Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 20:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1882 Następna
Autor Wiadomość
Post: 29-05-2017, 19:12 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Jarl pisze:
Powiem tak, z normami UE i forsowaniem downsizingu coraz trudniej walczyć, Mitsubishi jako jeden z ostatnich opiera się jeszcze.

Obawiam się, że to łabędzi śpiew. Teraz Mitsubishi trafiło w łapy Francuzów, więc zaraz będą tam ładować 1.5dci i 1.2 benzynowy.

Ja też miałem okazję odbyć jazdę testową ASX'em i wrażenia miałem bardzo dobre. Na plus w stosunku do Vitary to nieco większe rozmiary (długość, rozstaw osi i bagażnik). Ale na tyle krótko obcowałem z tym modelem, że nie podejmuję się porównywać dokładniej. Ale baaardzo mocno się wahałem między obydwoma modelami. Szczególnie, jak po dniu facio z Mitsu zaproponował całkiem dobry rabat. Gdybym nim teraz jeździł, to pewnie bym nie żałował - żeby nie było, Vitary też nie żałuję.


Na górę
Post: 01-06-2017, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Avalanche pisze:
W dzisiejszym "Motorze" (chyba) jest porównanie spalania testowego z fabrycznym w wielu modelach różnych klas.
Są dane dla ASX 1.6, ale nie pamiętam jakie. Zdaje się, że ok. 25% więcej zużył paliwa niż w katalogu.
Ale do rekordzistów należy Kia Sportage 1.6 GDI, która o 1/3 więcej pali niż podaje producent.

Tak w poniedziałkowym 29.05 są dane spalania aut różnych segmentów, Scross 1.4T +21% , CX3 2.0 +22% wiecej spalą.

Jest również porównanie kosztów wymiany kompletnego sprzęgła na przykładzie octawi 1.6 8V-octawi najnowszej 1.8 TSI. Przy pierwszej 600 zł, a drugiej 3000 zł. Do tarczy, łożyska, docisku dochodzi wysprzeglik, dwumas, śruby i się nazbiera.


Na górę
Post: 01-06-2017, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Ja mam okazuje się na szczęście jedyne rodzinne wozidelko, które w tym rankingu spalania 118 aut bierze tyle co producent obiecuje na papierze :)


Na górę
Post: 02-06-2017, 11:31 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
krzymo pisze:
Obawiam się, że to łabędzi śpiew. Teraz Mitsubishi trafiło w łapy Francuzów, więc zaraz będą tam ładować 1.5dci i 1.2 benzynowy.




Taki scenariusz jest jak się obawiam jak najbardziej realny, również w odniesieniu do ASX. Przy czym "nowoczesnymi" silnikami z serii TCe/DIG-T zostaną uszczęśliwieni zapewne klienci Mitsubishi w Europie.
Nissan obłudnie zachwala te silniki, ale na wszelki wypadek nie daje do Qashqaia II wyboru żadnego silnika wolnossącego; co innego w USA, tam przezornie się tych silników w ogóle nie oferuje, jest w ofercie wolnossący 2.0 (QQ II = Rogue Sport) i to zasadniczo koniec.


Na górę
Post: 02-06-2017, 11:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Z jazdy Kadjarem (dość sporym autem bądź co bądź) 1,2 Tce 130KM, miałem pozytywne wrażenia. Ale przejechałem nim tylko 2kkm a ogólnie auto miało 10kkm najechane. Ciekawe co będzie z nim jak będzie miał 15 x tyle?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-06-2017, 12:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
ZTCW bydgoski serwis Nissana praktycznie "żyje" z tych turbosilniczków Renault ;)


Na górę
Post: 02-06-2017, 14:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To jest ten sam, który jest w Kaszkaju? Tam jest chyba 115KM ...
Jak tak to faktycznie. Od człowieka z Nissana usłyszałem, że gdyby miał go kupić, to sprzedałby go jeszcze przed upływam gwarancji, żeby klienta znaleźć.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-06-2017, 01:14 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
W Capturze jest chyba inny-120 KM. Dziwne z tymi silnikami turbo w renault ,bo na ich Forum ludzie raczej nie skarżą się na te silniki. Dziwna sprawa.
Kaszkaje też się świetnie sprzedają i co ludzie nie maja informacji,że te silniki się psują? Chyba lekka przesada z tą ich awaryjnością.


