Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 10:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 154 55 56 57 5882 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-07-2019, 09:37 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Dziękuję za porady. :-)
Trochę OT - czy firmy leasingowe mogą oferować różne warunki leasingu? Warto tym też się zainteresować? Może ktoś już to przerabiał i zna konkretne firmy, które oferują najlepsze warunki?


Na górę
Post: 08-07-2019, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
2019 Suzuki Vitara vs Dacia Duster
https://youtu.be/8GdH8s290oc

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 08-07-2019, 22:17 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Ponieważ swego czasu interesowałem się Dusterem - jestem zapisany na grupę sympatyków tego auta. Niemal co drugi post tam jest poświęcony usterkom, głównie falującym obrotom... :-)
Ps. Brałem też pod uwagę Opla Crosslanda - okazuje się, że z automatem można mieć jedynie silnik 1.2 Pure Tech, który jest już sławny z powodu kruszących się pasków rozrządu. Wytrzymują od 40 do 90 tys. km. Diesel ma taki sam pasek, choć opinii o nim nie ma (bo sprzedaż śladowa).
Ktoś napisał: "Mamy w firmie 20 sztuk citroen c4 catus 1.2 110km i c3 aircross 1.2 110KM automat .Auta na wynajem
Tragedia 11 aut miało wymiane silniki na gwarancji. Auta maja przebiegi po 80 tys.km rocznie."
Więc chyba jednak Vitara :-)


Na górę
Post: 09-07-2019, 07:33 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
monolit pisze:
2019 Suzuki Vitara vs Dacia Duster
https://youtu.be/8GdH8s290oc

Przecież to tylko montaż materiałów promocyjnych.

Bezpośrednie porównanie jest tu https://www.youtube.com/watch?v=sqT4Z3I9GrU
Niestety po hiszpańsku, ale wyraźnie pokazuje, że Duster bije na głowę możliwościami terenowymi. Co nie jest niczym dziwnym bo ma już na papierze większy prześwit i kąty natarcia. Za to w codziennej jeździe i wyposażeniem Vitara wygrywa - też nic nowego.


Na górę
Post: 12-07-2019, 08:56 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Najpierw był w grze Citroen C4 Cactus. Przed liftingiem nie umiałem się jednak zdecydować (choć wtedy zdecydowanie miał to coś, wyróżniał się na plus na ulicach zapełnionych samochodami Grupy Volkswagena), zaś po nim zraziło mnie nowe zawieszenie, które może w moim odczuciu za bardzo buja, gdy się szybko jedzie na równej drodze. Cactus ma też mało przekonująco zwiększony prześwit, a na nim w sumie mi zależało. Poza tym brak obrotomierza jednak trochę wkurzał.

Była też w grze Dacia Duster, bo trudno przejść obok niej obojętnie ze względu na cenę. Niestety przy bliższym obcowaniu czuć jednak taniość wykonania. Wkurzają przy tym niewygodne klamki zewnętrzne a już bardzo wkurza mocno wystający próg, o który obciera się nogawka spodni przy każdym wysiadaniu. Niepokojące były też doniesienia z forum użytkowników Dacii o tym, że po wejściu WLTP soft silnika 1.6 SCe sprawia problemy. Z kolei silnik 1.3 TCe jest zagadką, ale intrygującą i gdybym dziś myślał o Dusterze, to raczej z nim.

Bo Duster ma swoje plusy, w tym świetne zawieszenie na nierównościach, zwłaszcza poza asfaltem. Tam robi świetne wrażenie i gdybym bardzo potrzebował napędu na cztery koła, to może bym jednak się skusił, bo w Vitarze za AllGripa trzeba jednak zapłacić znacznie więcej.

Ale nie mieszkam w górach, nie muszę zmagać się tam przez całą zimę ze śniegiem. Za to w góry regularnie jeżdżę i regularnie mam do pokonania odcinek drogi poza asfaltem a do tego wystarczy mi po prostu większy prześwit.

