Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 04:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 582 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-03-2016, 09:51 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Jarl pisze:
CR-V to znakomity samochód, solidny, trwały, dobrze wykonany. Rynek wtórny mówi prawdę, trzyma cenę i jest poszukiwany.


Nie przeczę - tylko zwracam uwagę, że to jednak samochód o trochę innej charakterystyce niż większość z wymienionych tutaj modeli. Mimo wszystko ledwie działający napęd na obie osie to jednak skaza na modelu - ale w sumie znakomita większość aut sprzedaje się z napędem tylko na 1 oś...

Nie widziałem, ze CRV kradną tak namiętnie - słyszałem zaś o popularności Mazdy 6, szczególnie w Warszawie - statystyki są przerażające...

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 14-03-2016, 20:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Nowoczesne diesle są dobre na trasy, do miasta niekoniecznie i jest to przypadłość diesli wielu marek, a nie jednej. Producenci nawet zalecają cykliczne dynamiczne jazdy poza miastem w celu wypalenia filtra cząstek stałych (tych bez płynu).
Diesle PSA montowane są także w Fordach, Volvo. Wspominane Subaru miało problem z dieslami 2.0D ale ... spowodowane to był delikatnymi sprzęgłami, które wytrzymywały 40/50 tys km i stąd wzrosło zapotrzebowanie na bezstopniowe skrzynie.


Na górę
Post: 14-03-2016, 22:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-10-2015, 21:06
Posty: 33
Z dużym szacunkiem do użytkowników Vitary (ja również), samochody takie, jak Toyota Rav4 czy Honda CR-V to jednak klasa wyżej. Co najważniejsze, są po prostu większe i sporo droższe - bezpośrednim konkurentem jest tutaj Grand Vitara.
Miałem okazję użytkować Hondę CR-V III - testowałem napęd 4x4 w wielu sytuacjach i nigdy nie miałem z nim problemu (podjazd pod zalodzone wzniesienia, jazda po bardzo głębokim śniegu z dużym obciążeniem, itd). Co więcej, uważam, że CR-V mocno odbiega od konkurencji, w szczególności przestronnością wnętrza dla pasażerów oraz bagażnika. Jeden z minusów to na pewno silnik benzynowy 2.0 - pomimo 150km, masa auta jest za duża, samochód przyspiesza bardzo ospale, trzeba go mocno "kręcić", przez co spalanie na poziomie 10L/100km jest w pewien sposób standardem. Moim zdaniem IV generacja bardzo mocno pokazuje zatarcie pomiędzy kategorią SUV a VAN - oczywiście na niekorzyść obecnej CR-V.
Wracając do tematu konkurentów, w przypadku Vitary bezpośrednim konkurentem jest na pewno Honda HR-V, ale o niej się nie wypowiem, bo nie miałem okazji użytkować. Jedyne co mogę stwierdzić, to na zdjęciach powala z nóg - w rzeczywistości jest... po prostu zwyczajna, "dupy nie urywa".


Na górę
Post: 15-03-2016, 06:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
wrzesin pisze:
Miałem okazję użytkować Hondę CR-V III - testowałem napęd 4x4 w wielu sytuacjach i nigdy nie miałem z nim problemu (podjazd pod zalodzone wzniesienia, jazda po bardzo głębokim śniegu z dużym obciążeniem, itd)
Porównując tylko układy napędowe, CR-V III nie zapewnia żadnego bezpieczeństwa czynnego. Mechaniczny dual-pump nie dość, że w porywach jest w stanie przekazać na tył max 30%, to jeszcze robi to tylko w przypadku uślizgu przedniej osi. CR-V IV ma już średnio skuteczne rozwiązanie elektroniczne...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-03-2016, 07:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Inaczej mówiąc, bez tego napędu w tych sytuacjach też by sobie poradziła :D


Na górę
Post: 15-03-2016, 08:45 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Honda przynajmniej jest konsekwentna. Wiele lat temu ukazał się w "Rzeczpospolitej" jeśli dobrze pamiętam wywiad z prezesem Honda Corp., w którym tenże informował, ze Honda zamierza produkować wyłącznie samochody do jazdy po bitej nawierzchni i drogach do tego przeznaczonych. Natomiast pojazdów do jazdy terenowej produkować nie będzie, gdyż uważa ze wałęsanie się samochodem po tzw. terenie to po prostu niszczenie przyrody.
Firma nie mogła rzecz jasna zignorować mody na tzw. SUV-y, ale utrzymuje ze w jej wydaniu to pojazdy rekreacyjne, nie terenowe. Wiec po co stosować w nich jakieś zaawansowane napędy 4x4, skoro ich przeznaczeniem są wyłącznie utwardzane nawierzchnie?


