Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 00:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 170 71 72 73 7482 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28-03-2022, 19:08 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Vitara jest dużo wyższa niż arona, arona jest malutka niska tak jak osobówki - też jechałem zwróc uwagę na ten wymiar. Wystarczy na żywo spojrzeć na oba te auta, dzięki wysokości vitara jest dużo wieksza, w aronie kolana niewiele pod kierownicą miałem :D

Jeżeli chodzi o atece to kosztuje 122-125 tyś wersja style więc tylko jakieś 15k droższa od vitary z automatem (cena jakieś 108 tyś) także nieduża różnica. Drogie może i są ale ateki te najwyższe wersje ok 130-150tyś.


Na górę
Post: 28-03-2022, 21:10 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
Przegrała ! Rolls Royce każdy model :P
a tak naprawdę idiotyczny wątek :) Dobrze, że tak późno go zauważyłem :) Jak widać na forum są nie tylko mistrzowie porównujący nową Vitarę do Jeepa Wranglera i mający wątpliwości co kupić :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 29-03-2022, 09:11 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Bez przesady. To jest otwarte forum i nie ma co się niepotrzebnie denerwować. Ludzie mają różne kryteria i wiadomo, że niektóre porównania są raczej bez sensu, ale nie zawsze. Ktoś może mieć dość szeroki budżet i może dopłacić, ale zastanawia się czy warto. Jednemu będzie zależeć na napędzie 4x4 i/lub dobrym automacie, a drugiemu na większej wygodzie, lepszym wyposażeniu, wykończeniu i wyciszeniu - w takim przypadku ceny poszczególnych modeli zaczynają się pokrywać i to mimo, że teoretycznie są to modele z różnych segmentów. Więc nie wiem po co te nerwy.

Poza tym niestety Suzuki ma (moim zdaniem oczywiście) zbyt dużą lukę miedzy Vitarą i Acrossem, którą teoretycznie powinien zapełnić S-Cross, ale tak nie jest, bo to z grubsza nieco większa (bardziej rodzinna) Vitara, w sensie materiałów, rozwiązań i wykonania.

Sam to przerabiałem, bo gdyby nie to, że się uparłem na napęd 4x4, to w cenie zakupu Vitary mógłbym kupić auta z teoretycznie wyższego segmentu, ale bez tego napędu.


Na górę
Post: 29-03-2022, 16:37 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Tomi99 pisze:
Vitara jest dużo wyższa niż arona, arona jest malutka niska tak jak osobówki - też jechałem zwróc uwagę na ten wymiar. Wystarczy na żywo spojrzeć na oba te auta, dzięki wysokości vitara jest dużo wieksza, w aronie kolana niewiele pod kierownicą miałem :D

Jeżeli chodzi o atece to kosztuje 122-125 tyś wersja style więc tylko jakieś 15k droższa od vitary z automatem (cena jakieś 108 tyś) także nieduża różnica. Drogie może i są ale ateki te najwyższe wersje ok 130-150tyś.

wysokość auta to nie wszystko

Ateca vs Vitara :

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 8&c2=32198

dłuższa o 20cm
rozstaw osi +14cm
szerokość +7cm

to spore różnice w porównaniu do Arony , tam kilka mm rożnicy poza wysokością , co innego wielkość w środku , vitara faktycznie większa

ale nadal cena to kryterium , Ateca znacznie droższa jak porównasz co ma Vitara premium

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 30-03-2022, 07:36 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
maciejosss pisze:
Tomi99 pisze:
Vitara jest dużo wyższa niż arona, arona jest malutka niska tak jak osobówki - też jechałem zwróc uwagę na ten wymiar. Wystarczy na żywo spojrzeć na oba te auta, dzięki wysokości vitara jest dużo wieksza, w aronie kolana niewiele pod kierownicą miałem :D

Jeżeli chodzi o atece to kosztuje 122-125 tyś wersja style więc tylko jakieś 15k droższa od vitary z automatem (cena jakieś 108 tyś) także nieduża różnica. Drogie może i są ale ateki te najwyższe wersje ok 130-150tyś.

wysokość auta to nie wszystko

Ateca vs Vitara :