Na asfalcie Duster już tak świetny nie jest, choć nie ma dramatu. Niemniej na pewno Vitara fajniej przejeżdża szybkie łuki. Ogólnie zraża mnie też do Dustera to pospolite ruszenie rodaków, żeby go zamawiać. Nie lubię tłumów ;)

Była też rozważana Dacia Sandero Stepway. Tu na pewno można mówić o bezkonkurencyjnej cenie, niezłej przestronności i pojemności bagażnika czy ładnym wyglądzie zewnętrznym. Jednak wygląd kokpitu już nie zachwyca, a drzwi otwierają się jakby w za bardzo skokowy sposób. W dodatku znowu te kasetowe klamki. Czuć więc taniość, ale tez trudno mieć o to pretensje przy tej cenie. Z kolei silnik 0,9 TCe ma zbyt wyczuwalna turbodziure, ale przynajmniej jest ponoć trwały.

Testowałem też Renault Captura, ale jego zawieszenie daje odczucie zbytniego odizolowania od jezdni. Przy tym przechyla się na zakrętach, po prostu nie przekonuje prowadzeniem. Dizajn środka tez rozczarowuje a i zewnętrzny nie jest jakiś ekstra.

Była w końcu na tapecie Kia Stonic. Wygląd zewnętrzny całkiem całkiem, fajnie też wygląda wnętrze. Przestronność nawet ujdzie, ale bagażnik mógłby być ciut większy. Zraziły mnie jednak dwie rzeczy: prymitywnie twarde zawieszenie i słaba dynamika silnika 1.4. Zawieszenie uważam za prymitywne, bo będąc twardym nie daje zbyt wiele frajdy z jazdy. Są inne auta, gdzie też występuje twarde zawieszenie, ale zarazem lepiej wybiera nierówności i ogólnie daje poczucie jazdy harmonijnym autem o sportowym zacięciu. W Stoniku miałem wrażenie jazdy taczką, która tyłem próbuje ścinać zakręty. Co do silnika, to słabizna, w której co chwilę trzeba wachlować biegami, których jest sześć, a na autostradzie i tak obroty są zbyt wysokie. W dodatku na forum Kii można sporo poczytać o "problemach z kangurami", które są chyba odpowiednikiem problemów z softem silnika 1.6 SCe w Dusterze.

Pod uwagę było branych jeszcze kilka aut, ale nie na tyle, by poświęcać im dużo uwagi. Ostatecznie stanęło na Vitarze, która podobała mi się od początku i do której nie miałem zbyt wielu uwag po jazdach próbnych. To znaczy na początku, jeszcze z silnikiem 1.6, trochę zawiodła mnie dynamika, wydawała się gorsza niż w moim starym Civiku, też 1.6. Toteż wbrew wszystkim krytykom silników o pojemności kartonu mleka, z nadzieją czekałem na litrowe turbo. Przy wydatkach, jakie planowałem, 1.4 BoosterJet odpadał, choć nie wątpię, że jeździ się z nim lepiej.

Co do samej Vitary, to uważam, że dobrze i pewnie się prowadzi, zwłaszcza jak na wysokość budy i zawieszenia, silnik 1.0 potrafi dać frajdę z jazdy i praktycznie go nie słychać (również na autostradzie), nadwozie jest bardzo przestronne jak na rozstaw osi, a bagażnik całkiem przyzwoity. No i wnętrze jest ładne. Wiem, że większość tu piszących raczej zdecydowało się na wersję co najmniej Premium, ale moim zdaniem, jeśli ktoś dotychczas nie był rozpieszczany przez jakąś nadmierną elektronikę w aucie, to w zupełności wystarczy mu wersja Comfort. Manualna klimatyzacja i tak schłodzi wnętrze, gdy tylko trzeba, a elektrycznego sterowania szybami z tyłu w moim poprzednim aucie użyłem tylko po to by sprawdzić... czy działa.