Na górę
Post: 15-03-2016, 09:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2015, 15:58
Posty: 43
ken-wawa pisze:
Z Subaru jest jeszcze jeden problem. Poza Warszawa malo dealerow. Co oznacza, ze praktycznie kazdy jest jakims tam monopolista, a to nie zacheca do uslug dobrej jakosci. Subaru mialo tez sporo problemow z wlasnymi Dieslami. Problemem okazuja sie tez niektore nietypowe czesci - czeka sie na nie miesiacami. Ponoc najgorzej jest jak zaliczysz stluczke. Wtedy potrzebne sa czasem czesci, ktore rzadko sie psuja i zaczyna sie oczekiwanie na dostawe....

Nawet jeśli były problemy z Dieslami to po co na nie się decydować? Zwłaszcza skoro Subaru oferuje wciąż świetne wolnossące silniki benzynowe 2.0i 150 KM typu Boxer. Nie wspominając już o stałym napędzie AWD w każdej wersji.


Na górę
Post: 15-03-2016, 10:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jarl pisze:
Wiec po co stosować w nich jakieś zaawansowane napędy 4x4, skoro ich przeznaczeniem są wyłącznie utwardzane nawierzchnie?

Napędy 4x4 nie są przeznaczone wyłącznie do jazdy terenowej (do tej akurat najlepsze są te najprostsze, mechaniczne), jak dla mnie niezależnie czy SUV, crossover czy zwykła osobówka, zadaniem 4x4 jest poprawa właściwości jezdnych, bezpieczeństwa, szczególnie w złych warunkach pogodowych. A tego Honda nie oferuje...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-03-2016, 10:59 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Eskulap pisze:
Nawet jeśli były problemy z Dieslami to po co na nie się decydować? Zwłaszcza skoro Subaru oferuje wciąż świetne wolnossące silniki benzynowe 2.0i 150 KM typu Boxer.


Tylko pamiętać należy, ze te silniki palą jak smok i to był pewnie powód zainteresowania klientów dieslami.

DS pisze:
Napędy 4x4 nie są przeznaczone wyłącznie do jazdy terenowej

Powiem więcej - chyba żadne z wymienionych tutaj aut nie nadaje się do jazdy terenowej. Jedne z ww SUVów mają lepsze napędy (Subaru), inne gorsze (Honda) ale ich napędy na obie osie służą, tak jak piszesz, do poprawy bezpieczeństwa i właściwości jednych na śliskiej nawierzchni.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 15-03-2016, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
szulik pisze:
Powiem więcej - chyba żadne z wymienionych tutaj aut nie nadaje się do jazdy terenowej. Jedne z ww SUVów mają lepsze napędy (Subaru), inne gorsze (Honda) ale ich napędy na obie osie służą, tak jak piszesz, do poprawy bezpieczeństwa i właściwości jednych na śliskiej nawierzchni.
Kto wie, może okazać się, że All Grip wyprzedził Subaru (CVT), obydwa napędy oparte o sprzęgła wielpłytkowe. Może wkróce uda się przetestować na rolkach - Vitara AT vs. XV CVT.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-03-2016, 22:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-10-2015, 21:06
Posty: 33
Avalanche pisze:
Inaczej mówiąc, bez tego napędu w tych sytuacjach też by sobie poradziła :D


Zgadzam się z opinią, że nie jest to napęd w pełni funkcjonalny i referencyjny, jeżeli chodzi o jakiekolwiek napędy 4x4 [CR-V], aczkolwiek na pewno w przypadku samochodu z napędem na jedną oś, nie dał by rady - drugi samochód bez 4x4 "tańczył" i poległ. Co więcej, faktycznie testowałem kilkukrotnie w wielu sytuacjach, zaplanowane działanie, i w zwykłych sytuacjach drogowych lub przy jeździe po gorszych drogach w pełni spełni oczekiwania wszystkich kierowców.

Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w rajdzie/zlocie 4x4 (Vitara została w domu) - jazda Land Roverem Defender, czyli zapięty centralny dyfernciał plus legendarne możliwości, a i tak nie dawał rady, jak z resztą większość innych "czołgów".