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 8&c2=32198

dłuższa o 20cm
rozstaw osi +14cm
szerokość +7cm

to spore różnice w porównaniu do Arony , tam kilka mm rożnicy poza wysokością , co innego wielkość w środku , vitara faktycznie większa

ale nadal cena to kryterium , Ateca znacznie droższa jak porównasz co ma Vitara premium


VItara ma prawie taką samą czy wyższą wysokość jak Ateca więc jest DUŻO wyższa niż arona, wierz mi wystarczy jak obejrzyj oba na żywo i się przejedziesz, miejsca jest sporo więcej niż w Aronie. Porównywanie Vitary do Arony nie ma sensu patrząc tylko na cyferki na autocentrum, naprawdę na żywo ta wysokość zmienia BARDZO DUŻO.

Wersja premium to druga w vitarze z czterech dostępnych, druga z czterech w Atece to wersja style i cena jak podałem 120-125 tyś , Vitary z automatem i silnikiem 1.4 zostały może z 3-4 w Polskicj salonach i nowej nie zamówisz cena to 106-108 tyś także różnica 15-20k to nie jest dużo , a jednak auto na zupełnie innym poziomie i większe (Ateca). W Atece masz dużo więcej rzeczy mna pokładzie, których nawet elegance sun nie ma jak np. predykcyjny tempomat - tego w żadnej vitarze nie uśwadczysz ale dla mnie najważniejsza różnica to auto większe, dużo cichsze w środku przy 120-140km/h, układ kierowniczy i komfort na nierównościach, Ateca dużo pewniej też jeździ trzyma się drogi nie buja. Materiały w środku są dużo lepszej jakośći - miękkie i wszystko łądnie spasowane gdzie w Vitarze są w większości twarde plastki... Dodam do tego, że w vitarze silnik na obrotach to wiertarka natomiast w Atece silnik ma fajne basowe brzmienie. Kolejny argument dla Ateki to dwustrefowa klimatyzacja - szczególnie moja żona na to zwraca uwagę bo zawsze jest walka ja lubie niższe temperatury niż ona i jej się to bardzo podobało podczas jazdy testowej, do tego nawiewy z tyłu. Jedyny minus dla mnie w Atece to skrzynia DSG 7 , które bezawaryjnością nie grzeszą do tego lag jest wyczuwalny bardziej niż w skrzyniach suzuki dlatego chcę się przejechać manualem. Myślę, że dopłacenie 15-20k to niewiele za taką "przepaść" bo to nie są małe różnice wystarczy pojechać:) Dla mnie taka kwota to nie jest "sporo drożej" a niewiele drożej :)


Na górę
Post: 30-03-2022, 12:56 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
popatrzcie ,mamy kolejnego multimilionera na forum... :D


Na górę
Post: 30-03-2022, 13:03 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Zależy jak do tego podchodzisz.
Generalnie nieładnie komuś zaglądać do portfela ale jeżeli kupujesz auto na parę lat i ono i tak kosztuje grubo ponad 100 tys to dołożenie 5 czy 10% tej kwoty żeby być z tego auta zadowolonym a nie się wkurzać wydaje się sensowną decyzją.
No ale niektórzy czasami mają klapki na oczach w stylu to co mam jest najlepsze na świecie... Realnie trzeba podejść do sprawy i tyle. Suzuki ma swoje zalety ale i ma swoje wady. Dla kogoś te zalety będą przewyższać wady a dla kogoś te wady nie będą akceptowalne i poszuka dalej choćby miał dopłacić 15 tys i do tego nie trzeba być multimilionerem...


Na górę
Post: 30-03-2022, 13:58 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
prebenny pisze:
Zależy jak do tego podchodzisz.
Generalnie nieładnie komuś zaglądać do portfela ale jeżeli kupujesz auto na parę lat i ono i tak kosztuje grubo ponad 100 tys to dołożenie 5 czy 10% tej kwoty żeby być z tego auta zadowolonym a nie się wkurzać wydaje się sensowną decyzją.
No ale niektórzy czasami mają klapki na oczach w stylu to co mam jest najlepsze na świecie... Realnie trzeba podejść do sprawy i tyle. Suzuki ma swoje zalety ale i ma swoje wady. Dla kogoś te zalety będą przewyższać wady a dla kogoś te wady nie będą akceptowalne i poszuka dalej choćby miał dopłacić 15 tys i do tego nie trzeba być multimilionerem...


