Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 10:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 124 25 26 27 2882 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-08-2017, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
SUV- raczej mają twardsze zawieszenia aby w zakrętach być stabilniejsze i buda się nie wychylała zbytnio. A już na pewno nie mają bardzo miękkich przynajmniej w tej klasie co Vitara.

Made in Tapatalk
Obecnie Tucson już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała:)

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 13-08-2017, 16:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
piomic pisze:
Alix pisze:
Posadzilibyście swoje dzieci w czymś, co potrafi wykoziołkować

Głośne koziołki zdarzały się już Mercedesowi (miałem okazję jeździć a-klasą i to jest masakra jak to się giba w zakrętach) a i Grand Cherokee przy łosiu buty ściągał.


Niestety segment SUV ma tu baaaardzo bogatą przeszłość, dlatego wcześniej pisałem, że warto tu na to zwrócić uwagę przy zakupie, powstały filmy dokumentalne na ten temat:

https://www.youtube.com/watch?v=N3_2_ghFx6w

Film amerykański więc dotyczący głównie amerykańskich modeli i parę lat już ma (tu się bardzo dużo poprawiło w ostatnich latach), ale na naszej półkuli prawa fizyki dotyczące wyżej położonego środka ciężkości są niezmienne, stąd:

VITARARAFAŁA pisze:
SUV raczej mają twardsze zawieszenia aby w zakrętach być stabilniejsze i buda się nie wychylała zbytnio. A już na pewno nie mają bardzo miękkich przynajmniej w tej klasie co Vitara.


to podstawa bezpieczeństwa jak piszesz. Aczkolwiek S-Crossa i Vitara jak w swojej skali uznaję za auta raczej miękko zawieszone, w dodatku skok zawieszenia jest niemały co jest przydatne na nasze dziury na drogach. Dla mnie najbardziej udanym kompromisem z obecnych SUV Suzuki jest tu Vitara S, trochę lepiej "pozbierana" zawieszeniem, dzięki czemu lepiej skręca, mniej nurkuje przy hamowaniu - a przy tym jak jest jeszcze całkiem przyzwoicie komfortowa jak na autko klasy miejskiej. Ale to jest indywidualne i zależy od dotychczasowych doświadczeń i oczekiwań i stylu jazdy danego kierowcy. Jak ktoś się przesiada z Cytryny C5 czy Merca E-klasy to ten zawias wydaje się pewnie twardy, jak z jakiegokolwiek usportowionego auta - zdecydowanie miękki...

Z tą kwestią bezpieczeństwa, bezpieczeństwa wobec innych (zderzenie z pieszym i jego szanse na przeżycie, ryzyko wykoziołkowania, etc.), ekologii czy ogólnie idei to mieliśmy sporą dyskusję z żoną wokół Vitary i CX-3. Są na to różne (nie które dość skrajne wyrażone oczywiście, czego nie lubię) argumenty/poglądy z "drugiej strony":

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism ... y_vehicles

http://automotive.lilithezine.com/SUVs- ... erous.html

http://stcwa.org.au/2016/09/your-suv-is ... dangerous/

i musiałem Ją trochę poprzekonywać, że za bardzo to nie dotyczy miejskich crossoverów jak np. CX-3 (tu było łatwiej, że to się nazywa crossover anie SUV oficjalnie :brawo: ) i że my wybraliśmy CX-3 nie bo jest crossoverem (chociaż żonie nieco wyższa pozycja za kierownicą generalnie się podoba!), ale głównie dlatego, że jest dobrym złotym środkiem pomiędzy Mazdami 2 a 3 na miasto dla kobiety. W dodatku nie ma nadwagi i przez to nie spala więcej niż normalne auta. Musiałem przy tym uspokajać żonę, że jak pojedziemy do Skandynawii jacyś kretyńscy ekoekstremiści nie będą nam chcieli opon przebijać bo nawet na takie coś natrafiła...

https://asfaltsdjungelnsindianer.wordpr ... n-english/

Oczywiście to w czystej teorii, bo CX-3 jako rodzinne auto dla 2+2 chyba Nam niestety za bardzo nie posłuży, szczególnie na dalsze wyjazdy... no ale wiadomo jak to czasem takie rozmowy z piękniejszymi połówkami :roll:

ken-wawa pisze:
Alix pisze:
Ostatnio namówiłem Ojca, żeby na chwilę wysiadł ze swojej Vitary i przejechał się dla odmiany czymś niższym... jakoś nie narzekał :] :

