Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 142 43 44 45 4657 Następna
Autor Wiadomość
Post: 26-02-2019, 09:10 
Offline

Rejestracja: 25-02-2019, 20:18
Posty: 3
Suzuki: Vitara
Dzień Dobry.
Trochę odbiję temat układu kierowniczego... dopiero od tygodnia jeżdzę Vitarą, więc albo w mojej układ jest idealny albo "jeszcze" idealny :P
Mam inne spostrzeżenia jako totalnie nowy użytkownik, które są delikatnymi niedociągnięciami. Mam wersję 1.0, 2WD, 6AT. Bez specjalnych dodatków, bo nie chciałam wydawać kasy na elektryczne bajery, które moim zdaniem, tylko "rozleniwiają" czujność w trakcie jazdy.

- brak podświetlania aktualnego biegu - owszem, wyświetla się na zegarach, ale przy manewrowaniu, zakrywając kierownicą wyświetlacz, zwyczajnie nie mam pewności jaki bieg wrzucam i zdarzyło mi się już nie trafić w bieg... pierdoła ale delikatne podświetlenie na samej skrzyni by się przydało

- zamykanie drzwi - i tu się zastanawiam czy to nie jest jakaś wada, którą powinnam zgłosić do serwisu > w momencie zamknięcia drzwi przyciskiem na drzwiach, nie ma możliwości automatycznego odblokowania go klamką.... muszę kliknąć guziczek/pstryczek od zamykania żeby w ogóle wydostać się z auta....
Jeździłam różnymi autami, klamka otwierała drzwi automatycznie i przyznam szczerze, że opcja "uwięzienia" w aucie trochę mi się nie podoba... czy tak jest w każdej Vitarze / Suzuki?

- Zawieszające się radio - wczoraj (jeżdzę od tygodnia) zawiesiło mi się radio i pojawił się na górze wyświetlacza pasek "KOMUNIKAT ALARMOWY ( ) " > w tym momencie radio jest totalnie zablokowane, działa jedynie +/- VOL, ON/OFF... komunikat wyświetla się po wył/wł radio i również po ponownym uruchomieniu auta. Błąd zniknął dopiero po kilku godzinach jak wróciłam do samochodu > ktoś z was miał też taki problem?

- rączka do zmiany ustawienia oparcia - no przyznam szczerze, że to jest chyba największa porażka > jak przestawiam fotel to czuję się jak na kiepskim leżaku, który składa się w najmniej oczekiwanym momencie. Do tego już mi się zdarzyło, że fotel jakby nie trafił w ustawienie i "wskoczył" dopiero po kilku minutach jazdy...mało przyjemne uczucie.

Po tygodniu jazdy jestem ogólnie zachwycona. Docieram silnik, więc narazie nie wypowiem się co do jego pracy. Muszę się zresztą nauczyć na nowo benzyny, bo wcześniej wiele lat jeździłam dieslem. Vitara wygrała u mnie z Kią Stonic i Oplem Crosslandem.


Na górę
Post: 26-02-2019, 09:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Witamy :)

1) To kwestia praktyki.
2) Zamykając wszystkie drzwi od środka przyciskiem na drzwiach nie ma możliwości otwarcia ich klamką z żadnej strony. Tak to jest rozwiązane. Proponuję po zablokowaniu przesunąć przełącznik koło klamki na swoich drzwiach.
3) Nie słyszałem o takim. Zgłoś w serwisie.
4) TTTM. Trzeba wyczuć kiedy zaskoczy. My zwykle raz ustawiamy oparcie i tak już zostaje całymi miesiącami ;)


Na górę
Post: 26-02-2019, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Dokładnie, zamykajac od wew przyciskiem w drzwiach nie ma mozliwosci otworzyc klamką. Jezeli nie ma tego przycisku jak np w punto II i zamykało się łokciem :] rygiel przy szybie, można było otworzyc drzwi klamką.


Na górę
Post: 26-02-2019, 23:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Co do "komunikatu alarmowego", brzmi jak odbieranie komunikatów radiowych "alarmowych" i "ogłoszeniowych". W jakim województwie się poruszasz? Z tego co pamiętam w Łódzkiem i Wielkopolskiem stacje radiowe bardzo lubiły na PTY nadawać komunikaty o korkach czy wypadkach, co przerywało mi słuchanie muzyki aż w końcu nie wyłączyłem w cholerę odbierania tego na poziomie ustawień radia (ale to jeszcze w innym samochodzie). W radio Boscha poszukaj, z tego co czytam instrukcję, sekcji "traffic announcement".


