Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 13:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1557 Następna
Autor Wiadomość
Post: 25-01-2018, 21:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
macioo pisze:
Po co puszczać kierownicę w czasie jazdy? Nie dość, że to niezgodne z techniką jazdy, to jeszcze niebezpieczne.

To niebezpieczne i jazda w terenie zabudowanym z taką prędkością jak na filmiku też :nono:


Na górę
Post: 25-01-2018, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
bielux pisze:
Vitara nie jeździ prosto. Normalnie siły działające na układ kierowniczy prostują tor jazdy. W vitarze o kierunku jazdy decyduje serwo.

Nie wiem jak w Twojej, ale w mojej to ja decyduję o kierunku jazdy :P
Może problemy mają Ci, którzy nie potrafią trzymać prosto kierownicy?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-01-2018, 22:51 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
bielux pisze:
Vitara nie jeździ prosto. Normalnie siły działające na układ kierowniczy prostują tor jazdy. W vitarze o kierunku jazdy decyduje serwo.

Nie wiem jak w Twojej, ale w mojej to ja decyduję o kierunku jazdy :P
Może problemy mają Ci, którzy nie potrafią trzymać prosto kierownicy?


Wspomaganie kierownicy ma wspomagać czy przeszkadzać? Ciężko mi zrozumieć upór kilku osób na tym forum. Chwalcie sobie kiepsko działający układ kierowniczy to w następnej generacji vitary dostaniecie takie samo g...o jak jest teraz. Taki jest cel? Wbrew pozorom szkodzicie marce suzuki. Trzeba posypać głowy popiołem, wziąć się do roboty i poprawić to co do poprawienia. Ostatnie zdanie dotyczy serwisu suzuki.


Ostatnio zmieniony 26-01-2018, 08:37 przez bielux, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 25-01-2018, 23:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kompletnie nie rozumiem w czym wspomaganie przeszkadza. Bo zablokuje kierownicę z której zdejmiesz ręce podczas jazdy w łuku?
Upór to jest Twój we wmawianiu nam, że mamy zepsute samochody.
Dla mnie wszystko gra, więc nie mam najmniejszego zamiaru wybierać się do serwisu, bo jednemu na necie się wydaje, że źle działa wspomaganie, a drugi jest przekonany, że to wadliwa konstrukcja całego układu kierowniczego, a nie softu wspomagania (mowa o tym, który nie wiedział jak regulować kierownicę...).
Uważasz, że układ jest wadliwy - walcz w serwisach, ja nie mam w tym celu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 25-01-2018, 23:50 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Może jeden czy drugi samochód jest zepsuty, ma jakąś wadę ale z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że mój jest OK. Też na co dzień poruszam się kilkoma samochodami, sporo też ich miałem. Nie widzę różnicy w prowadzeniu, a moim suzuki przejechałem prawie 84kkm.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-01-2018, 05:09 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Może faktycznie ci panowie maja rację że nie powinno blokować tej kierownicy. Mi osobiście jak pisałem nie przeszkadza to, przy moim stylu jazdy. Poruszam się dynamicznie zawsze trzymając obie dłonie na kierownicy. Przyznam się że po tygodniu poruszania się samochodem zgłosiłem na serwisie :
Kierownica nie jest prosto, gdy jadę na wprost , problem z klapa bagażnika. Stwierdzono że wszystko jest ok z układem jednym, klapę regulowano

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 09:38 
Offline

Rejestracja: 31-05-2007, 12:42
Posty: 107
Lokalizacja: Toruń
Przypadkiem trafiłem na brytyjskim forum innej marki na opinie byłego użytkownika Vitary II:
Cytuj:
Hi - I had a Suzuki Vitara SZT - nice car but I never felt that I knew where it was on the road. That probably sounds odd and I am sure it was me not the car but I did not feel that the road was wide enough for the car......