Ja ostatnio po długiej przerwie przejechałem się czymś "niższym" i od razu myśl "Boże jak można jeździć czymś takim" :sciana:


Znowu kwestia gustu i przyzwyczajeń. Ja po wyborach SUVa dla Taty przed rokiem (HR-V, Juke, Vitara etc.) z wielką ulgą przesiadłem się do czegoś "normalnego" :ostrzezenie1: Teraz było łatwiej, bo Vitarą S i CX-3 to już bardziej "normalnie" jeżdżące auta, aczkolwiek tylko w CX-3 mogłem sobie obniżyć fotel do poziomu, który lubię i przy którym kolano mi nie doskwiera :]


Ostatnio zmieniony 13-08-2017, 16:42 przez Alix, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 13-08-2017, 16:31 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W porównaniu z poprzednikiem (SX4/Sedici) S-cross ma podobnie twarde zawieszenie ale uważam że jakby lepiej wybierał nierówności. Podejrzewam, że jest to związane większym rozstawem osi, bo konstrukcyjnie "na oko", jakichś wielkich różnic nie widzę. Vitarą jechałem trochę na jeździe próbnej (również po wertepach) i nie stwierdziłem jakichś spektakularnych różnic w odniesieniu do S-crossa. Prowadzi się trochę inaczej ale jak wspomniałem, to pewnie kwestia innego rozstawu osi i wyższego zawieszenia.
Ogólnie, gdybym miał dzisiaj zmieniać samochód, to miałbym dylemat, czy S-cross,, czy Vitara. Ale chyba jednak S-cross :). Można wziąć 1,4t z 4x4 i AT , a pók co w Vitarze, to 1,4 tylko w Vitara S 2WD.
No ale to takie rozważania teoretyczne, bo zmieniła się sytuacja materialna i priorytety wydatkowe. Auto miało być zmieniane po 4-5 latach ale będzie musiało pojeździć u mnie ze dwa lata dłużej. :) A za dwa-trzy lata, to jeszcze wiele może się zmienić. ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-08-2017, 16:40 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Alix pisze:
Aczkolwiek S-Crossa i Vitara jak w swojej skali uznaję za auta raczej miękko zawieszone, w dodatku ten skok zawieszenia jest niemały. Dla mnie fajnym kompromisem z obecnych SUV Suzuki jest tu Vitara S, trochę lepiej "pozbierana" zawieszeniem, dzięki czemu lepiej skręca, mniej nurkuje przy hamowaniu :]

Nie stwierdziłem, żeby S-cross "nurkował" przy hamowaniu. Dodam, że miałem sytuację ekstremanie niebezpieczną (strzał w koło przednie samochodu z prędkością ok. 100km/h) z ekstremalnym hamowaniem, więc w miałem okazję sprawdzić empirycznie.
Co do zawieszenia i wybierania nierówności, to jeszcze pod uwagę należy wziąć kwestę: czy auto jest na kołach 16', czy 17'. Różnica jest bardzo istotna, moim zdaniem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-08-2017, 16:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
macioo pisze:
Alix pisze:
Dla mnie fajnym kompromisem z obecnych SUV Suzuki jest tu Vitara S, trochę lepiej "pozbierana" zawieszeniem, dzięki czemu lepiej skręca, mniej nurkuje przy hamowaniu :]

Nie stwierdziłem, żeby S-cross "nurkował" przy hamowaniu. Dodam, że miałem sytuację ekstremanie niebezpieczną (strzał w koło przednie samochodu z prędkością ok. 100km/h) z ekstremalnym hamowaniem, więc w miałem okazję sprawdzić empirycznie. Co do zawieszenia i wybierania nierówności, to jeszcze pod uwagę należy wziąć kwestę: czy auto jest na kołach 16', czy 17'. Różnica jest bardzo istotna, moim zdaniem.