Na górę
Post: 27-02-2019, 08:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Suzuczki pisze:
- brak podświetlania aktualnego biegu - owszem, wyświetla się na zegarach, ale przy manewrowaniu, zakrywając kierownicą wyświetlacz, zwyczajnie nie mam pewności jaki bieg wrzucam i zdarzyło mi się już nie trafić w bieg... pierdoła ale delikatne podświetlenie na samej skrzyni by się przydało


O ile się nie mylę, to dźwignia automatu ma przycisk. Ten przycisk przy niektórych zmianach biegów trzeba wciskać, a przy innych nie. Dzięki temu można wyczuć na który bieg wrzucasz.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 27-02-2019, 10:09 
Offline

Rejestracja: 04-10-2016, 08:43
Posty: 142
Suzuki: S-Cross 1.4 AT AWD
Przyzwyczajenie się do operowania z przyciskiem lub bez faktycznie tu pomaga. Też dziwiło mnie to, że skrzynia nie ma podświetlenia wybranego oznaczenia. Zwłaszcza kiedy przed zakupem oglądałem różne auta i wszystkie pozostałe miały taki prosty element.

Niezależnie, dbając o automat przełożenia i tak powinniśmy zmieniać przy całkowitym zatrzymaniu, więc łatwiej się skupić nad wybraniem :)

_________________
Suzuki S-Cross FL 1.4 Allgrip AT Elegance Sun (2017)


Na górę
Post: 27-02-2019, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
W manualnych skrzyniach też się nic nie wyświetla, a jakoś ludzie jeżdżą ;)

P
R
N
D
M

Podczas jazdy poruszasz się pomiędzy R a D. Do tego jest przycisk blokady. Włączająca się kamera. Szybko to opanujesz. Pierwszy automat?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 28-02-2019, 08:15 
Offline

Rejestracja: 25-02-2019, 20:18
Posty: 3
Suzuki: Vitara
Tomash pisze:
Co do "komunikatu alarmowego", brzmi jak odbieranie komunikatów radiowych "alarmowych" i "ogłoszeniowych". W jakim województwie się poruszasz? Z tego co pamiętam w Łódzkiem i Wielkopolskiem stacje radiowe bardzo lubiły na PTY nadawać komunikaty o korkach czy wypadkach, co przerywało mi słuchanie muzyki aż w końcu nie wyłączyłem w cholerę odbierania tego na poziomie ustawień radia (ale to jeszcze w innym samochodzie). W radio Boscha poszukaj, z tego co czytam instrukcję, sekcji "traffic announcement".


> to muszę poszukać w ustawieniach w takim razie. Dziękuję! Od tamtej pory nie włączyło się, więc trudno wyczuć co to może być :/ wkurzające bo w tym momencie radio totalnie jest zablokowane... :/

dominiq pisze:
W manualnych skrzyniach też się nic nie wyświetla, a jakoś ludzie jeżdżą ;)

P
R
N
D
M

Podczas jazdy poruszasz się pomiędzy R a D. Do tego jest przycisk blokady. Włączająca się kamera. Szybko to opanujesz. Pierwszy automat?


> Piąty ;P Nawet w poczciwym Scorpio przy zmianie podświetlała się literka ;P
To nie jest jakaś rzecz, która mocno denerwuje, jednak bardzo dziwne, że ktoś na etapie składania tego nie wychwycił, że manewrując po prostu zasłania się ekran gdzie wyświetla się litera biegu i nie poprawił takiej pierdoły ;P
Muszę się nauczyć po prostu liczyć raz-dwa / raz-dwa przy manewrowaniu... jak w tańcu :P :P


Na górę
Post: 28-02-2019, 08:20 
Offline

Rejestracja: 25-02-2019, 20:18
Posty: 3
Suzuki: Vitara
Avalanche pisze:
Witamy :)


4) TTTM. Trzeba wyczuć kiedy zaskoczy. My zwykle raz ustawiamy oparcie i tak już zostaje całymi miesiącami ;)


