Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 11:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 173 74 75 76 7782 Następna
Autor Wiadomość
Post: 04-04-2022, 11:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
prebenny pisze:
co do rdzy - jeżeli masz w internecie na jakieś stronie stwierdzenie, że gniją, na forum jedna osoba pisze, że nie gnije - to to jest słowo jednej osoby przeciwko słowu jednej osoby
Granice absurdu zostały przekroczone. To nie jest słowo jednej osoby przeciwko słowu jednej osoby, tylko anonimowy wpis skądś tam przeciwko osobiście nagranemu filmowi, który pokazuje rozebrane do gołego podwozie mojej prywatnej Vitary - auto od nowości w moich rękach, znany rocznik, przebieg i warunki użytkowania. Nic tu nie jest "z internetu" czy nieznanego źródła. Naprawdę nie wiem, jak bardziej można pokazać, co dzieje się pod samochodem.
Można zaglądnąć pod auto, popatrzeć na naloty na wydechu czy zawieszeniu i stwierdzić, że gnije. Ale to chyba nie jest to samo, co zdemontowanie ogromu elementów, pod którymi skrywa się podwozie - nakładki, progi, osłony termiczne, osłony silnika i podwozia, zderzaki itd. i rzetelna ocena stanu faktycznego.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 04-04-2022, 12:01 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
prebenny pisze:
Ja nie wiem czy gniją czy nie - wiem, że mój mechanik, któremu ufał miał na podnośniku S-Crossa 3 letniego z przebiegiem 14 tys i mówi, że zardzewiały już był dość mocno.

Chyba się nie rozumiemy. Pytanie było, czy WASZE Vitary mają problem z korozją, kilka osób odpowiedziało, że nie, a Ty ciągniesz wątek w stylu: "A na stronie/forum/Youtubie ktoś pisał, że ma taki problem i ogólnie Seat ma lepsze oceny w tym zakresie niż Suzuki". I jakiej odpowiedzi od nas na to oczekujesz? No przecież każdy może powiedzieć TYLKO coś na temat tego konkretnego egzemplarz, który posiada i tyle. Nikt z nas nie może ocenić czy opinia na stronie X jest prawdziwa, czy nie lub czy Seat ma lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż Suzuki. Możesz wrzucić setki opinii, filmów, artykułów itd. tylko w jakim celu, czego od nas oczekujesz, że co mamy Ci na to odpowiedzieć? Ja nie mam pojęcia jakie zabezpieczenia stosuje Seat, a jakie Suzuki, mogę jedynie wypowiedzieć się odnośnie posiadanego przeze mnie egzemplarza. Moim zdaniem powinieneś zadać pytanie o problemy z korozją na forum Suzuki oraz na forum Seata i na podstawie otrzymanych odpowiedzi wywnioskować jak to wygląda oraz ocenić wiarygodność opinii, które znalazłeś w internecie.


Na górę
Post: 04-04-2022, 14:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
prebenny pisze:
a nie wiem czy gniją czy nie - wiem, że mój mechanik, któremu ufał miał na podnośniku S-Crossa 3 letniego z przebiegiem 14 tys i mówi, że zardzewiały już był dość mocno.


Śmiem wątpić, że przy normalnym użytkowaniu 3 letnie auto o tak niskim przebiegu "zardzewiałe już było dość mocno".

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 04-04-2022, 15:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
prebenny pisze:
jeżeli CX-5 jest w podobnym przedziale $$ co Vitara to mimo wszystko moim zdaniem to jest konkurencja. Czasami chcesz kupić SUVa takiego na jakiego Cie stać niezależnie czy to będzie segment B czy C. Jeżeli Vitara kosztuje 110 tys a Mazda 120 (tak samo jak wcześniej wspominana Ateca) to mimo wszystko dla mnie to jest konkurencja.


Gdy ostatnio sprawdzałem Mazda CX-5 kosztowała ok. 126 tys. w wersji podstawowej, a Vitara ok. 94 tys. w wersji Premium. Gdy weźmiemy Elegance, to 101 tys. Nadal to 25 000 zł więcej.
Nie wyobrażam sobie by ktokolwiek się zastanawiał czy kupić Vitarę, mając 126 tys. na wydanie. :niewiem:


Na górę
Post: 04-04-2022, 15:26 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Dlaczego nie, ktoś ma do wydania około 125 tysięcy na samochód. Chce coś podwyższonego. Stać go w tym momencie na Vitarę 1.5 Strong Hybrid 4WD 6AGS Premium za 119 z automatem i napędem na 4 koła, ale dopłacając parę tysięcy ma możliwość dostania CX5. Oczywiście CX5 będzie znacznie gorzej wyposażona, ale za to lepiej wykonana, dla wielu ładniejsza i większa, no i sama marka uchodzi za prawie premium. Faktycznie dosyć nietypowa, ale moim zdaniem to nadal pewna alternatywa.


