Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 03:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-12-2019, 16:13 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Czy ktoś wymieniał żarówki w kierunkach na ledy? Ja wymieniłem i mrugają z prędkością światła :). Czy jedynym panaceum jest założenie rezystora? Żadnego błędu nie wyrzuca. Inne ledy też akceptuje. Wiem ze takiego archaicznego modułu jak przerywacz nie ma i wszystkich steruje BCM ale może jest sposób sprawdzony sposób jak sprawę unormować bez rezystora? Może kwestia zmian oporności w BCM i sprawa załatwiona. Ktoś coś ??


Na górę
Post: 11-12-2019, 16:53 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
A może by wrócić do fabrycznych żarówek i dać sobie spokój z ledami, które póki co nie mają homologacji.


Na górę
Post: 11-12-2019, 17:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Częstotliwość mrugania może być uzależniona od oporu. Niektóre samochody tak miały, że jak się żarówka przepaliła to kierunek mrugał znacznie szybciej. Może tu też tak jest.

Zastanawiałem się dlaczego nie założyli ledów oryginalnie, skoro pozostałe światła z tyłu są ledowe. Wydaje mi się, że led będzie dawał zbyt kierunkowe światło przy tej konstrukcji klosza, a kierunkowskaz wymaga większego zakresu widoczności niż światła stop.

Swoją drogą wymiana kierunku na led nic nie daje - kosztuje więcej, a żarówki raczej się nie przepalają już dzisiaj. Nie pamiętam kiedy zmieniałem żarówkę kierunku, a jeżdżę ponad 20 lat. Oszczędność prądu nieistotna (szczególnie po dołożeniu oporu).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 11-12-2019, 19:07 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Ledy dają normalne światło. Nie są ukierunkowane. Działają fajnie i to jedyny powód. Zwykle zarówki to epoka lodowcowa i nie podobają mi się.
Problem w działaniu pojawia się gdy wrzucany jest kierunek w jedną ze stron. Wtedy szaleją. Jak włączone są awaryjne wszystkie mrugają w normalnym tempie. To właśnie mnie dziwi. Czyli mogą pracować normalnie tylko dlaczego jest różnica w pracy funkcji kierunkowskazów. Obciążenie się nie zmienia. Ma ktoś jakiś pomysł?


Na górę
Post: 11-12-2019, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W przypadku awaryjnych sygnalizacja przepalenia nie działa. Pewnie ledy przystosowane do can-bus rozwiążą problem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 12-12-2019, 01:12 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Napewno rezystor/opornik załatwi sprawę. Dziwi mnie tylko fakt działania funkcji awaryjnej. W tym przypadku kierunki migają normalnie i nie ma z nimi problemu. Boczne kierunkowskazy w błotnikach są fabrycznie Led i z nimi nie ma problemu. Myśle ze mała korekcja ustawień komputera co do oporności kierunkowskazów powinna pomoc wrócić do normalności. Tylko czy ktoś i jak to zrobił ?


Na górę
Post: 12-12-2019, 18:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Osobiście nie widzę najmniejszego sensu grzebania w ustawieniach komputera w takim celu. Myślę, że żarówki w kierunkowskazach są celowo, żeby była czytelna sygnalizacja uszkodzonego bardzo ważnego światła. W wielu samochodach, nawet najnowszych modelach (nowy Captur na przykład) są kierunkowskazy żarówkowe, gdzie pozostałe oświetlenie jest w technologii LED. Nie wiadomo jak się zachowa "sygnalizacja usterki" w wypadku źródła światła LED. Możliwe, że nie zasygnalizuje usterki i kierowca nie będzie miał świadomości braku kierunkowskazu. Tylko nie pisz mi proszę, że "ledy" są wieczne.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 12-12-2019, 19:00 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
macioo pisze:
Osobiście nie widzę najmniejszego sensu grzebania w ustawieniach komputera w takim celu. Myślę, że żarówki w kierunkowskazach są celowo, żeby była czytelna sygnalizacja uszkodzonego bardzo ważnego światła. W wielu samochodach, nawet najnowszych modelach (nowy Captur na przykład) są kierunkowskazy żarówkowe, gdzie pozostałe oświetlenie jest w technologii LED. Nie wiadomo jak się zachowa "sygnalizacja usterki" w wypadku źródła światła LED. Możliwe, że nie zasygnalizuje usterki i kierowca nie będzie miał świadomości braku kierunkowskazu. Tylko nie pisz mi proszę, że "ledy" są wieczne.


