył na jeździe próbnej, to pewnie bym nie kupił... :x

Hehe...ja też to zauważyłem ale znalazłem niezawodny sposób, po prostu nie wożę pasażera z przodu :]
A tak serio to nikt tu z "wady" nie robi zalety. Ja na to po prostu nie zwracam uwagi i nawet bym nie wiedział gdyby nie wpisy na forum, że to może być uciążliwe przy codziennym użytkowaniu samochodu, bo dla mnie nie jest.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
Czy nie denerwuje Was ta usterka, wada i niedociągnięcie w Vitarze, że jak pasażer wypnie się z pasa bezpieczeństwa i po prostu go puści, to się zaklinuje krzywo między oparciem a słupkiem, albo będzie tam wisiał i pukał na nierównościach?
Gdybym to zauważył na jeździe próbnej, to pewnie bym nie kupił... :x
Teraz muszę poprawiać. Pasy powinny się same ładnie zwijać. We wszystkich poprzednich samochodach (oprócz malucha) tak miałem :))
Dostaję przez to białej gorączki w czasie jazdy. Usterka wymaga oderwania rąk od kierownicy i poprawienia pasa, ale to żaden problem, bo przecież to i tak serwo a nie kierowca decyduje, gdzie pojedzie Vitara, więc co za różnica... ;)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ale Vitara lubi zakręty jak żaden inny podobny samochód ;)
"Do oblúka sa vrhá veľmi ochotne, brzdy vás na požiadanie zavesia do pásu a poteší aj riadenie, hoci v jeho prípade chýba trochu citu. Aj tak musím povedať, že ma Vitara veľmi prekvapila tým, ako jazdí po ceste. Ona totiž po ceste jazdí výborne. Čím viac zákrut, tým lepšie."
http://www.automag.sk/test-suzuki-vitar ... y/ch-54802


Na górę
Post: 27-01-2018, 00:21 
Offline

Rejestracja: 14-11-2017, 20:19
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
komtur83 pisze:
Grzechu 18 pisze:
Panowie zdecydujcie się czy jest wada, czy jej nie ma, bo za miesiąc mam termin odbioru Vitary i jak czytam ten wątek o wadliwym układzie kierowniczym to już sam nie wiem co o tym sądzić i za każdym razem podnosi mi się ciśnienie, powoli nachodzi mnie chęć rezygnacji z tego samochodu.
Chyba do tego czasu zacznę omijać ten wątek ;)


Kolego, nie rób tego błędu i nie rezygnuj z zakupu. Podejrzewam, że przed wyborem Vitary jazdy testowe odbyłeś i pewnie u konkurencji również. Ja nie widzę żadnego problemu, ręce trzymam zawsze na kierownicy i nie mam takich fetyszów, żeby puszczać świadomie kierownicę przy 70km/h jak na filmiku. Te argumenty za "wadą" układu kierowniczego przypominają mi recenzje najnowszej wersji toyoty avensis w jednym z filmików na yt, gdzie za wadę nie do zaakceptowania z powodu rysującego się zegarka na ręce, uznano zbyt niskie umiejscowienie wewnętrznej klamki drzwi kierowcy i pasażera.


Myślę że będzie dobrze, pozdrawiam też wszystkich pozytywnie zakręconych użytkowników Vitar :) no i tych niezadowolonych też :skromny:

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 27-01-2018, 00:39 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
bielux pisze:
Ocenę tego co jest prawidłowe a co nie pozostawiam Wam. Dla mnie vitara ma wadliwy układ kierowniczy nie dający żadnych informacji o drodze po której jedziemy.

Ok. Czyli jednak byćmoże źle wybrałeś auto na jeździe próbnej. Możesz pluć w brodę sobie, albo oskarżyć dealera o oszustwo (jeśli Ci coś wcisnął/skłamał

Zrobiłem dziś (na mnie jak rzadko) trasę aż ... 200 km ;) ;) SPECJALNIE zwracając uwagę na to co zrobi kierownica: I jedno jest pewne: nie robi NIC wbrew mnie. I też nie robi nic ZA mnie, ale to (akurat dla mnie) zaleta.

Bardzo dziękuję Ci za przykład ze Skodą czyli (dla mnie) "jak auto nie powinno beznadziejnie jeździć". :) koła robią co chcą i poddając się dowolnym nierównościom drogi.Po prostu dramat. (Przynajmniej w przypadku fabii i octavii którymi czasem muszę pojechać...)
Vitara ma to w rzyci: koleiny? Wertepy? Szefie gdzie każesz jechać? I jedzie właśnie tam gdzie TRZYMASZ kierownicę...

Dlatego ja nie powinienem kupować Skody (i byćmoże dlatego Ty nie powinieneś kupować Suzuki).

Daj spokój -błagam- we wciskaniu mi że nie wiem co czynię. :(
Senkju :)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 27-01-2018, 08:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Dla ciebie każdy kto skrytykuje Vitare jest trollem.
Jeszcze trochę i każesz usuwać krytyczne posty!!!
Wiem ze twoja racja jest najmojsza i żadne argumenty tego nie zmienią.
Dla ciebie Vitara jest OK i nie mam zamiaru przekonywać cię że jest inaczej.
Ale na litość boską pozwól innym osobom mieć własne zdanie.