Na górę
Post: 04-04-2022, 15:51 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
@Avalanche - ja kupując auto rozważałem S-Crossa za 120, Qashqaia za 180 i Eclipse Crossa za 190...
Kwestia czego oczekujesz i jakie jest Twoje podejście do zakupu.

U mnie S-Cross wygrał ceną i silnikiem. Innych aut nie rozważałem, bo wymogiem był napęd na 4 buty ale gdybym miał gdzie ładować Eclipse Crossa to powiem Ci, że byłbym zdecydowanie bliżej zakupu Mitsubishi.
Qashqai na pewno najlepiej wykonany, najwygodniejszy ale nie podszedł mi silnik, czas oczekiwania pół roku. No i mimo wszystko miałem wrażenie, że pogięło ich z ceną.


Na górę
Post: 04-04-2022, 17:00 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Avalanche pisze:
prebenny pisze:
jeżeli CX-5 jest w podobnym przedziale $$ co Vitara to mimo wszystko moim zdaniem to jest konkurencja. Czasami chcesz kupić SUVa takiego na jakiego Cie stać niezależnie czy to będzie segment B czy C. Jeżeli Vitara kosztuje 110 tys a Mazda 120 (tak samo jak wcześniej wspominana Ateca) to mimo wszystko dla mnie to jest konkurencja.


Gdy ostatnio sprawdzałem Mazda CX-5 kosztowała ok. 126 tys. w wersji podstawowej, a Vitara ok. 94 tys. w wersji Premium. Gdy weźmiemy Elegance, to 101 tys. Nadal to 25 000 zł więcej.
Nie wyobrażam sobie by ktokolwiek się zastanawiał czy kupić Vitarę, mając 126 tys. na wydanie. :niewiem:


Mazda to bardzo dobra opcja , ale min. wersja to 130kzł z najtańszym lakierem i bez kamerki cofania jak i tempomatu aktywnego ( dopiero od wersji za 146.900 kzł to jest ( + lakier ) , a ja po roku użytkowania nie wyobrażam sobie auta bez aktywnego tempomatu ) .

czy każda wersja ma podgrzewane doopki ?

no i dynamika silnika wolnossącego :

https://zeperfs.com/en/duel9183-5809.htm

jak nie będziesz kręcił nie jedzie , jak będziesz kręcił to spalanko ....

ale co jak co marka premium ale umówmy się , nie w podstawowej wersji

no i czas oczekiwania ? 6-18mies ?

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 04-04-2022, 18:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Przemekc1 pisze:
Dlaczego nie, ktoś ma do wydania około 125 tysięcy na samochód. Chce coś podwyższonego. Stać go w tym momencie na Vitarę 1.5 Strong Hybrid 4WD 6AGS Premium za 119 z automatem i napędem na 4 koła, ale dopłacając parę tysięcy ma możliwość dostania CX5.

CX5 nie będzie z automatem i napędem na 4 koła dopłacając parę tysięcy :aniolek:


@prebenny, rozsądny wybór ;)


Na górę
Post: 04-04-2022, 18:45 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Przecież dokładnie to napisałem w dalszej części postu.


Na górę
Post: 04-04-2022, 20:05 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Obejrzałem sobie jeden test, wnętrze auto ma genialne, i ponoć najlepiej wyciszona w takich pieniądzach a to dla mnie bardzo ważne. Ja akurat jestem zwolennikiem starej motoryzacji i dla mnie wolnossacy 2.0 to tutaj plus, myślałem , że od paru lat to wszyscy robią tylko z turbo / hybrydy. Co do wyposażenia jak pisze kolega maciejosss ja bym przeżył bez aktywnego tempomatu (i tak nie mam zaufania żeby się oddać w ręce czujników/elektronice), a podstawowy tempomat ma każdy jak i dwustrefowa klima+nawiewy tył ale pewnie myślałbym o drugiej wersji Kanjo bo to auto większe od Ateki i parktroniki przód tył by się pewnie przydały. Obecnie produkcję szacują na listopad/grudzień bo sam transport z Japonii to ok 3mce.
Jeśli żonie się spodoba z zewnątrz to jadę obejrzeć CX-5 i przetestować ;)


Na górę
Post: 05-04-2022, 08:12 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Aktywny tempomat jest plusem i minusem w 1. Tak jak działa w Suzuki przynajmniej to na drodze krajowej do toczenia się w sznurze aut jest super.
Do jazdy 140 na autostradzie może człowieka coś strzelić, bo jak radar wychwyci auto 500m przed Tobą to już zaczyna zwalniać.

