Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-06-2017, 13:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Klucz JEST.
https://youtu.be/kZFh1znCqi0?t=1m52s
Tu akurat widzimy jeszcze podnośnik, natomiast ja dokupiłem oryginalne koło dojazdowe i teraz klucze mam dwa...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-06-2017, 14:53 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 23:09
Posty: 101
Lokalizacja: Krotoszyn
Suzuki: Vitara II
[quote="DS"]Koledzy, jaki jest cel pełnowymiarowego koła zapasowego, jeśli opona jest inna niż te na samochodzie, a koło nie posiada czujnika TPMS?
Nie dość, że różne bieżniki na jednej osi nie sprzyjają bezpieczeństwu, szczególnie zimą (i oczywiście taka jazda jest niezgodna z przepisami...

Zakładasz tylko po to by się przebić się do "kondoniarza" albo dojechać do celu jak masz niedaleko.Wyobraź sobie taką sytuację ,że łapiesz panę na 30km od celu o 3 w nocy.Słabo widzę wydzwanianie na asistance i czekanie w szczerym polu w zimie o 3 nad ranem na pana z ubezpieczalni.Zakładasz "jakieś" zapasowe koło i ciśniesz a jak dobijesz do celu to wtedy możesz sobie dzwonić na asistance czy też dzwonić do gumiarza czy co tam jeszcze....
Poza tym to jakby nie liczyć taniej wychodzi koło zapasowe w pełnym wymiarze oraz unikasz problemu przekładania podwójnego kół w celu założenia dojazdówki.
[cenzura] z tym że zapoli ci na żółto bo czujników brak-nie wim czy w dojazdówce są czujniki (wątpię) a jak nima to tysz zapoli na żółto.
Kiedyś ( w innym aucie) złapałem tak niefortunnie śrubę że powietrze uszło noi zmieniłem na zapasówkę z innym bieżnikiem itd.. dojechałem do celu 120 km bez problemu nic nie czułem żeby coś gorzej się autko prowadziło.Następnego dnia ponaprawiałem u gumiarza i po zawodach.

Tracisz za to podwójną podłogę.Jak ją potrzebujesz to kup dojazdowe.Ja rok jeżdżę vitarą i mnie ta podłoga nie była jeszcze potrzebna.Wsadziłem zapas pełnowymiarowy zakryłem wszystko tą sztywną dyktą i jest ok.Oprócz tego zapasu wsadziłem zmieściło mi się w szparach po obwodzie koła zapasowego lewarek,klucz,uchwyt do holowania,gaśnica.Wnętrze od koła jest jeszcze puste a planuję tam wsadzić apteczkę,i ten goowniany zestaw naprawczy z kompresorkiem "Teodorkiem"lol.

Pozdrawiam

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD automat 2016


Na górę
Post: 16-06-2017, 14:56 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 23:09
Posty: 101
Lokalizacja: Krotoszyn
Suzuki: Vitara II
Kolego red
U mnie (vitara premium 2WD) w zestawie naprawczym bez koła dojazdowego są :
klucz (fajka)
uchwyt do holowania,
jakiś ajzol z końcem jak płaski wkrętak nwm do czego to,
gaśnica,klej kompresor
trójkąt ostrzegawczy

red pisze:
A więc jak to jest...Jest ten klucz czy nie ma? Ktoś pisze, że jest ktoś, że nie ma. :) Musiałbym poszperać i poszukać...Hmmm.

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD automat 2016


Na górę
Post: 16-06-2017, 15:08 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 23:09
Posty: 101
Lokalizacja: Krotoszyn
Suzuki: Vitara II
Avalanche pisze:
slawinek pisze:
Kolega NoLu wspomniał że założył używaną wkładkę z AUDI ze śrubą i przykrywką(20,- zł)
Kolega NoLu nie napisał z którego audi a jest tego co rusz to inne.Istnieje duże prawdopodobieństwo że od np od Audi 100 C4 będzie pasować a może nie bo za krótki gwint.Nie wiadomo czy gwint to M8 tak jak jest w Vitarze.

Nie sądzę że lenistwo raczej kolego trolizm Level Bardziej niż Pro. Jak wiesz jaka wkładka pasuje do zamocowania niestandardowej zapasówki jaką jest zwykłe koło na stalowej feldze 16stce z otworem fi60,1mm to napisz a może podaj link będzie prościej.


Zapytaj kolegę NoLu w prywatnej wiadomości.
Kto inny może wiedzieć co on tam użył czy jaka inna niż standardowa śruba pasuje do niestandardowej zapasówki? :roll:

Nie wiem też jak chcesz wkręcić śrubę o innym gwincie niż ten, który jest w Vitarze. :niewiem:
Coś za dużo tu filozofii.


