DS pisze:
bielux,
Czy mułowaty powrót kierownicy do punktu 0 to precyzja czy brak precyzji układu kierowniczego?
46 sekunda mojego filmu - kierownica właśnie NIE wraca do punktu 0, zostaje zablokowana przez serwo - puszczona przy skręconych kołach blokuje się - pozostawiając koła lekko skręcone.
Oglądałeś drugi film? Kierownica szarpnięta z punktu 0 wraca do punktu 0.
Posty @Avalanche i @akir są słuszne. Po to są wspomagania elektryczne, systemy pokroju SVDC, żeby korygować i przeciwdziałać różnym siłom. Jak BAS przy hamowaniu czy All Grip podczas przyśpieszania. Jazdy z ABS czy ESP też trzeba się nauczyć.
A drgania, które opisujesz to moment bezwładności koła kierownicy przy zatrzymaniu serwa, występuje w każdej pozycji, można sprawdzić nawet na postoju, nie ma to nic wspólnego ani z jazdą, ani z punktem 0.
Dla mnie nie ma tu żadnej wady, tym bardziej, że nigdy nie puszczam kierownicy w taki sposób (!!!) i nawet bym o tym nie wiedział, gdyby nie forum (!!!).
Jeśli uważasz, że układ kierowniczy Vitary ma poważną wadę, to cóż... Męcz się z tym. I walcz, kombinuj w serwisach, może soft, może zmiana geometrii, toe-in, toe-out itp., nie wiem i nie interesuje mnie to szczerze mówiąc.
Cytując klasyka - Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju.
Z mojej strony kończę dyskusję, Tobie i jednemu czy dwóm innym niezadowolonym szczerze życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu, a zadowolonym niczego nie życzę, bo nie mają problemu.
"mułowaty" jak to określasz powrót do punktu zero wynika sił działających na układ kierowniczy w kontakcie z jezdnią. Na szybkość powrotu kierownicy ma wpływ prędkość samochodu i kąt skręcenia kierownicy i oczywiście konstrukcja układu kierowniczego, w szczególności kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Większe wartości spowodują szybszy powrót do punktu 0. I to jest naturalna praca układu kierowniczego.
A po co Ci jest potrzebne blokowanie kierownicy przez serwo? I jaki powinien być kąt przy którym uaktywnia się blokada serwa? Vitara zna promień drogi przed Tobą? Jak trzymasz obie ręce cały czas na kierownicy to chyba tylko przeszkadza? W takim wypadku to nie Ty decydujesz o momencie zatrzymania obrotu kierownicy tylko serwo.
Nagram film z jazdy vitarą w tych samych miejscach i warunkach co skodą. Być może to przekona Cię (i nie tylko), że vitara nie jeździ tak jak powinna.