Odbyłem dziś jazdę Seatem Ateca ze skrzynią manualną. Sumarycznie jeździłem łącznie 2x ateca z dsg, 1x manual, 1x vitara 1.4 benzyna mild i 1x Vitara 1.4 strong hybrid oraz seatem arona.
Jazda Ateca manualem pozytywnie zaskoczyła skrzynia chodzi jak masło i jest bardzo dobrze zsynchronizowana, chodzi bardzo płynnie oraz pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna. Dsg mi nie odpowiadał ze względu na spory lag, za to automat w vitarze mi pasował. Głównie jeżdżę w trasach, a na miasto (bardzo małe zresztą) mamy już hatchbacka, drugi potrzebny jest większy.
Finalnie zdecydowałem się na zakup Ateki z manualem ponieważ pod praktycznie każdym względem jest lepsza od Vitary dla mojego "zastosowania".
Zadecydował ogólnie pojęty komfort jazdy o czym poniżej w podsumowaniu:
- ZNACZNIE lepsze wyciszenie wnętrza przy prędkościach autostradowych, to auto "płynie" po drodze (W vitarze już przy 110-120km/h jest głośnoo)
- samochód większy więc wygodniejszy, więcej miejsca w środku, bardziej komfortowa pozycja, spora różnica w wygodzie również dotyczy jazdy po nierównościach , kostce itd
- lepsze fotele, szersze, alcantara robi robotę, znacznie większy zakres regulacji wysokości fotela i kierownicy, do tego można w konfiguratorze dokupić elektryczne fotele z pamięcia - zawsze chciałem to mieć w aucie, bardzo przydatne gdy chcemy jeździć z żoną i są spore dysproporcje w wymiarach ( w Vitarze nie ma) do tego w standardzie w każdych fotelach w Atece jest regulacja lędźwi (Vitara brak)
- dużo pewniej i stabilniej Ateka jedzie od Vitary, zarówno na autostradzie jak i bardziej nierównych drogach, układ kierowniczy stabilniejszy
- w standardzie w Atece dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami z tyłu (w vitarze ni ma)
- materiały w środku wszystkie miękkie, dobrej jakości i dobrze spasowane, podłokietnik w drzwiach miękki (w Vitarze praktycznie wszystkie materiały bardzo twarde)
- bardzo przyjemny basowy dźwięk silnika, nawet przy wysokich obrotach nie męczy (w Vitarze dla mnie dźwięk wiertarki - nieprzyjemny)
- 5 lat gwarancji (w suzuki trzeba dopłacać do 5 lat)
- W seacie każdą osobną rzecz w konfiguratorze można bez problemu domówić (np. fotele elektryczne), gdzie w suzuki są tylko "całe pakiety" , a i tak nowej Vitary z automatem i normalnym silnikiem benzynowym już nie da się zamówić... (zostały wg mojej wiedzy 3-4 sztuki w salonach z całej Polski z AT)
W vitarze plus dla mnie to w zasadzie tylko ta skrzynia automatyczna bo jest lepsza niż dsg w Atece ale manual mnie zupełnie zadowolił , stwierdziłem , że miasto małe, a w trasie i tak wrzucam 6 i się jedzie no i było mi bardzo wygodnie na jeździe testowej. Mogłem kupić auto "od ręki" bo kilka jest dostępnych ale zdecydowałem się skoro można w Seacie wszystko zamówić to zrobić zamówienie z konfiguratora i mieć w 100% to co chce kosztem czekania 5-6mcy o tyle dobrze, że Seat nie wymaga żadnej zaliczki. Trochę w konfiguratorze powrzucałem i wyszło mi dokładnie 17159zł więcej niż bym dał za Vitarę .(od dziś tj. 1 kwietnia w Suzuki ceny poszły w górę i na ogłoszeniach ceny są już nie np. 108k ale 110 990 zł...)
Pozostaje już tylko na spokojnie czekanie