Dokładnie, zgadzam się z Tobą dla mnie dużo droższy to ateca by był gdyby był o 50-60% droższy czyli powiedzmy +50 tyś. Ale swoją drogą jak tak poczytałem to biorąc pod uwagę jakość Vitary, użyte materiały wyciszenie to prawie 110k obecnie to sporo za to auto, no ale podobać mi się podoba.

BTW. Z jednego salonu suzuki dziś mi odpowiedzieli z ofertą i w jednej z czterech opcji możliwych usług jest "wykonanie zabezpieczenia/konserwacji dodatkowej podwozia pojazdu, koszt to 3 490,00 złotych brutto" skojarzyłem to z tym co gdzieś tam słyszałem o autach japońskich i poczytałem forum i rzeczywiśćie w testach na forum suzuki ma w skali 1-5 ocenę 2/5 konserwacji podwozia, gdzie seaty 4/5 czyli dochodzi kolejny minus dla suzuki.

Dodatkowym plusem jaki znlazłem dla Ateki jest 5 letnia gwarancja w standardzie, w suzuki żeby mieć 5 lat dopłacamy 1700, a od 1 kwietnia 2200 zł.

Ja się nie napalam pomimo, że teraz czasy są jakie są i dostępność aut jest jaka jest to mnie handlowcy nie ruszą zdaniami, że to ostatnia sztuka już nie będzie i kto pierwszy kupi ten ma itd. Nawet jak nic nie kupię też przeżyję :) Wolę tak niż wziąć coś na siłę i potem żałować, generalnie jak coś kupuje to lubie się dobrze dowiedzieć o wadach i ew. problemach związanych z tą rzeczą. Druga sprawa to kupuję auto na dłużej.

Na razie na spokojnie w piątek kolejna jazda Atecą manual i dodatkowo zajrzę do kia w tej samej miejscowości.


Ostatnio zmieniony 30-03-2022, 14:18 przez Tomi99, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 30-03-2022, 14:17 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Co do reszty się nie wypowiadam, natomiast o konserwacji podwozia mogę powiedzieć w przypadku S-Crossa z 2013 roku. Nie było robionej żadnej konserwacji, samochód był intensywnie użytkowany zimą, sól i zaśnieżone drogi, latem zdarzało się pojeździć gdzieś po nieasfaltowych drogach z błotem, zero jakiegoś szczególnego dbania czy dodatkowego mycia podwozia i zero problemów ze rdzą, sprzedawałem go w tym roku i podwozie miało tylko miejscami jakieś naloty, sama blacharka w pełni zdrowa. Samochód był garażowany, ale samo użytkowanie było bardziej intensywne niż przeciętnie, a mimo to ze rdzą problemów nie było, przebieg 180 000km. Jak jest w seacie nie wiem, bo nie miałem, ale Suzuki wystawiam bardzo wysoką ocenę.

A co do wyboru Ateca vs Vitara to jak dla mnie nie ma się co zastanawiać. Jeździłem oboma samochodami, Ateca to jest zwyczajnie klasa wyżej, więc jeżeli dopłata nie robi wrażenia, a samochód ma oczekiwane wyposażenie to trzeba brać.


Ostatnio zmieniony 30-03-2022, 14:19 przez Przemekc1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 30-03-2022, 14:18 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
W sumie to podsumowałeś oba auta i z tego podsumowania Ateca po prostu wygrywa, czemu nie ma co się dziwić, bo to auto wyższej klasy - Vitara to SUV segmentu B. Jeśli Cię stać na wydanie tych dodatkowych 20 tys. to chyba wybór jest oczywisty. Przy czym zawsze można dołożyć "tylko" 20 tys. i kupić coś lepszego ;)

Bazując na Twoich opisach, to masz praktycznie tylko jeden dylemat: czy automat z Vitary jest na tyle fajny, że warto zrezygnować z plusów Ateci?

