Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 03:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2682 Następna
Autor Wiadomość
Post: 07-08-2017, 20:41 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
sipap248 u mnie miała być przesiadka z hathbacka na rozsadne w rozmiarze kombi lub mikrovana. I nie wyszło ;) Wygrała Vitara, tyle że po 4 dniach od odebrania kluczyków na przeglad musiałem podjechać ;) więc nadaje się do połykania kilometrów. Tyle że nieco wolniej jeżdżę niż w poprzednim.


Na górę
Post: 07-08-2017, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
MS pisze:
Alix pisze:
Jak napisałem, w końcu będzie u nas jednak CX-3, więc...
zazdraszczam, u mnie niestety wygrał ...rozum nad sercem :skromny: znaczy s-cross, choć małą mazdą jeździło się najlepiej :roll:


U Nas wbrew pozorom wybór był też dość "rozumowo" przepracowany. Tzn. żona wykazała zaskakująco dużą ciągotę do Mazd oczywiście ze względu na design, ale... Wszystkie auta zostały też uczciwie wypróbowane - Civica mieliśmy w domu 2 tygodnie, Mazdę 3, CX-3 i Mini Coopera po parę dni, Vitarą S i Swifta a przy okazji Fiestę - na jazdach próbnych. Auto ma być jako 2-gie w rodzinie, więc rodzinność nie kluczowa, na 6-8 lat, do dystansów ok. 7tys. km/rok, w benzynie, być może i automacie, cena... no powiedzmy że miała się się składać z 5 cyferek. 95% jazda w dużej aglomeracji. Auta większe od biedy na bliższe wyjazdy rodziny 2+2 też żeby wyrównać trochę przebiegi posiadanych aut (bo ja robię 20tys./rok...), ale ważniejsze aby w mieście się wygodnie poruszało. Chcieliśmy też, żeby auto było krokiem do przodu po Swifcie... stąd odpadły jednak dość szybko auta typowo miejskie Mazda 2 i Swift. No i wiadomo, żeby było to ciekawe kobiece autko!