Tak więc stanęło na Vitarze Comfort, do której nawet nie dopłaciłem za lakier, bo wziąłem czerwony (fajnie się komponuje z czarnymi, szerokimi listwami bocznymi). Ostatecznie przekonała mnie trwająca właśnie letnia promocja, a pani w salonie powiedział, że był to dobry moment, bo od września wszystkie auta będą wyraźnie droższe. Czy mówiła prawdę, to nie wiem, bo oglądając auta nauczyłem się nie ufać sprzedawcom samochodów. Niemniej faktem jest, że od września można sprzedawać samochody, które nie tylko przeszły WLTP, ale również RDE, czyli testy emisji w prawdziwym ruchu i dlatego teraz nie tylko Suzuki daje rabaty, by pozbyć się aut wyprodukowanych do wakacji. Zaś ogólnie całe to zamieszanie z emisjami spalin, już wyraźnie winduje ceny w górę. Tu akurat nie mam wątpliwości.

Wyszło trochę przydługo, ale może komuś się przyda przy wyborze auta ;)


Na górę
Post: 12-07-2019, 19:42 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Nowy ASX 2020 w opowieści jednego z moich ulubionych recenzentów: https://www.youtube.com/watch?v=uLhePR2iWi4. Ta testowana wersja prezentuje się jak auto o klasę wyżej pozycjonowane, jestem ciekaw cennika bo jak dla mnie to będzie najciekawsza propozycja w segmencie.

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 13-07-2019, 11:10 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
U mnie został wybór między Vitarą a Oplem Crosslandem. Vitara ma napęd 4x4, ale w sumie przez tyle lat jeździłem bez tego, więc może to zbędny zbytek. Z innych fajnych spraw - ma tempomat adaptacyjny, możliwość instalacji radia ponad 10" z Androidem bez ingerencji w instalację. No i silnik 4-cylindrowy. Do tego mnóstwo tanich akcesoriów na Aliexpress.
Crossland ma podgrzewaną przednią szybę, kierownicę, automat do parkowania, ale tempomat zwykły no i silniczek 3-cylindrowy. Na jesieni ma być w wersji 130 KM, a więc bardzo wysilony. I bądź tu mądry...


Na górę
Post: 13-07-2019, 14:09 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
10 ",...... może lepiej okulistę odwiedzić. Żarcik taki, choć na poważnie, po co taki ekran.


Na górę
Post: 13-07-2019, 14:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Silnik Vitary 1.4T jest zdecydowanie lepszy od PureTech 1.2T nawet w wersji 130KM.
Crossland ma sens chyba tylko w tych tanich wersjach po ok 65tys pln za wersje 130konną.
Inaczej lepiej brac Vitare Premium 1.0T

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-07-2019, 16:42 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
MS pisze:
10 ",...... może lepiej okulistę odwiedzić. Żarcik taki, choć na poważnie, po co taki ekran.


Taki mam zamiar (tzn. odwiedzić okulistę). Generalnie mam wadę ok. -1,75, ale na starość wzrok mi się poprawia. Generalnie prowadzę auto w okularach, ale wtedy słabo widzę na ekranie nawigacji i muszę je nieco podnosić. Przy większym ekranie nie ma problemu. Być może w ogóle zrezygnuję z okularów, bo mi idzie w stronę "plusa", więc chyba wkrótce będzie przechodzić przez zero :-) Oby tylko nie okazało się, że potrzebuję okularów i do dali i do czytania...


Na górę
Post: 13-07-2019, 16:59 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Remote pisze:
Silnik Vitary 1.4T jest zdecydowanie lepszy od PureTech 1.2T nawet w wersji 130KM.
Crossland ma sens chyba tylko w tych tanich wersjach po ok 65tys pln za wersje 130konną.
Inaczej lepiej brac Vitare Premium 1.0T


Silnik 1.0 też jest 3-cylindrowy i technicznie na poziomie 1.2 PureTech (a nawet bardziej wysilony). Wiem, że silnik 1.4 jest znacznie lepszy, ale z kolei Vitara nie ma tak fajnego wyposażenia, stąd dylematy. Nawet jeśli taki silnik od kosiarki mi się ma rozlecieć po 150 tys. km to dla mnie 10 lat jeżdżenia. Z kolei 130 KM to niewiele mniej niż 140 KM (obecnie mam 2-litrowego diesla ale o mocy tylko 115 KM, za to z momentem 280 Nm).