Kolega NuLu nie odpisuje na priv. Być może już nie jest na forum.
Mocowanie zapasówki od audi (dostałem odpowiedź od jednego ze sprzedawców) ma śrubę M8.W Vitarze w podłodze jest dospawany uchwyt z blachy z otworem gwintowanym M8 więc pod kątem gwintu pasuje.Jednak mnie się zdaje że to mocowanie jest nietypowe bo dość długie i będzie sterczeć wewnątrz koła a to cenne miejsce jest.Chyba raczej wymyślę sobie coś swojego co przytrzyma to koło.To raczej nie będzie trudne.Może poszukam sobie śruby M8 i zatopię jej łeb w dotoczonym uchwycie.

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD automat 2016


Na górę
Post: 16-06-2017, 15:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kolego @slawinek, dla mnie pełnowymiarowe i pełnowartościowe koło zapasowe to takie, które mogę założyć i bezpiecznie jechać dalej do celu (czyli taka sama opona jak na aucie, pomijam TPMS, dojazdówka też go nie ma).
Lata temu miałem coś takiego seryjnie w Tigrze, nie dość, że pełnowymiarowe i taka sama opona jak pozostałe, to jeszcze na takiej samej alufeldze (!!!).
IMHO, każde inne rozwiązanie do półśrodek, nie warty przestrzeni w bagażniku i zbędnych kilogramów.
I ryzyka/przepychanek z ubezpieczycielem w razie bidy...
Podsumowując, co kto lubi ;)

PS. Nie widzę w instrukcji ani słowa o potrzebie podwójnego przekładania kół (chyba, że jest potrzeba założenia łańcuchów).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 17-06-2017, 13:07 
Offline

Rejestracja: 05-03-2016, 23:09
Posty: 101
Lokalizacja: Krotoszyn
Suzuki: Vitara II
DS pisze:
Kolego @slawinek, dla mnie pełnowymiarowe i pełnowartościowe koło zapasowe to takie, które mogę założyć i bezpiecznie jechać dalej do celu (czyli taka sama opona jak na aucie, pomijam TPMS, dojazdówka też go nie ma).
Lata temu miałem coś takiego seryjnie w Tigrze, nie dość, że pełnowymiarowe i taka sama opona jak pozostałe, to jeszcze na takiej samej alufeldze (!!!).
IMHO, każde inne rozwiązanie do półśrodek, nie warty przestrzeni w bagażniku i zbędnych kilogramów.
I ryzyka/przepychanek z ubezpieczycielem w razie bidy...
Podsumowując, co kto lubi ;)

PS. Nie widzę w instrukcji ani słowa o potrzebie podwójnego przekładania kół (chyba, że jest potrzeba założenia łańcuchów).


To kup dojazdówke w Suzuki za 900pln i już,

O podwójnym przekładaniu piszą wcześniej forumowicze lub w tym artykule http://autokult.pl/27984,jak-uzywac-kola-dojazdowego
"Jeżeli do przebicia opony doszło niedaleko od domu, celu podróży lub warsztatu wulkanizacyjnego i zamierzacie przejechać tylko kilka kilometrów, nie ma sensu robić przekładek. Załóżcie koło dojazdowe w miejsce przebitej opony. Jeśli macie na to ochotę, to lepiej by znalazło się ono na tylnej osi. Wówczas nie tracicie skuteczności hamowania, a prawdopodobieństwo wystąpienia poślizgu jest niewielkie na krótkim dystansie...."

Ale jak piszesz każdemu wg potrzeb.Ja pozostanę przy pełnym wymiarze jednak.pzdr

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD automat 2016


Na górę
Post: 17-06-2017, 13:48 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W ciągu minionych 15 lat (przebieg około 300kkm) miałem konieczność założenia zapasówki DWA RAZY! Absolutnie nie widzę powodu do ograniczania pojemności bagażnik pełnowymiarowym kołem. Wożę za to ze sobą pompkę. Kilka "kapci", które miałem dało się załatwić dopompowując powietrza i dojechaniem do warsztatu. Szczególnie teraz kiedy jest TMPS, nie czeka się aż zrobi się całkowity flak, tylko kilka kopnięć pompką co kilka kilometrów i da się tak przejechać całkiem spory kawałek drogi jak komuś się nie chce brudzić z kołem zapasowym.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-06-2017, 14:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
slawinek pisze:
To kup dojazdówke w Suzuki za 900pln i już
Już dawno kupiłem, nie za 900, a za 650, w zestawie z podnośnikiem, kluczem do kół, styropianową wkładką i śrubą mocującą, zdjęcia na poprzedniej stronie tego wątku.
Co do przekładania, to zaufam instrukcji, nie artykułom z neta. Noga z gazu i tyle.

