Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 00:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-05-2016, 21:57 
Mam pytanie odnośnie działania manuala w Vitce... przy wrzucaniu 4 czuć wyraźny opór. W salonie na sucho sprawdziłem Crossa i Baleno. W Crossie jest to samo a w Baleno biegi idą bez oporu. Ten typ tak ma?


Na górę
   
Post: 28-05-2016, 15:31 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Mój tak nie ma. Przynajmniej ja nie wyczułem, a siłaczem jakimś nie jestem, żeby nie zauważyć.


Na górę
Post: 03-06-2016, 13:57 
Offline

Rejestracja: 19-04-2016, 16:24
Posty: 7
Na początku miałem problemy z trójką i czwórką. Wyrobily się po 3tys. I już jest ok.


Na górę
Post: 03-06-2016, 16:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W s-crossie, zarówno testowanym, jak i tym który kupiłem kwestia "trójki" wygląda następująco: Jak przyspieszam "ogniem", to przełączenie z dwójki na trójkę, bez zatrzymania się na ułamek sekundy w pozycji neutralnej czasami spowoduje lekkie przyhaczenie. Tak jakby synchronizator się nie wyrabiał. No ale to nie jest sportowe auto i pewnie TTTM ;) Przy normalnej jeździe nigdy skrzynia mi nie haczyła.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-06-2016, 05:59 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Juz wielu uzytkownikow opisywalo ten problem(nie tylko przy 4), po prostu musi sie wyrobic i tyle


Na górę
Post: 08-06-2016, 10:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
U mnie było tak z "piątką", ale szybko się wyrobiła, chyba po 2-3 tygodniach jeżdżenia.
Co ciekawe, żadnego problemu nie było i nie ma ze wstecznym (w SX4 czasami nie wchodził za pierwszym razem).


Na górę
Post: 06-07-2016, 19:54 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Co do nie wchodzenia biegow4 i 5) to zauwazylem ze ma to miejsce jeslii dobrze nie wcisne sprzegla(totalnie w podloge)


Na górę
Post: 24-10-2017, 08:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2017, 21:36
Posty: 65
Wątek co prawda dotyczy manuala lecz temat jest ogólny, więc chciałbym zapytać użytkowników automatu o to jak on dokładnie działa. To moja pierwsza skrzynia AT i gdy czytałem, że trzeba nauczyć się z nią jeździć nie spodziewałem się, że to może być prawda:D
Najlepiej czuć to na 2 i trochę na 3. Gdy bardzo zwolnię lecz jeszcze auto się toczy w trybie zmiany ręcznej biegów, skrzynia zrzuca bieg do 2 (1 tylko po całkowitym zatrzymaniu). W momencie przyspieszania auto rozpędza się tak jakby na półsprzęgle. Czy w AT działa to tak samo jak w manualu, tzn. kiedy ruszmy (lub z minimalnej prędkości) z 2 to aby nie zdławić silnika wykorzystujemy tzw. półsprzęgło. W mojej ocenie jest to zjawisko niekorzystne z punktu widzenia trwałości sprzęgła. Może w skrzyni AT działa to jakoś inaczej, przecież jest ona hydrauliczno-kinetyczna...?

_________________
Vitara 1.6 VVT 2WD 6AT
Obrazek


Na górę
Post: 24-10-2017, 09:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
tombi pisze:
W mojej ocenie jest to zjawisko niekorzystne z punktu widzenia trwałości sprzęgła.

Tam nie ma sprzęgła tradycyjnego tylko przekładnia hydrokinetyczna.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]