Niestety obawiam się, że nikt na tym forum Ci nie odpowie na to pytanie, tylko Ty możesz to ocenić. Klasyczne automaty hydrokinetyczne Suzuki mają dobrą opinię (ja sam mam manuala, ale wolałbym automat), są raczej trwałe, sprawdzone i niezawodne - myślę, że potwierdzenie tej opinii otrzymałeś już na tym forum i teraz po prostu czas na decyzję, co ma dla Ciebie większe znaczenie.

Życzę udanego i dającego satysfakcję zakupu. :)


Na górę
Post: 30-03-2022, 14:30 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Przemekc1 pisze:
Co do reszty się nie wypowiadam, natomiast o konserwacji podwozia mogę powiedzieć w przypadku S-Crossa z 2013 roku. Nie było robionej żadnej konserwacji, samochód był intensywnie użytkowany zimą, sól i zaśnieżone drogi, latem zdarzało się pojeździć gdzieś po nieasfaltowych drogach z błotem, zero jakiegoś szczególnego dbania czy dodatkowego mycia podwozia i zero problemów ze rdzą, sprzedawałem go w tym roku i podwozie miało tylko miejscami jakieś naloty, sama blacharka w pełni zdrowa. Samochód był garażowany, ale samo użytkowanie było bardziej intensywne niż przeciętnie, a mimo to ze rdzą problemów nie było, przebieg 180 000km. Jak jest w seacie nie wiem, bo nie miałem, ale Suzuki wystawiam bardzo wysoką ocenę.


Dzięki za wypowiedź. Z ciekawości przed chwilą obejrzałem Suzuki Swifta, który jest u nas w rodzinie od 12 lat, jeździła nim mama żony i jest podwozie mocno pordzewiałe nawet w miejscach podporowych jest rdza, a ma zaledwie 73tyś przebiegu, oczywiście stale garażowany myty dbany itd :D Moja żona ma Kia Rio z 2017 roku i tam nie ma żadnych nalotów.

Co do Vitary ludzie piszą, że z rdzą jest problem pewnie w różnych modelach jest różnie, może też być że im nowsze auto tym gorzej z zabezpieczeniem bo oszczędności.

A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/
https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/

Trochę poczytałem i jest m.in odzwierciedleniem tego co odczuwałem sam podczas jazd, w Vitarze najgorzej jest ocenione wyciszenie, układ jezdny i karoseria.

Jaclaw pisze:
W sumie to podsumowałeś oba auta i z tego podsumowania Ateca po prostu wygrywa, czemu nie ma co się dziwić, bo to auto wyższej klasy - Vitara to SUV segmentu B. Jeśli Cię stać na wydanie tych dodatkowych 20 tys. to chyba wybór jest oczywisty. Przy czym zawsze można dołożyć "tylko" 20 tys. i kupić coś lepszego ;)

Bazując na Twoich opisach, to masz praktycznie tylko jeden dylemat: czy automat z Vitary jest na tyle fajny, że warto zrezygnować z plusów Ateci?

Niestety obawiam się, że nikt na tym forum Ci nie odpowie na to pytanie, tylko Ty możesz to ocenić. Klasyczne automaty hydrokinetyczne Suzuki mają dobrą opinię (ja sam mam manuala, ale wolałbym automat), są raczej trwałe, sprawdzone i niezawodne - myślę, że potwierdzenie tej opinii otrzymałeś już na tym forum i teraz po prostu czas na decyzję, co ma dla Ciebie większe znaczenie.

Życzę udanego i dającego satysfakcję zakupu. :)


No tak tylko właśnie w Suzuki nic nie ma poza Vitarą co mi się podoba, a s cross jest niewiele lepszy i myślę, że wypadnie podobnie w zestawienie z Ateca. Z tymi 20 tyś dalej to nie do końca tak jest bo nic mi z żoną się nie podoba żeby dopłacić wyżej kolejne 15 czy 20 tyś no może Kia Sorento ten nowy ale to już za dużo tych "dwudziestek" by trzeba dopłacić czy do np. Land Roverów, gdzie niektóre kosztują prawie tyle co mój dom kiedyś kosztował :D

Dzięki za odpowiedź ;) Jest dokładnie jak napisałeś to kluczowa kwestia "czy automat z Vitary jest na tyle fajny, że warto zrezygnować z plusów Ateci". Po to jazda manualem, którą chcę odbyć :) Jak będzie mi się jechało wygodnie to nie ma sensu brać Vitary pod uwagę nawet.