@macioo, 100% zgoda, ja zamiast pompki wożę kompresor, który był w zestawie naprawczym :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-06-2017, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
macioo pisze:
Kilka "kapci", które miałem dało się załatwić dopompowując powietrza i dojechaniem do warsztatu. (...) kilka kopnięć pompką co kilka kilometrów i da się tak przejechać całkiem spory kawałek drogi jak komuś się nie chce brudzić z kołem zapasowym.


Kilka miesięcy temu udało się nam tak wrócić z Norymbergi. Po noclegu okazało się że VW znajomych stoi na feldze, jest niedzielny poranek a na zapasie (a jakże, pełnowymiarowym!) letnia opona. No i kompresorek z zestawu naprawczego suzuki załatwił sprawę -- pompowanko co 100km.

Zwolennicy pełnowymiarowych -- na zimę zmieniacie gumy na zapasie?


Na górę
Post: 18-06-2017, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-02-2017, 00:12
Posty: 24
Suzuki: Vitara
piomic pisze:
macioo pisze:
Kilka "kapci", które miałem dało się załatwić dopompowując powietrza i dojechaniem do warsztatu. (...) kilka kopnięć pompką co kilka kilometrów i da się tak przejechać całkiem spory kawałek drogi jak komuś się nie chce brudzić z kołem zapasowym.


Kilka miesięcy temu udało się nam tak wrócić z Norymbergi. Po noclegu okazało się że VW znajomych stoi na feldze, jest niedzielny poranek a na zapasie (a jakże, pełnowymiarowym!) letnia opona. No i kompresorek z zestawu naprawczego suzuki załatwił sprawę -- pompowanko co 100km.

Zwolennicy pełnowymiarowych -- na zimę zmieniacie gumy na zapasie?


Nie rozumiem o co tyle szumu? Prawda jest taka że każde rozwiązanie jest dobre (co kto lubi) - no może oprócz zestawu naprawczego, który w 90% przypadków "złapania" gumy będzie bezużyteczny.

Ja wybrałem koło pełnowymiarowe bo jazda na nim nie ogranicza prędkości i nie będzie miła znaczącego wpływu na właściwości jezdne auta (bezpieczeństwo).

A co do Twojego pytania - ja mam na zapasie oponę całoroczną :)

Pozdrawiam,


Na górę
Post: 18-06-2017, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
NoLu pisze:
oprócz zestawu naprawczego, który w 90% przypadków "złapania" gumy będzie bezużyteczny.

Ja wybrałem koło pełnowymiarowe bo jazda na nim nie ogranicza prędkości i nie będzie miła znaczącego wpływu na właściwości jezdne auta (bezpieczeństwo).


Zestaw naprawczy w 90% przypadków będzie wystarczający, nawet nie cały zestaw a sama pompka z niego. Od kiedy mam prawo jazdy dwa razy zdarzyło mi się rozwalić oponę tak że nie dało się napompować.
A czy nie wpływa na prędkość? Opona jest identyczna jak pozostałe, w podobnym stopniu zużyte i na takiej samej feldze? To rzeczywiście nie wpływa.
Każda wersja ma zady i walety, każdy sam podejmuje diecezję biorąc pod uwagę między innymi sposób użytkowania auta. Gdybym włóczył się po lasach miałbym pełne koło albo i dwa (plus sznur butylowy), na asfalty wystarczy kompresor (plus sznur butylowy). Reszty zestawu nie planuję używać.


Na górę
Post: 30-07-2017, 13:43 
Offline

Rejestracja: 16-12-2013, 23:17
Posty: 54
Lokalizacja: Tychy
Suzuki: Grand Vitara II
"piomic" napisał - "Zestaw naprawczy w 90% przypadków będzie wystarczający, nawet nie cały zestaw a sama pompka z niego."
"slawinek" w swoim opisie nie wymienił żadnej pompki.

Czy w skład zestawu naprawczego wchodzi elektryczna pompka podpinana do gniazda 12v czy zwykła nożna pompka ?
A może nie ma w ogóle żadnych pompek i jest do dokupienia ?

_________________
________________________________
Była Grand Vitara II De Lux 2.0
Vitara II Premium 1.6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 30-07-2017, 13:56 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
W skład zestawu wchodzi kompresor podpinany do gniazda. Pompkę nożna trzeba kupic,jak ktoś woli tak pompować koło.