Przecież ledy są w kierunkach bocznych na błotnikach. A zwykle żarówki to normalna oszczędność producenta. Vitara nie ma informacji o przepalonych żarówkach wiec to następny przykład taniości tego auta.


Na górę
Post: 12-12-2019, 21:18 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ale w głównych reflektorach są żarówki (te w lusterkach są małoistotne), a sygnalizacja spalonej żarówki jest właśnie przez szybkie miganie kierunkowskazu. Proste i skuteczne rozwiązanie od lat. Jak ci nie pasuje ta "taniość", to zdradź tajemnicę dla czego nie kupiłeś Mercedesa albo np. Audi? Przecież "jaki jest koń każdy widzi" kupując samochód. Nie kupiłbym samochodu, który tak bardzo by mnie drażnił.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 12-12-2019, 22:42 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Nie kupiłem Mercedesa bo nie lubię tej marki a mam Audi i BMW oba zeszłoroczne ;). Mam jeszcze jeden ale to raczej dla dużych chłopców ;). Vitara to jak określił to trafnie jeden z kolegów na forum, tani, fajny samochód na codzienne dojazdy do pracy. U mnie ma spełnić funkcje pierwszego auta dla nowicjusza w postaci mojej córki. A jeżeli mogę go „ucywilizować” to to robię. Tu akurat w budżetowym egzemplarzu można sobie spersonalizować auto, według widzi misie, minimalnym kosztem i dlatego to robię. Mam przy tym niezły ubaw ..... powrót do przeszłości :). A żarówki to maksymalny anachronizm w tym aucie i jak na ikonę stylu oraz kultowość Vitary ( szczególnie wersji na 30lecie modelu) zasługuje na tchnienie w nią teraźniejszości. Ładniej się prezentuje


Na górę
Post: 13-12-2019, 17:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tchnąć teraźniejszość, to sobie można w oświetlenie schowka, a główne światła powinny być zgodne z homologacją. I albo ktoś to akceptuje albo szuka bardziej "teraźniejszego" modelu auta. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem rzeźbienia w samochodach w systemach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-12-2019, 17:19 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Brak homologacji na zamienniki Led już dawno byłby zniesiony gdyby nie lobbing koncernów samochodowych oraz producentów standardowych „żarówek” w UE. Wszędzie na świecie są dopuszczalne dlatego takie koncerny jak Philips czy Osram oraz niemiecki Einparts produkują je i maja w swoim portfolio. Czytałem ze homologacje mają być „lada dzień” wprowadzone, warunki ich użytkowania są na ukończeniu. Wiec zaraz z tych nielegalnych zmienią się na legalne. I to żadna ingerencja w system.


Na górę
Post: 13-12-2019, 18:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Faktycznie poza UE w wielu krajach ledy są dozwolone. Poza tym przypominam historię sprzed 20 lat, kiedy trzecie światło stop było nielegalne i policja wlepiała za nie mandaty. Na razie jednak jest to niezgodne z przepisami. Czy ktoś się będzie czepiał to inna sprawa.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 14-12-2019, 17:33 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Główne oświetlenie zewnętrzne wymienione :). Przod : postojowe W5W na Osram, kierunki PY21W na Osram Amber, H11 na Einparts ( https://allegro.pl/oferta/6000k-zarowki ... e=facebook). Zostały halogeny H11 i „długie” HB3.
Tył: kierunki na P21W na Osram, oświetlenie tablicy W5W na Osram, światło cofania W21W na Osram. Boczne kierunki na Led od mjfrendow ( nie dynamiczne choć się jeszcze zastanawiam ) ale klosze w kolorze auta (Galactic Gray).
Oświetlenie środka: całości na Osram Led bez oświetlenia schowka, tu no name.
Szczególnie jestem mega zadowolony z głównych H11 Einparts. Zamówiłem Osram H11 Gen. 2 ale dostawca nie dostarczył ( zabrakło w magazynie ) wiec kupiłem sprawdzone Einparts (produkcja germany). Świecą super. Pięknie odcinają. Wogole nie oślepiają (porównywałem z ledami w bmw i audi). Są Plug&Play. Nie pokazują błędów (maja can-bus). Widoczności oraz zarys szczegółów jak w autach marek wyżej. Polecam. I jeszcze w wyjątkowej cenie ;).


