Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 18:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 175 76 77 78 7982 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-04-2023, 18:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak ktoś szuka dynamicznego auta typu crossover/mały SUVto aktualna Kona 1.6T z automatem za 125k pln jest bardzo dobrym wyborem.
Jechałem taką rok temu i zapas mocy jest w każdych warunkach, skrzynia płynnie zmienia biegi, a na autostradzie jest sensownie cicho.

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-k ... EsYMN.html

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-04-2023, 19:08 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Remote pisze:
Jak ktoś szuka dynamicznego auta typu crossover/mały SUVto aktualna Kona 1.6T z automatem za 125k pln jest bardzo dobrym wyborem.
Jechałem taką rok temu i zapas mocy jest w każdych warunkach, skrzynia płynnie zmienia biegi, a na autostradzie jest sensownie cicho.

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-k ... EsYMN.html


bardzo fajne wozidełko ( klient takie ma ale 1.0 -100km ) natomiast mimo takich wymiarów :

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 2&c2=31598

w środku jest dość ciasno vs Vitara , i nie wiem jak oni mierzyli ten bagażnik , pewnie z wnęką na koło , ale w Kona jest mega mały . Nie jechałem nim ( mam służbowe I30 1,4 -100km , muł jakich mało , ale cichy i mało pali ) ale pewnie każde inne auto tej klasy będzie cichsze od Vitary

porównanie tych samych mocy Vitara vs Kona wygląda już tak :

https://zeperfs.com/en/duel8116-9183.htm

te prawie 200km robi już różnicę na + dla KONY , ale jak ktoś lubi małego crosssovera Hot hatch to czemu nie
https://zeperfs.com/en/duel9223-9183.htm

ale mega przepaści nie ma do w miarę przepisowej jazdy

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 07-04-2023, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
maciejosss pisze:
ale mega przepaści nie ma do w miarę przepisowej jazdy


Jest przepaść i to wielka.
W Konie czuć lekkość napędu z dowolnych obrotów. No i na duży plus jest szybka skrzynia biegów.

No ale tak czy tak czekam na nastepną generację (będzie ten sam silnik 1.6T)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-04-2023, 21:29 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Silnik może będzie i ten sam, ale cena zapewne już wyraźnie wyższa ;)


Na górę
Post: 08-04-2023, 11:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
No na pewno będzie drożej ale też o wiele nowocześniej :)
Gdyby dali w hybrydzie, tak samo mocny silnik elektryczny jak w Toyocie czyli 95 KM, to wtedy kupiłbym hybrydę.
Natomiast te 60 KM, które daje Kia/Hyundai to trochę mało...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-04-2023, 14:06 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Remote pisze:
maciejosss pisze:
ale mega przepaści nie ma do w miarę przepisowej jazdy


Jest przepaść i to wielka.
W Konie czuć lekkość napędu z dowolnych obrotów. No i na duży plus jest szybka skrzynia biegów.

No ale tak czy tak czekam na nastepną generację (będzie ten sam silnik 1.6T)


nie ma się co dziwić , autko o 60 km mocniejsze i mające 30Nm więcej , automat dopasowujący obroty silnika by było idealnie , 7 biegów więc krótsza skrzynia sprawiająca dynamiczniejszą jazdę . taki mały Hot Hatch jak pisałem jak i chyba spoko cena te 120kzł ale rocznik 2022, ale co jak co dość ciasne w środku jak już pisałem . Nowa wystartuje pewnie od 120kzł za 1.0 i w topowej wersji dojdzie do 180kzł

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 08-04-2023, 16:23 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
to tylko 50- 60 k różnicy między topowymi wersjami ....


Na górę
Post: 08-04-2023, 17:16 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
ciekawski pisze:
to tylko 50- 60 k różnicy między topowymi wersjami ....

i wszystko się zgadza , w małych autach między podstawą ( silnik i wyposażenie ) a top wersją trzeba dopłacić od połowy w górę za to co masz w podstawie

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 08-04-2023, 22:10 
Offline

Rejestracja: 02-07-2011, 16:37
Posty: 123
Widzicie ja myślę właśnie o wymianie obu samochodów, zarówno scrossa jak i bcaleno.... byłem w salonie suzuki wsiadłem do vitary.... mało miejsca, mały bagażnik, materiały - no liga dacii , popatrzyłem na ceny.... i załamka. Oczywiście 1.4t super śmiga i ma fajne spalanie.... z zewnątrz vitara mi pasuje jednak gdy wsiadłem do kamiqa czyli chyba bezpośredniego konkurenta to w środku w moim odczuciu miejsca było bardzo podobnie i więcej rzeczy mogę sobie po prostu dokupić podczas konfiguracji.... Niemniej obecnie chyba żadna marka nie ma ciekawej oferty kredytowej a dać 100k za samochód i zostać be grosza przy życi to nie bardzo mi się podoba... AAA no i byłem też w salonie toyoty - wsiadłem do yaris crossa - to w swifcie jest więcej miejsca ;)


Na górę
Post: 09-04-2023, 00:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
Jak nie zależy Ci na napędzie 4x4, niezawodności to i takie wnioski można przyjąć.