Cały temat jest tutaj: http://www.civicforum.pl/showthread.php ... ie-by-Alix
Pokrótce podsumowując od tego co miało najmniejsze szanse do zwycięzcy:
5) Civic 10gen 1.0T 6MT Executive - oryginalne auto, jako Hondziarz dobrze znam salon i serwis więc łatwiej o rabaty, najnowocześniejsze (żwawa turbobenzyna, adaptywne zawieszenie wielowahaczowe, dwuzębatkowa przekładnia kierownicza, pełen wypas elektroniczny typu ładowarki indukcyjne itp.) i najkulturalniejsze auto ze wszystkich w zasadzie z przełomu klas C i D - komfortowa jazda, bardzo dobre prowadzenie, niezły silnik; z wad: ogromne rozmiary na miasto (ponad 4,5 metra), niewiarygodnie kiepska tapicerka, nieadekwatnie do wygody auta jako całości słabe fotele... yyy i argument "Ty masz Civica to ja nie chcę też takiego, chcę inne" ;)
4) Vitara S 1.4T 6AT AllGrip - najlepszy silnik w zestawieniu, przyzwoity automat, bardzo pakowne i w pełni rodzinne, dużo fajnych dodatków, dobry "package" całościowy za cenę, możliwość zjechania z asfaltu, Suzuki jest z tych marek zdecydowanie najtańsze w serwisowaniu (ceny stanowią we wstępnej kalkulacji ok. 2/3 tych w Hondzie i Mazdzie i ok. 3 razy mniej niż w BMW/Mini) i ma najwięcej ASO w mieście, łatwa przesiadka ze Swifta; bardzo zwrotne, krawężnikooporne, łatwe wsiadanie; z wad: niestety najsłabiej jeździ z całego towarzystwa, męczący na wycieczki autostradowe, mało kobiece auto i jednak w tym towarzystwie niezbyt wybitne designem, plastikowo w środku... yyy i argument "dziadek takie ma, chcę inne" ;)
3) Mini Cooper 5D 1.5T 6AT - podczas gdy inne auta klasy B są... skromne, w tym można mieć wygodne fotele regulowane lędźwiowo i udowo, genialny design i jakość wnętrza - prawdziwe premium, właściwościami jezdnymi po prostu deklasuje pozostałe auta aż nie chce się z niego wysiadać, bezbłędny automat ZFa, oryginalne stylistycznie z zewnątrz, super zwrotne w mieście; z wad: cennik idzie kozacko do góry - tu opcje kosztują jak nie 4 to 5 cyferek, awaryjność poprzedniej generacji była dość zniechęcająca - obecnej jest na razie zagadką, co prawda na 2 lata jest pakiet serwisowy... ale potem ceny serwisu przyprawiają trochę o ból głowy; niewiele miejsca z tyłu, przeciętny bagażnik
2) Mazda 3 2,0 6MT SkyPassion - wg. żony najwygodniej się siedzi (wg. mnie to dotyczy akurat Mini...), łatwe w prowadzeniu, proste auto, w zasadzie nie ma się co psuć, dobrze skonfigurowane pakiety wyposażeniowe, fajna stylistyka, duża praktyczność (razem z Vitarą to dwa najbardziej rodzinne auta), bardzo ładne i dobrze spasowane wnętrze; z wad: auto duże na miasto (prawie 4,5 metra) z trudną dla żony do ogarnięcia długą maską, brak turbiny szczególnie z długą skrzynią wersji 120KM oraz niemałą realną masą własną (ok. 1340kg) powoduje że to najmniej żwawe auto z całego zestawienia pomimo największej pojemności skokowej, dość przeciętny komfort (tu czuć przepaść do adaptywnego zawieszenia Civica czy Mini)
1) Mazda CX-3 2.0 6MT 2WD SkyPassion - wyszła jako kompromis pomiędzy Mazda 2 (za małe, za ciasne, drogie jak na miejskie autko z bezmomentową kosiarką 1.5 pod maską) a Mazda 3 (patrz powyżej) - ma te sensowniejsze 4,2 metra, dobrą widoczność do przodu z łatwą do ogarnięcia maską, łatwo się wsiada z przodu, niezłe fotele i kanapa, dobre wyposażenie, poza Mini najpiękniejsze i najprzyjemniejsze wnętrze, bardzo ładny design, mimo podwyższenia jeździ prawie jak normalne auta, bardzo łatwo odblokować software'owo wersję 120KM do 170KM...; wady: jak na SUVa zerowe zdolności terenowe (marzenie o zjeździe na łączkę jest niebyłe), brak turbiny nieco doskwiera w elastyczności - chociaż o 100-150kg mniej niż w Maździe 3 i inaczej zestopniowana skrzynia pozwala na przyzwoitą dynamikę, drogie ogumienie, niewielki bagażnik (te 350 litrów to chyba w teorii)

Jak układaliśmy sobie:
Design wg. żony: Mazda 3 > Mazda CX-3 > Mini > Civic > Vitara
Wymiary zewnętrzne: Mini (3,9m) >> Vitara S = CX-3 > Mazda 3 = Civic (4,5m)
Silniki subiektywnie: 1.4T Boosterjet > 1,5T Mini > 1.0T Civic > 2.0 Mazda CX-3 > 2.0 Mazda 3
Jazda: Mini Cooper >> Civic > Mazda 3 > Mazda CX-3 >> Vitara S
Wnętrze: Mini > Mazda CX-3 > Mazda 3 >> Civic > Vitara S
Pojemności bagażnika: Civic 478L (chyba w teorii...) > Vitara 370L = Mazda 3 364L > Mazda CX-3 350L (taaa.....) > Mini 280L
Realna praktyczność i rodzinność: Vitara S > Mazda 3 > Civic >> Mazda CX-3 (auto o niewielkiej rodzinności bez bagażnika dachowego) >> Mini (tylko miejskie autko)
Cennik z naszymi potrzebami/wyborami: Mini >> Civic > Vitara S > Mazda 3 > Mazda CX-3

W przypadku Vitara S i Mini rozważalibyśmy ich skrzynie automatyczne, w pozostałych przypadkach IMO nie warto.