Tylko skromnie napisałem, że "mniej". Z perspektywy mojego auta tak to wygląda. S-Cross to nie jest może auto do dynamicznej jazdy, ale zdecydowanie prowadzi się bezpiecznie, absolutnie w tej kwestii nie mam mu nic do zarzucenia :ok:

A że różnica 16'' a 17'' no będzie wiadomo... Czasem sporo zależy też od doboru opony. Nie wiem jak u Was, ale ojciec dostał do Vitary z salonu Continental EcoContact w 17'' i to takie... ani komfortowe, ani dobrze wybiera. Na zimówkach Nokiana WR D4 w tym samym rozmiarze obie rzeczy są znacznie in plus. I hałas również. I nie żeby na zimówkach coś zauważalnie więcej spalał, więc tym "Eco" to się można za przeproszeniem "podetrzeć" - same minusy. Szkoda, że przy zakupie w salonie nie ma jakiejś możliwości wyboru w tej w kwestii. W Maździe chcę np. zasadzić od razu w salonie całoroczne dla spokoju i komfortu (Goodyear 4 Seasons są w tej kwestii świetne, a tam będziemy mieli seryjnie dość niski profil 215/50R18), a z tymi oponami co na aucie to... no właśnie. Na jazdach próbnych też dużo to z resztą zmienia w odbiorze auta. Czasem to samo auto na 16'' a 18'' to jakby inny pojazd, ech.


Na górę
Post: 14-08-2017, 15:04 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Cóż widocznie każdy ocenia samochód inaczej. Inna sprawa, że nowym Sx-4 s-crossem jechałem w ramach demo po wprowadzeniu go na rynek. Może z czasem coś trochę zmienili w zawieszeniu.

A i tak najbardziej podoba mi się zawieszenie w Mitsubishi L200 ale to już inna bajka.... :P


Na górę
Post: 18-08-2017, 21:09 
Offline

Rejestracja: 31-05-2017, 19:50
Posty: 5
Po trzech latach użytkowania SX4 , kilkunastu jazdach próbnych różnych marek ,zaklepałem vitarkę w Japan M. Jednak srogo zawiodłem się na serwisie grupy pgd !!!! i w ramach zemsty postanowiłem udać się do konkurencji , a tam obok suzuki stało Subaru. Z początku nie wykazywałem zainteresowania tą marką ,ale po namowach syna i dzięki uprzejmości sprzedawcy udało się zorganizować jazdę vitarą i XV , którego ostatecznie i bezapelacyjnie wybrałem jako auto o klasę lepsze.
/a prawię w tej samej cenie /....... wiem serwis droższy ,więcej pali ,ale co tam ,stać mnie ...a przyjemność z jazdy :takjest: . CD na forum subaru ...


Na górę
Post: 19-08-2017, 07:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
A jakieś konkrety w czym Subaru XV jest lepsze od Vitary?


Na górę
Post: 19-08-2017, 10:42 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Hm i coś mi ta podobna cena nie pasuje. Chyba , jakaś wypasiona wersja vitary i najtańsza subaru.


Na górę
Post: 19-08-2017, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
XV Comfort 4x4 150KM kosztuje "stowkę" .
Mozna jeszcze coś tam stargować, bo szwagier chciał kupić i jeszcze pole do rozmowy było.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-08-2017, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Moim zdaniem 1.4BoosterJet jest silnikiem z innej epoki efektywności niż ta mułowata żłopiąca stara dwulitrowka, dodatkowe 150-200kg na karku też Subaru nie pomaga w jeździe... Subaru ma co prawda lepszy napęd 4x4, ale to raczej przydatne jak jesteś lesnikiem, a nie do jazdy po miescie, gdzie tylko stawia dodatkowe opory ruchu. Ja bym w życiu nie wybrał XV zamiast Vitary jako codzienne auto na asfalt.


Na górę
Post: 19-08-2017, 12:41 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Nie wiem jak działają dealerzy Subaru w innych miastach, ale u mnie mam wrażenie, że dealer podchodzi na zasadzie - na kolana kliencie i błagać, byśmy łaskawie sprzedali ci cudowne Subaru! Przykład: zadzwoniłem i zapytałem o dostępność modeli. Facet najpierw szukał kilkanaście minut w kompie i w zasadzie nie był w stanie jednoznacznie ustalić. W końcu stwierdził, że mam przyjechać, wpłacić zaliczkę (też jakąś horrendalnie wysoką w porównaniu do innych marek) i oni dopiero WTEDY będą szukać samochodu dla mnie. Momentami miałem wrażenie, że wróciły czasy z filmów Barei. Dodatkowo ceny części zapasowych lub najprostszych akcesoriów są dwa razy wyższe niż w Suzuki. Potem jeszcze próbowałem u nich ze dwa razy osobiście już na miejscu i też nie wyglądało to zachęcająco.


