Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 07:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: 04-02-2023, 22:35 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
A skąd przekonanie że opony wielosezonowe są tanie.
Jest wręcz odwrotnie.


Na górę
Post: 04-02-2023, 22:56 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
arekws1 pisze:
Mogło tak być. Ale to tym bardziej świadczy żeby akurat na oponach nie oszczędzać. Jazda na wielosezonowkach to jak jazda bez ubezpieczenia czy niezapietych pasów. Większość czasu da rady, aż się coś wydarzy niespodziewanego.

Skoro piszesz o niespodziankach, to jak w kwietniu/maju sypie śniegiem i będzie przymrozek, to w takich warunkach lepiej sprawdzi się wielosezonowa, czy letnia? A gdy w listopadzie/grudniu będzie +15 to lepsza będzie wielosezonowa, czy zimowa? Ja nie chcę nikogo przekonywać do wielosezonowych, bo to jest oczywiście pewien kompromis i każdy musi to ocenić sam, jednak widzę też co się dzieje szczególnie w okresie przedzimowym (października-grudzień), gdzie nagle przychodzi zmiana pogody i ludzie na letnich mają duży problem.

A tak na marginesie, zrobiłeś porównanie do braku ubezpieczenia i niezapiętych pasów, to chciałbym zaznaczyć, że te dwa czynniki w żaden sposób nie wpływają na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. ;)


Na górę
Post: 04-02-2023, 23:23 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
rdx0 pisze:
Ludzie zastanówcie się. Jak mogą być opony działające w warunkach - 20 , +30 ? Oczywiście dają jakiś kompromis. Producenci wyczuli klienta i produkują. Kupujecie opony które ani zimą ani latem nie dają odpowiedniego bezpieczeństwa. O ile ktoś powie że zimy bywają ciepłe-ok. Ale lata nie bywają mroźne.


Jeździłeś na wielosezonówkach klasy premium czy tylko tak sobie piszesz dla hecy?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 05-02-2023, 08:30 
Online
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
arekws1 pisze:
Jazda na wielosezonowkach to jak jazda bez ubezpieczenia czy niezapietych pasów. Większość czasu da rady, aż się coś wydarzy niespodziewanego.


Bzdura. Wielosezonowki z górnej półki sprawują się lepiej niż budżetowe zimówki.
Poczytaj sobie testy.

Problemem jest to, że ludzie jeżdżą na zużytych oponach albo na chińskim badziewiu.

Byłem rok temu na GY Vector'ach w górach i bez problemu wjeżdżałem na każdą górkę gdzie była droga.
2 znajomych nie podjechało pod pensjonat ale mieli tak zjechane opony, że ja bym je 3 sezony temu wymienił.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 05-02-2023, 10:29 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Dokładnie, w tym temacie generalizowanie nie jest dobre. Jak już kilka razy pisałem, KAŻDY musi ocenić to sam i dostosować wybór do warunków w jakich jeździ oraz do stylu swojej jazdy, a także do budżetu jakim dysponuje.

Jeśli stać mnie jedynie na dwa komplety słabych chińskich opon, to lepiej kupić wielosezonowe z wyższej półki. Jeśli mieszkam w górach, gdzie w zimie sypie regularnie śniegiem lub jestem zapalonym narciarzem, który całą zimę jeździ w góry to pewnie dwa komplety (w tym porządne zimówki) będą lepszym wyborem. Jeśli lubię ostrą jazdę i regularnie jeżdżę w lecie na południe Europy, to też dwa komplety (w tym porządne letnie) będą lepszym wyborem. Jeśli jeżdżę spokojnie i głównie w mieście, gdzie prawie w ogóle nie ma zimy (szczególnie śniegu), a wypady zimą w góry lub latem na południe Europy są okazjonalne to w tym wypadku dobre wielosezonowe opony powinny się lepiej sprawdzić.

To nie jest wybór zero-jedynkowy, tu jest bardzo dużo zmiennych i najważniejsze, aby być świadomy swojego wyboru i jeśli się wybierze kompromis w postaci wielosezonowych to trzeba styl swojej jazdy do nich dostosować, to prawie na pewno nie jest dobry wybór dla tych co: "jeżdżą szybko i (nie) bezpiecznie".


Na górę
Post: 05-02-2023, 14:05 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
Jaclaw- nic dodać nic ująć.