Przypuszczam, że to raczej kwestia osobniczych preferencji i odczuć, niż generalnej wady fabrycznej, czyli TTTM. Większość pewnie nawet nie zwraca na to uwagi, niektórym to wręcz się podoba, a jeszcze innym nielicznym zdecydowanie nie odpowiada.
Z drugiej strony - przy wspomaganiu "tradycyjnym" - hydraulicznym nie było raczej kwestii regulacji - albo działało dobrze albo było zepsute i tego nie było sposób nie zauważyć. Dziś, przy wszechobecnej komputeryzacji i elektryfikacji działania wielu podzespołów samochodu, w tym przypadku szczególnie dotyczy to zmiennej siły wspomagania - nie można wykluczyć, że w niektórych egzemplarzach aut praca wspomagania odbiega od wzorca z powodów czysto software'owych.

_________________
Jacek

była Vitara 2.0 V6 Long
jest SX4 1.6 4WD
miał być S-Cross 1.4 4WD, ale nie ma i chyba nie będzie, bo jest Captur 1.2 Tce


Na górę
Post: 26-01-2018, 10:02 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
Kompletnie nie rozumiem w czym wspomaganie przeszkadza. Bo zablokuje kierownicę z której zdejmiesz ręce podczas jazdy w łuku?
Upór to jest Twój we wmawianiu nam, że mamy zepsute samochody.
Dla mnie wszystko gra, więc nie mam najmniejszego zamiaru wybierać się do serwisu, bo jednemu na necie się wydaje, że źle działa wspomaganie, a drugi jest przekonany, że to wadliwa konstrukcja całego układu kierowniczego, a nie softu wspomagania (mowa o tym, który nie wiedział jak regulować kierownicę...).
Uważasz, że układ jest wadliwy - walcz w serwisach, ja nie mam w tym celu.


DS, nie mam zamiaru wmawiać Ci, że masz niesprawny samochód. Większość na tym forum uważa, że nie ma efektu opisanego przez między innymi Jacek_Do lub mnie. Jednak w czasie dyskusji okazuje się, że jednak mają. Kierowanie vitarą absorbuje więcej uwagi niż kierowanie innymi samochodami, moim zdanie właśnie przez usztywnienie układu przez serwo. Dla mnie jest to najbardziej uciążliwe w jeździe miejskiej lub na lokalnych, wąskich drogach. Drobny skręt kierownicy powoduje, że zostaje ona w tej pozycji czyli samochód zjeżdża do krawędzi drogi, korekta i za chwilę jesteś po drugiej stronie. Na miejskich drogach z wysokimi krawężnikami i wysepkami rozdzielającymi jezdnie trzeba się bardzo pilnować. Na dobrze wyprofilowanych zakrętach (a takich w Polsce przybywa) samochód z dobrym układem kierowniczy praktycznie nie wymaga żadnych korekt toru jazdy, sam "podążą za drogą". W vitarze nie jest to możliwe ponieważ układ kierowniczy niweluje siły pojawiające się na styku opona droga (właśnie przez nienaturalne usztywnienie), mówiąc prosto nie pozwala "prowadzić się drodze". Dla mnie jest to wadą, bo wymusza ciągłe skupienie na utrzymywaniu kierunku jazdy, co jest męczące. Dla mnie jazda samochodem to jest swego rodzaju relaks. Nawet po kilkuset kilometrowej trasie w ciągu dnia kierowanie samochodem sprawia mi przyjemność. Niestety vitara irytuje mnie po kilku kilometrach. Jest to samochód moje żony, która również ten problem widzi. Jeżeli jeździsz tylko vitarą, to być może jesteś się w stanie do tego przyzwyczaić. Ja rocznie przejeżdżam około 70000 km różnymi samochodami i tylko w vitarze przeszkadza mi praca układu kierowniczego. Jak suzuki poprawi w końcu ten punkt, to będzie to całkiem dobry samochód do codziennego użytkowania. Mam nadzieję, że nad tym pracują. A dyskusje jak nasza mogą jedynie ten proces przyśpieszyć.


Na górę
Post: 26-01-2018, 10:17 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
bielux pisze:
samochód z dobrym układem kierowniczy praktycznie nie wymaga żadnych korekt toru jazdy, sam "podążą za drogą".