Co do Mazdy i wolnossących silników - ja akurat nie kupiłbym auta bez turbo (wyjątek to Mitsubishi Eclipse Cross ale tutaj 'zmulenie' silnika nadrabia silnik elektryczny).
Generalnie z Mazdą mam ten problem, że tak jak mówisz - wszyscy robią teraz silniki turbo a co za tym idzie każdy mechanik z Pcimia Dolnego w pierwszej szopce na lewo wie jak to naprawić.
A Mazda niby ma wolnossące silniki ale te ich technologie typu skyactiv-x... Niby fajnie, niby oszczędnie (choć tu zdania są podzielone)... Ale kto za 4 lata to będzie naprawiał?


Na górę
Post: 05-04-2022, 08:41 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
prebenny pisze:
Aktywny tempomat jest plusem i minusem w 1. Tak jak działa w Suzuki przynajmniej to na drodze krajowej do toczenia się w sznurze aut jest super.
Do jazdy 140 na autostradzie może człowieka coś strzelić, bo jak radar wychwyci auto 500m przed Tobą to już zaczyna zwalniać.


To jest zwyczajnie nieprawda, zasięg tego systemu to 100m, nie ma szans, że złapie coś z 500m, polecam sprawdzić na słupkach na autostradzie. Akurat moim zdaniem działanie aktywnego tempomatu w Suzuki jest naprawdę bardzo dobre, szczególnie przy wysokich prędkościach taki system musi odpowiednio wcześniej zwalniać, bo różnice prędkości między nami, a samochodem z przodu mogą być duże. Do tej pory nie zdarzyło mi się żeby system sam z siebie przestał działać lub wywalił jakiś błąd. Również w delikatnym śniegu nie ma problemu czy też całkiem mocnym deszczu.


Na górę
Post: 05-04-2022, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
W mojej staruszce"ukochanej" Vitarce aktywny tempomat się sprawdza w 100%. Odległość pomiędzy samochodami da sie ustawić jednym naciśnięciem przycisku na kierownicy .Nie wiem jak full wypasy w klasie premium Seaty ,Kia i Mazdy mają.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 05-04-2022, 15:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
prebenny pisze:
A Mazda niby ma wolnossące silniki ale te ich technologie typu skyactiv-x... Niby fajnie, niby oszczędnie (choć tu zdania są podzielone)...

Z tą oszczędnością, to właśnie różnie bywa.
Znajomi mieli Mazdę 3 z najsłabszym 2.0 i średniej poniżej 7 nie dało się zrobić. Potem wzięli na weekend najnowszą CX-30 z tym silnikiem i ... porażka - spalanie jeszcze wyższe (wiadomo - waga, gabaryty), ale na dodatek dynamika wyraźnie słabsza.


Na górę
Post: 05-04-2022, 16:04 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
prebenny pisze:
Aktywny tempomat jest plusem i minusem w 1. Tak jak działa w Suzuki przynajmniej to na drodze krajowej do toczenia się w sznurze aut jest super.
Do jazdy 140 na autostradzie może człowieka coś strzelić, bo jak radar wychwyci auto 500m przed Tobą to już zaczyna zwalniać.

Co do Mazdy i wolnossących silników - ja akurat nie kupiłbym auta bez turbo (wyjątek to Mitsubishi Eclipse Cross ale tutaj 'zmulenie' silnika nadrabia silnik elektryczny).
Generalnie z Mazdą mam ten problem, że tak jak mówisz - wszyscy robią teraz silniki turbo a co za tym idzie każdy mechanik z Pcimia Dolnego w pierwszej szopce na lewo wie jak to naprawić.
A Mazda niby ma wolnossące silniki ale te ich technologie typu skyactiv-x... Niby fajnie, niby oszczędnie (choć tu zdania są podzielone)... Ale kto za 4 lata to będzie naprawiał?