Na górę
Post: 06-02-2023, 09:48 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
I widzisz każdy może mieć swoje zdanie.
A ja Ci powiem, że całoroczne Goodyeary w śniegu trzymają lepiej niż niejedna zimówka. Ultragripy to nie będą ale od tanich chińskich badziewi czy nalewek i tak są o wiele lepsze.


Na górę
Post: 06-02-2023, 16:49 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
Zdecydowanie 2 komplety zimowe/letnie :) ale zastrzeżenie mieszkam w terenie podgórskim i często jesienią/zimą jeżdżę na narty biegowe/skitury w różne mało uczęszczane miejsca. Nie przeszkadza mi, że jakiś czas pojeżdżę przy +15 na zimówkach po to mam rozum by dostosować prędkość do warunków.
Oczywiście opony kupuję dobrej klasy i bez względu na ich stan (a zawsze jest świetny bo mam 2 auta) wymieniam po max. 7 latach :) Miła mi jest jeszcze ta resztka życia, która mi pozostała :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 03-03-2023, 08:42 
Offline

Rejestracja: 16-05-2016, 11:39
Posty: 63
CrossClimate - 6 lat i 80 tys km, właśnie kupiłem kolejne. Nigdy i nigdzie nie sprawiły mi problemu ani nie powodowały jakiegokolwiek poczucia dyskomfortu przy prowadzeniu.

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 21-09-2023, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-08-2023, 14:42
Posty: 25
Suzuki: Vitara
Miałem w poprzednim aucie wielosezon. Zalety: nie musisz ich wymieniać (to jest BARZDO duża zaleta, serio). Wady: raz na rok będzie kilka dni takich, że strach będzie podjechać pod niektóre górki, albo dodać gazu na autostradzie ;)

W związku z tym moje pytanie: Co polecacie z zimowych opon na 1.4 FWD 16" ? Wiem, że suzuki sprzedaje i poleca yokohamy, są (stosunkowo) tanie i mają dobre opinie. Czy jest jakiś inny producent którego polecilibyście dużo bardziej? Np. Michelin Alpin 6?


Na górę
Post: 21-09-2023, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Michelin Alpin 6 to świetny wybór. Wróciłem do tych opon (wcześniej w wersji Alpin 4) po kilku latach jazdy na Nokian WR D4. Jazda zimą na Alpin 6 to czysta przyjemność. Nokiany też były super, ale po trzech latach straciły swoje właściwości.
Yokohamy mam na drugim aucie, dają radę, ale to nie Michelin.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 23-09-2023, 12:48 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
rdx0 pisze:
Ludzie zastanówcie się. Jak mogą być opony działające w warunkach - 20 , +30 ? Oczywiście dają jakiś kompromis. Producenci wyczuli klienta i produkują. Kupujecie opony które ani zimą ani latem nie dają odpowiedniego bezpieczeństwa. O ile ktoś powie że zimy bywają ciepłe-ok. Ale lata nie bywają mroźne.


"Charakterystyka opony Michelin CrossClimate 2
Opona wielosezonowa Michelin CrossClimate 2 została stworzona w oparciu o EverWinterGrip Technologies, na którą to składają się różne technologie.

Po pierwsze CrossClimate 2 zbudowana jest z termoadaptacyjnej mieszanki gumy. Dzięki niej opona nie staje się twarda podczas niskich temperatur, jak ma to miejsce przy w przypadku opon letnich. Z kolei w temperaturach dodatnich nie jest zbyt miękka i nie zużywa się tak szybko, jak opon zimowa w lecie. Zastosowanie takiej mieszanki daje gwarancje, że opona zachowuje swoje właściwości w każdych warunkach termicznych.

Charakterystyczny kierunkowy bieżnik opony zapewnia optymalne odprowadzanie wody zalegającej na jezdni.
Michelin CrossClimate 2 posiada homologację zimową. Na bocznej ściance znajduje się symbol 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu). Może być zatem używana w regionach, gdzie prawnie zobowiązani jesteśmy do poruszania się na oponach zimowych.
Bieżnik CrossClimate 2 posiada lamelki i nacięcia na pełnej głębokości bieżnika, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.

Technologia P-EDGE odpowiada za przyczepność na śniegu. Są to niewielkie rowki w klocku bieżnika. Co o ciekawe wraz ze zużyciem opony pojawiają się nowe rowki, które wgryzają się w śnieg. Dzięki temu przez cały okres eksploatacji opona zachowuje w pełni swoje pierwotne właściwości.
Za krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni odpowiada m.in. odpowiednie fazowanie klocków bieżnika nazwane V-RAMP. Zwiększa to powierzchnię styku opony z asfaltem.