Na górę
Post: 09-04-2023, 07:16 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 370
Jako obecny użytkownik auta z rodziny Kia/Hyundai posiedziałem sobie trochę na stosownych forach. Po tym, co poczytałem, to nie wiem, czy zdecydowałbym się na koreańską skrzynię DCT. Hydrokinetyk od Suzuki na pewno wolniejszy, ale bezawaryjnością i bezproblemowością bije ją na głowę.

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 09-04-2023, 07:32 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
covax2 pisze:
. z zewnątrz vitara mi pasuje jednak gdy wsiadłem do kamiqa czyli chyba bezpośredniego konkurenta to w środku w moim odczuciu miejsca było bardzo podobnie i więcej rzeczy mogę sobie po prostu dokupić podczas konfiguracji....)

Też brałem Kamiq jako opcje 1. Większy minimalnie , ładniejszy w środku , większy rozstaw osi... ale jak zacząłem dokładać co chciałem by było w to co w Vitarze Premium to z 80kzł zrobiło się 95kzł i silnik nadal 1.0 110km ( swoją drogą bardzo dobry ) . Dziś pewnie jak za Kamiq dasz 110-120kzł to będzie dobrze wypoazone z 1.5 by dobrze jechało jak Vitara

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 09-04-2023, 09:48 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
To ja też dorzucę swoje dwa grosze do tej dyskusji. Swoją Vitarę kupiłem 2 lata temu (ale rocznikowo 2020) i zależało mi na napędzie 4x4 (taka fanaberia, bez jakiś wielkich uzasadnień) oraz aby to było auto do 100 tys. zł. Wówczas wybór ograniczył mi się do 3 samochodów: Duster, Vitara i SX4 Cross, dodam, że Duster od lat za mną "chodził", bo podoba mi się ta jego toporność, ale Vitara wygrała wyposażeniem np. tempomat adaptacyjny to jednak fajna rzecz, a tego w Dusterze w ogóle nie było.

Gdybym wówczas zrezygnował z 4x4 to... pewnie nie byłoby mnie dziś na tym forum, bo wybrałbym coś innego - konkurencja w segmencie mały SUV 4x2 była dość duża i oferowała często lepsze rozwiązania niż Suzuki (patrz patyczki i bardzo przestarzały system multimedialny). Każdy z nas wie, że np. wyciszenie lub jakość materiałów wewnątrz w Vitarze są dość kiepskie - przy czym w Dusterze było jeszcze gorzej ;).

Gdy patrzę obecnie na cenniki, to wiadomo, że jest ogólnie koszmar, bo wszystko poszło w górę, ale mam wrażenie, że w Suzuki za bardzo np. wspomniana w tym temacie Mazda CX-30 wydaje mi się lepszym wyborem. Mam wrażenie, że teraz Suzuki nie broni się już nawet tym napędem 4x4, a przynajmniej zdecydowanie mniej niż jeszcze 2 lata temu. S-Cross niby fajny (chociaż mi się stylistycznie stara wersja bardziej podobała, ale ja jestem dziwny ;)), ale cena zbyt duża, Vitara bez zmian więc tak naprawdę jest jeszcze bardziej toporna... gdyby chociaż zostawili automat dla wersji 1.4. Przyznam, że nie rozumiem tej polityki Suzuki.


Na górę
Post: 10-04-2023, 11:06 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
ja ponieważ nie znam się na samochodach , w tym tygodniu zamawiam w pakiecie VITARĘ i IGNISA -oba autka 4x4 w wersji elegance.....


Na górę
Post: 10-04-2023, 21:32 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Życzę zadowolenia z wyboru i bezproblemowego użytkowania. Tak swoją drogą to Ignis 4x4 chyba nie ma bezpośredniej konkurencji. I żeby nie było Vitara 4x4 to nadal fajne auto. :)


Na górę
Post: 11-04-2023, 07:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Konkurencja dla ignisa to ewentualnie panda 4x4 :)

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 11-04-2023, 09:39 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
@maciejosss - ja S-Crossa wygłuszyłem wszystkie drzwi (łącznie z bagażnika) i bagażnik z tylnymi nadkolami i jak nie jest badziewny asfalt to przy 120 słyszę co nic. Jak mocniej wieje to przednie słupki i jak gorszy asfalt to opony ale nadkola jeszcze czekają w kolejce na wenę twórczą.

Co do chipa - to to skomplikowane :D 1 pomiar serii wyszło 119 km i 213 nm i nie wiadomo czemu tak mało (generalnie hamownia nie jest do 'pomiaru mocy' - bardziej jego przebiegu itp). Bateria na 99% była rozładowana to raz a dwa nie wiadomo jak hamownia trochę nie zaniża, pomiar był na odpiętym tylnym napędzie więc choinka na desce itp. W każdym razie po chipie 156 koni i 255 nm. W Europie BR-Performance się chwali, że z tych silników robi ok 170 km i 300 nm - https://www.br-performance.lu/en-lu/chi ... oosterjet/

W każdym razie jako, że jestem dziwny i tak myślę o dłubnięciu turbiny i poprawce chipa także ;) Ze Swifta sporta K14C wyciskają 220-230 koni także silnik zapasu ma jeszcze sporo.