CX-3 bierzemy 2.0 benzyna 120KM 2WD 6MT w wersji SkyPassion. 4x4 to byłoby 9500 złotych wyrzucone na zbędny balast 70kg w dodatku zjadających część dynamiki po lewej stronie obrotomierza - mimo, że wersje te mają niby 150KM - wiadomo przecież, że silniki są te same, że o dodatkowym pewnie litrze na każdą setkę kilometrów nie wspomnę. Z resztą to 4x4 nie ma żadnych trybów, a prześwit i tak nie pozwala zjechać z asfaltu, więc... Na pewno też zakup bez pakietu Safety - po moim ADAS w Hondzie mamy pewien uraz do nadmiaru asysty elektronicznej, a w Mazdach słynie ona ze swojej inwazyjności. Co istotne, dzięki temu bagażnik bez subwoofera ma aż 63 litry więcej. Wsadzi się suba od 3ki do koła kupionego aftermarketowo i jakieś porządniejsze głośniczki w razie chęci i będzie i taniej i lepiej. Wybieramy jeszcze tylko kolor - Electric Blue czy choć trochę już oklepany (teraz chyba połowa marek ma już taki kolor) to wciąż piękny Soul Red oraz czy brać pakiet wnętrza Takumi bo jest przepiękny... aczkolwiek jak to z pięknymi rzeczami bywa - trochę kosztuje :p

ogr.ogrowicz pisze:
sipap248 u mnie miała być przesiadka z hathbacka na rozsadne w rozmiarze kombi lub mikrovana. I nie wyszło ;) Wygrała Vitara, tyle że po 4 dniach od odebrania kluczyków na przeglad musiałem podjechać ;) więc nadaje się do połykania kilometrów. Tyle że nieco wolniej jeżdżę niż w poprzednim.


Nooooo i tak to czasami bywa, nie? Dlatego podejście "klapki na oczka i tylko SUVy" to moim zdaniem niezbyt rozsądne ograniczanie się. Czasem warto popróbować, realia bywają inne niż teorie i katalogi... Jak by Nas ktoś zapytał pół roku temu czy kupilibyśmy crossovera bez turbo to odpowiedź z automatu pewnie by brzmiała: no raczej nie... a po popróbowaniu i rozebraniu tematu na części pierwsze to jednak.


Na górę
Post: 07-08-2017, 22:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Alix pisze:
CX-3 bierzemy 2.0 benzyna 120KM 2WD 6MT w wersji SkyPassion.

Taki silnik i skrzynię ma Mazda 3 kolegi.
Kolor czerwony metalik, ale na moje oko to bardziej wiśnia czy coś takiego. Nieszczególnie wygląda.
Silnik fajnie brzmi i przyjemnie się jeździ. Nie jest zbyt paliwożerny - miasto 8 l, trasa 6 l.
Po niecałym roku użytkowania tylko 2 razy się popsuła :D i za drugim razem pojechała na lawecie do serwisu.
Coś rozładowywało akumulator w garażu w ciągu 8-10 godzin do zera.


Na górę
Post: 07-08-2017, 22:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Ej no weź nie strasz... ma to żonie pyrkać i mam tego nie dotykać :) A co było tym drugim razem poza akumulatorem?


Na górę
Post: 08-08-2017, 07:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Oba przypadki to usterka w jakimś sterowniku. Za pierwszym razem kolega naładował aku przez noc i myślał, że po problemie.
Pojechał do pracy, wrócił, a rano to samo.
W serwisie też próbowali ładować i nic to nie dawało. W końcu wymienili jakiś moduł i akumulator - jak szaleć, to szaleć (2 miesiące przed końcem gwarancji).
Teraz wszystko cyka.