Na górę
Post: 20-09-2017, 10:16 
Offline

Rejestracja: 12-08-2017, 07:55
Posty: 32
Suzuki: Vitara II
Dla poszukujących tańszej niż w ASO dojazdówki oraz śruby:

- koło dojazdowe od SX4 z A... 240 + 30=270 zł (kurier) Są też droższe, wystarczy nieco poczekać :). Moje nigdy nie było używane (lakier w otworach na śruby) i mam nadzieję, że takie pozostanie :) - http://allegro.pl/suzuki-sx4-kolo-dojaz ... 44489.html
- zrobiłem doktorat na śrubach mocujących, porównując po średnicy otworu w felgach i wybrałem "prawie" idealną od Fiata Tipo (fi=58 mm) a więc mniej po 1 mm z każdej strony. Śruba jest nowa i pasuje idealnie, łącznie z centrowaniem koła http://allegro.pl/sruba-mocowanie-kola- ... 43932.html.
10+8=18 zł
Identyczna jest śruba do CINQUECENTO: http://allegro.pl/fiat-cinquecento-srub ... 85870.html. Jeżeli gwint będzie zbyt krótki to wystarczy wymienić samą śrubę na dłuższą (jest wciskana) choć wydaje mi się, że spoko starczy, moja wchodzi prawie do blachy :)

Razem 270+18=288 zł

Teraz jeszcze lewarek, może mi ktoś podpowiedzieć jak wysoko max podnosi się oryginał? Można kupić nowy, zapewne chiński lub też coś z Suzuki.

_________________
Vitara II 1.6 2WD 5MT Premium


Na górę
Post: 30-10-2017, 22:38 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Na allegro mozna znalezc kola dojazdowe do suzuki r16 i r17? Rozumiem, ze formalnie jesli mam opony letnie 17 i zimowe 16, to powinienem miec dwa osobne kola dojazdowe?

Widze ze piasta w tych dojazdowkach z allegro ma 64 mm, tymczasem sam samochod ma 60 mm. Taka dojazdowka trzyma sie tylko na srubach?

Jaka bylaby zaleta dokupienia oryginalu suzuki w porownaniu do zamiennikow z allegro (pomijajac lżejszy portfel ;))?

Na koniec w napędzie na 4 koła powinny być 4 takie same opony. Czy awaria w jednej oznacza w praktyce wymianę całego kompletu? Jak to rozwiązujecie?


Na górę
Post: 30-10-2017, 22:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Że co?


Na górę
Post: 30-10-2017, 23:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Miałem kolizję na zimówkach, które jeszcze spokojnie jeden sezon by objechały. Uszkodzona jedna opona. Nie dało się takich kupić (kupiłbym dwie, żeby mieć jednakowa wysokość bieżnika na tej samej osi), to zdecydowałem o kupnie czterech nowych. Pomyślałem, że tak czy inaczej musiałbym kupić wszystkie za rok, a i tak sprzedam samochód zanim te nowe zjeżdżę.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-10-2017, 23:13 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Przy okazji: https://autokult.pl/30208,czego-nie-wie ... zbyt-wiele

Pisza, ze lepiej miec dojazdowke na przedniej, a nie na tylnej osi.


Na górę
Post: 31-10-2017, 18:33 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jestem mechanikiem ale zawsze uczyli mnie żeby dojazdówkę dawać na koła nienapędzane. Dojazdówka jest zazwyczaj mniejsza niż podstawowe koło i podobno, to niezdrowe dla dyferencjału.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 31-10-2017, 19:41 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Wiarygodnie wyglądające koło dojazdowe znalazłem tutaj http://allegro.pl/show_item.php?item=6803858316

Tylko zastanawiam się, czy to taki super deal, bo jak dodać pokrowiec i zestaw naprawczy, to wyjdzie niewiele taniej niż oryginalne (z tego co pamiętam kosztuje 850 zł w ASO).


Na górę
Post: 01-11-2017, 01:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
macioo pisze:
Nie jestem mechanikiem ale zawsze uczyli mnie żeby dojazdówkę dawać na koła nienapędzane. Dojazdówka jest zazwyczaj mniejsza niż podstawowe koło i podobno, to niezdrowe dla dyferencjału.
To gdzie dać przy allgripie?


Na górę
Post: 01-11-2017, 08:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Przy Allgrip Auto i Select wiadomo, a przy Pro są pełnowymiarowe koła zapasowe.


Na górę
Post: 01-11-2017, 13:02 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Avalanche pisze:
Przy Allgrip.....wiadomo,

Wstyd się przyznać ale ja nie wiem :skromny:
Może dlatego że mam asisstans, ale chętnie się dowiem.


Na górę
Post: 01-11-2017, 13:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1. Jeżeli mam blisko do warsztatu, to daję na to, które złapało kapcia.
2. Jeżeli daleko, to na nienapędzane, czyli w SX4 i Vitarze na tył.
Jeżeli muszę jechać tam w kopnym śniegu, błocie czy innych warunkach, w których potrzebny jest napęd 4x4, to nadal jak 2. wyżej.


Na górę
Post: 01-11-2017, 15:24 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
A nie chodzi czasem o mechanizm różnicowy, który zdaje się występuje również z tyłu i pracuje również na odłączonym napędzie. Problemem chyba nie jest przyczepność, a ciągła praca tego mechanizmu który nie jest do takiej pracy przystosowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]