Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 10:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-04-2016, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Witam, mam zamiar kupić któryś z tych samochodów. Dzisiaj byłem na jeździe testowej i jak na początku przed jazdą byłem prawie pewny że wybiorę Vitarę. Po jeździe Renegadem już jednak taki pewny nie jestem.

Vitara :
mam zamiar wybrać wersję 2WD Premium
plusy :
- wyposażenie , wygląd zewnętrzny
minus :
- wykończenie w środku , zwłaszcza jak usiadłem z tyłu
- moim zdaniem słabe wytłumienie jak przejeżdża obok TIR to jakbym miał okno otwarte, dzisiaj wiał wiatr i było słychać straszne przedmuchy (mam hyundai i30 CW CRDi) i tam zdaję mi się, że jest ciszej
- tak jak ktoś na forum pisał mam 187 cm i noga która się opiera o kokpit po 20 min jeździe bolała mnie
- drzwi z przodu słabo się zamykają (samochód miał przejechane 49 km)
Renegade
mam zamiar kupić wersje sport albo o jeden wyższą
minus:
- wygląd
- cena
- wyposażenie
- silnik jakby wolniej się rozpędzał niż w Vitarze ale za to cichszy
Plusy
- wykończenie wnętrza
- wytłumienie jakby lepsze
- lepsze (komfortowe zawieszenie) - o dziwo w JEEP-e odrazu pojechaliśmy w las i pola czego nie moge powiedzieć w Suzuki (pojechaliśmy tylko na utwardzoną szutrową drogę )

Mam dylemat co wybrać bo rozum jest za komfortem(jeep) a serce za wyposażeniem (suzuki) Czy ktoś z forumowiczów miał podobny dylemat miedzy tymi samochodami i wybrał Vitarę :-) Pozdrawiam.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 22-04-2016, 20:57 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
a po tym lesie na codzień będziesz jeździł ? no i porównaj koszty eksploatacji


Na górę
Post: 23-04-2016, 04:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Oczywiście , ze nie będę jeździł, co do kosztów eksploatacyjnych to w serwisie jeep Pan powiedział, że koszta przeglądów to 700 -800, chyba nie wygórowane ceny.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 23-04-2016, 04:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Wyczytałem , ze renegade ma MacPersona przód i tył a Vitara na przodzie MacPerson a tył belka skrętna wiec dla tego Jeep jest jakby bardziej komfortowy.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 23-04-2016, 05:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-09-2015, 21:38
Posty: 71
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Tu masz parę wskazówek od użytkownika Jeepa. www.facebook.com/Jeep-Renegade-czyli-ro ... 684734924/ a o suzuki możesz poczytać na tym forum.Decyzje musisz podjąć sam.Ja swoją Vitarę kupiłem zupełnie nieświadomie ,nawet nie wiedziałem że takie auto jest zanim nie wszedłem do salonu.Uważam, że do moich celów jest idealne.


Na górę
Post: 23-04-2016, 07:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Forum suzuki dotyczące Vitary przeczytałem chyba całe tak samo forum jeep dotyczące renegade. Awaryjność samochodów jest chyba podobna. Dzisiaj będę jeździł jeszcze raz jednym i drugi , zainstalowalem aplikacje na telefon mierząca hałas :-) zobaczymy jak wypadną oba samochody. Postaram sie zrobić test na postoju i na ekspresówce przy no 100 km i "120" km :-). Może w trakcie jazdy vitara trafiłem na straszny wiatr i to było przyczyna odczucia, że jest głośniej. Nie będę brał pod uwagę lasu tylko miejskie drogi i ekspresowe :)Bo na nich będę spędzał najwiecej czasu :-)

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 23-04-2016, 09:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak miejskie i ekspresowe drogi to bym kupił SCrossa. Lepiej wykonany niz Vitara, cichszy przy predkosciach +100km/h.
Mniej pali przy wyzszych predkosciach, bo opor powietrza mniejszy.

Renegade to szafa, podobnie jak Vitka. Auta typowo miejsko-wiejskie.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 23-04-2016, 09:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Jednak od s-crosa podoba mi sie bardziej vitara

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 23-04-2016, 13:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2016, 13:28
Posty: 76
Lokalizacja: Krk
Szczerze to nie wzialbym Jeepa z powodu wygladu.
Jest to po protu klocek na kolkach i chyba jedynym elementem ktory ladnie sie prezentuje to swiatla tylne.