Na górę
Post: 08-08-2017, 07:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Powiedzmy, że jestem w stanie zaakceptować od biedy jedną chorobę wieku dziecięcego/usterke przez cały okres życia auta u mnie... W pierwszym Civicu był to zapieczony zacisk hamulcowy, w drugum wylany amorek po 2000km, w Toyocie pęknieta kolumna kierownicza już z fabryki. W Suzuki piszczenie paska po wymianie (wina serwisu). Każda marka która pozwoli sobie na więcej w ciagu tych 6-8 lat jest u mnie na cenzurowanym jak nie skreślona ;)


Na górę
Post: 08-08-2017, 10:46 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Część gabarytów, które wejdą do kombi nie wejdzie do hatchbacka i to jest raczej poza dyskusją. Kombi jest nadwoziem bardziej uniwersalnym i bardziej praktycznym imo. To, czy opłaca się komuś za nie dopłacać, to już indywidualna sprawa. Mnie ta kwestia póki co nie dotyczy, ale gdybym miał wybierać hatchbacka czy kombi wybór byłby oczywisty. W segmencie compact właśnie Auris 1.6 wydaje się wartym zastanowienia modelem.
Oprócz także Civica, którego Honda nie uszczęśliwiła jeszcze turbo i oferowany jest wciąż z dobrym, sprawdzonym 1.8 vtec.


Jest jeszcze nadwozie tracące niestety na popularności, ale zupełnie ciekawe, tj. minivan. W szerokim kręgu rodzinnym są takie modele jak Scenic, Zafira czy C4 Picasso. Użytkownicy zadowoleni. Scenikiem miałem okazje pojeździć, samochód imo wygodny (pomijając już opinie o usterkowości), podróżuje się komfortowo. Jest więcej przestrzeni niż w typowym hatchbacku, a nie każdy lubi ciasnotę.
Dlaczego minivany są w defensywie, trudno powiedzieć, być może przegrywają modą na crossovery.


Na górę
Post: 08-08-2017, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Tytuł tematu Alternatywy dla Vitary, a opisywane segmenty i modele zupełnie odstają od owych alternatyw. Może osobny temat lepiej założą koledzy, którzy rozważają czy kombi czy hatch itp. Jak czytam w tym temacie o Swifcie, Aurisie, Civiku itp. to się zastanawiam czy nie pomyliłem tematu i sprawdzam tytuł raz jeszcze, a tam czytam Alternatywy dla Vitary. Czyli by się się tytuł zgadzał tylko wypowiedzi jakoś nie bardzo.
Koledzy off-topic niezły zrobiliście.

Made in Tapatalk
Obecnie Tucson już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała:)

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 08-08-2017, 11:32 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
A kto powiedział, że kombi nie może być alternatywnym wyborem dla rzeczonej Vitary? W tytule tematu nie ma zastrzeżenia dla segmentu "crossover".

Czy Auris czy Civic to jest i cenowo i gabarytowo pułap Vitary pi razy oko, w szczególności dominującej wersji 2WD. Granica miedzy compact combi a crossover może być płynna vide Octavia Scout czy volviaki Cross Country.


Na górę
Post: 08-08-2017, 11:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Temat rozjechał się już dość dawno. :( Może któryś z modów znajdzie chwilę, żeby przekopać te ponad 20 stron i zrobić porządek (o ile się da to sensownie zrobić). Ja niestety chwilo nie mam kiedy :(

Jarl,
Niby tak, ale porównanie Vitary II do aut innych niż SUV czy Crossover, to chyba nie jest dobry pomysł. Sądzę, że zamysłem autora było, aby porównać do Vitary II konkurencyjne SUVy i Crossovery :) Porównywanie Vitary II do Civica jest nieco dziwne... Ale mogę się mylić :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-08-2017, 11:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Podobnie jak do Swifta

Made in Tapatalk
Obecnie Tucson już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała:)

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 08-08-2017, 12:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-01-2017, 18:37
Posty: 78
Lokalizacja: Lubin
Suzuki: Vitara II 1.6
Hej w przyszłym roku mam zamiar zmienić swoją leciwą Lybrę na coś nowego. Vitarę ma żona więc drugiej nie kupię :). Ostatnio wpadło mi w oko odnowione 500L cross z silnikiem 1.4 120KM. Można toto zagazować u dealera :)
https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

Poprawili trochę wnętrze i materiały. Siedziałem w wersji przed FL i miejsca jest wokół olbrzymia ilość. Co sądzicie?