Na górę
Post: 04-06-2017, 12:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1.2 TCe/DIG-T czy jak to zwą jest dość krótko na rynku (4 maks. 5 lat?).
Tu coś piszą o tym jak Kaszkaje biorą olej, ale po ang.
http://forum.qashqaiclub.co.uk/oil-loss ... 778#253694


Na górę
Post: 09-06-2017, 10:09 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
To w takim razie co sądzicie o Skodzie Yeti? Od miesiąca ma koleżanka w pracy i są z mężem zachwyceni (ale mieli jakieś słabe autko wcześniej ).Mnie wcześniej (tak na pierwszy rzut oka)kształt samochodu nie bardzo się podobał. Ale z czasem zaczęło się coraz bardziej podobać.


Na górę
Post: 09-06-2017, 10:19 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Co sądzisz o Honkerze? :P http://www.honker.com.pl/


Na górę
Post: 09-06-2017, 11:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3909
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Chyba przesadziłeś :D Niewiele, ale jednak. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 09-06-2017, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
sipap248 pisze:
To w takim razie co sądzicie o Skodzie Yeti? Od miesiąca ma koleżanka w pracy i są z mężem zachwyceni (ale mieli jakieś słabe autko wcześniej ).Mnie wcześniej (tak na pierwszy rzut oka)kształt samochodu nie bardzo się podobał. Ale z czasem zaczęło się coraz bardziej podobać.


Jeśli się zdecydujesz to weź z silnikiem 1.4 125KM bo jest mniej awaryjny w odróżnieniu od wersji 150KM.
Teraz powinna być lepsza cena na Yeti bo wyprzedają końcówkę serii, z drugiej strony musisz wziąć to co mają na stanie w salonie bo zamówić się już nie da, już ich nie produkują.
Pewnie gdybym miał dzisiaj do wyboru w podobnej cenie prawie identycznie wyposażoną Yeti 1.4 125KM i Vitarę 1.6 120KM to wybrałbym jednak Yeti.
Ale ja nie jetem miarodajnym źródłem opinii o Vitarze, bo w przeciwieństwie od większości forumowiczów raczej bym jej drugi raz nie kupił.

Widzę że w twoim wypadku kupno auta idzie jak po grudach, bo co chwilę co innego ci się spodoba albo wyjdzie nowszy model, a to zrobią facelifting itp, itd.

P.S.
Przecież już z pół roku temu pisałeś że zamówiłeś Vitarę.


Na górę
Post: 09-06-2017, 14:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Słusznie prawisz. Też obawiam się, że jak sipap248 coś w końcu z tego szerokiego asortymentu kupi, to potem i tak będzie mniej lub bardziej żałował ;)

W miejsce Yeti wchodzi jakiś Kodak czy inny Kajaq, który jest już bardziej konwencjonalnym SUVem naszych czasów niż crossoverem.
W związku z tym powinny być dobre ceny wyprzedażowe, ale właśnie - tylko z placu.


Na górę
Post: 09-06-2017, 14:36 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Jest jeszcze w wersji z silnikiem 115 KM 1.2 .
O przepraszam, czas szybko idzie, ale nie tak.
Vitarę zamówiłem i zadatkowalem w połowie marca. Jak spisywalem umowę, to dealer twierdził że spokojnie będzie do końca czerwca. Choć w papierach jest koniec lipca.Jak teraz się dowiadywalem, to jeszcze mój egzemplarz nie jest wyprodukowany. Dodatkowo, jak już pisałem kupuje z dużym upustem przyslugujacym z racji miejsca pracy. Ale jak się okazało suzuki może odstąpić od tej umowy (w takiej cenie)bez podania przyczyn.
Po prostu więc się zabezpieczam i rozpatruje różne alternatywy do 70K.