Na górę
Post: 27-01-2018, 08:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Jacek_Do pisze:
Dla ciebie każdy kto skrytykuje Vitare jest trollem.
Jeszcze trochę i każesz usuwać krytyczne posty!!!
Wiem ze twoja racja jest najmojsza i żadne argumenty tego nie zmienią.
Dla ciebie Vitara jest OK i nie mam zamiaru przekonywać cię że jest inaczej.
Ale na litość boską pozwól innym osobom mieć własne zdanie.

Jacku podejrzewam, że ta dyskusja skończy się argumentem, że Ty możesz mieć własne zdanie, a ja moge mieć je w d..... Nie bierz tego do siebie. Ja tylko jednego u Ciebie nie mogę zrozumieć, na pewno nie było tak, że przy wyborze samochodu wszedłeś do salonu suzuki i powiedziałeś, że chcesz Vitarę bez porównania z innymi markami, musiałeś pewnie troche poczytać, pojeździć testowo również innymi samochodami i dziwię się, że nie zauważyłeś wtedy tych wszystkich wad. Uważam,że jeden wadliwy egzemplarz nie powinien przekreślać renomy marki przy wyborze innych kupujących. To tak jak z pewnym renault talismanem (fimliki dostępne na yt), gdzie auto z salonu a lista wad tego konkretnego egzemplarza gruba jak biblia. Ale czy to powód żeby od razu generalizować, że marka jest kolokwialnie mówiąc do bani, a niestety taki jest przekaz twoich postów. Pod tymi filmikami jest dla równowagi masa pozytywnych komentarzy, gdzie nikogo takie usterki nie spotkały i z czystym sercem polecają ten samochód. Takich przykładów mógłbym podać jeszcze wiele.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 27-01-2018, 09:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Tak jak ty uważam że każdy ma prawo do własnego zdania. I to że ja jestem niezadowolony nie znaczy ze ty nie możesz być zadowolony i ja to rozumiem.
Nie wiem jak ty ale ja nie jeździłem swoim samochodem wcześniej, pierwsza jazda była z salonu do domu.
A auto testowe może się znacząco różnić od tego które dostajesz, bo inny soft, wersja wyposażenia itp.
U mnie prawdopodobnie będzie wymieniany rozrząd ale o tym zadecydują w poniedziałek i prawdopodobnie zostanie również wymienione wspomaganie ale to jest uzależnione od decyzji SMP.
Dam znać czy te wymiany pomogą.


Na górę
Post: 27-01-2018, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
igi pisze:
Bardzo dziękuję Ci za przykład ze Skodą czyli (dla mnie) "jak auto nie powinno beznadziejnie jeździć". :) koła robią co chcą i poddając się dowolnym nierównościom drogi.Po prostu dramat. (Przynajmniej w przypadku fabii i octavii którymi czasem muszę pojechać...)
Vitara ma to w rzyci: koleiny? Wertepy? Szefie gdzie każesz jechać? I jedzie właśnie tam gdzie TRZYMASZ kierownicę...

I to właśnie jest problem Vitary - jedziesz jak na komputerowym symulatorze - zero kontaktu kierownica droga.
A ja chce wiedzieć co dzieje się z kołami kiedy wjadę w dziurę, koleinę lub kiedy koło chwyci więcej śniegu.
Bo wiem co muszę zrobić czy i o ile skontrować.

Może to też wynika z tego ze wszystkie inne auta którymi jeżdżę tak działają a Vitara nie. W tym również wspomniane przez ciebie Skody ale również Peugeoty, Renaulty.
Według ciebie cała reszta ma złe układy kierownicze i tylko Vitara ma dobry?
Jakoś użytkownicy Baleno, S-Crossa mieli więcej zastrzeżeń i tam poczyniono coś w kierunku poprawy.


Na górę
Post: 27-01-2018, 09:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Jacek_Do pisze:
Nie wiem jak ty ale ja nie jeździłem swoim samochodem wcześniej, pierwsza jazda była z salonu do domu.
A auto testowe może się znacząco różnić od tego które dostajesz, bo inny soft, wersja wyposażenia itp.


Ja swoim egzemplarzem też nie jeździłem przed odebraniem z salonu, traf chiał, że do jazdy testowej miałem taki sam egzemplarz jak mój (silnik, skrzynia, wersja wyposażenia i nawet kolor się zgadzał).

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 27-01-2018, 09:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Jacek_Do pisze:
igi pisze:
I to właśnie jest problem Vitary - jedziesz jak na komputerowym symulatorze - zero kontaktu kierownica droga.