_________________
:)) Trzymaj dystans, szczególnie do siebie :ok:


Na górę
Post: 08-08-2017, 12:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Znajomy miał GV I, sprzedał i kupił Vitarę II. Pojeździł chwilę i dokupił S-Crossa :) Vitarę używa do jazdy w pobliżu domu, S-Crossa na dalsze wyjazdy :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-08-2017, 14:23 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Jarl pisze:
Czy Auris czy Civic to jest i cenowo i gabarytowo pułap Vitary pi razy oko, w szczególności dominującej wersji 2WD.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że jeszcze swego czasu w przypadku Vitary II zdecydowanie częściej kupowana była wersja 4WD (inaczej niż w Kaszkajach itp)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 08-08-2017, 16:31 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
czoboki pisze:
Jarl,
Niby tak, ale porównanie Vitary II do aut innych niż SUV czy Crossover, to chyba nie jest dobry pomysł. Sądzę, że zamysłem autora było, aby porównać do Vitary II konkurencyjne SUVy i Crossovery :) Porównywanie Vitary II do Civica jest nieco dziwne... Ale mogę się mylić :)


Dla mnie nie było, miałem określone potrzeby, budżet i szukałem. Civic też był na celowniku. Tyle że wpakowałem się w poszukiwaniami w zmianę modelu, silnika w Civicu i stwierdziłem że jest tak nowy że musi coś wyjść a nie mogę sobie pozwolić na niepewny samochód na kilka lat. Zresztą, gdybym nie zdążył z silnikiem 1,6 w Vitarze to też bym się mocno wahał co do 1.0 z turbo i tak łatwo bym się nie skusił na zakup. I nawet nie chodzi o to że turbo, bo w poprzednim autku przejechałem 320kkm bez wymiany turbiny, wtrysków itd. Obawiałem się problemów wieku dziecięcego.


Na górę
Post: 08-08-2017, 17:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
czoboki pisze:
Może któryś z modów znajdzie chwilę, żeby przekopać te ponad 20 stron i zrobić porządek (o ile się da to sensownie zrobić). Ja niestety chwilo nie mam kiedy :(


Trochę to IMO nieładnie by było tak kasować co ludzie postarali się napisać przez te strony. Wątek i jego temat jest jaki jest. Jeżeli ma być z „klapkami na oczy” na SUVy to powinien brzmieć adekwatnie. OT jest wobec czego? Zamysłu autora, a jego możliwa interpretacja jest tylko jedna słuszna? Moim zdaniem dużo biedniejszy by był bez tych punktów widzenia. Kto nie chce czytać o alternatywach innych niż SUV, wystarczy przecież przeskoczyć do następnego posta, który o tym jest. Poza tym co to za dyskusja, jak jeden argumentuje, a ktoś wyrzuca "politycznie niepoprawne" posty? Dyskusja chyba opiera się na kontrargumentach, jeżeli uważamy, że tu, tu i tu SUV jest lepszy no to rozmawiamy, a nie wnioskujemy o wywalenie wypowiedzi innych...?

czoboki pisze:
Porównywanie Vitary II do Civica jest nieco dziwne... Ale mogę się mylić :)


Zobaczcie na wpisy, że trochę ludzi jednak takie porównania widzi jako realną alternatywę. Np.

ogr.ogrowicz pisze:
Dla mnie nie było, miałem określone potrzeby, budżet i szukałem. Civic też był na celowniku.