Ostatnio zmieniony 12-06-2017, 15:55 przez sipap248, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 09-06-2017, 14:41 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Jacek_Do pisze:
sipap248 pisze:
To w takim razie co sądzicie o Skodzie Yeti? Od miesiąca ma koleżanka w pracy i są z mężem zachwyceni (ale mieli jakieś słabe autko wcześniej ).Mnie wcześniej (tak na pierwszy rzut oka)kształt samochodu nie bardzo się podobał. Ale z czasem zaczęło się coraz bardziej podobać.


Jeśli się zdecydujesz to weź z silnikiem 1.4 125KM bo jest mniej awaryjny w odróżnieniu od wersji 150KM.
Teraz powinna być lepsza cena na Yeti bo wyprzedają końcówkę serii, z drugiej strony musisz wziąć to co mają na stanie w salonie bo zamówić się już nie da, już ich nie produkują.
Pewnie gdybym miał dzisiaj do wyboru w podobnej cenie prawie identycznie wyposażoną Yeti 1.4 125KM i Vitarę 1.6 120KM to wybrałbym jednak Yeti.
Ale ja nie jetem miarodajnym źródłem opinii o Vitarze, bo w przeciwieństwie od większości forumowiczów raczej bym jej drugi raz nie kupił.

Widzę że w twoim wypadku kupno auta idzie jak po grudach, bo co chwilę co innego ci się spodoba albo wyjdzie nowszy model, a to zrobią facelifting itp, itd.

P.S.
Przecież już z pół roku temu pisałeś że zamówiłeś Vitarę.

Silnik 1.4 TSI to najgorszy silnik VAG to już lepszy 1.2


Na górę
Post: 09-06-2017, 14:51 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
Yeti to bardzo fajne auto. Tylko do momentu awarii. Mnie zniechęcił do niego wybór silników. Po 8 latach w golfie 6 ani diesla ani 1.4 tsi nie kupię.


Na górę
Post: 09-06-2017, 16:48 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dzisiejszy 1,4tsi, to nie jest ten sam silnik co kilka lat temu. Nie twierdzę, że jest bezawaryjny ale jest już bardzo poprawiony. proponuję porozmawiać z użytkownikami tych silników z ostatnich 2-3 lat.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 09-06-2017, 19:30 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
macioo pisze:
Dzisiejszy 1,4tsi, to nie jest ten sam silnik co kilka lat temu. Nie twierdzę, że jest bezawaryjny ale jest już bardzo poprawiony. proponuję porozmawiać z użytkownikami tych silników z ostatnich 2-3 lat.

Powiedz to ludziom, którzy kupili auto za 80 tysięcy (golf z pierwszą generacją 1.4 tsi) i już podczas gwarancji były problemy. W mojej dalszej rodzinie też miałem taki przypadek, wujek kochał swojego bezawaryjnego golfa 3 generacji i po 11 latach stwierdził, że kupuje nowe auto - jak wiadomo wybór prosty - zadowolony klient najczęściej kupuje kontynuację modelu. Wydał wieloletnie oszczędności i przez to cholerne auto dostał depresji, bo zamiast się nim cieszyć to musiał sprzedać (ze sporą stratą) po 6 latach, gdyż nie był w stanie pokryć kosztów napraw. Od tej pory jak słyszy WW to go krew zalewa i wszystkich uświadamia. Takich ludzi mi szczerze szkoda. Osobiście nigdy nie kupię nic z tego koncernu - tak dla zasady.

