Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 21:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 149 50 51 52 5382 Następna
Autor Wiadomość
Post: 29-12-2018, 19:23 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Co myślicie o Outlanderze 2.0 benzyna? Jednak większa bryka od Vitki ...


Na górę
Post: 29-12-2018, 19:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tomash pisze:
Dwa litry na sto kilometrów (spalania mniej, przyjmijmy) oznacza 10zł na stu kilometrach, 1000zł na dziesięciu tysiącach. Więc w sto tysięcy kilometrów przebiegu to 10000 pln kasy w kieszeni, może nie na zasypanieróżnicy w cenie między Vitarą a Dusterem ale poruszamy się jednak w tym rzędzie wielkości ;)

Wszystko zależy w jakim czasie robi się taki przebieg. Druga sprawa to koszty utrzymania auta. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-12-2018, 20:58 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
mayya pisze:
Co myślicie o Outlanderze 2.0 benzyna? Jednak większa bryka od Vitki ...


Co do porównań - wielkość o klasę wyżej, masa również 300-400 kg więcej, silnik dynamika porównywalna z 1.6 ale spalanie około 1.5-2 litry więcej od Vitary 1.6. Miałem okazję tylko jeździć kiedyś wersją demo (w wersji Intense za około 120 tysięcy - wizualnie bardzo mi się podobała), jednak jak dla mnie wersja podstawowa to już nie to samo. Kila miesięcy temu można było kupić wersję podstawową (nową) za około 80 tysięcy i to była bardzo dobra cena jak za takie auto. Wszystko zależy, czego szukasz, Vitara to idealne auto dla małej rodziny i do codziennego przedzierania się przez miejską dżunglę, przy bardzo niskich kosztach eksploatacji. Outlander to już coś dla ludzi z większą rodziną lub lubiących większe auta. Każdy ma jakieś wymagania i marzenia odnośnie nowego auta, jeszcze kilka lat temu na moim parkingu pod blokiem parkował tylko jeden Nissan Qashqai a dzisiaj na 90 aut (taki mam parking :] ) 15 to nowe Crosovery typu Vitara, Kuga, RAV4, ASX, Tuscon itp. ludzie po prostu czują się bezpieczniej w dużych autach. Outlandera na całym osiedlu widziałem tylko 1 sztukę a Vitar parkuje już kilkanaście :]. Podsumowując Vitara w cenie Outlandera ma nowoczesny silnik 1.4 i lepsze wyposażenie, wrażenia z jazdy też muszą być lepsze (jeżeli ktoś lubi sobie czasem dynamiczniej pojeździć), za Outlanderem przemawia tylko przestronność, bo ładny i dobrze wyposażony Outlander to zaczyna się od 120 tysięcy, przynajmniej takie mam zdanie o tym samochodzie.

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 30-12-2018, 00:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Byłem oglądać jak były wyprzedaże na koniec roku Outlanderów.
Duże, wygodne auto. Miejsca w środku zdecydowanie więcej niz w Vitarze.
To po prostu wyższa klasa auta. Komfort resorowania na zupełnie innym poziomie.
Niezniszczalny 2.0 MIVEC. Bezawaryjność na najwyższym poziomie ale dość wolny na tle Vitary 1.4T.
Skrzynia tylko 5b.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-12-2018, 02:33 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Remote pisze:
Byłem oglądać jak były wyprzedaże na koniec roku Outlanderów.
Duże, wygodne auto. Miejsca w środku zdecydowanie więcej niz w Vitarze.

Bo Outlander był zawsze raczej odpowiednikiem GrandVitary. I wtedy (IMAO) przegrywał.

psz pisze:
Mnie wcale nie obchodzi, co sobie kupisz albo i nie, ale prawda jest taka, że Duster i Vitara są samochodami, które można porównywać. Vitara w końcu nie jest żadną wielką rewelacją, jeśli idzie o użyte materiały, wyciszenie, zabezpieczenie antykorozyjne czy nawet silniki. Moim zdaniem ogólnie jest lepsza od Dustera, ale przepaści nie ma.
Jeśli Duster byłby droższy od Vitary, to można by się było krzywić, ale jest tańszy więc w czym problem? Ktoś ma mniej pieniędzy od Ciebie, to sobie go kupi i niech mu dobrze służy.