Na górę
Post: 14-12-2019, 18:16 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Może kiedyś doczekam się kiedy Policja zacznie zabierać dowody i karać za te "biedaledy".

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 14-12-2019, 19:02 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Poczytaj trochę o retrofitach. To nie pseudo ksenony tylko przebadane zamienniki Led. Poczytaj informacje od Osram co jest przyczyną braku homologacji. Biurokracja, biurokracja i biurokracja. Zamienniki i ich jakość oraz normy jakie spełniają nie maja nic z tym wspólnego. To są pełnoprawne „żarówki” dużo lepsze od zwyklych żarówek tylko na razie nie mają homologacji. Na razie bo prace legislacyjne trwają. Jestem mega zadowolony. Wyglądają normalnie i dają super światło które jest bardzo bezpieczne dla wszystkich użytkowników dróg. A mandatów się nie doczekasz bo „psy” tez latają na „ledach” ;)


Na górę
Post: 14-12-2019, 23:47 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie musisz mnie uświadamiać. Zajmuję się techniką świetlną zawodowo od 30 lat. Wiem co to jest homologacja, rozsył światła, luminancja i inne parametry świecenia. Dla większości ludzi wystarczy, że jakaś "żarówka ledowa" pasuje do gniazda. Póki nie będzie na reflektorze znaku homologacji dopuszczającej takie źródło światła, to jest to nielegalne. Ciekawe jak przy tak dużym natężeniu światła zrealizujesz samopoziomowanie. Tylko nie pisz proszę, że będziesz ręcznie ustawiał za każdym razem! Przejeżdżam rocznie 50-60kkm i widzę co się dzieje. Jak myślisz dla czego w samochodach VAG, kiedy wprowadzili ksenony bez samopoziomowania obniżyli moc palników z 35 na 20W?
Analogicznie sprawa się ma do LED. Jak włożysz o obniżonej mocy, to efekt będzie mizerny (co najwyżej wyższa temperatura barwowa), a jak da mocniejsze światło, to na każdej muldzie będziesz dawał "flaschem" po oczach tym z przeciwka.
Mandatów już się czasem doczekuję. Jest na szczęście instytucja prywatnego doniesienia o popełnieniu wykroczenia. Działa dokładnie tak samo jak nagranie z wyprzedzaniem na pasach i inne. Podobnie w czasie wypadku będę się upierał, że zostałem oślepiony. Ciekawe co na to ubezpieczyciel? :]]

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-12-2019, 07:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Akurat samopoziomowanie na muldach czy górkach nie działa, przynajmniej przy oryginalnych ledach w Vitarze. Regulacja bierze pod uwagę tylko wysokość nadwozia względem osi. Niestety, bo jadąc z górki nic nie widać, a pod górkę oświetla się niebo. Bez świateł matrycowych nie da się tego za bardzo rozwiązać w praktyce.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 15-12-2019, 09:32 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
macioo pisze:
........Dla większości ludzi wystarczy, że jakaś "żarówka ledowa" pasuje do gniazda.......


Dlatego ja nie zakładam „jakiś”, tylko zawsze znanych producentów którzy produkują zwykle
żarówki które mają homologację. Płace za nie dużo więcej jak za inne zamienniki, ma od 5 do 6lat gwarancji EU producenta. O czymś to świadczy. W Suzuki produktem pierwszego montażu jest przecież Osram.

macioo pisze:
......Póki nie będzie na reflektorze znaku homologacji dopuszczającej takie źródło światła, to jest to nielegalne.......


Jak zajmujesz się od tylu lat techniką świetlną to napewno wiesz że te źródła spełniają już warunki homologacji tylko biurokracja EU oraz szereg praw które trzeba przy okazji zmienić, wydłuża to w czasie i tyle. Nastąpi to lada dzień.

macioo pisze:
Ciekawe jak przy tak dużym natężeniu światła zrealizujesz samopoziomowanie. Tylko nie pisz proszę, że będziesz ręcznie ustawiał za każdym razem!......Analogicznie sprawa się ma do LED. Jak włożysz o obniżonej mocy, to efekt będzie mizerny (co najwyżej wyższa temperatura barwowa), a jak da mocniejsze światło, to na każdej muldzie będziesz dawał "flaschem" po oczach tym z przeciwka.