Na górę
Post: 11-04-2023, 19:30 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
prebenny pisze:
W każdym razie po chipie 156 koni i 255 nm. W Europie BR-Performance się chwali, że z tych silników robi ok 170 km i 300 nm - https://www.br-performance.lu/en-lu/chi ... oosterjet/
W każdym razie jako, że jestem dziwny i tak myślę o dłubnięciu turbiny i poprawce chipa także ;) Ze Swifta sporta K14C wyciskają 220-230 koni także silnik zapasu ma jeszcze sporo.


prawda też jest taka , że jak czytałem ile seria może mieć ( 145-155km /250-260 Nm ) i auto na lekko wilgotnej nawierzchni potrafi tracić trakcję , to przy takich 170/300 tym bardziej przy napędzie 2WD będzie się ślizgało a 120-180 mnie nie interesuje w jakim czasie zrobi bo z reguły już na autostradzie tak jadę i nie potrzebuję mega szybkiego czasu by przyśpieszyć .

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 11-04-2023, 21:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
prebenny pisze:
pomiar był na odpiętym tylnym napędzie

Sprzęgło napędu mogło na tym mocno ucierpieć.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-04-2023, 23:50 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Nic mu się nie stało. Olej zmieniałem wyglądał praktycznie jak nowy więc jest ok.

maciejosss pisze:
prawda też jest taka , że jak czytałem ile seria może mieć ( 145-155km /250-260 Nm ) i auto na lekko wilgotnej nawierzchni potrafi tracić trakcję , to przy takich 170/300 tym bardziej przy napędzie 2WD będzie się ślizgało a 120-180 mnie nie interesuje w jakim czasie zrobi bo z reguły już na autostradzie tak jadę i nie potrzebuję mega szybkiego czasu by przyśpieszyć .


Generalnie sprawdzałem 100-150 - jest to bardziej wiarygodny wynik niż 0-100, bo po prostu eliminujesz czynniki zewnętrzne typu trakcja (nawet jeżeli tak jak ja mam napęd na 4 to na ATkach potrafi się uślizgnąć).
A czemu seria mi wyszła niższa - nie wiem. Pomiar robił na włączonej klimie (co nie powinno mieć znaczenia, bo powinien komputer odłączyć kompresor) i na większych kołach (jeżdżę na ATkach) co też nie powinno mieć znaczenia... ale kij wie. Kolejna kwestia GPF też może wpływać na wyniki, może choinka miała wpływ na wynik, może ich hamownia czyta niżej albo może po prostu LPG niszczy mi silnik :) Ciężko powiedzieć.
W każdym razie ponad 5 tys km zrobione od chipa i jest OK. Najbardziej zauważalna różnica jest w średnim zakresie jak np wjeżdżasz na autostradę/ekspresówkę na równo z tirem i trzeba przyspieszyć żeby wjechać przed niego - tu jest duuuużo lepsza elastyczność. Ale jak będzie wena twórcza i $$ to będę chciał wysłać turbinę do speców od hybryd i może wywalić GPFa i wstawić zwykły katalizator w jego miejsce i kolejny chip. Najbardziej mi teraz przeszkadza słabsza góra - czuć, że to jednak mała turbinka co jest potęgowane przez dłuuugie przełożenia.


Na górę
Post: 12-04-2023, 07:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
prebenny pisze:
Nic mu się nie stało. Olej zmieniałem wyglądał praktycznie jak nowy więc jest ok

Olej w sprzęgle napędu jest niewymienny, to hermetyczna obudowa.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-04-2023, 09:09 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 235
ciekawski pisze:
ja ponieważ nie znam się na samochodach , w tym tygodniu zamawiam w pakiecie VITARĘ i IGNISA -oba autka 4x4 w wersji elegance.....

Małżonka jeździła Ignisem 3 lata :) płakała jak trzeba było 2 lata temu sprzedać 3 letnie jej ukochane autko :(

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 01-06-2023, 10:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ssangyong Tivoli po liftingu.
Właściciel marki, KG Mobility, wciąż się zastanawia nad logo :)) :))

Obrazek


Na górę
Post: 01-06-2023, 18:54 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
ciekawski pisze:
ja ponieważ nie znam się na samochodach , w tym tygodniu zamawiam w pakiecie VITARĘ i IGNISA -oba autka 4x4 w wersji elegance.....


i w przyszły piątek odbieram Vitarkę :]


Na górę
Post: 01-06-2023, 19:01 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Nowa Kona też wyszła.
Jednak jest AWD w wersji niższej niż N-Line. 167000.
Sensowna cena jak za automat, 200KM i AWD.
Środek dużo ładniejszy niż w każdej z Suzuki (a w sumie w środku auta głównie siedzimy).
Tylko ten wygląd zewnętrzny. Jednak trochę koszmarek.

https://spidersweb.pl/autoblog/hyundai- ... lska-2023/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 175 76 77 78 7982 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]