Na górę
Post: 13-07-2019, 18:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
W Oplu najfajniejsze 2 opcje to fotele AGR oraz światła LED Intelilux.
Suzuki nie ma takiej technologii nawet w najwyższych wersjach. Atutem pozostaje jednak bardzo dobra cena Vitary (szczególnie teraz w wakacje)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-07-2019, 18:41 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
W oplu to najfajniejsza jest podgrzewana przednia szyba. Bardzo bym chciał coś takiego w Vitarce. To duży plus dla opla. Ale i tak na twoim miejscu wybrał bym Vitarę( w automacie).


Na górę
Post: 13-07-2019, 22:44 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Kilka razy przymierzałem się do Crosslanda X i za każdym razem pytałem siebie, po co właściwie miałbym nim jeździć? No i nie znajdywałem żadnej pozytywnej odpowiedzi. Jest jakiś taki ogólnie nijaki, ale to moje subiektywne wrażenie. Za to Vitarą po kilku dniach eksploatacji jestem zachwycony :D


Na górę
Post: 14-07-2019, 08:36 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Czyli zachwycamy się bajerami, bez których życie jest łatwiejsze.


Na górę
Post: 14-07-2019, 10:01 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Remote pisze:
W Oplu najfajniejsze 2 opcje to fotele AGR oraz światła LED Intelilux.
Suzuki nie ma takiej technologii nawet w najwyższych wersjach. Atutem pozostaje jednak bardzo dobra cena Vitary (szczególnie teraz w wakacje)


Fotel ma regulację kąta pochylenia siedziska o nieco przedłużane to siedzisko. Nie ma (chyba) regulacji podparcia lędźwiowego, a to byłoby mi najpotrzebniejsze. W długich trasach (300 km i więcej) chętnie sobie zmieniam pozycję oparcia, ale to mają wszystkie fotele. Nigdy nie narzekałem na siedzisko. Jestem średniego wzrostu (170), więc nie narzekam. Nie mam zdania na ten temat.
Co do świateł - jakieś 98% moich jazd to jazda wyłącznie ze światłami mijania, więc chyba mało bym korzystał. Niestety Oplem mogłem się przejechać 15 minut w dzień. Ale bajer fajny. :-)
W Oplu można więcej utargować i w dodatku w każdym salonie mogą proponować inne rabaty. W Suzuki usłyszałem, że Vitara się świetnie sprzedaje i nie widzą powodu do specjalnych rabatów. Generalnie przy pierwszej przymiarce wypasionego auta ze 107 tys. salon mógł mi go sprzedać za ok. 94, a więc nieco taniej niż Vitara w letniej promocji. Wyposażenia nie ma nawet co porównywać - tylko silnik lepszy w Suzuki i napęd 4x4.
Jeszcze spróbuję zrobić takie doświadczenie - wypożyczyć oba te auta na jeden dzień z wypożyczalni, choć te z reguły mają same "golasy".


Na górę
Post: 14-07-2019, 10:20 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
sipap248 pisze:
W oplu to najfajniejsza jest podgrzewana przednia szyba. Bardzo bym chciał coś takiego w Vitarce. To duży plus dla opla. Ale i tak na twoim miejscu wybrał bym Vitarę( w automacie).


Jeśli dysponujesz źródłem prądu to polecam takie rozwiązanie: https://www.ceneo.pl/60026222#tab=click
Jest to specjalny termowentylator do samochodu (odpowiednie zabezpieczenia przeciwpożarowe), ale na 230 V. Kupiłem go wiosną w promocji za 49 zł w Juli. Są też wersje na 12 V, ale nie polecam - mają moc 150 W, ten sieciowy - 1050 W.
Do tego warto kupić hermetyczny przewód zasilający (zwłaszcza wtyczkę): http://instalacje.intercars.com.pl/ogrz ... je-ogolne/
Można top podłączyć do wyłącznika czasowego w domu, nawet na zwykłym hermetycznym przedłużaczu, ustawiasz sobie na 15 minut przed wyjściem z domu i masz ciepło w aucie. Jak ktoś chce to może kupić komplet Defy - z ładowarką aku oraz grzałką do silnika. Wtedy ma się od razu albo pilota albo wyłącznik czasowy całego ustrojstwa (w zależności od wersji). Wada takiego rozwiązania - trzeba pamiętać o odłączeniu no i działa tylko pod domem - ale zwykle problemem jest wyziębione auto po nocy.
Ps. Termowentylator, który kupiłem kosztował niecałe 50 zł, ten z Defy - funkcjonalnie identyczny, kosztuje ponad 400 zł (cena zależna od mocy).