Widzisz i tu nie zrozumiałeś mojego postu, bo piszesz, że jest to problem Vitary (jazda na wprost). Ja uważam, że to jest problem Twojej Vitary ale mojej już nie, u mnie jedzie tam gdzie ja chcę, a nie na odwrót. Chodziło mi o to, że jak ktoś nowy zacznie czytać ten wątek, kto się dopiero zastanawia nad kupnem lub już zamówił samochód (np. kolega Grzechu 18), to żeby nie odniósł wrażenia, że to jest ogólny problem wszystkich Vitar, tak jak to próbujesz wykazać na przykładzie swojego egzemplarza. Ja piszę zawszę tylko poprzez pryzmat swojego egzemplarza.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Post: 27-01-2018, 09:58 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
komtur83 pisze:
Jacek_Do pisze:
Nie wiem jak ty ale ja nie jeździłem swoim samochodem wcześniej, pierwsza jazda była z salonu do domu.
A auto testowe może się znacząco różnić od tego które dostajesz, bo inny soft, wersja wyposażenia itp.


Ja swoim egzemplarzem też nie jeździłem przed odebraniem z salonu, traf chiał, że do jazdy testowej miałem taki sam egzemplarz jak mój (silnik, skrzynia, wersja wyposażenia i nawet kolor się zgadzał).

No raczej nie da się jeździć niezarejestrowanym i nieubezpieczonym samochodem, chyba że ktoś demo kupował :roll:


Na górę
Post: 27-01-2018, 10:28 
Offline

Rejestracja: 14-11-2017, 20:19
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
komtur83 pisze:

Widzisz i tu nie zrozumiałeś mojego postu, bo piszesz, że jest to problem Vitary (jazda na wprost). Ja uważam, że to jest problem Twojej Vitary ale mojej już nie, u mnie jedzie tam gdzie ja chcę, a nie na odwrót. Chodziło mi o to, że jak ktoś nowy zacznie czytać ten wątek, kto się dopiero zastanawia nad kupnem lub już zamówił samochód (np. kolega Grzechu 18), to żeby nie odniósł wrażenia, że to jest ogólny problem wszystkich Vitar, tak jak to próbujesz wykazać na przykładzie swojego egzemplarza. Ja piszę zawszę tylko poprzez pryzmat swojego egzemplarza.


Dokładnie tak jest jak piszesz, gdybym po takie dyskusji jaka tu jest stanął przed wyborem kupna, to nie wiem czy bym podjął taką decyzję , proszę tylko spróbować się postawić się w mojej sytuacji, czekam na wymarzony samochód, a tu czytam ciągle nie kończący się problem z wadą układu kierowniczego, no człowiek dostaje małpiego rozumu :uwaga: :niewiem:

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 27-01-2018, 11:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jacek_Do pisze:
jedziesz jak na komputerowym symulatorze - zero kontaktu kierownica droga.
W czasach świetności WRC (kiedy dopuszczone były aktywne dyfry) jeden z moich guru - Carlos Sainz - podobnie narzekał, że te nowe auta są jak symulatory, że nie potrafi nimi jeździć, że nie da się czuć drogi, bo elektronika robi wszystko, żeby trzymać przyczepność i nie daje żadnych informacji zwrotnych. Kiedy to mówił, młodzi kierowcy wykręcali tymi autami czasy, o których Carlos mógł tylko pomarzyć.
Abstrahując od tego, czy w danym egzemplarzu jest usterka, to tak to jest, że jednemu pasuje, innemu nie, jeden umie, drugi nie umie, jeden czuje, drugi nie czuje...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 27-01-2018, 14:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Też mam tego już po dziurki :sciana: , więc (chyba już trzeci raz) podczas jazdy próbowałem zrozumieć o jakim niebezpiecznym zachowaniu samochodu ci dwaj nieszczęśni nabywcy ciągle tu piszą.

Normalnie tego nie robię, ale specjalnie kilka razy puszczałem kierownicę podczas jazdy w terenie niezabudowanym (90 km/h) i raz w zabudowanym (70 km/h).
Na prostej drodze samochód jechał nadal prosto i nie chciał wjechać do rowu. Gdy droga się odchylała raz trzeba było delikatnie korygować tor jazdy, a raz (w łagodnym łuku) samochód sam "podążał" za pochyłością na łuku i wymagał tylko lekkiej korekty pod koniec.
W terenie zabudowanym na odpowiednio skonstruowanym łuku jechał również po łuku (!) pod wpływem oddziałujących sił. Nie chciał uparcie jechać na wprost.

Obserwowałem uważnie zachowanie się układu kierowniczego przez kilka kilometrów i ani przez moment nie zauważyłem niczego nienormalnego, ani tym bardziej niebezpiecznego.

Powtórzę więc to, co inni też już pisali: prawdopodobnie te 2 egzemplarze, których właściciele są niezadowoleni, mają jakąś usterkę (mechaniczną lub w oprogramowaniu), albo niewyważone koła, czy znaczącą różnicę ciśnień w oponach między lewym a prawym przednim kołem.

Na 100% nie ma żadnej wady konstrukcyjnej układu kierowniczego.


Na górę
Post: 27-01-2018, 15:23 
Offline

Rejestracja: 14-11-2017, 20:19
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Avalanche pisze:

Na 100% nie ma żadnej wady konstrukcyjnej układu kierowniczego.


I od teraz tego się trzymajmy :ok:
A tych dwóch nieszczęśników, niech sobie tam prywatnie dogaduję, a nie robi zamieszania :o

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1657 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]