Rowki V-SHAPE mają za zadanie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z asfaltem. Niwelują także ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie odprowadzały wodę, gdy opona jest nowa, ale także, kiedy nastąpi jej znaczne zużycie (oczywiście w dopuszczalnym zakresie)

Michelin CrossClimate 2 produkowane jest wyłącznie w siedmiu europejskich zakładach, głównie we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii".

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 26-09-2023, 09:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Przepiękny marketingowy bełkot jedno, a życie to co innego ;) Miałem CrossClimate w aucie, które z ogromna radością właśnie na nich sprzedałem i to były najgorsze opony na jakich w życiu jeździłem. A to niby opony premium. To już dwa komplety opon zimowym i letnich klasę niżej będą dużo lepsze.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 26-09-2023, 15:39 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
dominiq pisze:
Przepiękny marketingowy bełkot jedno, a życie to co innego


Bo Ty tak mówisz... a to nie jest bełkot, tylko po prostu warunki na drodze nie dostosowują się do reklamy i potem czytamy - cytat z tego forum (usera pominę):

" Jadąc 40km/h i skręcając na skrzyżowaniu wpadam w poślizg, to jest niedopuszczalne w oponach za ponad 2000zł. Nabrałem się na reklamę. Myślałem, że to jakaś cud kosmiczna technologia, a tu porażka."

Fizyki nie oszukasz choćby i opony kosztowały 20 000zł. No ale jak ktoś na szkołę kamieniami rzucał... :]

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 26-09-2023, 15:57 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
rdx0 pisze:
Ludzie zastanówcie się. Jak mogą być opony działające w warunkach - 20 , +30 ? Oczywiście dają jakiś kompromis. Producenci wyczuli klienta i produkują..


Może trochę porównanie nieadekwatne, bo nie wszystko w bolidzie jest z gumy, ale jak może działać przy -20* i +30* ?
A jednak działa, chociaż na pewno są odczuwalne różnice, np. gęsty olej w amorach daje twarde zawieszenie itp.
Ale masz rację - producenci wyczuli klienta i produkują. Czekamy zatem na opony wiosenne i jesienne, bo jesienny płyn do spryskiwaczy już mamy... :] :zakrecony: do kupienia w Auch.... za jedyne 9,99 :pa:

Załącznik:
IMG_20230914_175423_225 - Kopia.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 27-09-2023, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Może to nie jest takie głupie? Skoro jest np. o połowę tańszy, niż taki do -25°C a u nas wielkich mrozów nie ma, to czemu nie? ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 27-10-2023, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Do Vitary chyba od początku kupuję na zimę nokiany, teraz kupiłem s-crossa i taki sam zestaw wjeżdża. Vitara na Krywe w grudniu dojechała bez zająknięcia, na jednym podjeździe tylko stara koleina pod świeżym puchem zaczęła ściągać do rowu i musiałem cofnąć kilka metrów, bałem się że będzie trzeba cofać do płaskiego ale ruszyła bez poślizgu - egzamin zdany.


Na górę
Post: 27-10-2023, 22:00 
Offline

Rejestracja: 22-08-2020, 16:00
Posty: 36
Suzuki: Vitara
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do dupy.

Ja jeżdżę - i zawsze będę - na 2 kompletach.

Dziś założyłem nowiutkie Dunlop Wintersport 5 - ależ fenomenalne wrażenia, gładziutko, cichutko Vitara jedzie, czuję pewność w prowadzeniu wozu.
Polecam na zimę !!!


Na górę
Post: 28-10-2023, 16:47 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Pat pisze:
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do dupy.

I rozumiem, że obecnie nosisz aparat fotograficzny, radio, budzik, notatnik, telefon (zwykły), mapę lub GPS, zegarek, słownik, konsolę do gry itp... bo wiadomo, że taki smartfon jak jest do wszystkiego to jest do niczego. ;)

Ja już w drugim aucie mam całoroczne i jestem zadowolony, oczywiście zimą jak pojadę w góry na narty... ale zaraz ja nie jeżdżę na nartach. No właśnie zanim coś się ostro skrytykuje to myślę, że warto wpierw się dowiedzieć kto i do czego oraz jak używa samochodu.

