Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 15:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2035 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 153 54 55 56 5782 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-03-2019, 22:03 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Według zachara elektornika za mocno reaguje przy takich gwałtownych manewrach. W teście Kony mówił to samo


Na górę
Post: 11-03-2019, 22:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Nie powiedział, w jakim trybie testował (przypuszczalnie Auto).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-03-2019, 23:03 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Niestety też nie pokazał. Jeśli Auto to byłby najbardziej życiowy przykład.


Na górę
Post: 11-03-2019, 23:12 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
https://www.otomoto.pl/oferta/uaz-patri ... 28e181ebdd
a może takie coś? haha


Na górę
Post: 11-03-2019, 23:19 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Zachar w końcu pozytywnie o Vitarze - czyżby jakiś kontrakcik podpisał?


Na górę
Post: 12-03-2019, 01:38 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
mayya pisze:
Zachar w końcu pozytywnie o Vitarze - czyżby jakiś kontrakcik podpisał?

a wcześniej było negatywnie?;>


Na górę
Post: 14-03-2019, 14:17 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
W najnowszym MOTORZE jest artykuł o Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet.


Na górę
Post: 21-03-2019, 11:36 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Silniki dla Suzuki będą produkowane w Polsce, w fabryce Toyoty: https://www.samar.pl/__/3/3.a/102688/3. ... 6731e58c33


Na górę
Post: 21-03-2019, 12:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Kończy się produkcja trojaczków z Kolina więc PSA i Toyota muszą coś innego robić w tych zakładach. Dobre posunięcie, silniki np. Fiata montowane na Śląsku mają dobrą opinię.


Na górę
Post: 21-03-2019, 13:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
tentom, odwrotnie - Toyota będzie produkowała silniki Suzuki.
Albo w sumie na jedno wychodzi :D


Na górę
Post: 31-03-2019, 21:09 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Załącznik:
Toyota Vitara.jpg


No to są już pierwsze zdjęcia pokazujące tę współpracę :-)

Więcej szczegółów na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=OQnC54ESvUE


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 29-05-2019, 15:25 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
A propos różnych SUV-ow z segmentu. Popularyzatorzy tzw. downsizingu usiłowali wmawiać ludziom dobrodziejstwa tego rozwiązania. Po hecach z silnikami TSI teraz jest problem silnika 1.2 montowanego m.in. w Qashqai II (DIG-T) i w Kadjarach (TCe). Inne modele to m.in. Juke i Duster. Francuskie stowarzyszenie konsumenckie UFC Que Choisir domaga się ogłoszenia akcji przywoławczej twierdząc, że silniki te cierpią na problem nadmiernego zużycia oleju, które skutkuje z czasem deformacją zaworów wylotowych i grozi zatarciem silnika.

Źródłem problemu miałoby być zbyt niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym, co powoduje spadek ciśnienia w cylindrze. Powietrze jest zasysane z dolnej części cylindra i zasysa przy okazji gromadzący się tam olej. Spalając się, olej uszkadza stopniowo i nieodwracalnie zawory wylotowe i blok silnika.

Dziwię się, że w polskiej prasie motoryzacyjnej jest cisza, bo trochę tych samochodów się u nas sprzedało. W samej Francji problem dotyczy co najmniej 600 000 egzemplarzy z lat 2012-2016.
https://www.auto-moto.com/marques-auto/ ... 11938.html


Na górę
Post: 05-06-2019, 14:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Niedawno miałem przyjemność pojeździć konkurentem Vitary (wg. mnie), Kią Niro hybryd. Samochód bardzo przyjemny w prowadzeniu. Ten hybryd odwłoka nie urywa pomimo 140KM. Przyspieszenia przy AT, może tylko nieznacznie lepiej niż w S-cross 1,6 4WD. Materiały calkiem fajne auto wygodne i przyjemne w prowadzeniu. Wykończenie wnętrza dużo lepsze niż w Vitarze. Spalanie na 15km przy zimnym silniku z pałowaniem do odcinki, hamowaniem i testach przyspieszenia, 6,2 z kompa. Nie jest źle, S-cross byłby nieco ponad8l/100

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 11-06-2019, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kiedyś pisano tutaj o Skodzie Karoq, porównanie ruszania obydwu samochodów pod górkę na śniegu:
https://youtu.be/vpa8gxFmMSc

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-06-2019, 13:22 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Nawet mój kolor:) Skoda jest chyba 200 kilogramów cięższa, może dlatego? Skoda ma chyba haldex czyli taki sam napęd tylko Suzuki może mieć lepsze sterowanie?


Na górę
Post: 11-06-2019, 13:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To nie jest taki sam napęd.


