Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2030 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 145 46 47 48 4982 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-11-2018, 14:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
akir pisze:
To Panda 4x4 jest crossoverem czy suvem?


Zaryzykowałbym twierdzenie, że ani jednym ani drugim. Napęd 4x4 nie jest kwestią decydującą, aby samochód kwalifikować do jednej lub drugiej kategorii. Podobnie do żadnej z nich nie przypisałbym Audi A6 Allroad. Zarówno w przypadku Pandy, jak i A6 nadwozie pozostaje to samo. Dalej są to nadwozia tzw. grupy podstawowej, czyli odpowiednio hatchback i kombi, a przestrzeń pasażerska nie ulega zmianie.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-11-2018, 14:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
akir pisze:
Płyta jest inna

A konkretnie? To, że ma delikatnie inne wymiary oznacza dla Ciebie inną płytę podłogową?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 13-11-2018, 15:02 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
Bandit1 pisze:
Samochod terenowy jest na ramie :] .


tu nie trwa dyskusja o samochodach terenowych :]


Na górę
Post: 13-11-2018, 19:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Ale naprawdę ma dla Was znaczenie do jakiej szufladki producent (a częściej dziennikarz) wrzuci dany model? Czy to w jakikolwiek sposób wpływa na komfort, bezpieczeństwo lub własności jezdne? Kupując samochód patrzę czy ten konkretny model mi odpowiada, nieistotne z jakiej jest kategorii. Tym razem wybierałem między mazdą 6, vitarą i accordem - wygrała honda ale już jej nie produkowali a na stocku nie znalazłem odpowiadającej mi konfiguracji więc wziąłem suzuki, kwestia SUV, sedan czy kombi nie miała żadnego znaczenia.


Na górę
Post: 13-11-2018, 19:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Do jakiej szufladki wrzuci dziennikarz, nie ma znaczenia. Dziennikarze piszą często takie głupoty, że strach. Natomiast to do jakiej kategorii należy samochód, to i owszem. Różni ludzie mają różne potrzeby i nie jest im wszystko jedno jakim rodzajem samochodu jeżdżą.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-11-2018, 19:20 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
fox pisze:
akir pisze:
To Panda 4x4 jest crossoverem czy suvem?


Zaryzykowałbym twierdzenie, że ani jednym ani drugim. Napęd 4x4 nie jest kwestią decydującą, aby samochód kwalifikować do jednej lub drugiej kategorii. Podobnie do żadnej z nich nie przypisałbym Audi A6 Allroad. Zarówno w przypadku Pandy, jak i A6 nadwozie pozostaje to samo. Dalej są to nadwozia tzw. grupy podstawowej, czyli odpowiednio hatchback i kombi, a przestrzeń pasażerska nie ulega zmianie.
Zle się wyraziłem wygląda ona inaczej. A6 jest suvem tak samo jak forester

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 13-11-2018, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Forester tak, ale A6 w żadnej mierze nie jest SUVem.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 13-11-2018, 23:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Q5 jest suvem, A6 sedanem lub kombi.


Na górę
Post: 14-11-2018, 13:16 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
To, czy moja fura zostanie sklasyfikowana jako crossover czy też jako SUV ma z pewnością równie doniosłe znaczenie jak to, czy w restauracji naleją mi do szklanki Colę czy też Pepsi.

Co do tematu, miałem ostatnio okazje pojeździć parę dni Qashqaiem po FL w wersji diesel, generalnie OK poza 1) start/stopem, 2) jakością skóry (ekologicznej) ; dla siebie wolałbym chyba zwykłą tapicerkę. Silnik TD oszczędny i nawet niezbyt głośny, co do trwałości to rzecz jasna nie sposób wyrokować, samochód miał na liczniku 12 tys.


Na górę
Post: 14-11-2018, 13:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Jarl pisze:
To, czy moja fura zostanie sklasyfikowana jako crossover czy też jako SUV ma z pewnością równie doniosłe znaczenie jak to, czy w restauracji naleją mi do szklanki Colę czy też Pepsi.


Każdy kto jeździ Capturem pewnie zgodzi się z Tobą, ale ktoś kto jeździ np. G klasą myślę, że już niekoniecznie. :D

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 14-11-2018, 18:44 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Podział jest prosty.
1. Wygląda jak podwyższone kombi i siedzi się wyżej niż w osobówce, ale nie ma reduktora - crossover. Bo ma jeździć po asfalcie i dawać poczucie możliwości... :).
2. Ma reduktor czyli da się go używać w miejscach gdzie crossover by już miał spalone sprzęgło na podjeździe/zjeździe, kamieniach czy w innych miejscach - suv. Poprawnie (względem osobówki) jeździ po asfalcie, ale pojedzie też po bezdrożach w miarę komfortowo. Jak jest reduktor to zwykle ma napęd 4x4.
3. Prócz p.2 ma jeszcze blokady mostów, blokadę centralnego układu różnicowego, to już nie SUV, to terenówka. Po asfalcie to nie jedzie jak zwykły samochód, źle ustawisz i dziwisz się że nie chce skręcać, spalanie ma liczone nie z kilometra a z motogodziny. No i jeżdzisz z kolegami w więcej niż jeden samochód lub masz telefon do najbliższego posiadacza traktora ;)


Na górę
Post: 14-11-2018, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Z tym reduktorem to Cię poniosło ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 14-11-2018, 22:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Mnie trochę nie obchodzi klasyfikacja, to jest sztuczne kategoryzowanie bez zastosowań praktycznych. Ważne jaki ma napęd, kąty, prześwity i inne cyferki.