I… chwała Im za to. Są tak fajne crossovery jak marne hatchbacki i vice versa. Cenowo bardzo często są bezpośrednią konkurencją, nawet wewnętrzną w jednej marce, jak np. u Nas Mazda 3 i CX-3. Między którymi zupełnie realnie wybieraliśmy, przesiadając się z jednego do drugiego. Skreślanie w tej sytuacji „3ki” na podstawie „bo to nie SUV”… no proszę Was! Trzeba wybrać auto dla danej osoby/rodziny lepsze, a nie sztywno trzymać się segmentów, to bez sensu. Gdybym miał takie ślepe podejście… to nie kupilibyśmy CX-3

ogr.ogrowicz pisze:
Tyle że wpakowałem się w poszukiwaniami w zmianę modelu, silnika w Civicu i stwierdziłem że jest tak nowy że musi coś wyjść a nie mogę sobie pozwolić na niepewny samochód na kilka lat. Zresztą, gdybym nie zdążył z silnikiem 1,6 w Vitarze to też bym się mocno wahał co do 1.0 z turbo i tak łatwo bym się nie skusił na zakup. I nawet nie chodzi o to że turbo, bo w poprzednim autku przejechałem 320kkm bez wymiany turbiny, wtrysków itd. Obawiałem się problemów wieku dziecięcego.


Bardzo rozsądne podejście! Ja też zawsze staram się jednak kupować auto najlepiej poliftowe w sensie modelu i w wersji silnikowej, która już parę latek zagrzała na rynku i porobiła przebiegi na tyle, że wiadomo co jest warta.

Jarl pisze:
W segmencie compact właśnie Auris 1.6 wydaje się wartym zastanowienia modelem.


Auto jest OK, ale to dla mnie trochę taki motoryzacyjny fastfood... dla zapełnienia luki... Jest wiele ciekawszych i lepiej jeżdżących aut w tych cenach moim zdaniem. Ale to oczywiście kwestia gustu. Natomiast fakt kombiaka w niedrogich wersjach niełatwo pobić tu stosunkiem cena/niezawodność/pakowność. Bo z crossoverów są za te pieniądze raczej tylko niewielkie miejskie SUVy.

Jarl pisze:
Oprócz także Civica, którego Honda nie uszczęśliwiła jeszcze turbo i oferowany jest wciąż z dobrym, sprawdzonym 1.8 vtec.


Już od tego roku nie jest. 1.8 pozostał tylko jako kombi (tourer). W nowej CR-V też już nie ma wersji bez turbiny. Jest za to taka z dwoma ;)

Jarl pisze:
Dlaczego minivany są w defensywie, trudno powiedzieć, być może przegrywają modą na crossovery.


Cóż, dokładnie. Chociaż to zwykle o wiele bardziej rodzinne nadwozie niż SUV tak naprawdę. Zgadzam się z Tobą, że niektóre vany, np. C4 Grand Picasso jest niewiarygodnie przestrzenne i praktyczne. Czegoś takiego nie znajdziesz w żadnym SUVie, nawet kolosalnym Volvo XC90.


Na górę
Post: 08-08-2017, 17:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
czoboki pisze:
Sądzę, że zamysłem autora było, aby porównać do Vitary II konkurencyjne SUVy i Crossovery :) Porównywanie Vitary II do Civica jest nieco dziwne... Ale mogę się mylić :)


No możesz.
Gdyby zamysłem autora było porównanie do innych pojazdów z tego samego segmentu nie tytułowałby wątku "z jakimi samochodami wygrała lub przegrała" -- chyba że uważasz go za analfabetę który nie umie napisać o co mu chodzi to nie było tematu.
Ja poza Vitarą brałem pod uwagę Mazdy 3 i 6 oraz Hondę Accord (jeszcze były dostępne ostatnie egzemplarze), z resztą już o tym pisałem wcześniej i jakoś wtedy nikt mi kagańca z Mysiej nie zakładał. Nie każdy wybiera samochód zaczynając od rodzaju nadwozia, u mnie był on na ostatnim miejscu.


