Jarl pisze:
>>> 2.0 VTEC kończy się teraz wraz ze schodzącą generacją CR-V (pewnie wraz z przełomem 2017/2018). W nowej jest tylko 1.5 turbo z benzyniaków
Gwoli ścisłości CR-V jest dostępny w US także w wersji z wolnossacym benzyniakiem 2,4. Wersja LX. Komfortowy silnik, wiadomo, ze przez co najmniej 10 lat jedynym wydatkiem (poza olejem i filtrami) będzie benzyna
.
Tak, ten prehistoryczny silnik będący nowoczesnym 15 lat temu kiedy wchodził będzie dostępny w najbiedniejszej, podstawowej wersji dla tradycjonalistów i dusigroszy
Komfortowy to on może i jest, ale pije jak smok i KM ma głównie na papierze. Co do bezawaryjności to zależy... jak dotąd to 1.5T jest "lejesz olej i benzynę i jedziesz", a 2.0 po próbie "aktualizacji" i wadzie pierścieni raczej jeździ po serwisach na rozbiórkę silnika... oby nie było tak też z 2.4 jak go tak samo spróbują "unowocześnić" (to ten sam silnik K-serii) chociaż z tej konstrukcji... no cóż, bez turbo więcej wyciągnąć się chyba nie da... Tak więc pewnie w podobnej proporcji sprzedaży jak analogiczne silniki w Civicu typu 9x mniej niż wersji turbo do pierwszego liftu pożyje
No ale tak, jest, oczywiście masz rację... jeśli mówimy o USA. Na Europę jak pisałem będzie tylko 1.5T z benzyn.
Jarl pisze:
>>> W Nowym Accordzie w USA też już tylko silniki turbo: 1.5T i 2.0T - koniec z 2.4VTEC i V6
Accord 2017 jest dostepny z 2,4 l i z 3,5 V6. Oba wolnossące.
Owszem, nowa generacja dopiero wjeżdża do salonów 2018, jak z resztą pisałem... a w niej będzie... jak napisałem
Przez to, że Honda tak długo zwlekała z turbo ostatnia generacja Accorda była porażką rynkową w EU, przez co została wycofana ze sprzedaży - konkurencja od dawna oferuje dużo nowocześniejsze motorownie w segmencie D i silnik zdecydowanie nie nadążał za mocno sportowym duchem auta i wyglądem nadwozia, kupców praktycznie brak od kiedy wycofali jedyny sensowny dostępny u nas w tym aucie silnik diesla 2.2. Z resztą amerykańskie V6 J-serii bardzo napsuły Hondzie krwi i marki bo niestety w Accordach, Pilotach i naszych Legendach padaka bloku przy przebiegach rzędu 200tys. km to żadna rzadkość
Naprawa jest nieopłacalna, wymienia się cały silnik. Który też może być wadliwy jak to używka...
Jarl pisze:
>>>> Civic jak wiadomo też już ma tylko silniki z turbo 1.0T, 1.5T
W US cudo techniki 1.0 R3 nie jest w ogóle oferowane, takie małe uzupełnienie.
Nie jest, bo tam silniki rzędu 120-130KM w kompaktowych autach to generalnie mało, inna charakterystyka rynku. Dlatego tam cennik otwiera jednostka 160KM. Tak czy owak to jest obecnie najnowocześniejszy technologicznie silnik Hondy na rynku poza 2.0T z Type R - chociażby tylko te 2 silniki mają pełne technologie VTEC/VTC (1.5T już ma uproszczoną konstrukcję). Obydwa z tego powodu były w finale International Engine Of The Year.
Jarl pisze:
Co do HR-V to jest to w sumie dość interesujący crossover, niemniej dość drogi w stosunku do tego co oferuje, a konkurencja i w Polsce i w Europie w tym segmencie jest bardzo silna. Wątpię, żeby wprowadzenie do oferty R3 1.0 jakoś znacząco zwiększyło sprzedaż, oby jej jeszcze bardziej nie położyło
.
Na forum Hond opinie są przeciwne (m. in. w tym temacie:
http://www.civicforum.pl/showthread.php ... wy-rynkowe ). 75% wpisów dotyczących HR-V to narzekanie na kosiarkę 1.5 nawet jak reszta auta się podoba. W odczuwalnie cięższym niż Vitara aucie ta wysokoobrotowa wyjąca wiertarka na króciutko zestopniowanej skrzyni niezbyt pasuje do charakteru tego raczej asportowego SUVika. Jedyny sensownie powożący tym autem silnik u nas dostępny to 1.6 turbodiesel który jest drogi, a poza tym... komu diesel w miejskim SUVie potrzebny?
krzymo pisze:
Mi się HR-V podobała od samej prezentacji, ale zniechęciła mnie cena
Bo to całkiem przyzwoite i praktyczne auto (chociaż poza Magic Seats wbrew papierom realnie wcale nie zapewnia więcej przestrzeni czy bagażnika niż Vitara o czym sam się przekonałem); niestety cena jest niemała. No cóż, transport z Meksyku kosztuje... W dodatku prawie nie ma aut na stockach, bo produkuje to tylko jedna fabryka a HR-V to wielki sukces rynkowy za oceanem. Dlatego Honda nawet nie obniża cen czy nie robi promocji na ten model. Obecnie tak czy owak to najlepiej sprzedające się auto Hondy, chociaż dopiero co weszło do produkcji, już wyprzedziło sprzedażą Civica i CR-V (przy czym CR-V było w 2016 jednym z najlepiej sprzedających się SUV na świecie)... aczkolwiek:
macioo pisze:
Szkoda, że HR-V nie robią z opcją 4x4
Ależ robią. Tylko u nas ich nie sprzedają
EU dostała bieda wersję 1.5 2WD tylko. Podczas gdy w USA jest 1.8 zarówno jako 2WD i 4WD. W Car & Driver czy WhatCar jak ostatnio czytałem narzekali jak to właśnie fajne auto tylko... to 1.8 "nie jedzie"