Witam ;)
No właśnie jak jest jeden kierowca to nie ma problemu, jednak u mnie średnio raz w tygodniu będzie jeździł ktoś inny, więc to będzie upierdliwe... ale i tak już uwielbiam Vitarkę, więc chyba jej to wybaczę :)


Na górę
Post: 28-02-2019, 21:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Skokowa zmiana oparcia ma zalety i wady. Wadą jest brak precyzji, zaletą to, że można szybko fotel rozłożyć, gdy chcesz się zdrzemnąć na dłuższej trasie albo przewieźć dłuższy ładunek. W moim Scenicu odkręcenie fotela trwa ze 3 minuty i potem ręka odpada ze zmęczenia.
Gdzieś wyczytałem, że ortopedzi twierdzą, że ponoć kąt między siedziskiem a oparciem powinien wynosić 90 stopni niezależnie od osoby ze względu na kręgosłup. Jeśli to prawda, to wystarczy przekonać drugiego kierowcę (i tak podobny problem rozwiązałem u siebie :-) ).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 28-02-2019, 21:55 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
wawax pisze:
Gdzieś wyczytałem, że ortopedzi twierdzą, że ponoć kąt między siedziskiem a oparciem powinien wynosić 90 stopni niezależnie od osoby ze względu na kręgosłup.

Nie wiem czy rzeczywisty kąt prosty wytrzymałbym na dłuższa metę, ale rzeczywiście ponoć im bliżej 90' tym lepiej.
Fachowcem nie jestem - ale przynajmniej o ile pamiętam z rozmów z własnymi rehabilitantami: Może nie dosłownie ze względu na kręgosłup, ale na pewno ze względu na mięśnie które -przeciążone- mogą odpowiadać m.in. za bóle kręgosłupa. albo też - to co sam uznałem za "ból wątroby" okazało się wynikać z przeciążonej przepony (właśnie niepoprawne siedzenie) poza tym: szczególnie u kierowców odczuwalne po dłuższej trasie bóle nóg/bioder - czyli źle napięty (bodajże) mięsień krawiecki.

Ale jest też drugi ważny aspekt - czyli bezpieczeństwo. Awaryjne hamowanie to w praktyce (w autach z manualem i ABS) "zaparcie się" na pedałach sprzęgła i hamulca.
No to spróbujcie to zrobić przy wpół-leżącym siedzeniu: po prostu podjedziecie na fotelu do góry =skuteczność hamowania znikoma...
(może się komuś te argumenty przydadzą w rozmowie z 'drugim kierowcą') ;)
wawax pisze:
Jeśli to prawda, to wystarczy przekonać drugiego kierowcę (i tak podobny problem rozwiązałem u siebie :-) ).

Żonę mam zbliżonego wzrostu, więc przestawiamy fotela, a do wysokiego oparcia też dała się przekonać... Ale i tak próbuje po ciuchu "negocjować" po jednym ząbku... ;)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 02-03-2019, 08:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Avalanche pisze:
2) Zamykając wszystkie drzwi od środka przyciskiem na drzwiach nie ma możliwości otwarcia ich klamką z żadnej strony. Tak to jest rozwiązane. Proponuję po zablokowaniu przesunąć przełącznik koło klamki na swoich drzwiach.


Szybciej jest blokować przyciskiem zanim zamkniesz swoje drzwi - zablokuje tylko pozostałe.


Na górę
Post: 02-03-2019, 12:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Chyba, że zapomniałeś :D


Na górę
Post: 03-03-2019, 20:15 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Po pierwszym miesiącu użytkowania Vitarki 1.0 dostrzegam lekkie haczenie podczas wrzucania biegów (najczęściej 3 i 5), szumiące często radio które potrafi zgubić fale. Walczę nadal nad android auto& M.Link.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
Post: 03-03-2019, 21:53 
Offline

Rejestracja: 09-02-2019, 22:26
Posty: 47
UBOOT pisze:
Po pierwszym miesiącu użytkowania Vitarki 1.0 dostrzegam lekkie haczenie podczas wrzucania biegów (najczęściej 3 i 5), szumiące często radio które potrafi zgubić fale. Walczę nadal nad android auto& M.Link.