Na górę
Post: 08-08-2017, 19:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
igi pisze:
Jarl pisze:
Czy Auris czy Civic to jest i cenowo i gabarytowo pułap Vitary pi razy oko, w szczególności dominującej wersji 2WD.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że jeszcze swego czasu w przypadku Vitary II zdecydowanie częściej kupowana była wersja 4WD (inaczej niż w Kaszkajach itp)

Bo w "kaszankach" AWD był tylko w dieslu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-08-2017, 19:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
piomic pisze:
czoboki pisze:
Sądzę, że zamysłem autora było, aby porównać do Vitary II konkurencyjne SUVy i Crossovery :) Porównywanie Vitary II do Civica jest nieco dziwne... Ale mogę się mylić :)


No możesz.
Gdyby zamysłem autora było porównanie do innych pojazdów z tego samego segmentu nie tytułowałby wątku "z jakimi samochodami wygrała lub przegrała" -- chyba że uważasz go za analfabetę który nie umie napisać o co mu chodzi to nie było tematu.
Ja poza Vitarą brałem pod uwagę Mazdy 3 i 6 oraz Hondę Accord (jeszcze były dostępne ostatnie egzemplarze), z resztą już o tym pisałem wcześniej i jakoś wtedy nikt mi kagańca z Mysiej nie zakładał. Nie każdy wybiera samochód zaczynając od rodzaju nadwozia, u mnie był on na ostatnim miejscu.

Ja pamiętam co było na Mysiej. Osobiście traktuję porównanie mnie, a co z tym idzie mojej pracy jako moderator, do tej instytucji jako obelgę.

Przepraszam pozostałych użytkowników za OT.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-08-2017, 19:48 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Nie bardzo rozumiem, jak mozna mieć wątpliwości o jakie alternatywy dla Vitary chodziło autorowi tego tematu. Dla mnie wydaje się to jasne i przede wszystkim logiczne.
Są podobne tematy na innych forach(np. opla) "Alternatywa dla opla astra". Jakoś nikt nie proponuje kupna ASX-a, S-Crossa czy Captura.
Jakby temat był w dziale o np. Baleno to jeszcze rozumiem propozycje jakiś hatchy(a najlepiej jak wnioskuję Hondy). Ale jest to dział Vitary-takiego a nie innego typu samochodu. Ludzie którzy tu zaglądają,szukają właśnie tego typu aut i takie alternatywy ich interesują.
Kolego Alix czekamy więc na opis zalet i wad(oby ich było jak najmniej-gratulacje zakupu) Mazdy CX3.


Na górę
Post: 08-08-2017, 19:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Z pierwszego postu:
ken-wawa pisze:
Zastanawiam sie nad Vitara. Czy mozecie powiedziec przed jakimi innymi samochodami Vitara wygrala i dlaczego? Co zadecydowalo o decyzji o zakupie? A moze Vitara przegrala i ktos zdecydowal sie na model innego producenta (i dlaczego)?

Mnie najbardziej interesuja modele: Mitsubishi ASX, Toyota Rav4, Hyundai Tucson, Jeep Renegade, Dacia Duster, Subaru XV wszystkie z napedem na 4 kola. W szczegolnosci jak sa zalety i wady napedu 4x4 w Vitarze w porownaniu do inncyh producentow?


Oczywiście można rozszerzyć dyskusję, choć moim zdaniem wypadałoby porównywać auta w miarę podobne.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-08-2017, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
sipap248 pisze:
Nie bardzo rozumiem, jak mozna mieć wątpliwości o jakie alternatywy dla Vitary chodziło autorowi tego tematu. Dla mnie wydaje się to jasne i przede wszystkim logiczne.
Są podobne tematy na innych forach(np. opla) "Alternatywa dla opla astra". Jakoś nikt nie proponuje kupna ASX-a, S-Crossa czy Captura.