Na górę
Post: 30-03-2022, 14:38 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Widocznie jak mówisz nawet wewnątrz tej samej marki zabezpieczenie antykorozyjne wygląda inaczej.
Polecam jednak przejechać się S-Crossem, jeździłem jeden po drugim S-Cross i Vitara i S-cross robi moim zdaniem wrażenie dużo większego samochodu i lepiej wykonanego, szczególnie siedząc w środku.
Natomiast w porównaniu S-Cross vs Ateca to jak dla mnie wszystko rozbija się o to czy interesuje Cię napęd na 4 koła w automacie. Je też rozważałem trochę Atecę, ale w takiej wersji jak chciałem, czyli obowiązkowo dobrze wyposażona z automatem i 4x4 była zwyczajnie zbyt droga. Bez napędu i skrzyni różnicę się już bardziej zacierają i wtedy pewnie Ateca jest warta rozważania, chociaż jak dla mnie jest trochę zbyt nudna, z Seata to Formentor :)


Na górę
Post: 30-03-2022, 15:09 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Chciałem sprawdzić s-crossa ale jest problem bo ani mi ani żonie nie podoba się to auto z zewnątrz więc nie było sensu jechać. 4x4 chwilę rozważałem ale Vitary i tak nie zamówi się już z konfiguratora 1.4 benzyny z automatem czy 4x4 czy zwykły napęd więc nie ma to znaczenia, tzn. można zamówić ale tylko strong hybrid, którym jeździłem ale taka wersja kompletnie odpada. Ogólnie nie jest mi potrzebny napęd 4x4.


Na górę
Post: 30-03-2022, 15:12 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Tu się w pełni zgadzam. Też jeździłem nową strong hybrid i to jest okropny silnik


Na górę
Post: 30-03-2022, 18:46 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
[quote="Tomi99"][quote="Przemekc1"].

A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/
https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/

Trochę poczytałem i jest m.in odzwierciedleniem tego co odczuwałem sam podczas jazd, w Vitarze najgorzej jest ocenione wyciszenie, układ jezdny i karoseria.

[quote="Jaclaw"]

lekko ponad rok temu jak kupowałem Vitarę ( 01/2021 ) to była jedna z najlepszych opcji cena-gabaryty-wyposażenie - 80.700zł

porównywałem Seata Arona ( siedziałem w nim - mniejszy w środku , ale ładniejszy ) ,Skoda Kamiq ( większa niż Ateca w środku ) ale oba auta z wyposażeniem podobnym do Vitary kosztowały 92-96.000zł z silnikiem 1.0-110km ( co jak c fajny silnik , znam go dobrze i dość oszczędny ) ale silnikiem właśnie przeważyła Vitara dzięki Mild Hybrid gdzie przy mojej jeździe w mieście sprawdza się bardzo dobrze i jak na gabaryty pali dość skromnie przy dynamicznej jeździe - u mnie do 7lmax na 100km , rekord na trasie 340km miałem 4,7l. A przy tym wszystkim jest zapas mocy w prędkościach dozwolonych , co o silniku 1.0 ( dobrym ) nie można powiedzieć jak masz auto załadowane .

u mnie kryterium > cena - wyposażenie - silnik - wielkość i tu np ww przeze mnie Skoda czy Seat z silnikiem 1.5 były już sporo droższe i przekraczały 100.000 . Dziś Vitara podniosła ceny i mniej odstaje od konkurencji ( w manualu ) ale konkurencja nadal ma 1.0 w wersji 95-110km

Ateca jak już pisali wyżej to klasa wyżej . Suzuki ma niewiele większego S-Crossa ( praktycznie to samo ) i nie ma tylu modeli , każdy co 20kzł większy od poprzednika. Brak modelu między Vitarą/S-Cross a Across ( tu przepaść cenowa )

Seat ma Arona/Ateca/Tarraco co 25kzł skok , Skoda też 3 modele też co 20kzł skok , VW 4 modele ( elektryków nie liczę )

każde wydane 20kzł w konkurencji to skok o klasę wyżej.