Aaaaaa ! No to może tu jest problem mojej (braku) wygody jazdy niektórymi autami...? :)))
No bo ja jednak wolę by samochód jechał tam gdzie ja chce, a nie ja, tam gdzie chce samochód....
bielux pisze:
Mam nadzieję, że nad tym pracują. A dyskusje jak nasza mogą jedynie ten proces przyśpieszyć.

Umówmy się tak: znajdź proszę auto które jeździ zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, ale zostaw mi "zepsutą filozofię Suzuki". Jestem jeszcze z tych głupoli, którzy wybierają boczne kręte drogi jako alternatywę dla nudnej autostrady. Póki nie jeździmy autonomicznymi autami, zostaw niektórym przyjemność prowadzenia, nie zmuszaj Suzuki do "naprawiania". ;)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Ostatnio zmieniony 26-01-2018, 10:17 przez igi, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 26-01-2018, 10:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
bielux pisze:
Kierowanie vitarą absorbuje więcej uwagi niż kierowanie innymi samochodami (...) Dla mnie jest to wadą, bo wymusza ciągłe skupienie na utrzymywaniu kierunku jazdy, co jest męczące. Dla mnie jazda samochodem to jest swego rodzaju relaks.


A może to po prostu Twój problem (i Jacka_Do)?
Jeżdżę codziennie tym samochodem, a nie - jak wy - od czasu do czasu. Prowadzenie go nie męczy mnie wcale.

Pomijając już to, że na razie przepisy wymagają od KIEROWCY żeby "podążał za drogą", a kierowanie pojazdem MUSI absorbować uwagę (a nie np. grzebanie w stacji multimedialnej czy rozmowa przez komórkę z klientem).


Na górę
Post: 26-01-2018, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
bielux pisze:
Na dobrze wyprofilowanych zakrętach (a takich w Polsce przybywa) samochód z dobrym układem kierowniczy praktycznie nie wymaga żadnych korekt toru jazdy, sam "podążą za drogą".
Teraz to już nie ogarniam, czy Vitara nie potrafi jeździć po prostych, czy po zakrętach. Nie znam też drogi, która nie wymaga korekt toru jazdy. Na co dzień nie jeżdżę po lustrach, tylko głównie autostradami, dla mnie działanie wspomagania w zakrętach (pisałem o tym kiedyś) jest wręcz przyjemne - nie przykładam siły aby utrzymać auto w łuku, w zasadzie można nawet puścić kierownicę jeśli ktoś ma taki fetysz. Nie mam też kompletnie żadnych problemów z jazdą na wprost tym samochodem.
Odwołując się do 46 sekundy poprzedniego filmu (jazda na wprost, puszczenie kierownicy na łuku - https://youtu.be/XvcVtyhzJXI ) - to jest właśnie gwałtowny, nienaturalny manewr, wg mnie "blokowanie" kierownicy w takiej sytuacji pomoże mniej lub bardziej utrzymać tor jazdy. Tutaj natomiast ja ani nie widzę, ani nie czuję nic nienaturalnego:
https://youtu.be/5k-swxilNL0
Nikt na tym forum nie twierdzi, że jest to najlepszy układ na świecie, ale ręce opadają, jak ktoś wypisuje bzdury, że auto samo wjeżdża do rowu, że nie da się nim normalnie jeździć (może trzeba na kurs wrócić?) i tym podobne. Wydałem na to auto całkiem sporo i uwierz mi, że gdyby coś mi nie pasowało, to natychmiast zgłosiłbym to do serwisu, a nie zachwalał usterkę... :uznanie:

Jacek Wo. pisze:
Przypuszczam, że to raczej kwestia osobniczych preferencji i odczuć, niż generalnej wady fabrycznej (...) nie można wykluczyć, że w niektórych egzemplarzach aut praca wspomagania odbiega od wzorca z powodów czysto software'owych.
Bardzo możliwe, tym bardziej, że chyba było kilka wersji softu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 26-01-2018, 14:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jeździłem jakichś wielkich tras. Najdłuższa to ok. 800km ale za to drogami wojewódzkimi i powiatowymi w większości. Nie stwierdziłem jakiegoś wielkiego zmęczenia poza bólem kręgosłupa, ale to nie wina samochodu, a schorzenia.
Dzisiaj zaś próbowałem (naprawdę się starałem) znaleźć opisywaną usterkę i nic. Jak jechałem powoli, to lekki skręt powodował zjeżdżanie, kiedy jechałem szybciej, auto po takim skręcie wraca na tor jazdy i wymagało tylko niewielkiej, kosmetycznej korekty. Kierownica nie wpadała w żadne drgania...

