Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 134 35 36 37 3857 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-11-2018, 09:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
No faktycznie, można przez to śmiało stwierdzić, że to są dzięki temu identyczne silniki pod względem konstrukcyjnym, choć nawet ona nie jest identyczna :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 02-11-2018, 11:37 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
@dominiq
Silnik wolnossący, 4-suwowy, 4-cylindrowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
Silnik Suzuki jest oczywiście zdecydowanie bardziej dopracowaną konstrukcją niż staruszek z poldiego, ale jak by nie kombinował, to działa i brzmi zdecydowanie inaczej niż obecne 3-cylindrowe silniki z turbo od np. PSA. Dla mnie to był sentymentalny powrót do przeszłości. Przyjemny, ale trzeba było zmienić nieco przyzwyczajenia co do techniki jazdy, żeby jazda samochodem dawała przyjemność.


Na górę
Post: 02-11-2018, 21:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
:ostrzezenie1: :)
Temat zaczyna dryfować ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-11-2018, 23:34 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
LuckyMarciano pisze:
vipiusz pisze:
Skąd te opinie o potrzebie korygowania toru jazdy?


To jest typowe, bezsensowne szukanie dziury w całym. Każdy kierowca stale dokonuje drobnych korekt kierownicy - a to droga nierówna, a to przechylenie asfaltu, a to drobny łuk etc. W swojej książce Szybkość bezpieczna Sobiesław Zasada pisał o tym (wiele lat temu), że drobnych korekt zupełnie nieświadomie dokonuje się stale.
Po co ktoś wywleka takie głupoty? Bo pewnie kolejny "dziennikarz motoryzacyjny" nie ma czym zapełnić swojego programu więc skupia się na takich kocopołach...
Wystarczy patrzeć na drogę i trzymać tą kierownicę, reszta dokonuje się zupełnie automatycznie sama. Rozważania, czy samochód sam jedzie bez trzymania kierownicy prosto czy nie prosto są po prostu denne. Vitarę prowadzi się zupełnie normalnie :D


Tu się zgadza, korekty jazdy dokonuje się cały czas, problem w MOIM suzuki jest taki że te korekty wymagają nadmiernej (nie dużej ale większej niż normalnie) siły co powoduje przekręcenie kierownicy za daleko w druga stronę i kolejną korektę.

To nie jest tak że ci którzy o tym piszą mają to we wszysztkch swoich autach ale właśnie tylko w SUZUKI więc nie jest to problem kierowcy tylko auta

Avalanche
Podziel się prosze informacją który salon Ci to naprawił
Z góry dziękuję.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 08-11-2018, 07:24 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Joozwa, żaden salon tego nie naprawił. Prawdopodobnie nadmierny opór wynika z ciasnego spasowania przekładni. Poprawia się powoli wraz z przebiegiem. Jedyne co możesz zrobić, to wgrać ostatni soft. Napisz do SMP. Niech sprawdzą jaką wersję masz. Nowy soft wgrasz w każdym ASO i to nieco poprawi sytuację.


Na górę
Post: 08-11-2018, 21:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tak. W mojej coś poprawili przy przeglądzie po 1000 km i od tamtego czasu praktycznie nie zauważam tej niedogodności.
Na gorszych drogach trzeba delikatnie korygować, ale na równej jedzie normalnie - inaczej niż twierdzi pan maruda z jutjuba.

Kiedyś nagram filmik, bo niektórzy tu nie wierzą ;)


Na górę
Post: 08-11-2018, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Z ciekawości sprawdzałem ostatnio, ile można przejechać po autostradzie (prędkość 100 km/h), nie korygując toru jazdy (no tak, nie trzymając rąk na kierownicy...) - kilka prób, zawsze około 1 km.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 14-11-2018, 19:27 
Offline

Rejestracja: 16-03-2016, 19:35
Posty: 7
Suzuki: splash
Panowie to co w końcu tym układem kierowniczym? Zachar mówił że jest dziwny, Pertyn Ględzi mówił ,że trzeba cały czas korygować tor jazdy kierownicą....to przecież jakieś żarty w aucie w 2 wieku. Pytam bo chciałem kupić żonie 2-3 letnią....no ale takie coś jest dla mnie niedopuszczalne.