Suzuki vitara
-tanie w zakupie
-dobrze wyposażone ( wersja premium już ma sporo )
-głośne w środku na autostradzie
-jak dla mnie właściwości jezdne kierownicze spoko
-jak dla mnie ładniejsza od S-Cross
-bardzo dobre spalanie w mieście jak na swoją moc
-no i znaczek Hybrid :D ( to nic , że Mild Hybrid ) czego ww konkurencja nie ma
-wysoko się się siedzi , nie jak w Duster / Arcana , gdzie cały jest wyższy a siedzisz nisko

Ateca , bardzo spoko model

co do manuala w Vitarze chodzi dość topornie ( 2-gi bieg w szczególności ) więc pewnie zdanie na - będziesz miał większe
+ Vitary jak pisałem - silnik , 6-ty bieg od 70km/h i sprawnie jedziesz nawet pod małą górkę , bo silniczek MH doda chwilowo +50Nm w niskich obrotach

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 30-03-2022, 20:48 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
maciejosss dla mnie silnik w Ateca 1.5 150km to właśnie plus w stosunku do Vitary bo po pierwsze jak pisałem w Vitarze na wyższych obrotach brzmi jak wiertarka:) a w Atece jest przyjemny basowy dźwięk, a druga sprawa to vitara 1.4 ma do setki 9,5s natomiast bazowa Ateca pomimo , że jest większa to ma 8,5s. W atece siedzi się wysoko a regulacja fotela dodatkowo jest znacznie większa.

Zgadzam się z Tobą w kwestii ceny jak dałeś 80k z manualem to powiedzmy, że z automatem kosztowała wtedy pewnie z 92 tyś , a teraz musiałbym dać 108 tyś i pewnie przez to widzę to auto inaczej bo w cenie 90k bardziej bym mógł upsrawiedliwiść te minusy (zwłaszcza głośność i gorsze materiały) niżę przy 108k. Więc w obecnym czasie Twoj argument , że tania w zakupie to tak nie bardzo :)
A do tych 108k trzeba jeszcze doliczyć usługę konserwacji podwozia w ASO przed odbiorem auta:D Tak na marginesie Seat nie oferuje w ogóle takiej usługi, na forum Ateca czytałem, że konserwacja jest niezła wg użytkowników natomiast jak wpisałem w google Vitara rdza to tematów również z tego forum trochę wyskoczyło :(

Powiedzcie Ci co mają Vitary kilka lat jak wygląda u Was podwozie?


Na górę
Post: 30-03-2022, 23:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Podwozie Vitary po 5 latach, 90 000 kilometrów. Poza punktami, gdzie przykręcone są stalowe łapy, nie ma żadnych znaczących problemów: https://youtu.be/ELxlv7I3CP0

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-03-2022, 07:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
maciejosss pisze:
A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/

Ciekawe o jakich problemach elektrycznych piszą? :niewiem:
Z karoserią chodzi pewnie o to, że klapą bagażnika trzeba na początku trzaskać.

DS pisze:
Podwozie Vitary po 5 latach, 90 000 kilometrów.

Sorry za OT, ale robiłeś już przegląd po 5 latach?
Jeżeli tak, to jakiego rachunku można się spodziewać?


Na górę
Post: 31-03-2022, 09:13 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Avalanche pisze:
maciejosss pisze:
A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/

Ciekawe o jakich problemach elektrycznych piszą? :niewiem:
Z karoserią chodzi pewnie o to, że klapą bagażnika trzeba na początku trzaskać.

DS pisze:
Podwozie Vitary po 5 latach, 90 000 kilometrów.

Sorry za OT, ale robiłeś już przegląd po 5 latach?
Jeżeli tak, to jakiego rachunku można się spodziewać?