A tak swoją drogą to fajnie byłoby jakby ktoś kiedyś zrobił test jak w różnych warunkach (szczególnie temperaturowych) zachowują się poszczególne rodzaje opon, a następnie sprawdził jak często dane warunki występują w Polsce (tu przydałyby się dane dla przynajmniej kilku lokalizacji). Ciekawe jakie wyszyłby z tego wnioski.


Na górę
Post: 28-10-2023, 16:59 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
@JACLAW; masz w pełni racje. Od początku posiadania Vitary jeżdżę na wielosezonowych. Spisują się super i w zimie i w upalne lato.


Na górę
Post: 28-10-2023, 18:25 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
zgadza się PAT -jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy..
argumenty kolegów typu: ja mam i jestem zadowolony , ja ma i spisują się super mają taką wartość jak na przykład moje stwierdzenie - mnie się lepiej i bardziej komfortowo jeździ Vitarą ,aniżeli BMW X3... i co Wy na to ?


Na górę
Post: 28-10-2023, 19:11 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 235
@ciekawski; jeździłeś na wielosezonowych, masz wiedzę popatrzą praktyką?
Ja mam i znam wielu użytkowników ktorzy również jeżdżą na wielosezonowych oponach i sobie chwalą a przy tym, nie negują innych kierowców zmieniających opony czy koła dwa razy w roku.


Na górę
Post: 28-10-2023, 21:15 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
@ciekawski - masz rację, moja opinia to nie jest tylko moja opinia i ja nikogo do wielosezonowych nie namawiam, każdy musi sam ocenić co potrzebuje. Czy aparat w komórce jest gorsz niż profesjonalna lustrzanka? Oczywiście, że jest, ale czy w związku z tym każdy musi kupić lustrzankę? Nie, bo nie każdy ją potrzebuje. Tak samo tu, opona wielosezonowa to pewien kompromis. Trzeba mieć tego świadomość, szczególnie zimą - jeśli mieszkam w górach to może to być zły wybór, ale w mieście, gdzie śniegu jest jak na lekarstwo? Jeśli jeździsz ostro to też nie jest to dobry wybór, ale jeśli jeździsz "po emerycku" to czemu nie. Do tego wielosezonówka ma jedną zaletę - nie zaskoczy mnie nagły atak zimy oraz nagłe ocieplenie w czasie "na zimówki".


Na górę
Post: 28-10-2023, 21:23 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
ciekawski pisze:
argumenty kolegów typu: ja mam i jestem zadowolony , ja mam i spisują się super mają taką wartość jak...


jak argument Pat-a, czyli:

Cytuj:
Ja jeżdżę - i zawsze będę - na 2 kompletach.
Dziś założyłem Dunlop Wintersport 5 - ależ fenomenalne wrażenia, gładziutko, cichutko, czuję pewność w prowadzeniu wozu. Polecam na zimę !!!


Jeszcze linijka tekstu lub dwie i dostanie orgazmu - takie fantastyczne opony. A wszystko to na podstawie subiektywnej oceny: ja mam i są zaje...fajne :pa:

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 28-10-2023, 21:50 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ja zadam jeszcze jedno pytanie - jakie są u nas warunki zimą?

Wiadomo, że różni się to w górach, WLKP czy nad morzem ale jeżeli śnieg występuje 2-3 dni w roku, przeważają temperatury typu +5 i deszcz a nie -20 to paradoksalnie właśnie w takich warunkach opona całoroczna powinna być nawet lepsza od zimówki.

Ale wszystko zależy od konkretnego zastosowania - dla jednych lepsze będą całoroczne, dla innych 2 komplety i zależy to tylko i wyłącznie od warunków, w których się poruszają.

Ja na przykład u siebie zrobiłem już kompletną głupotę - mam 2 komplety kół - letnie i całoroczne. To dopiero dziwactwo nie?
Ale latem lubię czasem sobie nieco ostrzej pojechać a dwa na lato mam 18" felgi, które niekoniecznie chce używać zimą a na zimę mam 17" felgi na całorocznych oponach więc mogę sobie na spokojnie zmienić koła we wrześniu czy październiku i tak jak ktoś wcześniej wspomniał - jesienią nie zaskoczy mnie śnieg a wiosną nie zaskoczy mnie +30 :)
A w Poznaniu śnieg praktycznie nie występuje - tak samo jak temperatury poniżej -5.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]