I tu nie masz racji. Na sąsiednim Forum, które z resztą akurat współadministruję, jest analogiczny jak ten temat pt. "Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe" ( http://www.civicforum.pl/showthread.php/46417-Nowy-Civic-X-generacji-zakup-zalety-i-wady-alternatywy-rynkowe ). I m. in. kiedy ujawniono ceny nowego Civica (niestety dość wysokie) - pierwsze co to była wycieczka po segmentach, które można kupić za tą cenę. W tym np. Vitara S, choć wielu wcale nie rozważało SUVa. Przez Insignię, Avensis, Fiestę ST, Passata, CR-V po Mini. Nikt z tego powodu nie nakładał sobie klapek na oczy, że alternatywą może być tylko inny kompaktowy hatchback (Astra, Leon czy co tam), nikt też bynajmniej nie sugerował Nam jako Administracji... kasowania takich postów (!). Wręcz przeciwnie, ciekawa dyskusja z argumentacją osiągnęła 4500 wpisów z wieloma poradami zakupowymi, a temat pozostaje wciąż jednym z najaktywniejszych na Forum. W wielości siła!

Ostatnio namówiłem Ojca, żeby na chwilę wysiadł ze swojej Vitary i przejechał się dla odmiany czymś niższym... jakoś nie narzekał :] :

Obrazek

sipap248 pisze:
Kolego Alix czekamy więc na opis zalet i wad(oby ich było jak najmniej-gratulacje zakupu) Mazdy CX3.


Odbiór w 2018, więc zaraz to to nie będzie. Główne wady i zalety opisałem w poście powyżej:
viewtopic.php?p=130239#p130239


Ostatnio zmieniony 08-08-2017, 20:49 przez Alix, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 08-08-2017, 20:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Alix pisze:
Na sąsiednim Forum, które z resztą akurat współadministruję, jest analogiczny jak ten temat pt. "Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe" ( http://www.civicforum.pl/showthread.php/46417-Nowy-Civic-X-generacji-zakup-zalety-i-wady-alternatywy-rynkowe ). I m. in. kiedy ujawniono ceny nowego Civica (niestety dość wysokie) - pierwsze co to była wycieczka po segmentach, które można kupić za tą cenę. W tym np. Vitara S, choć wielu wcale nie rozważało SUVa. Przez Insignię, Avensis, Fiestę ST, Passata, CR-V po Mini.

ogr.ogrowicz pisze:
Dla mnie nie było, miałem określone potrzeby, budżet i szukałem. Civic też był na celowniku.


I to jest dobra argumentacja, aby nie ruszać tego wątku i pozostawić takim jaki jest.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-08-2017, 21:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Alix rozwazał Civika jako alternatywe dla Vitary, cx3.
Wszedłem z ciekawosci na strone Hondy i zobaczylem cennik.
Powiem wprost : chyba Bóg ludzi z Hondy opuścił. Tam normalna wersja z 4 garami sie od 100 tysiecy polskich złotych zaczyna ! A fajnie wyposazona to 115 tysiecy !

To juz dłuźej tak jest w Hondzie ?
Bo mam wrazenie ze poprzedni model z 1.8 to kosztował jakies 80 tys pln w dobrej wersji....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-08-2017, 22:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Ano Bóg ich opuścił z tym cennikiem, jak napisałeś. 115tys. to już topowa wersja, ale i tak jak lubię tą markę to chyba niebwarta takiej kasy... Żonie by 3 gary wystarczyło i miałbym pewnie duży rabat jako stały klient ale tak czy owak. Nie żeby Vitara S AllGrip była mega tania ;) No ale jest sporo alternatyw pod te 100tys. W wielu segmentach i markach. Chociaz tak już się porobiło z tymi cenami. Teraz durne auto miejskie nietrudno skonfigurować za 70-80tys. (np. Swift 1.0T Elegance) I za bardzo nie wiem za co... Aczkolwiek Suzuki i tak ma jeszcze naprawdę normalne ceny swoich aut na to wszystko.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2682 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]