Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 04:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 9 Następna
Autor Wiadomość
Post: 17-12-2019, 17:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Temat od pewnego czasu ma tendencję do dryfowania w kierunku wycieczek osobistych. Trzymajcie się proszę tematu (o ile to jeszcze możliwe ;) ). :)

osy4 Twój post wyleciał :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-12-2019, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
macioo pisze:
A jest różnica czy dostanę po oczach względnie słabym halogenem, czy silnym białym strumieniem leda albo kitajskiego ksenona.


I o to chodzi. Źródło światła nie jest problemem, tylko regulacja i jakość jego rozpraszania i strumienia.
Stare graty z oświetleniem halogenowym świecącym w kosmos są plagą na drogach.
Nawet auta z fabrycznymi i sprawnymi ksenonami i ledami bardzo często oślepiają. Nie wiem czy ktoś to zauważył, ale ja jestem w stanie rozpoznać Insignię z ksenonami na odległość. Zawsze dają po gałach pod specyficznym kątem. Tak samo nowe A4 czy A6 z ledami. Najmniesze garby i flash po oczach. Kuzyn ma Leona Full led, 2 razy jechał za mną i szał dostałem od jego świateł...


Na górę
Post: 19-12-2019, 23:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Źródło też jest problemem, bo jeśli jest zbyt silne, to nie dasz rady rozproszyć tak, aby nie oślepiało.

Bo często auta z fabrycznymi ksenonami maja je źle ustawione. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-12-2019, 17:23 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wyobrażam sobie jak ludzie kombinują przy reflektorach i rzeźbią na wszystkie sposoby po kolizjach. Domyślam się, że w ruch idą różne regeneracje i inne przeszczepy z "anglika", jak ktoś za nowego biksenona ma zapłacić 5,8kpln w ASO.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-12-2019, 12:01 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Rzeźbią z każdymi lampami. Tego się nie wyeliminuje. Nikt tego nie sprawdza, nie kontroluje a badanie techniczne przechodzi się bez problemu. Z drugiej strony gdyby producenci, jak w każdej branży, ustalili ceny na normalnym poziomie to każdy kupowałby oryginalne. Po ilości dostępnych „używanych”
widać skale popytu.
Nadal twierdze i tym się kieruje ze oryginalne części producenta, poparte badaniami i certyfikatami (na co maja kasę) ale nie zawsze objęte „dekretem” homologacyjnej (biurokracja), są bezpieczne i można je stosować. Tym bardziej ze chyba wszędzie poza EU takie „uprawnienia” posiadają a nie sądzę ze tylko EU ma tak rygorystyczne procedury homologacyjnej. Nadal twierdze ze to tylko i wyłącznie powolna biurokracja i dostosowanie prawa do wszystkich wewnętrznych przepisów krajów członkowskich.
Fabryczne ledy czy ksenony jak stwierdzili przedmówcy działają podobnie. U mnie w marce na „b” też nieraz mrugają mimo ze są fabryczne, nie kombinowane z ustawieniem.


Na górę
Post: 21-12-2019, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Tu jest ciekawe spojrzenie na problem kompatybilności leda z reflektorem (przy okazji też mówią o innych problemach z ledami): https://www.youtube.com/watch?v=FPcE-fWHmww