Na górę
Post: 14-07-2019, 10:32 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
MS pisze:
Czyli zachwycamy się bajerami, bez których życie jest łatwiejsze.


Tu bym polemizował. Część mojej rodziny korzysta jeszcze ze standardowych komórek, ale nie mogę im przesyłać zdjęć. W domu mam telewizory z pilotami - nie muszę biegać do odbiornika, żeby zmienić kanał. W samochodzie mam automat - jest to wygodniejsze i bezpieczniejsze. Nawigację miałem, jak jeszcze prawie nikt w Polsce nie wiedział, co to jest i do czego służy (wtedy to jeszcze Internet w Polsce był w powijakach, a ja już miałem).
W samochodzie fajna sprawa to komputer pokładowy, rozpoznawanie znaków, kamera cofania czy automatycznie otwierany bagażnik. Można się bez tego obejść, ale wtedy kupiłbym Dacię Dustera - zdecydowanie przyjemniej się tym jeździ niż Vitarą w takich warunkach, w jakich zwykle się poruszam (czasem kiepskie drogi, głównie w mieście, no i krawężniki przy parkowaniu).


Na górę
Post: 14-07-2019, 11:46 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
MS pisze:
Czyli zachwycamy się bajerami, bez których życie jest łatwiejsze.


podstawą jest umieć wykorzystać potencjał tych bajerów..
niestety część je bierze by je mieć i pochwalić się znajomym ,druga zaś część korzysta z nich jak idioci -bezrefleksyjnie stwarzając tym zagrożenie na drodze...
istnieje jeszcze niebezpieczeństwo "przejęcia kontroli" nad autem przez te bajery ( vide samoloty Boeing )


Na górę
Post: 14-07-2019, 11:55 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
ciekawski pisze:
MS pisze:
Czyli zachwycamy się bajerami, bez których życie jest łatwiejsze.


podstawą jest umieć wykorzystać potencjał tych bajerów..
niestety część je bierze by je mieć i pochwalić się znajomym ,druga zaś część korzysta z nich jak idioci -bezrefleksyjnie stwarzając tym zagrożenie na drodze...
istnieje jeszcze niebezpieczeństwo "przejęcia kontroli" nad autem przez te bajery ( vide samoloty Boeing )


Samochody można już zhakować: https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/a ... e-jeepowi/ :-)


Na górę
Post: 14-07-2019, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
W Vitarze prócz silnika 1.4T totalnie pokochałem tempomat adaptacyjny. Tentom, myślę że Ty też pokochasz.


Na górę
Post: 14-07-2019, 19:55 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Tomash pisze:
W Vitarze prócz silnika 1.4T totalnie pokochałem tempomat adaptacyjny. Tentom, myślę że Ty też pokochasz.

Tak, fajna sprawa - można praktycznie jeździć trzymając wyłącznie nogę na hamulcu (chyba) :-)


Na górę
Post: 14-07-2019, 20:45 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
A później będzie - ja nie chciałem, to auto samo uderzyło..... Chyba że już nic nie będziemy mogli powiedzieć.


Na górę
Post: 14-07-2019, 20:57 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Potwierdzam. Tempomat adaptacyjny jest świetny a mam manualną skrzynię. Auto samo trzyma dystans i wcale nie trzeba operować gazem. Trzeba tylko pamiętać o tym że mając ustawioną wyższą prędkość niż śledzony samochód auto może nieoczekiwanie przyspieszyć kiedy straci je z pola widzenia na zakręcie. 1.4 jest bardzo wyrywne.


Na górę
Post: 14-07-2019, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja też bardzo lubię adaptacyjny tempomat. Używam bardzo często.
Super wynalazek.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 154 55 56 57 5882 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 71 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]