Na górę
Post: 15-11-2018, 07:43 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
dominiq pisze:
Z tym reduktorem to Cię poniosło ;)


Oj tam oj tam na konstrukcje typu Grand Vitara się zapatrzyłem ;)


Na górę
Post: 15-11-2018, 09:57 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Subaru XV też było z reduktorem, a terenówką w żadnym razie nie jest.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-11-2018, 10:54 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
I stąd wrzuciłem go do suvów :)


Na górę
Post: 15-11-2018, 16:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Tutaj fajnie opisane https://blog.pgd.pl/suv-em-po-bezdrozac ... -terenowy/

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 16-11-2018, 20:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Tomash pisze:
Mnie trochę nie obchodzi klasyfikacja, to jest sztuczne kategoryzowanie bez zastosowań praktycznych. Ważne jaki ma napęd, kąty, prześwity i inne cyferki.
Dokładnie o tym mówię. Liczą się konkretne cechy/parametry a nie etykietka.


Na górę
Post: 01-12-2018, 13:19 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
ogr.ogrowicz pisze:
Podział jest prosty.
1. Wygląda jak podwyższone kombi i siedzi się wyżej niż w osobówce, ale nie ma reduktora - crossover. Bo ma jeździć po asfalcie i dawać poczucie możliwości... :).
2. Ma reduktor czyli da się go używać w miejscach gdzie crossover by już miał spalone sprzęgło na podjeździe/zjeździe, kamieniach czy w innych miejscach - suv. Poprawnie (względem osobówki) jeździ po asfalcie, ale pojedzie też po bezdrożach w miarę komfortowo. Jak jest reduktor to zwykle ma napęd 4x4.
3. Prócz p.2 ma jeszcze blokady mostów, blokadę centralnego układu różnicowego, to już nie SUV, to terenówka. Po asfalcie to nie jedzie jak zwykły samochód, źle ustawisz i dziwisz się że nie chce skręcać, spalanie ma liczone nie z kilometra a z motogodziny. No i jeżdzisz z kolegami w więcej niż jeden samochód lub masz telefon do najbliższego posiadacza traktora ;)


To tak naprawde praktycznie samochodow z kategorii 2 juz prawie nie ma, a o 3 to juz zapomnij.


Na górę
Post: 01-12-2018, 14:49 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Ciekawe rozważania o możliwościach terenowych Vitary:
https://www.youtube.com/watch?v=9AIvyHbjvOA

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 02-12-2018, 13:30 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Tutaj młody człowiek realizuje swoje marzenia w najnowszym Jimmy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=pWrI5OGgGo0
To auto to moje młodzieńcze marzenie :] . Jako rodzinne oczywiście odpada, ale wciąż daje mnóstwo frajdy. Nawet maruda Pertyn był nim ostatnio zachwycony :szok:. Czy ktoś wie kiedy będzie go można pomacać w salonie?, a przy okazji nie omieszkam się nim przejechać.

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 03-12-2018, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Wracając do zasadniczego wątku, to tak zastanawiam się jaką alternatywę można przyjąć dla Vitary w przypadku wersji z napędem 4x4 nie zapominając o wymiarach jak i wyposażeniu oraz relacji ceny do wartości zakupionego auta. Konkurencja duża, jednak w wersji napędu 4x4 zasadniczo maleje.


Na górę
Post: 03-12-2018, 23:00 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jedyne rozsądne co mi do głowy przychodzi to Kona i ewentualnie CX3. Inne jak już mają 4x4, to albo w dieslu albo w markach premium z cenami powyżej 130-140kpln.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-12-2018, 00:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Zgadzam się z Tobą , i jeszcze dopowiem, że Kona nie przekonała mnie do siebie przy pierwszym spotkaniu z powodu odczucia ciasnego wnętrza jak i niskiej pozycji siedzenia. Jeśli chodzi o CX3 to jeszcze nie jeździłem, ale spotkałem się z opinią ciasnoty wnętrza no i spalanie nie wygląda ciekawie w porównaniu do Vitary, jednak trzeba pamiętać o różnych silnikach.


Na górę
Post: 04-12-2018, 08:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-07-2017, 20:10
Posty: 124
Suzuki: Vitara 1.6 2wd
Cx-3 pod względem przestronności wnętrza to dramat. Z tyłu siedząc za sobą, nogi mam w fotelu kierowcy. Jeżdżę z fotelikiem i w Vitarze dziecko nie kopie mnie po siedzeniu a w mazdzie miało lekko zgięte nogi. Przy rodzinie z dzieckiem, tylko 2+1 miałem wrażenie jakbym siedział w bunkrze, z powodu dużo mniejszych szyb, szczególnie tylnych. Nie wiem gdzie się podział ten rozstaw osi i inne parametry na papierze na korzyść mazdy? Postaram się wrzucić fotkę od siebie z parkingu gdzie często obok siebie parkują cx3 i vitara w białych kolorach. Vitara wygląda o rozmiar większą.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2030 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 145 46 47 48 4982 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]