Mam w innych samochodach ledy fabryczne i tam samopoziomowanie kończy na korekcji podczas włączania świateł. Resztę ustawia się dokładnie takim samym pokrętłem jak w innych samochodach „bez Led”. Wiec jak będę miał życzenie to mogę ręcznie przy lampie podnieść sobie wysokość fabrycznych-homologowanych ledow i dawać po oczach nie tylko „pod górkę”. W Vitarze Led jest umieszczony w soczewce w audi podobnie ale bmw ma normalny odbłyśnik. Taka skomplikowana technologia Led „homologowaną”.

macioo pisze:
Mandatów już się czasem doczekuję. Jest na szczęście instytucja prywatnego doniesienia o popełnieniu wykroczenia. Działa dokładnie tak samo jak nagranie z wyprzedzaniem na pasach i inne. Podobnie w czasie wypadku będę się upierał, że zostałem oślepiony. Ciekawe co na to ubezpieczyciel?


Bez komentarza :(


Na górę
Post: 15-12-2019, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
W Passacie mam chyba najwyższy model LED i one cały czas się poziomuja jak jade.
Działa to doskonałe (nawet na tzw. długich) gdzie mijający mnie samochód jedzie w cieniu, a wokół niego jasno.
Jak uruchamiam auto to światła wykonują test samopoziomowania - bajerancko to wygląda - jak pokaż laserowy ;)
Tak samo fajnie działało to w Opolu (intelilux).
No ale takiej techniki Suzuki nie ma :(

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 15-12-2019, 12:04 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wiem, że w większości samochodów samopoziomowanie działa po wejściu do auta i właczeniu świateł. I o to mi właśnie chodzi! Nie wierzę, że zawsze jak ktoś taki z "bieda ledami" zapakuje worek kartofli do bagażnika, albo dwie grube ciotki na tylną kanapę obniży światła! A jest różnica czy dostanę po oczach względnie słabym halogenem, czy silnym białym strumieniem leda albo kitajskiego ksenona.
Na homologację ledów do reflektorów halogenowych szybko bym nie liczył, a właściwie marne szanse. Przechodziliśmy już zmianę z żarówek zwykłych na halogenowe i ni obyło się bez wymiany reflektorów.
Wszelkie bzdury o "markowych" producentach mnie nie przekonują, bo każdy producent wyprodukuje towar, który się sprzeda. Na marginesie to przykładowy Osram, odkąd produkuje w Chinach, to ma całkiem duży odsetek skopanych egzemplarzy źródeł światła.
Żeby mieć samochód ze światłami LED, trzeba po prostu taki kupić zamiast tyłek szkłem podcierać i udawać nowoczesnego.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-12-2019, 12:29 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Mam nadzieje, że temat został dogłębnie wyjaśniony. Zakładajmy sobie ledy w domu ew. wewnątrz pojazdów. Oświetlenie zewnętrzne
pojazdów zostawmy specjalistom. osy4. Ty i tak siedząc za kierownica nie widzisz zewnętrznych światełek swojego pojazdu.
O co tu właściwie chodzi. Może tylko o szpan.


Na górę
Post: 15-12-2019, 12:41 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 466
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Ale samochód nie kupuje się z uwagi na światła. Bida Vitara nie będzie ich raczej miała bo kosztuje „grosze” i cena jest tak wycyrklowana ze nawet mając „układy” ;) u importera nie da się za wiele ugrać. Wiem co mówię :). A samochody są po to żeby się nimi również bawić. Zmieniać je, personalizować i mieć przy tym ubaw. A Vitara to mega wdzięczne auto do modyfikacji wizualnej bo technicznie nie warto w nim nic robić , oczywiście IMO. Wszystko jest Co do „bieda ledow” to są one właśnie wklejane do aut fabrycznie bo kosztują producenta mniej niż ksenony a zwykle to relikt. Podobnie jest ze wszystkimi virtual cockpit gdzie tablety od mjfrendow zamiast kosztownych liczników są montowane i biorą mega kasę. Oczywiście są lampy ledowe fabryczne świetne ale kosztują zazwyczaj kilka jak nie kilkanaście tysięcy i nie są dostępne dla crossoverow.


Na górę
Post: 17-12-2019, 17:11 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 234
no i dowiedzieliście się Koledzy - jeździcie ( no w zasadzie ja też :D ) bieda autami za grosze :]


Na górę
Post: 17-12-2019, 17:32 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Oj tak tak. Nie wszyscy uczestniczy form mogą się pochwalić innymi pojazdami na raz i to na forum Suzuki Vitara.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]