Zgadzam się w pełni - Jesli odnosimy się do kategorii (i charakteru jazdy) do których zostały stworzone- to Vitarze jest bliżej np. do Dustera niż do modnych tylko-przednionapędowych podniesionych kompaktów.
Nie miałbym na Vitarę? pewnie rozważyłbym także Dustera. Miałbym zdecydowany nadmiar funduszy? pewnie jak ostatnia świnia zdradziłbym Suzuki na rzecz takiego np RangeRovera Evoque ;)

Bo one wszystkie mieszczą się w moim 'zapotrzebowaniu'. Jeśli ktoś ocenia w kategoriach mniejszy-większy obciach, albo szybciej-wolniej jedzie - to zestaw aut będzie miał inny. Ot i cała filozofia.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 30-12-2018, 12:28 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Nie zrozumcie mnie źle ale nie oceniam Dustera na podstawie znaczka. Chodzi o to, że Duster jest samochodem bardzo niebezpiecznym w razie kolizji. Mam rodzinę więc póki co wolę jeździć czymś znacznie bezpieczniejszym i mój obecny s-cross z 2015 roku przebija pod tym względem Duster. Na emeryturze sobie ją kupię jak będę miał działkę co by na nią pojechać ;)


Na górę
Post: 30-12-2018, 18:06 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Grubość blachy Suzuki, raczej nie zapewnia najlepszej ochrony.


Na górę
Post: 30-12-2018, 18:35 
Offline

Rejestracja: 30-06-2018, 19:52
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin
MS pisze:
Grubość blachy Suzuki, raczej nie zapewnia najlepszej ochrony.


To skąd 5 gwiazdek z 2015 roku? Wtedy nie liczyły się aż tak mocno w testach systemy bezpieczeństwa...


Na górę
Post: 30-12-2018, 18:50 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Gdyby grubość blachy zapewniała bezpieczeństwo, to stara Warszawa wygrałaby wszystkie testy ;) Blachy mają się giąć. Im więcej energii uderzenia pochłonie blacha, tym mniej ludzie wewnątrz.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 30-12-2018, 19:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Gwiazdki ncapu to jest ostatnia rzecz w jaką wierzę, i wam też radzę , chyba że macie wyłączność tylko na szkody parkingowe.


Na górę
Post: 30-12-2018, 19:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Grubość blachy... serio? ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 30-12-2018, 20:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MS pisze:
Grubość blachy Suzuki, raczej nie zapewnia najlepszej ochrony.
Czasy czarnych Wołg z karoserią z blachy trójki dawno minęły. Od dobrych 20 lat samochody przykryte są tylko lekką, blaszaną sukienką nadającą kształt, grubość nie ma żadnego znaczenia, wiele elementów jest nawet z plastiku.
Elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo są pod sukienką.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-12-2018, 18:36 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Znajomy rzeczoznawca ma Duster, którą jak stwierdził jeździ sam w regionie do klientów. Kiedy wyjeżdża dalej z rodziną z czego z dwójką dzieci to już Dusterem nie jeździ tylko Meganką. Jak powiedział, Duster to dobre auto do miasta, do regularnego jeżdżenia do klientów ale niekoniecznie bezpieczny, że tak to ujął.


Na górę
Post: 01-01-2019, 14:15 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
DS pisze:
MS pisze:
Grubość blachy Suzuki, raczej nie zapewnia najlepszej ochrony.
Czasy czarnych Wołg z karoserią z blachy trójki dawno minęły. Od dobrych 20 lat samochody przykryte są tylko lekką, blaszaną sukienką nadającą kształt, grubość nie ma żadnego znaczenia, wiele elementów jest nawet z plastiku.
Elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo są pod sukienką.