Na górę
Post: 19-08-2017, 12:43 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Alix pisze:
Moim zdaniem 1.4BoosterJet jest silnikiem z innej epoki efektywności


Też bardzo polecam 1.4. Bardzo przyjemnie się prowadzi szczególnie w trybie Sport. Jedynie żłopie ok. 9.5 litra na 100km po mieście jeżdżąc po krótkich trasach. Nie spodziewałem się, że będzie aż tyle (choć ja zwykle jeżdżę w modelu 2-5 km, pół godziny przerwy, kolejne 2-5 km i do tego non-stop Sport, rzadko dłuższe trasy).


Na górę
Post: 19-08-2017, 12:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Na takich trasach wszystko żłopie bo silnik pracuje na zimno a wtedy jest nieefektywnie z definicji - zobaczcie dowolny test spalania AutoCentrum na YouTube ile silniki palą w pierwszych kilometrach trasy na zimno. Mojej żony Swift 1.3 przy takiej jeździe bierze 8, nawet 8,5 w zimie. To żadna miara. Z resztą, w tej dwulitrowce Subaru obciazanej autem z nadwagą i stałym AWD zakładał bym średnio 2 litry wiecej niż 1.4T Suzuki...

Co do serwisu Subaru to mam podobne informacje, że nie dość ze jest jeden na miasto/region i ceny ma z kosmosu to alternatyw brak. Także jak ktoś mi mówi ze wybiera Subaru bo w Suzuki są problemy z serwisem to...


Na górę
Post: 19-08-2017, 17:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Alix pisze:
Subaru ma co prawda lepszy napęd 4x4, ale to raczej przydatne jak jesteś lesnikiem, a nie do jazdy po miescie, gdzie tylko stawia dodatkowe opory ruchu.


U szwagra akurat osiągi na asfalcie nie mają większego znaczenia, bo ma Subaru Outbacka 3.0 do normalnej jazdy.
Natomiast szukał auta z dobrym 4x4 aby dało sie objechać groblami stawy (prowadzi hodowle ryb w dośc ciężko dostępnym terenie)
Ostatecznie dołożył 15 tys i kupił Forestera tez benzyna 150KM.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-08-2017, 14:13 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 694
Pytanie czy na takie teren nie byłby lepszy mały, zwinny, z wysokim zawieszeniem, prawdziwie terenowy Jimmy?


Na górę
Post: 20-08-2017, 15:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Jimmy chyba za maly dla niego. W sensie tam nie ma bagaznika.
Miał kiedys Samuraja, podobny do Jimmiego i własnie byl za mały.

Przed tym Foresterem przez 6 lat miał do pracy Dustera 4x4. Ponoć mu się sprawdzał, choc zimą potrafił sie zakopać.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-08-2017, 15:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Forester fajny, ale automat to cvt. Po przejechaniu się levorgiem rówież cvt odechciewa mi się bezstopniowej skrzynii. Wzrastają obroty co przekłada się na hałas i wzrost spalania, a nie osiągi.


Na górę
Post: 20-08-2017, 18:54 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
ken-wawa pisze:
Nie wiem jak działają dealerzy Subaru w innych miastach, ale u mnie mam wrażenie, że dealer podchodzi na zasadzie - na kolana kliencie i błagać, byśmy łaskawie sprzedali ci cudowne Subaru! .

Podobne wrażenie odniosłem w ich salonie w Bydgoszczy. Na hasło, że testuję różne samochody, w tym Subaru, sprzedawca niemal się obraził, że poza cudownym Subaru biorę coś innego pod uwagę! Owszem, byłem zainteresowany XV, chociaż sporo przekraczał ustalony budżet. Ale po analizie (pominąłem cenę auta, którą warunkowo byłem w stanie zaakceptować) kosztów ubezpieczenia i serwisu, stwierdziłem, że za cenę samych przeglądów w Subaru, będę miał jeszcze ubezpieczenie w Suzuki, a auto tańsze. Wybrałem S-crossa. Również dzięki różnicy w podejściu do klienta. W Suzuki, zajęto się mną bardzo rzeczowo i z poszanowaniem. Nie czułem podejścia typu: "i tak cię nie stać, to po co du...gitarę zawracasz...?"

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-08-2017, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Bandit1 pisze:
Forester fajny, ale automat to cvt.


Ale szwagier ma zwykła skrzynie manualną.