Karoseria dotyczy rdzewienia, tutaj masz przykładowe oceny gdzie ktoś zaznaczył karoserię:
1.
"Nie rozumiem skąd tyle pozytywnych opinii. To ja jestem nienormalny, czy może reszta świata? Jeździłem wieloma autami i nie mogę wystawić Vitarze lepszej opinii niż 3+. Największe wady - jest głośna, fatalny układ kierowniczy bez czucia położenia centralnego, najgorsze, że rdzewieje! Radzę dobrze się zastanowić zanim kupicie używany egzemplarz. Gdybym miał powiedzieć do czego najlepiej się nadaje to jest coś takiego - jazda miejska. Autostrada, wyjazdy wakacyjne - lepiej kupić coś innego. Niestety już po zakupie Vitary jeździłem Renault Captur. Renówka jest lepsza pod każdym możliwym względem, absolutnie pod każdym."
2.
"Jedna gwiazdka bo ładny, druga bo czerwony. Tyle dobrego mogę napisać. Z rzeczy złych - po pierwsze korozja! Od spodu widać ją wszędzie a auto ma trzy lata! Gwarancja tego nie obejmuje bo to nie jest korozja perforacyjna - znaczy dziur jeszcze nie ma na wylot. Dobre, nie?! Blachy są ogólnie cienkie, auto jest lekkie przez to, ale to wcale nie jest zaleta! Jakość wnętrza akceptowalna, ale mocno budżetowa, żeby nie powiedzieć tandetna. Nie potrafię wskazać innego nowego samochodu równie tanio zrobionego, no może Dacia. Odgłos zamykanych drzwi, jak blaszana puszka."

A co do wypowiedzi kolegi DS czy to Twój samchód na filmiku czy po prostu znalazłeś w sieci? bo filmiki na sieci to ja też znajdywałem, np. takie:
https://www.youtube.com/watch?v=t1HsVJv8muk

Generalnie jestem zdania, że jeżeli o czymś jest sporo tematów i przewija się to w ocenach to problem w jakimś tam stopniu JEST.


Na górę
Post: 31-03-2022, 09:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
Sorry za OT, ale robiłeś już przegląd po 5 latach?
Jeżeli tak, to jakiego rachunku można się spodziewać?
Przegląd po 5 latach robiłem w lipcu zeszłego roku, 1245 zł dla wersji 1.4T AT All Grip.

Tomi99 pisze:
A co do wypowiedzi kolegi DS czy to Twój samchód na filmiku czy po prostu znalazłeś w sieci? bo filmiki na sieci to ja też znajdywałem, np. takie:
https://www.youtube.com/watch?v=t1HsVJv8muk
To mój samochód. A co do filmiku, który znalazłeś - przecie to nie jest obecna generacja Vitary, tylko pierwsza z lat 1988-1997... I do tego zalepiona jakimś g***litem, żeby zamaskować rdzę, a nie profesjonalnie zakonserwowana.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-03-2022, 09:56 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
To jest jakaś zardzewiała vitara pewnie użytkowana w terenie gdzie ktoś poleciał na tą cała rdzę barankiem żeby ją przykryć przed sprzedażą ;)


Na górę
Post: 31-03-2022, 10:50 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
Avalanche pisze:
maciejosss pisze:
A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/

Ciekawe o jakich problemach elektrycznych piszą? :niewiem:
Z karoserią chodzi pewnie o to, że klapą bagażnika trzeba na początku trzaskać.

DS pisze:
Podwozie Vitary po 5 latach, 90 000 kilometrów.

Sorry za OT, ale robiłeś już przegląd po 5 latach?
Jeżeli tak, to jakiego rachunku można się spodziewać?

Z klapą jest ciekawostka :) u mnie jak wszystkie drzwi są zamknięte nie chce się ona dać zatrzasnąć :) Natomiast jeżeli któreś drzwi są otwarte lub szyba uchylona zatrzaskuje się bez problemu :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 31-03-2022, 10:55 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Zgadza się, przecież wiem o tym ale to , że ktoś zamalował i zakrył nie zmienia faktu, że jest pordzewiała :)

No ale ogólnie opinii i tematów również na tym forum o rdzy w vitarze niestety nie brakuje.

tutaj np. z tego forum testy wielu marek:
viewtopic.php?f=24&t=17268

Seaty czy audi mają ocenę 4/5 gdzie suzuki:

"Tutaj jest lista wszystkich Suzuki przetestowanych : http://www.vibilagare.se/test/rost?make=148

Nowy Swift 2/5
Baleno 2/5
Vitara 2/5
Swift 2014 2/5

Widać, że Suzuki trzyma swój (niski) standard i tyle.
Trzeba samemu zadziałać jak się chce autem dłużej jeździć."