Widziałem S-crossa po drobnej kolizji, może 20km/h. Strach myśleć szybkościach 2 pojazdów jadących przepisowo po 50km/h. Same pasy człowieka nie uratują, podobnie czujniki poduszek, które muszą być dość precyzyjnie uderzone. Strefa zgniotu z przodu- silnik w kabinie, z boku - rogal na każdym słupku,- z tyłu lepiej aby pasażerowie tam nie siedzieli. Najlżejsze auta w segmencie ( nawet z napędem 4x4) to dobrze nie wróży. Cieszy tylko przy dystrybutorze.


Na górę
Post: 01-01-2019, 14:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
W lżejszym aucie przy zderzeniu czołowym 2 aut mamy mniejsze szanse przeżycia.
Opóźnienia będą o wiele wyźsze niż w cięższym aucie.
Fizyka jest niubłagana :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 01-01-2019, 15:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Jarl pisze:
Remote pisze:
Ciekawe kiedy sie pojawi w testach Dustera ten nowy silnik 1.3T (w Mercedesie juz jezdzi) .



Dacia dzieli silnik z Mercedesem, co za czasy :szok: .


Mercedes Citan i Renault Kangoo tez bliźniacze :-)


Na górę
Post: 01-01-2019, 16:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MS pisze:
Widziałem S-crossa po drobnej kolizji, może 20km/h. Strach myśleć szybkościach 2 pojazdów jadących przepisowo po 50km/h.
No to jakim cudem te samochody uzyskują wysokie oceny w crash testach? I mowa nie tylko o ENCAP. Na filmach nie widać, żeby się rozsypywały na kawałki, a prędkości są większe niż 50 km/h.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 01-01-2019, 21:24 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
DS pisze:
a prędkości są większe niż 50 km/h.

tak 64km/h :roll:


Jak to się ma do czołowego spotkania np z 3,5 t busem, gdy oba pojazdy jada przepisowo 50km/h - razem daje 100km/h ? a co gdy oba jadą po 100 km/h . Wiesz co wtedy możesz sobie zrobić z gwiazdkami ?

Testy to fikcja, patrz VW gate i większość producentów, oszukali na spalaniu i czystości, skąd wiesz czy też nie na bezpieczeństwie. Nie nowiną jest, że do testów idą auta najlepiej wyposażone w elektronikę ( choć w podstawowym modelu tego brak). Również wiele aut dostało niższe oceny, wcale nie za złą konstrukcję, tylko za brak jakiegoś bajeru elektronicznego,np radaru z hamulcem, czy czujnika martwego pola.

Cytuj:
Zderzenie czołowe - samochód rozpędzony do 64 km/h (w niektórych testach 55 km/h - USA i Japonia) uderza w deformowalną barierę.
Zderzenie boczne - samochód stoi w miejscu. W jego bok uderza wózek rozpędzony do prędkości 50 km/h. Uderzenie następuje w drzwi kierowcy na wysokości jego bioder i pasażera siedzącego w tylnym rzędzie siedzeń.
Zderzenie ze słupem - samochód na wózku jadącym z prędkością 29 km/h uderza bokiem w sztywny, wąski słup.
Zderzenie z pieszym - w maskę samochodu uderza się z prędkością 40 km/h zamocowanymi na wysięgniku głową, podudziem i udem manekina.

jak często w realu występują kolizje z takimi prędkościami ? a jak często z 2x większymi ?


A uderzenia z tyłu ? nie pomoże ABS, ESP 4x4, 7 poduszek, napinacze pasów, radary, czujniki ciśnienia, kamery cofania, ledy i inne wynalazki.

Zapomnijcie o testach i gwiazdkach, jest takie powiedzenie wśród motocyklistów.
Jedź tak, jakby wszyscy chcieli cię zabić, warto i w aucie o tym pamiętać.
Niestety to też czasami zawodzi.


Na górę
Post: 01-01-2019, 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Temat dotyczy grubości blach i Twojej tezy, że przez to Suzuki nie zapewnia bezpieczeństwa, a teraz piszesz o wszystkim innym. Ja nie odnoszę się do gwiazdek, tylko do tego, jak samochód wygląda po teście. I tu Suzuki nie wygląda ani trochę gorzej niż inne marki.
A co do oszukiwania, to przecież nie producenci przeprowadzają testy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-01-2019, 03:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
MS pisze:
Strach myśleć szybkościach 2 pojazdów jadących przepisowo po 50km/h.