Jadę autostradą mam ustawione 140 km/h , doganiam Tira, tempomat zwalnia do 90km/h ( lewy pas mam zajęty ) zwalnia się lewy pas włączam kierunkowskaz samochód sam redukuje bieg i żwawo przyspiesza do prędkości 140 km/h ( bardzo sprawnie wyprzedzam i mogę zjechać na prawy pas).
Mogę jechać autostradą używając tylko kierunkowskazów ( fajna sprawa jak siedzisz za kółkiem od kilku godzin ). Tempomat aktywny w mojej Vitarze dział świetnie i często z niego korzystam , nie tylko na autostradzie i s-kach , ale również na lokalnych drogach czy w dużym powolnym ruch np w Warszawie. Uważam że tempomat aktywny i automat to bardzo dobre połączenie

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 05-04-2022, 16:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zgadzam się.
A jego czułość można regulować w ustawieniach. Niemniej z żadnym niczego 500 m przed tobą nie wykryje.

Minusem są właśnie wolno poruszające się pojazdy lub inne zwalniające w polu radaru, ale to zrozumiałe.


Na górę
Post: 05-04-2022, 16:54 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Avalanche pisze:
prebenny pisze:
A Mazda niby ma wolnossące silniki ale te ich technologie typu skyactiv-x... Niby fajnie, niby oszczędnie (choć tu zdania są podzielone)...

Z tą oszczędnością, to właśnie różnie bywa.
Znajomi mieli Mazdę 3 z najsłabszym 2.0 i średniej poniżej 7 nie dało się zrobić. Potem wzięli na weekend najnowszą CX-30 z tym silnikiem i ... porażka - spalanie jeszcze wyższe (wiadomo - waga, gabaryty), ale na dodatek dynamika wyraźnie słabsza.

też miałem okazję jeździć Mazdą 3 -120km jako pasażer i kierowca

dynamiki na wysokich biegach brak , podczas szybkiego wyprzedzania redukcja o przynajmniej 2 biegi w dół by auto chciało jechać

https://zeperfs.com/en/duel9183-5867.htm

co do spalania nie było źle , lekko pow. 7 na trasie dojazdu do pracy 25km w mało zakorkowanych miastach

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 05-04-2022, 17:09 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 234
Z tymi nowymi silnikami Mazdy to ja widziałem taki komentarz "Może i nie są zbyt dynamiczne, ale przynajmniej nie palą mało" Suzuki wzieło to sobie do serca w nowym Strong Hybrid ;)


Na górę
Post: 05-04-2022, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Co kto lubi, jedni wola auta mniejsze ale bardzo dobrze wyposazone. Drudzy auta wieksze/wiekszy rozstaw osi czyli wygodniejsze i nie potrzebuja ich zdaniem zbednego wyposazenia. Wolnossace 2.0 i i 6b w mazdzie to dla mnie zaleta, automat tez jest klasyczny hydrokinetyczny. Np mazda 6 2.0 165 KM 6b srednio 8 litrow. Owszem cx5 inna bryła niż sedan 6 wiec spalnie byłoby wieksze. Vitary mało palą, bo sa lekkie, ale za to glośne, coś za coś. Poza tym osiagi 1.4 hybrydowej 129KM też szału nie robią.


Na górę
Post: 03-04-2023, 14:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nowy Duster już niedługo.
I znowu jakby inspiracja Vitarą :D :D
W obecnym mamy potrójne okrągłe wloty powietrza na desce skopiowane z Vitary, a tu np. wzór felg
Obrazek

A już bardziej serio, to zapowiada się całkiem niezły SUV. Oby nie przestrzelili z ceną, bo dopisek PRESTIGE jej nadal nie uzasadnia.


Na górę
Post: 03-04-2023, 16:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
A to Duster czy Bigster ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 03-04-2023, 19:52 
Offline

Rejestracja: 02-07-2011, 16:37
Posty: 123
Duster, bigster będzie wiekszy i zaprezentowany rok po dusterze III


Na górę
Post: 04-04-2023, 09:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Kolega zamówił wczoraj Volvo XC 40 za 132 900 pln brutto.
Automat 8 biegowy, silnik 1.5T 129 KM (koniecznie do chiptuningu) , wersja podstawowa ale wyposażenie znośne.

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc- ... Fje46.html

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 04-04-2023, 13:54 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Tak szczerze to bez szału. Volvo a w środku jak SCross.
Jak ktoś chce premium i FWD to lepiej coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... FpjVV.html


Na górę
Post: 04-04-2023, 14:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
132 vs 170 tys pln :zakrecony:

30% więcej ;) Przy takim budżecie to juz mamy szerokie pole wyboru...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 173 74 75 76 7782 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]