A tej klapy nie naprawili Wam w ASO, tzn. tak musi być ?


Na górę
Post: 31-03-2022, 11:03 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Ale zdecyduj się w końcu czy mówisz o jakiejś upalanej w terenie starej vitarze, czy nowej :D

Wchodzę zresztą na link podany przez Ciebie i tam Ateca nie ma 4/5 tylko 3/5 z takim komentarzem:
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... ateca-2017
"Normal rust protection where some form of treatment has been done in the factory or afterwards. Constructions / materials can for a while save poorer treatment."

Tylko oni to testują na zasadzie oglądania samochodu i jak im się wydaje, że to będzie rdzewieć w przyszłości. Ja takie raporty wkładam trochę między bajki, tak wygląda S-cross po 180km i 8 latach jeżdzenia często zimą, bez dodatkowej konserwacji. Niestety nie mam nawet dokładnych zdjęć na sprzedaż od spodu, bo wszystko było w zasadzie w idealnym stanie oprócz nalotu na niektórych elementach (brak głębokiej rdzy). Może miałem szczęście, albo s-cross jest o tyle lepszy od vitary pod tym względem, ale szczerze wątpię
Obrazek


Na górę
Post: 31-03-2022, 11:17 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Przemekc1 pisze:
Ale zdecyduj się w końcu czy mówisz o jakiejś upalanej w terenie starej vitarze, czy nowej :D

Wchodzę zresztą na link podany przez Ciebie i tam Ateca nie ma 4/5 tylko 3/5 z takim komentarzem:
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... ateca-2017
"Normal rust protection where some form of treatment has been done in the factory or afterwards. Constructions / materials can for a while save poorer treatment."

Tylko oni to testują na zasadzie oglądania samochodu i jak im się wydaje, że to będzie rdzewieć w przyszłości. Ja takie raporty wkładam trochę między bajki, tak wygląda S-cross po 180km i 8 latach jeżdzenia często zimą, bez dodatkowej konserwacji. Niestety nie mam nawet dokładnych zdjęć na sprzedaż od spodu, bo wszystko było w zasadzie w idealnym stanie oprócz nalotu na niektórych elementach (brak głębokiej rdzy). Może miałem szczęście, albo s-cross jest o tyle lepszy od vitary pod tym względem, ale szczerze wątpię
Obrazek


Oczywiście o nowym, powyżej wrzuciłem Ci dwie z masy opinii na internecie dot. rdzy w VItarze, w jednej gość pisze, że ma auto tylko 3 lata. Co do porownania z seatem wystarczy, ze wpiszesz ateca rdza w google a potem zrob to samo z vitara rdza - na temat vitary jest tona tematow gdzie o seacie wyskakuje jeden czy dwa tematy, ze ktos ma nalot na elementach zawieszenia.

Dla mnie tak jak powiedzialem, jesli opinii jest duzo na jakis temat to problem/cos na rzeczy JEST. Jesli duzo osob w opiniach potwierdza to co sam doswiadczylem jadac witara - jak np. slabe wyciszenie, jakosc materiałów to nie widze powodow dla którego miałbym nie wierzyć, że ktos po 3 latach ma prodzewiałe podwozie jeżeli mowi to nie jedna osoba a wiele. Do tego wiele rzeczy potwierdzaja bardziej znani "testerzy" jak np. Petryn, ktory wspomnial praktycznie te same wady Vitary i jego zdaniem jak i moim >3500 dzwiek silnika w Vitarze to wiertarka.

Jezeli chodzi o Twojego S-crossa to wyglada bardzo dobrze :) Jak sie upre moge pojechac do mamy zony i wrzucic zdjęcia podwozia Swifta z 73k przebiegiem i bardzo nieprzyjemnym widokiem podwozia (rdza) , na ktory zerknąłem PO przeczytaniu opinii nt rdzy w Vitarze bo to tez marka Suzuki i wg internetu tez dotyczy go problem korozji. Dodam tez, ze nie jest dla mnie dyskwalifikacja auta, ze ma gorsze zabezpieczenie podwozia niz inne marki ot po prostu dowiaduje sie wiecej o ewentualnych samochodach, ktore biore pod uwage i tyle :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 170 71 72 73 7482 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]