U mnie skrzynia dział perfekcyjnie. Radio bez problemów. Android Auto ok. Testowałem na LG K10, Huaweii P8 i Xiaomi Mi A2. Nie działa na Windows Phone (przynajmniej u mnie). ML nie sprawdzałem. A jak sprawuje się silnik 1.0 na trasie?


Na górę
Post: 05-03-2019, 07:54 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Silnik 1.0 sprawuje się nad wyraz dobrze. Wszyscy odradzali mi ten silnik, że za słaby, że trzy cylindry, a on daje sobie naprawdę radę. Przed zakupem poprosiłem o jazdę testową i już wiedziałem, że mi odpowiada. Na trasie jeżdżę mało Vitarką bo zazwyczaj w trasę biorę octavie 1.4 TSI. Pierwszą trasę na wypróbowanie zabrałem Vitarkę i całą rodzinkę (4 osoby dorosłe) i było przyjemnie. Spalanie komputer pokazywał około 5.8-6.0 (90km/h). W cyklu mieszanym koło 7.0.

W domu mam jeszcze starą, zacną GVI 2.0. Babcia przy tym silniku 1.0 to muł, choć silnik i większy i mocniejszy. Choć po błocie i do lasu niezastąpiona :) :) :)

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
Post: 05-03-2019, 11:29 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
UBOOT pisze:
Silnik 1.0 sprawuje się nad wyraz dobrze. Wszyscy odradzali mi ten silnik, że za słaby, że trzy cylindry, a on daje sobie naprawdę radę. Przed zakupem poprosiłem o jazdę testową i już wiedziałem, że mi odpowiada. Na trasie jeżdżę mało Vitarką bo zazwyczaj w trasę biorę octavie 1.4 TSI. Pierwszą trasę na wypróbowanie zabrałem Vitarkę i całą rodzinkę (4 osoby dorosłe) i było przyjemnie. Spalanie komputer pokazywał około 5.8-6.0 (90km/h). W cyklu mieszanym koło 7.0.



Ja w S-Crossie miałem z 1.6 silnika spalanie w cyklu mieszanym 6-6,2 litra (lato/zima).

Czyli pod hasłem ekologii silnik bardziej ekonomiczny i prosty zastępuje się silnikiem mniej ekonomicznym i skomplikowanym. Brawo Suzuki.


Na górę
Post: 05-03-2019, 12:54 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Z tym porównaniem ekonomiki to nie jest tak prosto, bo trzeba by przeprowadzić test w takich samych warunkach. Przykład: to samo auto "pod nogą" żony, przy dojazdach do pracy paliło 8.2 l/100km, pod moją nogą 6.4 litra. Tylko że żona jeździła 7km, w korkach, co chwila miała światła, a ja jechałem 12km, w miarę płynnie. Ona w mieście i ja w mieście.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 05-03-2019, 14:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
1.6 to glośny muł w porównaniu do 1.0T.
Inna epoka i generacja silnikow.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 05-03-2019, 15:29 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Dokładnie, inna epoka, w której samochody projektowali inżynierowie, a nie tak jak dziś, urzędnicy. A klienci mieli prawo wyboru - czy chcą silnik wolnossący czy turbo.

Co do głośności 1.6, nigdy jakoś mi nie doskwierała. A w to, ze 1.0 miałby być jakąś rakietą dynamiki nie wierzę.


Na górę
Post: 05-03-2019, 16:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Kiedyś tu posprzątam ;)


Na górę
Post: 05-03-2019, 18:05 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Avalanche, a znasz historię Syzyfa? :]

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 05-03-2019, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jarl pisze:
A w to, ze 1.0 miałby być jakąś rakietą dynamiki nie wierzę.


Nie jest rakietą dynamiki. Po prostu przyjemniej (dynamiczniej) nim sie jezdzi w zakresie codziennych prędkości obrotowych.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-03-2019, 21:54 
Offline

Rejestracja: 09-02-2019, 22:26
Posty: 47
Wracam do tematu klekotania w komorze silnika. Wczoraj oddałem samochód do ASO, wyjaśniłem wszystko jeszcze raz, pokazałem nowe nagrania.
Dzisiaj po testach zapadła decyzja, że samochód będą naprawiać. Przebieg 16.5k


Na górę
Post: 14-03-2019, 22:51 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
No to cool :) Czekamy zatem na efekty!

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 142 43 44 45 4657 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]