Na górę
Post: 23-04-2016, 16:10 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Miałem ten sam dylemat i szczerze powiedziawszy do tej pory nie potrafię odpowiedziec sobie na pytanie, dlaczego Vitara. Ale po kolei. Powodem wymiany auta na mniejsze była zmiana priorytetów. Dzieci wyrosły i nie było potrzeby aby posiadać auto rodzinne no i przede wszystkim jazda miejska. Poprzednio jeździłem Cromą czyli autem koncernu FCA. Traf chciał, ze przypadkowo odbyłem jazdę próbna Renegatem i po niej chciałem tylko to auto. Przez miesiące nie patrzyłem na inne. Podobała mi sie sylwetka, wyposażenie, wielkość, miałem bardzo dobre doświadczenia z serwisem fiata (zajmowałby sie tez jeepem). Ale jak to w życiu bywa jak sie za długo myśli to zaczyna sie kombinować. Pierwsza jazda Suzuki - porażka. Brzydkie, głośne, itp. S- Cross masakra, Vitara ciut lepiej ale tez kiepsko. Zacząłem czytać fora i tam pojawiło sie troche informacji o usterkach jeepa. Okazało sie tez, ze 1.4 w Renegate ma dwumasę, silnik 1.4 multiair wymaga tez dośc ostrych reżimów serwisowych (multiair wrażliwy na wymianę oleju) i pare innych tego typu spraw. Natomiast 1.6 W Renegate ten sam problem co w Suzuki 5 biegów. I wtedy wpadłem na pomysł automatu. Czyli moze by tak Vitara z automatem (6 biegów czyli ciszej). Były ponowne jazdy Suzuki i przekonywanie sie, ze nie jest to takie straszne auto (nie wychwyciłem wtedy problemów z układem kierowniczym, niestety). I tak po woli kombinując jak koń pod gore skończyło sie na Vitarze 2WD/AT Premium. Po 6 miesiącach użytkowania i przejechanych 8000 km wrażenia.
Do miasta super. Zwrotne to,to, parkowanie bezproblemowe, krawężniki nie straszne i układ kierowniczy nie przeszkadza tak bardzo. Nawet do braku płynnej regulacji oparcia fotela i braku regulacji odcinka lędźwiowego jakoś sie przyzwyczaiłem.
Trasa, kiepsko. Do 100 km cicho. Powyżej zaczynaja sie szumy i ten układ kierowniczy od 70 zaczyna byc twardy i mikrokorekty toru jazdy - wkurzają. Nie sa płynne. Problemem tez jest spalanie automatu. Miasto lekko licząc min. 8 litrów, trasa przy spokojnej jeździe bliżej 7 niz 6 litrów. W Renegate (pytałem użytkowników, silnik 1.4 ok. 10 litrów miasto).
Gdybym miał wybierać raz jeszcze byłby Renegate. A tak, no cóż przyzwyczajamy sie do siebie. Vitara to nie jest złe auto tylko ja czasami mam problemy z wyborem :)


Na górę
Post: 23-04-2016, 16:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
Ja proponuję poczekać aż do gry wejdzie następca Korando od SsangYonga który na chwile obecną bazuje na modelu koncepcyjnym XAV ADVENTURE. Bardzo możliwe że gdy już wejdzie do produkcji to wiele się nie zmieni. Auto podobnie jak Jeep Renegade jest kanciaste ma mieć silnik benzynowy 1.6 choć nie wiadomo czy wolnossący czy turbo ale poczekamy zobaczymy. Pórcz tego spory prześwit i kąty :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 23-04-2016, 20:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
KEF dzięki za wypowiedz. Ja dzisiaj jeździłem ponownie Renegadem ( Vitary do testów nie dostałem bo Pan w serwisie był zajęty ) i po przejechaniu kilkunastu kilometrów tylko po ekspresówce i mieście wyleczyłem sie z niego, wygląd i słabe wyposażenie przechyliły szale na stronę Vitary :-) , ale szwagierka zaproponowała zajechać do KIA i .. Jazda testowa .. Auto ładne , wydaje sie dużo większe i jakby auto klasy premium. Wróciłem do domu i dalej bije sie z myślami hehe. Czymdluzej sie zastanawiam to ponownie vitara wygrywa , czym .? Wyposażeniem zarówno na jeepa jak i KIA stać mnie na podstawowe wersje czyli golasy , a w suzuki za 70 tys będę miał kamerę cofania , klime automat , tempomat , duży ekran , który działa z iphonem , podgrzewane lusterka i siedzenia ;-) i chyba to są argumenty za vitara. Ostateczna jazda chyba we wtorek czyli KIA vs renegade vs vitara.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 23-04-2016, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Co do kierownicy w wersji testowej Vitary to sprawdzałem i było wszystko Oki i skręt ma dobry

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 23-04-2016, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Wziąłbym Jeepa. Ale tylko najwyższą z benzynowych wersję, 170 koni , 4 wd, z automatem. Jest uroczo brzydki...