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 21-12-2019, 13:22 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Gość z filmu się wykosztował :D.
Dobór odpowiedniego retrofitu jest wiec prosty. Żarnik czyli położenie źródła Led oraz grubość trzonka muszą być na wysokości oraz grubości zastosowanej fabrycznie żarówki halogenowej. Druga zasada to stworzenie warunków na odpowiednią wentylacje czyli obowiązkowo wiatraczek, rzadziej radiator. Unikać dużych konstrukcji ze sterowaniem na kablu (problem z montażem) a jak już to z hermetycznymi połączeniami.
Zamienniki Led który zastosowałem spełniają te wszystkie warunki. Jest Gen2 czyli bez sterownika, Plug&Play, a Vitara ma na tyle dużo miejsca w komorze silnika oraz nie ma lamp z dekielkiem ze na schłodzenie ma idealne warunki. Zamiennik Led który założyłem jest tez wodoodporny czyli zabezpiecza lampę przed dostaniem się wilgoci. Nie parują nie zmieniają warunków załamana światła.
Einparts robi tez zwykle żarówki halogenowe z „homologacją” wiec stosuje się do wszyskich zasad w produkcji zamienników Led.
Po założeniu zamienników ustawowe samochód w jednym szeregu z dwoma innymi z fabrycznymi ledami. I poziom, odcięcie oraz brak dodatkowych górnych refleksów są identyczne.
Nikt jak do tej pory ani w mieście ani poza, zarówno ma jedno czy dwujezdniowych nie „zgłaszał” oślepienie.


Na górę
Post: 21-12-2019, 18:39 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Tak wyglada u mnie
ObrazekObrazek


Na górę
Post: 21-12-2019, 22:23 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie wiem jak masz ustawione światła w swoim "b" ale mi, dokąd jeżdżę S-crossem (blisko 130kkm) ani razu nikt nie zamrugał, że go oślepiam!
Co do rzeźbienia z reflektorami, to nie jest problem ceny. Problemem jest wspomniane podcieranie się szkłem. Stać mnie na samochód, to stać i na ubezpieczenie. Nie interesuje mnie ile kosztuje uszkodzona lampa. Kolejną grupą są ci co kupują najtańszą wersję (każdy kupuje jak go stać) ale chcą wyglądać bogato i zaczynają rzeźbić żeby wyglądało "na bogato". Tego pojąć nie zdołam.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-12-2019, 23:38 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Zdecydowanie światło o barwie 6000k dużo lepiej oświetla drogę, lepiej podkreśla szczegóły i jest bezpieczniejsze niż 2700k. Jestem zdania ze jak mogę zmienić coś na lepsze to to robię. Jak wspomniałem wcześniej zakup Vitary to zdroworozsądkowy wybór jako pierwszy samochód dla młodego kierowcy. Cena 80tys to wydatek podobnie wyposażonego clio czy fiesty. Kultowość modelu oraz jego 30 rocznica robi z niego gradkę dla samochodziarza (mimo zmiany koncepcji na crossovera).
Nie będę pisał jakie i ile mam samochodów, ale rynek samochodowy przetestowałem wskroś.
Wiem co jest dobre i za co warto zapłacić, a co jest zbędna fanaberią.
Światła ledowe i to takie pół ledowe są w wersjach wyższych które moim zdaniem nie są warte swojej ceny. Cena za Vitare o której wspomniałem jest dla mnie optymalna a wyższe wersje oprócz innych lamp, skory ekologicznej, systemów wspomagania które nieraz działają albo nie działają, szyberdach nic nie wnoszą nowego do modelu. Ale to wszystko moja opinia i moja filozofia . Nie każdy musi się z nią zgadzać.
Myśle ze zmęczyliśmy temat ledow do bólu ;)


Na górę
Post: 22-12-2019, 09:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Zrób fotkę wieczorem, na jakiejś pustej drodze, z wnętrza auta jak te LEDy oswietlaja drogę.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 22-12-2019, 10:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
Nie wiem czy to już było opisane, ale czy oryginalne ledowe są plug & play, czy trzeba coś rzeźbić? Wymiana na ori to zawsze lepsze rozwiązanie niż kombinowanie chinolstwami.


Na górę
Post: 22-12-2019, 18:05 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
6000K daje białe zimne światło. W czasie deszczu widmo niebieskie jest pochłaniane i g...o widać. Optymalne jest światło do 4500-5000K (zbliżone do światła dziennego) dla ludzkiego oka. A w czasie opadów wręcz żółte (jak kiedyś auta z Francji).