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 26-01-2018, 14:55 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Ja tez jeżdżę tym samochodem codziennie , po dużym mieście , po krętych uliczkach mojego osiedla i absolutnie nie czuje żadnego dyskomfortu spowodowanego układem kierowniczym. Jazda mnie nie męczy, a wręcz przeciwnie jeździ mi się bardzo przyjemnie i już kilka razy zdarzyło mi się wybrać na przejażdżkę bez żadnego celu, tylko dlatego by cieszyć się przyjemnością z jazdy moim autkiem .


Na górę
Post: 26-01-2018, 15:11 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Problem z "krzywą" kierownicą przy jeździe na wprost załatwia się regulacją drążków kierowniczych lub w poprawia się niechlujny montaż kierownicy na wielowypuście kolumny kierownicy. Myszkowanie, drgania i niestabilność samochodu w zakręcie to zaproszenie do sprawdzenia ciśnienia powietrza w oponach, ustawienia geometrii kół i luzów w zawieszeniu. Nie trzeba czekać na skoszone opony. No chyba że samochód miał wcześniej dzwona i z powodu problemów ze sztywnością powinien wylądować na złomie a nie na drodze. Sprostujcie jeśli się mylę.

Ale.... kilka/naście lat temu miałem większą awarię i podstawili mi na dokończenie trasy samochód zastępczy... Megankę II z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Pierwsze kilometry tym samochodem to był... lot nad drogą bez poczucia co się dzieje poniżej. Tak jak pisał kolega piomic, trzeba było się oswoić i teraz jak bym miał wsiąść do popularnego samochodu sprzed 30 czy 40 lat to też bym sobie zadawał pytania, jak tym można było jeździć :).


Na górę
Post: 26-01-2018, 15:59 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
bielux pisze:
Na dobrze wyprofilowanych zakrętach (a takich w Polsce przybywa) samochód z dobrym układem kierowniczy praktycznie nie wymaga żadnych korekt toru jazdy, sam "podążą za drogą".
Teraz to już nie ogarniam, czy Vitara nie potrafi jeździć po prostych, czy po zakrętach. Nie znam też drogi, która nie wymaga korekt toru jazdy. Na co dzień nie jeżdżę po lustrach, tylko głównie autostradami, dla mnie działanie wspomagania w zakrętach (pisałem o tym kiedyś) jest wręcz przyjemne - nie przykładam siły aby utrzymać auto w łuku, w zasadzie można nawet puścić kierownicę jeśli ktoś ma taki fetysz. Nie mam też kompletnie żadnych problemów z jazdą na wprost tym samochodem.
Odwołując się do 46 sekundy poprzedniego filmu (jazda na wprost, puszczenie kierownicy na łuku - https://youtu.be/XvcVtyhzJXI ) - to jest właśnie gwałtowny, nienaturalny manewr, wg mnie "blokowanie" kierownicy w takiej sytuacji pomoże mniej lub bardziej utrzymać tor jazdy. Tutaj natomiast ja ani nie widzę, ani nie czuję nic nienaturalnego:
https://youtu.be/5k-swxilNL0
Nikt na tym forum nie twierdzi, że jest to najlepszy układ na świecie, ale ręce opadają, jak ktoś wypisuje bzdury, że auto samo wjeżdża do rowu, że nie da się nim normalnie jeździć (może trzeba na kurs wrócić?) i tym podobne. Wydałem na to auto całkiem sporo i uwierz mi, że gdyby coś mi nie pasowało, to natychmiast zgłosiłbym to do serwisu, a nie zachwalał usterkę... :uznanie:


DS, porównaj sobie
vitara - korekty prawo lewo, ten sam film co wczoraj tylko nieco przycięty dla łatwiejszego porównania, brak powrotu kierownicy do jazdy na wprost

https://youtu.be/IRrXPATnHWk

skoda ten sam fragment drogi, po każdym skręcie wraca do jazdy na wprost

https://youtu.be/bioJloIPQss

vitara, Twój film, 46s puszczenie kierownicy powoduje gwałtowny powrót do położenia 0 i usztywnienie kierownicy.

https://youtu.be/XvcVtyhzJXI

to samo w skodzie, płynny powrót, tym wolniejszy im bliżej położenia 0, żadnego usztywniania kierownicy

https://youtu.be/OVJgK5pSlrg

W skodzie w żadnym momencie nie trzeba "przełamywać" oporu serwa jak to ma miejsce w vitarze. Układ kierowniczy wraca do położenia 0 pod wpływem sił na kołach a nie jak sterownik serwa o tym zdecyduje lub nie.

Ocenę tego co jest prawidłowe a co nie pozostawiam Wam. Dla mnie vitara ma wadliwy układ kierowniczy nie dający żadnych informacji o drodze po której jedziemy.


Na górę
Post: 26-01-2018, 16:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Co jest prawidłowe?
Samochód, który sam chce jechać prosto w łuku/na zakręcie i trzeba korygować to rękoma (Skoda), czy w którym w łuku/na zakręcie kierownica pozostaje skręcona (Vitara)... Hm...


Na górę
Post: 26-01-2018, 16:46 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Avalanche pisze:
Co jest prawidłowe?
Samochód, który sam chce jechać prosto w łuku/na zakręcie i trzeba korygować to rękoma (Skoda), czy w którym w łuku/na zakręcie kierownica pozostaje skręcona (Vitara)... Hm...
No w obu zapewne jest to poprawne, lecz inne działanie. Rozumiem o co chodzi teraz, szkodzie nie można zarzucić nie precyzyjnego układu.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 17:02 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Avalanche pisze:
Co jest prawidłowe?
Samochód, który sam chce jechać prosto w łuku/na zakręcie i trzeba korygować to rękoma (Skoda), czy w którym w łuku/na zakręcie kierownica pozostaje skręcona (Vitara)... Hm...

nie zabrakło ;) w Twojej wypowiedzi? Bo jeszcze pomyślę że poważnie tak uważasz.


Na górę
Post: 26-01-2018, 17:51 
Offline

Rejestracja: 14-11-2017, 20:19
Posty: 51
Suzuki: Vitara II
Panowie zdecydujcie się czy jest wada, czy jej nie ma, bo za miesiąc mam termin odbioru Vitary i jak czytam ten wątek o wadliwym układzie kierowniczym to już sam nie wiem co o tym sądzić i za każdym razem podnosi mi się ciśnienie, powoli nachodzi mnie chęć rezygnacji z tego samochodu.
Chyba do tego czasu zacznę omijać ten wątek ;)

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 26-01-2018, 18:02 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Grzechu 18 pisze:
Panowie zdecydujcie się czy jest wada, czy jej nie ma, bo za miesiąc mam termin odbioru Vitary i jak czytam ten wątek o wadliwym układzie kierowniczym to już sam nie wiem co o tym sądzić i za każdym razem podnosi mi się ciśnienie, powoli nachodzi mnie chęć rezygnacji z tego samochodu.
Chyba do tego czasu zacznę omijać ten wątek ;)
Teraz to już za późno, spokojnie sam sprawdzisz czy ci pasuje czy przeszkadza.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 18:10 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Grzechu 18 pisze:
Panowie zdecydujcie się czy jest wada, czy jej nie ma, bo za miesiąc mam termin odbioru Vitary i jak czytam ten wątek o wadliwym układzie kierowniczym to już sam nie wiem co o tym sądzić i za każdym razem podnosi mi się ciśnienie, powoli nachodzi mnie chęć rezygnacji z tego samochodu.
Chyba do tego czasu zacznę omijać ten wątek ;)