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 09-06-2017, 20:54 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Proponuję przeczytać mój post jeszcze raz z większą uwagą. Gdzie ja pisałem o 1,4tsi pierwszej generacji? Przecież pisałem, że te silniki są znacząco poprawione! Znam ludzi, którzy mają przejechane z 1,4tsi ( !!! najnowszej generacji !!! ) sporo ponad 150kkm bez najmniejszej awarii!
Ja cię, broń Boże nie namawiam do kupowania auta z tym silnikiem. Twoje pieniądze - twoje zasady. Ale wracając do twojego wujka, to tak się kończy kierowanie się zasadami przy kupowaniu auta, zamiast opiniami użytkowników. Problemy z 1,4tsi (1 gen.) były znane od pierwszych tygodni sprzedaży. Też jeździłem Volkswagenami ale dla mnie porządna jakość VW skończyła się na Golfie MK2. W dzisiejszych czasach, w dobie LTE bez limitu, to nawet karty pamięci nie kupuję, bez sprawdzenia opinii w necie, a co dopiero auta za życiowe oszczędności. S-crossa wybierałem kilka miesięcy, po sprawdzeniu dogłębnym konkurencji i testowaniu auta demo przez weekend.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 09-06-2017, 21:55 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
W moim poście bardziej chodziło mi o diesla. Ja w golfie 6 1.6 tdi przez 7 lat i 170 tyś przebiegu wymieniłem 2 żarówki i części eksploatacyjne. Później uszczelka pod głowicą, egr, turbina, dwumas do wymiany i niepewny dpf. Te cztery ostatnie części traktowane są jako eksploatacyjne i przy tym przebiegu mogą szwankować. Stąd to świetne auto, ale powyżej pewnego przebiegu ryzyko kosztownej naprawy jest spore.

P.S.
Na marginesie - tak jak Vitara prowadzi się w zakrętach w trybie sport, to wiele hatchbacków klasy C zostaje w tyle.


Ostatnio zmieniony 09-06-2017, 21:58 przez Marcinx, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 09-06-2017, 21:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Dlatego mówiłem, że ja się pozbywam zawsze auta przed 150kkm... to po prostu opłacalne...


Na górę
Post: 10-06-2017, 05:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
1.4 TSI 125KM po 2015r jest praktycznie bezawaryjny, co nie oznacza ze komuś może się trafić jakiś wadliwy egzemplarz.
Ja w swojej Vitarze też mam silnik który głośnością przebija wszystkie dotychczasowe, i dla mnie to jest wadą.
Bo nie wiem ile ten silnik wytrzyma z takim klepaniem zaworami, może po 60kkm będzie się nadawał tylko do wyrzucenia?
Tym bardziej że gniazda zaworowe w M16A nie są utwardzane.
Byłem już w dwóch serwisach i oni nic niepokojącego nie słyszą.
Chętnie spotkałbym się w Krakowie z jakiś innym użytkownikiem Vitary 1.6 aby porównać z nim swój samochód.


Na górę
Post: 10-06-2017, 06:31 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 81
U mnie w ruchu miejskim jest cichutki w porównaniu z volkswagenowskim klekotem. A od 4 do 6 tyś obrotów - tak jest głośny


Na górę
Post: 10-06-2017, 09:25 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Jacek_Do pisze:
1.4 TSI 125KM po 2015r jest praktycznie bezawaryjny, co nie oznacza ze komuś może się trafić jakiś wadliwy egzemplarz.
Ja w swojej Vitarze też mam silnik który głośnością przebija wszystkie dotychczasowe, i dla mnie to jest wadą.
Bo nie wiem ile ten silnik wytrzyma z takim klepaniem zaworami, może po 60kkm będzie się nadawał tylko do wyrzucenia?
Tym bardziej że gniazda zaworowe w M16A nie są utwardzane.
Byłem już w dwóch serwisach i oni nic niepokojącego nie słyszą.
Chętnie spotkałbym się w Krakowie z jakiś innym użytkownikiem Vitary 1.6 aby porównać z nim swój samochód.

Skończ już proszę z narzekaniem na głośną Vitarę. :haft: Wszyscy już wiemy, że jesteś nieszczęśliwy z tego powodu. :zakrecony:
Sprzedaj i kup Yeti 1.2 TSI - będziesz miał błogą ciszę :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1882 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]