CVT wszystkie są slabe. Nie ma znaczenia producent.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-08-2017, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Automat to automat, jak ma być to ten "prawdziwy" czyli hydrokinetyk jak w Suzuki. Potrafi i płynnie jechać i dobry downkick zrobić i nie zabiera frajdy z jazdy i nie wyje. CVT wyją mniej albo więcej - np. te w nowym Civicu i HR-V symuluja siedmiobiegowe skrzynie i latają po obrotach żeby wyć trochę mniej ale to i tak nie to; Toyota Subaru i Ford pozostają wyjacymi tragediami. A przede wszystkim zabierają całą frajdę z jazdy bo nawet jak jest 180 kucy pod maską to auto jakby nie przyspieszało... Popularne dwusprzegla z kolei nie potrafią robić wielobiegowych kickdownow albo trwa to w nich wieki (im więcej biegów ma skrzynia tym... gorzej) i wraz z przebiegiem coraz mniej płynnie biegi zmieniają. Oczywiście, w autach o mikrych Nm CVT są sensowne bo nie zżeraja momentu (np. Swift 1.2), a w autach mających 3s do setki lepiej mieć rakietowo działające dwusprzegło bo ze zmianą biegów już fizycznie nie ma możliwości nadążyć - ale też są to urzadzenia z innej bajki w supercarach. Dla mnie jak w normalnych autach jak skrzynia to albo manual albo hydrokinetyk. W/w pozostałych "protez" czy "półśrodków" wolałbym nie uświadczyć.

Subaru rozsądny wybór na stawy rybne. Przynajmniej po coś doplacasz do auta, do jego serwisu, do jego spalania, do jego ocieżałości. W Jimny pewnie trudno by się zmieścić, ten samochód to trochę relikt tak funkcjonalnie. Ale jak się nie jest takim włodarzem pozaasfaltowych niedojezdnych miejsc, to po co się pocić? Vitara S lepsza i efektywniejsza na co dzień za mniejsze pieniądze z mojej perspektywy.


Na górę
Post: 21-08-2017, 03:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Nowe Subaru XV (model na 2018) prawdopodobnie w ogóle już nie będzie dostępne w manualu. Tylko CVT. Tak przynajmniej jest na rynku USA/Kanada. Model wygląda niemal tak samo jak poprzedni ale to zupełnie nowa platforma, lżejsza, sztywniejsza. Również lepsze wyposażenie (eyesight) lepsza jakość środka i dużo zmian w silniku. Choć wciąż mocarzem on nie jest. Ale nie o to w XV chodzi. Jak ktoś kuma rosyjski to już jest ukraiński test nowego XV na youtube w tym języku. https://www.youtube.com/watch?v=UgrrkHFbjLw

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 21-08-2017, 05:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Na rynkach północno amerykańskich praktycznie nikt nie wybiera manuala, wielu nawet nie umie nim jeździć więc to nie ma co porównywać. A swoją drogą czy w Foresterze nie jest tak że jak jest CVT ponieważ ono ma problem z przeciążeniami to jest napęd dołączany zamiast pełnego symetrycznego 4x4...? Nie wiem jak w XV.


Na górę
Post: 21-08-2017, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Chyba nie jest tak źle z przeciążeniami dla CVT (np. Levorg 2.0 Turbo, S-AWD z centralnym dyfrem).
Napęd dołączany to też nie do końca trafne określenie, inicjalny podział to 60/40, jest to stały napęd bez centralnego dyfra.

Z innej beczki - ostatnie kilka dni miałem okazję jeździć w trasie (głównie autostrady w Niemczech i Polsce) samochodem, który pojawiał się w tym wątku - Hyundai Tucson. Krótko porównując do Vitary - auto z segmentu wyżej, większe, wygodniejsze (więcej przestrzeni w środku, szersze fotele, więcej miejsca na nogi itp.). W przedziale 120-160 km/h jest w nim zdecydowanie ciszej niż w Vitarze, jeśli ktoś planuje głównie szybka jazdę na długich dystansach, Tucson będzie lepszym wyborem - pod warunkiem, iż będzie to odpowiednio mocna wersja. Jeździłem dieselem 2.0 (373Nm, 136 KM, 4WD), ten silnik całkiem przyjemnie radzi sobie z tym autem, choć mogłoby być trochę lepiej (2.0 CRDi 185 KM lub 1.6 T-GDi 177 KM). Słabsze wersje raczej do kręcenia się wokół komina, tu już wolałbym Vitarę :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-08-2017, 16:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
W PL levorg tylko 1.6t, 2.0t nie jest dostępny. Swego czasu w foresterze z silnikiem 2.0d był problem ze sprzęgłem, szybko zużywał sie manual, aż w końcu w ofercie 2.0d został tylko z cvt. Natomiast suzuki w scross przed liftem miał cvt, a vitara od razu hydrokinetyczny aut.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 124 25 26 27 2882 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]