Baleno było tragiczne, s-cross i pierwsze vitary tak samo złe. Baleno ponoć poprawiono ale nie jeździłem samochodem po zmianach oprogramowania. W s-cross i vitarze też była zmiana softu. Ja mam vitarę z 05.2017, wg. serwisu z najnowszym oprogramowaniem. Jak widać na video i tak nie jest dobrze. Są na tym forum osoby dla których takie działanie układu kierowniczego jest zaletą. Dla mnie nie i uważam to za poważna wadę tego modelu.


Na górę
Post: 26-01-2018, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
bielux,
Czy mułowaty powrót kierownicy do punktu 0 to precyzja czy brak precyzji układu kierowniczego?
46 sekunda mojego filmu - kierownica właśnie NIE wraca do punktu 0, zostaje zablokowana przez serwo - puszczona przy skręconych kołach blokuje się - pozostawiając koła lekko skręcone.
Oglądałeś drugi film? Kierownica szarpnięta z punktu 0 wraca do punktu 0.
Posty @Avalanche i @akir są słuszne. Po to są wspomagania elektryczne, systemy pokroju SVDC, żeby korygować i przeciwdziałać różnym siłom. Jak BAS przy hamowaniu czy All Grip podczas przyśpieszania. Jazdy z ABS czy ESP też trzeba się nauczyć.
A drgania, które opisujesz to moment bezwładności koła kierownicy przy zatrzymaniu serwa, występuje w każdej pozycji, można sprawdzić nawet na postoju, nie ma to nic wspólnego ani z jazdą, ani z punktem 0.
Dla mnie nie ma tu żadnej wady, tym bardziej, że nigdy nie puszczam kierownicy w taki sposób (!!!) i nawet bym o tym nie wiedział, gdyby nie forum (!!!).
Jeśli uważasz, że układ kierowniczy Vitary ma poważną wadę, to cóż... Męcz się z tym. I walcz, kombinuj w serwisach, może soft, może zmiana geometrii, toe-in, toe-out itp., nie wiem i nie interesuje mnie to szczerze mówiąc.
Cytując klasyka - Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko rozwiązuje się problemy nie znane w żadnym innym ustroju.
Z mojej strony kończę dyskusję, Tobie i jednemu czy dwóm innym niezadowolonym szczerze życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu, a zadowolonym niczego nie życzę, bo nie mają problemu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 26-01-2018, 19:01 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1575
Suzuki: Vitara
Mnie tylko irytuje ciągle nazywanie tego poważna wadą. To nie wada, a sposób działania tego systemu. Nie będę się już powtarzał o trzymaniu dłoni....

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 19:16 
Offline

Rejestracja: 05-05-2017, 06:02
Posty: 140
Suzuki: Vitara 1.6/M AllGrip
bielux pisze:
vitara, Twój film, 46s puszczenie kierownicy powoduje gwałtowny powrót do położenia 0 i usztywnienie kierownicy.

https://youtu.be/XvcVtyhzJXI

to samo w skodzie, płynny powrót, tym wolniejszy im bliżej położenia 0, żadnego usztywniania kierownicy

https://youtu.be/OVJgK5pSlrg

porównanie z dupy, Vitara jedzie 70, Śkoda niecałe 40. Tego wątku się czytać nie da :skoczek:


Na górę
Post: 26-01-2018, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Grzechu 18 pisze:
Panowie zdecydujcie się czy jest wada, czy jej nie ma, bo za miesiąc mam termin odbioru Vitary i jak czytam ten wątek o wadliwym układzie kierowniczym to już sam nie wiem co o tym sądzić i za każdym razem podnosi mi się ciśnienie, powoli nachodzi mnie chęć rezygnacji z tego samochodu.
Chyba do tego czasu zacznę omijać ten wątek ;)

To tak jak ja. Jak najmniej czytać. Odebrać auto i cieszyć z jazdy :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1557 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]