Reasumując, analizując technicznie wiele dzisiejszych napędów 4x4 cieżko nazwać jakikolwiek samochód w pełni pełnowartościową terenówką, natomiast próbując sprostać typowo miejskim wymaganiom, większość SUVów, o których na tym forum piszemy, spełni wymagania użytkownika w 99% (1% zostawiam dla najbardziej wymagających i technicznych znawców tematu:))


Na górę
Post: 15-03-2016, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-10-2015, 21:06
Posty: 33
Dla ciekawskich, świeży test Volvo V60 CC https://www.youtube.com/watch?v=q1xkK6mVw1M


Na górę
Post: 21-03-2016, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2015, 16:04
Posty: 29
Ja poszukując auta rozważałem w zasadzie dwie opcje w podobnym zakresie cenowym, czyli Mitsubishi ASX-a i właśnie Vitarę. Cenowo wychodziło podobnie, chociaż Suzuki dało większe zniżki na auto i po prostu było ładniejsze. Jazda ASX-em jak najbardziej na plus, ale na minus względy wizualne i jest też trochę mniejszy od Suzuki i chyba jeszcze bardziej surowo wykonany w środku.

Jeżdżąc wcześniej Grand Vitarą wiedziałem, że przesiadam się w auto bardziej miejskie, ale wycieczki w teren w moim przypadku są prawdziwą rzadkością, więc tak naprawdę GV nie miała okazji się u mnie wykazać ;)


Na górę
Post: 21-03-2016, 17:19 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Subaru XV w wersji 1,6 benzyna ma reduktor. 22cm prześwit tez robi swoje, także są to jednak poważne atuty względem Vitary. No oczywiście Subaru jest trochę droższe, choć biorąc Premium 4x4 Vitarę oraz nieźle wyposażoną podstawową wersję XV 1,6 różnica jest bardzo niewielka.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 21-03-2016, 17:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dodaj spalanie w Subaru 1.6 w okolicy 10 l/100 km ;)


Na górę
Post: 21-03-2016, 17:35 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Eee tam, te legendy...Te 10 litrów to wróżenie z fusów, tej wersji jest tak mało, że ciężko coś w necie znaleźć, ja w takie spalanie nie wierzę choć pewnie niskie nie będzie, zresztą XV to jednak większe auto od Vitary no i jednak permanentny napęd.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 21-03-2016, 18:47 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli jadąc dynamicznie z dużą ilością wyprzedzania moim S-crossem (uchodzącym za oszczędny), nie mam problemu zrobić spalanie na poziomie 9l, to myślę, że w wypadku XV 10l jest "do zrobienia" bez problemów. Normalnie to pewnie 7-8l w poza miastem, jak sie zbyt dynamicznie nie ciśnie.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-03-2016, 19:23 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
antomad pisze:
(...)Jazda ASX-em jak najbardziej na plus, ale na minus względy wizualne i jest też trochę mniejszy od Suzuki i chyba jeszcze bardziej surowo wykonany w środku.


Chyba właśnie odwrotnie. ASX jest większy: dłuższy o 12cm, rozstaw osi o 17cm, bagażnik też większy. A jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, to odniosłem wrażenie, jakby był mniej surowy od Vitary. Natomiast wnętrze wydawało się mniej nowoczesne, ale czy to wada czy zaleta, to kwestia osobistych preferencji.


Na górę
Post: 21-03-2016, 19:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cytuj:
...myślę, że w wypadku XV 10l jest "do zrobienia" bez problemów. Normalnie to pewnie 7-8l w poza miastem, jak sie zbyt dynamicznie nie ciśnie.


Też tak właśnie myślę.

Średnie na spiritmonitor wprawdzie nie sięgają aż 10 litrów, ale optymistyczne nie są.
Np. http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/575941.html


Na górę
Post: 21-03-2016, 19:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2015, 16:04
Posty: 29
krzymo pisze:
Chyba właśnie odwrotnie. ASX jest większy: dłuższy o 12cm, rozstaw osi o 17cm, bagażnik też większy. A jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, to odniosłem wrażenie, jakby był mniej surowy od Vitary. Natomiast wnętrze wydawało się mniej nowoczesne, ale czy to wada czy zaleta, to kwestia osobistych preferencji.