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 24-04-2016, 00:17 
Offline

Rejestracja: 09-10-2015, 23:09
Posty: 76
Lolo6310 pisze:
(...) szwagierka zaproponowała zajechać do KIA i .. Jazda testowa .. Auto ładne , wydaje sie dużo większe i jakby auto klasy premium. Wróciłem do domu i dalej bije sie z myślami hehe. Czym dluzej sie zastanawiam to ponownie vitara wygrywa , czym .? Wyposażeniem zarówno na jeepa jak i KIA stać mnie na podstawowe wersje czyli golasy (...) Ostateczna jazda chyba we wtorek czyli KIA vs renegade vs vitara.


Rozumiem, że chodzi Ci o model KIA Sportage? Jeśli tak, to przy wtorkowej jeździe dopytaj w salonie o układ kierowniczy. Ten ze schodzącego modelu podobno taki super nie był. Natomiast KIA Sportage nowej generacji jest w testach w magazynach motoryzacyjnych chwalona za poprawę tego elementu. Dotarły jednak do mnie informacje, że do wersji z silnikiem 1.6 GDI zastosowano stary układ kierowniczy. Ile w tym prawdy, nie wiem, ale jeżeli możesz sobie pozwolić tylko na "golasa", to będzie to konfiguracja z tym właśnie silnikiem. Lepiej dopytać w salonie i się upewnić, bo na jazdy testowe podstawiane są na ogół droższe auta z mocniejszymi silnikami. Mógłbyś się potem zdziwić, że wrażenia z jazdy testowej i potem kupionym samochodem mocno się różnią.


Na górę
Post: 24-04-2016, 08:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Tak , jeżeli bym kupował to golasa + dokupuje czujniki parkowania. Na jeździe testowej jeździłem wersja M z pakietami doposażenia w silniku diesla 1,7. Oczywiście zapytam o ten układ kierowniczy.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 24-04-2016, 11:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Moderatorze jeśli chodzi o mnie (założyłem wątek) temat jest do zamknięcia będzie vitara :-) tylko teraz jakoś żonę (dyrektor finansowy) muszę przekonać do skrzyni automatycznej mam nadzieję że to dobry wybór (chodzi o skrzynie)

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 24-04-2016, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Przekonaj. W mieście to jest wielka rzecz.

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 24-04-2016, 15:39 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Mialem podobne problemy, ale miedzy 2008 peugeot i vitarka wygrala Vicia bo wieksza w srodku a plastiki w czasie jazdy i tak nie maja znaczenia:)

W dodatku w cenie ok 70 tys podobne(bogate) wyposazenie ma tylko suzi i peugeot:)


Na górę
Post: 24-04-2016, 17:48 
Offline

Rejestracja: 23-11-2015, 20:54
Posty: 28
Suzuki: Vitara
Lolo6310 pisze:
Moderatorze jeśli chodzi o mnie (założyłem wątek) temat jest do zamknięcia będzie vitara :-) tylko teraz jakoś żonę (dyrektor finansowy) muszę przekonać do skrzyni automatycznej mam nadzieję że to dobry wybór (chodzi o skrzynie)


Niewiem jak sprawuje się manual ale automat w Vitarze bardzo polecam, chodzi super.

_________________
Vitara AllGrip AT
X-LED Sun


Na górę
Post: 25-04-2016, 09:44 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Jeśli nie musi być 4WD, do do takiej krótkiej listy dopisałbym jeszcze ASX-a. Prosta konstrukcja, obszerniejszy niż Vitara, nie ma start/stopa, bez ryzyka problemów ze wspomaganiem, trzyma cenę na rynku wtórnym.


Na górę
Post: 25-04-2016, 09:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Taa... i chyba 300kg cięższy przy podobnym silniku. Już Vitara nie ma za dużo mocy.


Na górę
Post: 25-04-2016, 10:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Widziałem ostatnio nowego ASX na parkingu i powiem, że wygląda bardzo staro, pomimo tych LEDów.


Na górę
Post: 25-04-2016, 10:12 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
ASX nie wygląda jakos szczegolnie staro. Raczej klasycznie. Ja bym się po prostu przejechał dla czystej ciekawości. Tam jest sprawdzona technika z poprzedniej wersji Outlandera jeszcze.


Na górę
Post: 25-04-2016, 11:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Czy dobrze widzę, że kosztuje ponad 100 tys. zł z napędem 4WD?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]