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-12-2019, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-08-2019, 10:10
Posty: 8
Lokalizacja: KSU
Suzuki: Vitara 1.4T AllGrip
ced105 pisze:
Nie wiem czy to już było opisane, ale czy oryginalne ledowe są plug & play, czy trzeba coś rzeźbić? Wymiana na ori to zawsze lepsze rozwiązanie niż kombinowanie chinolstwami.


Nikt nie zgłębiał tego tematu? Jakby faktycznie działało plug & play to chyba bym się szarpnął na takie lampy.


Na górę
Post: 25-12-2019, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Raczej nie będzie działało p&p: inny regulator pochylenia niż przy halogenach i być może inne wtyczki, a nawet wiązka. Najlepiej znaleźć kogoś z ledami i porównać.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-01-2020, 08:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 434
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Remote pisze:
Zrób fotkę wieczorem, na jakiejś pustej drodze, z wnętrza auta jak te LEDy oswietlaja drogę.

Dołączam się do prośby. :)

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 15-01-2020, 09:16 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Mam rozłożony samochód w garażu :). Jak tylko wyjadę nim po wszystkich „wariackich” zabiegach wrzucę foty ;)


Na górę
Post: 15-01-2020, 20:12 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Chciałbym pochwalić się „home made” canbusami na oryginalnych wtyczkach do kierunkowskazów. Bez ingerencji w elektrykę. Szybko downgrade’owalne ;)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Wszystkie części pozyskane z Ali w 100% kompatybilne z instalacja. Wtyczki pochodzą z Toyoty. W ogole mnóstwo rzeczy dla Suzuki trzeba szukać w działach Toyoty.


Na górę
Post: 20-01-2020, 11:18 
Offline

Rejestracja: 17-11-2019, 12:44
Posty: 11
Drodzy koledzy,
Tak wertowalem ten post i nie znalazłem. Czy sjest jakiś pakiet swiatelek do vitary 2019 czy każdy trzeba kupować osobno?.
Pozdr


Na górę
Post: 21-01-2020, 10:45 
Offline

Rejestracja: 02-10-2019, 06:51
Posty: 2
Suzuki: Vitara 1,6 4WD
Osys4 można prosić o link ?


Na górę
Post: 21-01-2020, 12:21 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
joHHn pisze:
Osys4 można prosić o link ?

Części CanBus Kierunki przód PY21W :
Wtyczki Ali: https://a.aliexpress.com/_sWMJyL
Przewód: każdy budowlany market
Rezystor do PY21W Allegro (gwarancja): https://allegro.pl/oferta/adapter-canbu ... e=facebook
Koszulki termokurczliwe: każdy market budowlany
Wykonanie własne ;)


Na górę
Post: 27-01-2020, 17:55 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 19:02
Posty: 62
Suzuki: vitara 1.4 2wd eleg.
oświetlenie nóg jaki rodzaj żarówek


Na górę
Post: 20-02-2020, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 357
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
czy ktoś na forum ma PY21W przednie SilverVision?


Na górę
Post: 20-02-2020, 20:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Mam takie do migaczy.Wyglądają odlotowo .Należy kupić markowe np:Philips.No name srebrna pokrywa złuszcza się wewnątrz bańki.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 20-02-2020, 21:30 
Offline

Rejestracja: 02-05-2019, 15:17
Posty: 19
Suzuki: Vitara
Tak sobie czytam i zastanawiam się co będzie na przeglądzie technicznym? Zazwyczaj tam są kontrolowane światła i ich ustawienie. Po przeglądzie i regulacji nie powinno się nikogo oślepiać. Kiedyś czepiano się ostro kombinacji ze światłami, czy żarówkami. Osobiście chwalę sobie oryginalne światła Led z wersji XLed lub Elegance. Trochę rażą światła drogowe o innej barwie świecenia. Problem z oślepianiem może dotyczyć samochodów wyposażonych w automatyczne przełączanie: światła drogowe (długie) na światła mijania (krótkie).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 9 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]