Nie mierzyłem, ale skoro mówisz, że większy to tak jest ;) Robi wrażenie mniejszego, zgadzam się również co do mniej nowoczesnego wnętrza. Patrząc z perspektywy na mijane ASX-y nie żałuję wyboru :)


Na górę
Post: 21-03-2016, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
smokoviec pisze:
XV to jednak większe auto od Vitary no i jednak permanentny napęd.
W przypadku CVT chyba nie do końca taki permanentny...
http://www.youtube.com/watch?v=bLnFHKZL ... u.be&t=15s

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-03-2016, 08:46 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Widzę, że Subaru nie jest tu zbyt mile widziane. Dodawanie filmików jak to Subaru jest cienkie, to w odpowiedzi z łatwością można znaleźć kilka innych "produkcji" jak XV goni kota w zimowych warunkach samemu Jimny. Co do spalania to zależy jakie kto ma priorytety: dla mnie nie jest najważniejszy, a dalej uważam, że Wasze rozważania są trochę akademickie, bo jak napisał @macioo 7-8 litrów za miastem przy niezbyt dynamicznej jeździe co to oznacza? 80km/h, 100km/h, czy 120km/h itp..
Dla przypomnienia:temat wątku jak powyżej, więc mając do wyboru z napędem 4x4 ww wersji premium: Vitarę, Scrossa, Subaru XV wybieram Subaru. Bez napędu 4x4 wybieram poczciwego nowego Lancera który jest w niezłej cenie, z używek stawiam na Scrossa 4x4, bo Vitara to jednak trochę za mała jest.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 22-03-2016, 08:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W tym temacie dyskutowane są alternatywne rozwiązania dla Vitary.
Każdy samochód ma wady i zalety, a wskazywanie wad nie oznacza, że któryś jest niemile widziany i takie uogólnienia są nie na miejscu :|
Chwalenie któregoś za coś też nie będzie oznaczać, że "na forum Suzuki ludzie wolą markę X!" ;)

Co do Subaru, to jeden kolega chciał kupić XV i przy okazji zainteresowałem się przez chwilę tym tematem, ale odpuściłem z powodu:
- drogiego serwisu (i proszę nie mówić, że można jechać do pana Zenka ;) )
- wyższego spalania niż w SX4 1.6 4WD
- różnych niepokojących informacji z forum Subaru

Pod względem wyglądu zewnętrznego i w środku, oraz wyposażenia XV w kolorze czarnym to - moim zdaniem - jeden z najciekawszych crossoverów tej klasy na rynku.


Na górę
Post: 22-03-2016, 09:20 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 135
Suzuki: SCross 4x4
Co do uogólnień odniosłem się tylko do postów powyżej. Zaślepienie jedną marką prowadzi do oderwania się od rzeczywistości, choć na Lianę złego słowa nie dam powiedzieć.
Jeszcze co do Subaru: nie myślałeś chyba, że 4,5 metrowe auto { XV} będzie paliło tyle co 4 metrowe{SX}? Bo to byłaby naiwność. Serwis drogi, zgadza się, ale jak wynika z ich forum jednak do przeżycia. Co do "niepokojących" informacji z ich forum tez jestem świeżo po lekturze: jest 2-3 niezadowolonych. Na tym forum ich nie ma? Na marginesie: cóż tam Ciebie tak zaniepokoiło?
Oczywistym jest, że nikogo do Subaru nie namawiam. Tobie zaś Avalanche życzę udanego zakupu Vitary i wielu lat bezstresowego użytkowania. Mam nadzieję, że w odpowiednim czasie się pochwalisz zakupem :D .

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 22-03-2016, 09:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dziękuję, mam nadzieję, że się uda, chociaż na razie muszę jeszcze sprzedać SX4... .

Decyzja zapadła.
W tym przypadku zadecydowała strona współfinansująca, bo rozsądek wypunktował Vitarę jak Lewandowski bramkarza Dinama ;)

S-Cross miał przewagę w:
- wrażeniu przestrzeni (nie wiem jak faktycznie to wygląda)
- wielkości bagażnika
- wyposażeniu (kluczyk elektroniczny!!!! 2-strefowa klima, wiele dodatków podnoszących komfort, np. tylny podłokietnik)
- pozycji za kierownicą - wygodniej dzięki lepszemu ukształtowaniu boczków drzwi
- cenie (Premium 4WD dostać można było o dobre 3 tys. taniej niż analogiczną Vitarę)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 582 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]