Na górę
Post: 14-11-2018, 19:49 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
ja powiem tylko tyle, moja partnerka jeździ i nigdy nie powiedział iż " coś jej się dziwnie kieruje".. wręcz przeciwnie, uważa, że czuje się za kierownicą Vitary bardzo pewnie, ja osobiście parę razy już robiłem mały test z puszczaniem kierownicy na dłuższy czas i nigdzie mnie nie znosiło, korekty nie były potrzebne w większym stopniu niż np w Mitsubishi Lancer, posiadamy Vitarę premium z kwietnia 2018, z silnikiem 1.6


Na górę
Post: 14-11-2018, 20:01 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 09:56
Posty: 38
Ani w mieście ani na trasie niczego nie koryguję w swoim 1.6. Może ci co ostatnio kupili 1.4 i muszą koniecznie wszystko tuningować mają taki problem :).


Na górę
Post: 15-11-2018, 10:17 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A jaki problem przed zakupem dokonać jazdy próbnej i osobiście ocenić? Jeździłem kilkoma egzemplarzami i problemu nie stwierdziłem. Moja żona również nie miała najmniejszych problemów.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-11-2018, 19:12 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Mój samochód zostawiony na wymianę listew zewnętrznych, szumienie podczas jazdy oraz rezonans w lewym słupku. Zobaczymy jak serwis się upora z tymi niedogodnościami. Liczę na chłopaków, powiedzieli że dadzą radę, trzymam kciuki

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-11-2018, 10:08 
Offline

Rejestracja: 09-09-2018, 09:38
Posty: 1
Suzuki: Vitara S
kaliope pisze:
Panowie to co w końcu tym układem kierowniczym? Zachar mówił że jest dziwny, Pertyn Ględzi mówił ,że trzeba cały czas korygować tor jazdy kierownicą....

Dobra, czas chyba zabrać głos...
Od września użytkuję Vitarę S, wcześniej od 2008r. mieliśmy Splasha - obydwa pojazdy użytkowane głównie przez moją małżonkę. Ja sam poruszam się na co dzień najróżniejszymi samochodami służbowymi (głównie RAV4, ale też Superb, Land Rover Discovery, Octavia) i wsiadając do Vitary nie zauważam, aby w jakikolwiek sposób przeszkadzał mi układ kierowniczy. Aczkolwiek przyznam, że tak - dosłownie raz, zauważyłem w niej bardzo delikatne "to coś". Tyle, że to "coś" było znacznie bardziej odczuwalne w Splashu i nie było dla mnie niespodzianką.
Dochodząc do sedna: moim zdaniem wcale nie chodzi o jakieś "nieutrzymywanie kierunku jazdy" czy też "nieprostowanie kół". Chodzi o sposób działania elektrycznego wspomagania kierownicy. Jadąc szybciej Splashem, gdy chciałem zrobić korektę toru jazdy (co jest jak najbardziej normalne), obracając kierownicę przez ułamek sekundy odczuwało się wyraźny opór - tak jakby czujnik włączał elektryczne wspomaganie dopiero wykrywając ruch kierownicy. Powodowało to, że kierownica do której przyłożono siłę, obracała się nieco dalej niż chciałeś (najpierw bez wspomagania, potem nagle łatwiej kręcić) co powodowało "przesterowanie" korekty. I stąd wrażenie "myszkowania" po drodze przy wyższych prędkościach.
Co do Vitary - naprawdę zauważyłem delikatne to coś dopiero po lekturze forum i zwróceniu uwagi. Jeździ mi się bardzo przyjemnie i nie czuję jakiejś różnicy w prowadzeniu w porównaniu do RAVki (czy też Superba).
I co powtórzę - nawet w Splashu było to odczuwalne jedynie podczas szybszej jazdy (powyżej 80 km/h) na drodze o gorszej jakości (przede wszystkim skoleinowanej) - w mieście nie do zauważenia.

pozdrawiam,
Adam

(PS Lewy słupek przy kierowcy rzeczywiście delikatnie rezonuje. Klapa bagażnika też standardowa...)