Na górę
Post: 11-06-2019, 15:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Kwestia opon?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 11-06-2019, 18:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Obydwa mają zimówki. Skoda lepsze (wg testów).


Na górę
Post: 11-06-2019, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Skoda jest cięższa jakieś 250 kg i pewnie to robi największą różnicę. Do tego dochodzi sterowanie (haldex jest znacznie mocniejszy od emcd, ale nie tak szybki).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-07-2019, 09:08 
Offline

Rejestracja: 18-09-2018, 10:45
Posty: 114
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
No to się przejechałem kilkoma autami. Vitara mnie nieco negatywnie zaskoczyła twardym zawieszeniem - wcześniej jechałem Dusterem i nie ma wręcz porównania. Ale tak to francuzy mają - miękko i płynąco się jedzie. Duster dziury i nierówności wybiera lepiej. Za to nie wiem, jak w bardzo szybkiej jeździe, bo nie było okazji...
Jechałem też Koną - auto zgrabne, dobrze się siedzi, ma dużego kopa... Ale odpada bo widziałem ile pali... W mieście wychodziło coś koło 10-12 l/100 km. Zaskoczyło mnie też to, że pan z salonu autem 4x4 nie pozwolił zjechać z asfaltu. Mam trasę nieco ponad 10 km, w tym przez kilka "śpiących policjantów", 200 m drogi szutrowej, 200 m uliczki z płyt betonowych, no ale pan się uparł. Szkoda. Zwłaszcza że te 10 salonów różnych marek są przy jednej ulicy i mogę tą samą trasą przejechać każdym modelem. Aha - Vitara na kompie pokazała 7,6 l/100 km.
Jeszcze dla porządku przejadę się Citroenem C3 Aircrossem oraz Oplem Crosslandem. Citroen raczej odpadnie, bo choć ma bardzo ładny wygląd, to klika spraw jest irytujących. Fotele i kanapa z tyłu - bardzo twarde, jak ławka w parku. Nie ma fizycznej regulacji klimy - tylko na ekranie dotykowym, co jest chorym pomysłem (bo za każdym razem trzeba mocno zwracać uwagę, gdzie się celuje paluchem; w innych autach można obsłużyć klimę na ślepo, wystarczy tylko zerknąć na wskaźnik temperatury). No i pilot od tempomatu jest zasłonięty przez poprzeczkę w kierownicy - póki się człowiek nie nauczy obsługi bezwzrokowej trzeba go obsługiwać przy lekko skręconej kierownicy w prawo. Ostatnia sprawa - nie można ekranu 7" wymienić na większy.
Opel jest fajny, ma dużo gadżetów (żonie się bardzo spodobał automat do parkowania), ale wychodzi ok. 10 tys. drożej. Z drugiej strony - oferują różne zniżki i promocje (czekam na konkretną wycenę). Nie ma 4x4, ale tak naprawdę to chyba moja fanaberia z tym napędem 4x4... Bo potrzeby jakiejś super to nie mam.
Ciekawostka - ponieważ, jak wspomniałem - salony są jeden obok drugiego, to zmierzyłem szerokość kanapy z tyłu, bo nie chciałem ulegać wrażeniu. W tych 3 autach są identyczne :-) Mają po 128 cm. W Vitarze jest najwięcej miejsca na kolana - 76 cm (mierzone na wysokości kolan w prostej linii). Opel ma 74 a C3 - 70 (ale nie do końca jestem pewny, czy kanapa była odsunięta do tyłu, bo w tych dwóch ostatnich to można ją przesuwać o 15 cm.
I ostatnia sprawa - kwestie finansowe. Odnoszę wrażenie (podkreślam - to moje wrażenie i tylko z kontaktów z 2 salonami), że Suzuki jest dość odporne na negocjacje cenowe. Poza oficjalną obniżką (teraz letnia, ale praktycznie we wszystkich markach) nic chyba nie da się ugrać. W Oplu - owszem. Nawet możliwa jest sytuacja, że ceny będą podobne, mimo że - jak wspomniałem - moja konfiguracja jest droższa od Vitary o ok. 10 tys.).
Rozmawiałem też z jedną szefową wypożyczalni aut - stwierdziła, że "Vitara kiedyś była dobra, teraz ma problemy z niezawodnością, lepszy jest opel i dlatego kupujemy ople do firmy". A Citroen to ponoć porażka...
Co mnie z kolei przekonuje do Vitary - poza wyglądem i parametrami - wsparcie. Jest to forum, jest mnóstwo dostawców różnych akcesoriów (tanich!) na Aliexpress. Opel i Citroen tego nie ma, nie ma żadnego forum dla tych konkretnych samochodów (do Citroena jest z bodaj 28 użytkownikami).
Jeszcze może wspomnę o Dusterze, jako ciekawostce - jest świetna grupa zapaleńców na FB. Fajne porady, posty, naprawdę to wygląda ma "społeczność", a nie zlepek ludzi. No ale na forum głównie posty pod hasłem - "czy ktoś się spotkał z taką usterką...". :-) Jak się czyta, to strach w ogóle brać takie awaryjne auto. Choć jest kilka osób na tym forum, które twierdzą, że ich egzemplarz jest ok.
Ps. Jeśli ktoś jest z Warszawy to mogę polecić trasę, którą testuję te auta, jadąc z salony przy Połczyńskiej (obok jest Fiat, Jeep, Kia, Citroen, Suzuki, Lexus, VW, Mitsubishi, Skoda, Porsche, Hyundai,