Jeśli te same samochody to efekt będzie jak walnięcie jednym z nich w nieruchomą ścianę.
Tak, wiem co to transformacja Galileusza, jestem magistrem fizyki ;) Jasne że względna prędkość przy dwóch samochodach jest dwa razy większa -- ale są też dwie strefy zgniotu, fizycznie rzecz biorąc efekt jest taki sam jak postawienie między tymi samochodami ściany przed zderzeniem.


Na górę
Post: 02-01-2019, 08:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
MS, dobra teoria z tą masą, a przynajmniej pomysłowa. Czyli jak wpakuje do Vitary 0,5 tony, to stanie się bezpieczniejsza? ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 02-01-2019, 09:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie we wpisie forumowicza MS jest bardzo dużo przekłamań i półprawd.
Reżim testowy EuroNCAP jest jawny, samochody do testów dostarczane są nie przez producenta tylko kupowane w salonie dealerskim. Do testów brana jest wersja najbardziej podstawowa z cennika, od niedawna ze względu na sporo elektroniki czasem testowana jest też wersja bogatsza.

Cięższy samochód się jeszcze łatwiej gniecie, tzn. strefa zgniotu ma więcej energii do rozproszenia. Dlatego samochody projektuje się całościowo, pod ich masę.
64 km/h w sytuacji w której można wyrżnąć w stojącą przeszkodę to całkiem realistyczny scenariusz, zakładając że jeździ się przepisowo (90 km/h poza terenem zabudowanym). Podobnie jeśli walisz w pieszego z prędkością powyżej 40 km/h to znaczy że jechałeś zdecydowanie za szybko jak na drogę przy której poruszają się piesi (50 km/h w terenie zabudowanym).

Ad "skąd wiesz czy też nie na bezpieczeństwie" -- bo testy zderzeniowe robi kilka różnych organizacji i te same samochody wypadają w nich podobnie, co można ocenić oglądając publicznie dostępne nagrania. Producent jedyne co tu może "oszukać" to uczynić samochód bardziej odpornym na te rodzaje kolizji -- o co właśnie chodzi ;)

Reguła motocyklowa całkiem zdrowa, sam na motocyklu stosuję, chociaż w tej wersji brzmi zbyt przerażająco. Jeśli ktoś chce mnie zabić to biorę się za jazdę defensywną, to jest zupełnie inna para kaloszy. Ja tę regułę stosuję w wersji "każdy na drodze może się okazać debilem który nie patrzy w lusterka ani tam gdzie jedzie, muszę myśleć za wszystkich uczestników ruchu naokoło".


Na górę
Post: 02-01-2019, 09:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Tomash - no ale problem jest gdy zderzają się 2 różne samochody czołowo. Załóżmy, że mają tak samo konstrukcyjne strefy zgniotu ale różną wagę.
Jedno auto 1 tonę, drugie auto 1,7 tony.
Przeciążenia działające na osoby w lżejszym aucie są nieporównywalnie większe.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 02-01-2019, 09:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Zadaj sobie pytanie czy ta dodatkowa masa jest przed czy za strefą zgniotu ;) Generalnie wtedy problem robi się matematycznie nietrywialny. Jasne że mniejszy, lżejszy samochód oberwie wtedy gorzej niż czołg. Tylko że ja już widziałem ofiary takiego myślenia które kupowały wielkie, ciężkie, niezwrotne i wywrotne samochody. Bezpieczeństwo bierne wchodzi dopiero wtedy kiedy zawiedzie czynne.


Na górę
Post: 02-01-2019, 11:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Jasne masz rację, że szansa na przeżycie składa się z bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Tylko pytanie ilu z nas w całym 2018 roku skorzystało np. z Szkolenia Technik Doskonalenia Jazdy ? ;)

Ja sam nie byłem ale wysłałem żonę (staramy się co 2 lub 3 lata uczestniczyć)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 149 50 51 52 5382 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]