Na górę
Post: 17-11-2018, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-08-2007, 17:00
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
kaliope pisze:
Panowie to co w końcu tym układem kierowniczym? Zachar mówił że jest dziwny, Pertyn Ględzi mówił ,że trzeba cały czas korygować tor jazdy kierownicą....to przecież jakieś żarty w aucie w 2 wieku. Pytam bo chciałem kupić żonie 2-3 letnią....no ale takie coś jest dla mnie niedopuszczalne.


Olej to co mówią na YT. Dla mnie każdy przypadek jazdy to subiektywne odczucia. Też napatrzyłem się na masę testów, a jak kupiłem i zacząłem jeździć, to okazuje się, że ich gadanie to tylko gadanie. Zrób jazdę próbną, niech żona prowadzi i kup małżonce jakąś fajną 2 letnia, lub 3 letnią Vitarkę 1.6


Na górę
Post: 17-11-2018, 21:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To jest już nudne, ale pokazuje siłę frywolnych wypowiedzi redaktorów.
Wczoraj jechałem pustą drogą w nocy i przy 110 km/h na ekspresówce mógłbym nie trzymać kierownicy dobre 30 sekund. Samochód jechał jak po sznurku.


Na górę
Post: 18-11-2018, 06:49 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Avalanche. Przecież Tobie ASO naprawiała układ kierowniczy /tak kiedyś napisałeś/, więc Twoje zdanie w tym temacie wprowadza
zamieszanie. Pozwól Kolegom się wyżalić bez ich zbędnej krytyki. Jeżeli zgłaszałeś ten problem w ASO to widocznie miałeś ku temu
powód. Teraz inni Koledzy widzą powód.


Na górę
Post: 18-11-2018, 11:49 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja nic nie zgłaszałem, nic mi nie naprawiano, a odczucia z prowadzenia mam jak Avalanche. Jeżeli droga jest równa, to jedzie i jedzie bez żadnych korekt. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 18-11-2018, 12:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
staryem pisze:
Avalanche. Przecież Tobie ASO naprawiała układ kierowniczy /tak kiedyś napisałeś/

Coś tam zrobili i efekt jest do dzisiaj.
Chodzi o to, że co kilka miesięcy ktoś odkrywa co powiedzieli internetowi testerzy i w tym samym nawet wątku od nowa jest ta sama dyskusja - a to jest nudne.


Na górę
Post: 18-11-2018, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Ta dyskusja będzie juz zawsze. Po prostu TTTM i użytkownicy będą co jakis czas z tym wracać.
Ja byłem od samego początku świadomy tej cechy układu kierowniczego i świadomie to auto kupiłem, bo moja żona stwierdziła, że w mieście gdzie auto jeździ jej to kompletnje nie przeszkadza.

Na trasę tym autem nie wyjezdzamy, więc wada jest dla nas pomijalna....

Co nie zmienia faktu, że na przeglądzie to zgłoszę i może tak sako jak w przypadku Avalanche coś tam naprawią i będzie lepiej.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-11-2018, 16:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Testerzy jeździli po koleinach, dziurawych drogach wiec korygowali. :]


Na górę
Post: 19-11-2018, 19:26 
Offline

Rejestracja: 16-03-2016, 19:35
Posty: 7
Suzuki: splash
Jeden rzeczy nie rozumiem, wydawało mi się, że Vitara to segment większy od S-cross, a w autocentrum piszą, że Vitara krótsza o ponad 10cm. Tam jest błąd?


Na górę
Post: 19-11-2018, 20:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie, Tam nie ma błędu. S-cross ma 430cm, a Vitara zdaje się, 420cm.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 19-11-2018, 21:41 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Dziś samochód odebrany, aso się spisało. Jak powiedzieli tak zrobili, 1.wymienili czarne listwy na drzwiach. (pukania nie stwierdze bo zimno przyszło, ale daje rękę uciąć że to to). 2. Przestało gwizdać przy 80-110km/h jak się okazało to listwa na prawych drzwiach. 3 rozebrali słupek coś podłożyli i nie wpada w rezonans.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Tak po aptekarsku długość Vitary to 4175 mm


Na górę
Post: 19-11-2018, 22:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-08-2007, 17:00
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Ale bryła vitary sprawia wrażenie auta większego niz inne. Lub to moje subiektywne odczucie gdy patrzę na auto w kolorze białym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 134 35 36 37 3857 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]