Na górę
Post: 02-07-2019, 09:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W jakimś magazynie moto w sklepach jest porównanie crossoverów, m.in. jest tam Vitara 1.0 AllGrip (jako jedyna 4x4, przez co najdroższa).
Zwróciłem uwagę na pomiary hałasu w kabinie - wyszło, że Vitara wcale nie odbiega pod tym względem od Opla Crosslanda X i jeszcze 2 innych konkurentów. Widać, że silnik 1.0 jest cichszy od 1.6.
Ostatecznie zajęła chyba 4. miejsce na 7 czy 8 modeli.


Na górę
Post: 02-07-2019, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
tentom pisze:
Rozmawiałem też z jedną szefową wypożyczalni aut - stwierdziła, że "Vitara kiedyś była dobra, teraz ma problemy z niezawodnością, lepszy jest opel i dlatego kupujemy ople do firmy"
Niech sobie ta Pani lepiej w rankingi niezawodności zerknie. I odróżni Vitarę od Grand Vitary, bo Vitary to od 1997 do 2015 w ogóle nie było.
Opel, jak i inne marki "flotowe" dają upusty przy takich zakupach. Co nie zmienia faktu, że akurat Opel też jest bardzo wysoko w w/w rankingach.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-07-2019, 12:05 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
@tentom vitara jest twarda, ale dzięki temu się prowadzi dobrze w zakrętach i nie buja tak. Moja testowa Vitara miała ciśnienie 2.8 i czułem każda nierówność. Po zmianie na 2.3 jest dużo lepiej.


Na górę
Post: 03-07-2019, 06:40 
Offline

Rejestracja: 18-06-2019, 06:57
Posty: 1
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum.
tentom pisze:
I ostatnia sprawa - kwestie finansowe. Odnoszę wrażenie (podkreślam - to moje wrażenie i tylko z kontaktów z 2 salonami), że Suzuki jest dość odporne na negocjacje cenowe. Poza oficjalną obniżką (teraz letnia, ale praktycznie we wszystkich markach) nic chyba nie da się ugrać.

W przyszłym tygodniu mam odebrać swoją Vitarę (1.4 2WD 6MT Premium, Savanna Ivory). Otrzymałem dodatkowy rabat w wysokości 2 tys.zł, czyli trzeba próbować :)


Na górę
Post: 03-07-2019, 09:31 
Offline

Rejestracja: 22-03-2019, 12:13
Posty: 49
Lokalizacja: Ruda Śląska
Suzuki: vitara II FL 1.4
skicek pisze:
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum.
tentom pisze:
I ostatnia sprawa - kwestie finansowe. Odnoszę wrażenie (podkreślam - to moje wrażenie i tylko z kontaktów z 2 salonami), że Suzuki jest dość odporne na negocjacje cenowe. Poza oficjalną obniżką (teraz letnia, ale praktycznie we wszystkich markach) nic chyba nie da się ugrać.

W przyszłym tygodniu mam odebrać swoją Vitarę (1.4 2WD 6MT Premium, Savanna Ivory). Otrzymałem dodatkowy rabat w wysokości 2 tys.zł, czyli trzeba próbować :)


tentom@

Wszystko zależy od konkretnego salonu i sprzedawcy . W kwietniu gdy zapadła ostatecznie decyzja że kupuje Vitarę 1.4 2WD 6MT Premium podjechałem do kilku w pierwszym w gratisie dostałem jedynie zegarek na konsoli , w drugim po dobraniu kilku dupereli na łączną kwotę ok 2 tyś . zł (łącznie z zegarkiem) usłyszałem od sprzedawcy że mam to gratis.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2035 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 153 54 55 56 5782 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]