Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 07:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2029 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 143 44 45 46 4782 Następna
Autor Wiadomość
Post: 06-11-2018, 11:35 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Bo Ople są nijakie choć nie zauważyłem aby były drewniane. Wczoraj oglądałem Crosslanda, nawet ciekawy ale silnik 1.2. Astra jak to Astra - patrzysz na nią i nie wywołuje u ciebie żadnych emocji, podobnie jak Toyota Corolla. Cenowo jednak Astra bije chyba konkurencje, jeżeli mowa tutaj o konkretnym silniku a takim jest 1.4 turbo, który na dodatek jest nie do zajechania. W Crosslandzie jest 1.2 T 110 km, co jest za mało jeżeli mowa o turbo benzyniaku. Captur, Cactus to ciekawe propozycje ze wskazaniem na Cactusa tylko nigdy nie miałem do czynienia z 3 cylindrami w turbo. Ford C-max tez już ma trzy cylindry i nie wiem jak ta jednostka 1.5 EB 150 km w praktyce się sprawdza i jakie są zdania na temat tej jednostki. Pod koniec miesiąca pojadę do Wrocka to będę męczył dillerów, może coś sensownego jednak zaproponują. Obecnego S-crossa w ogóle nawet nie sprzedawałbym go gdyby nie fakt, że wzięcie nowego w leasing najbardziej mi się opłaca.


Na górę
Post: 06-11-2018, 12:08 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
Crossland ma ten sam silnik co Cactus i wystepuje tez w wersji 130KM. Według Remote conajmniej tak szybki jak Vitara 1.4.


Na górę
Post: 06-11-2018, 12:41 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Kluczowe pytanie na jakie trzeba sobie odpowiedzieć to do czego będzie używany ten samochód. Jak tylko asfalt/bulwary to Vitara może okazać się dość drogim samochodem w porównaniu do konkurencji. Za to jeśli masz potrzebę zjechania z bitej drogi to masz w niskim budżecie chyba tylko Vitarę i Dustera. Jeśli ma to jeździć też nieco szybciej to chyba Vitara wygrywa (nie jechałem nową wersją Dustera).


Na górę
Post: 06-11-2018, 13:13 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Mnie samochód ma służyć tylko na twardych drogach, głównie w mieście i między miastami...raz w roku oczywiście Chorwacja :)
Rocznie robię 25-30 tys. km.


Na górę
Post: 06-11-2018, 13:13 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
alex77 pisze:
Ja wiem, że klima dobrze się sprawuje ale obecnie przy zmianie samochodu na nowy egzemplarz z salonu nie chcesz aby wyposażenie było gorsze od poprzedniego. A w S-cross jest dwustrefowa co odpowiada mojej żonie, która zawsze ustawia sobie wyższą temperaturę i uwierz mi - to się sprawdza. Ja już sam nie wiem ale 3 lata temu wybór samochodu nie był tak problematyczny jak teraz, to wszystko chyba przez idącą do przodu technologię, która nieźle potrafi w głowie namieszać.


Kolego uwierz mi ,że o wiele większym problemem na dzień dzisiejszy jest wybór dobrej kosiarki spalinowej... piszę to zupełnie poważnie bo ostatnio dokonywałem takiego zakupu :D


Na górę
Post: 06-11-2018, 17:45 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
To ja mimo wszystko wolałbym kupować kosiarkę, nie miałbym z tym problemu ;)


Na górę
Post: 06-11-2018, 19:51 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Problemem przy zakupie są zazwyczaj pieniądze. To one sprawiają, że obracamy się pomiędzy potencjalnymi kandydatami, na kolejne wozidło, z których każdy ma coś fajnego ale każdemu też czegoś brakuje do pełni szczęścia. :) Jeżeli znajdziemy jakiś model "wszystkomający", to okazuje się, że przeskoczyliśmy do niedostępnej półki cenowej. Osobiście uważam, że nawet jeśli byłoby mnie stać na auto za stokilkadziesiąt tysięcy, to kupiłbym je tylko wtedy, jeżeli drugie tyle zostałoby na koncie. W innym przypadku "obniżam loty" do dostępnego pułapu. Już raz sytuacja życiowa zmusiła mnie do spłacania samochodu przez 4 lata i oby nigdy więcej.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-11-2018, 20:31 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
macioo. zgadzam się z Tobą w zakresie kupowania samochodu w 100 procentach. Może kiedyś będzie nas stać na inne
podejście do tego tematu. Uważam , że zawsze trzeba mięć pieniądze na inne "przypadki" rodzinne np. chorobowe.
Nie da się wszystkiego przewidzieć, a życie płata różne "figle".


Na górę
Post: 06-11-2018, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
alex77 pisze:
Mnie samochód ma służyć tylko na twardych drogach, głównie w mieście i między miastami...raz w roku oczywiście Chorwacja :)
Rocznie robię 25-30 tys. km.


Ja bym do takich warunków wybrał kompakta.
Ciszej, dynamiczniej, lepsze materiały i mniej spalisz niz kupujac podwyzszona klase B Czyli SUVika.

Nowy Focus 1.5T
Astra 1.4T lub nawet 1.6T (benzynowe 300nm za nieduze w sumie pieniadze)
Civic 1.5T
Golf 1.5T
Kia Ceed 1.4T

Masa fajnych, dobrych kompaktów jest teraz na rynku.


Chyba, że tak jak w moim przypadku żona chciała siedzieć wyżej i do tego trafiła się mega obniżka ceny na Vitare S....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-11-2018, 22:04 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Remote pisze:
Ja bym do takich warunków wybrał kompakta.
Ciszej, dynamiczniej, lepsze materiały i mniej spalisz niz kupujac podwyzszona klase B Czyli SUVika.

No kurczaczek... Nie przypuszczałem że się kiedyś z Tobą się zgodzę - i to jeszcze tak chętnie! :-D
Rzeczywiście: kompakt albo wyjdzie znacznie taniej, albo w tych samych pieniądzach dużo lepiej i z lepszym wyposażeniem.

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 06-11-2018, 23:42 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
No tak, kompakt wychodzi zdecydowanie taniej bo przecież teraz jest moda na crossovery za które ludzie przepłacają. Widzieliście, aby któryś z producentów nie miał w ofercie crossovera ? :D
Z tych wszystkich bardzo mi pasuje Ceed.


Na górę
Post: 07-11-2018, 11:19 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Suviki mają sens jak masz kawałek drogi bez asfaltu albo drogi o której utrzymaniu zimą ktoś zapomniał. Pracujesz przy budowach na obrzeżach cywilizacji miejskiej, jeździsz na działkę, ryby itd. po szutrowych czy gruntowych drogach. Żaden teren gdzie spalanie liczysz w litrach na godzinę a nie na kilometr czy miejsca gdzie zwykle jedziesz tylko ciągnikiem. I tu Vitara z Allgripem sobie świetnie radzi. W racjonalnym budżecie dostajesz samochód poprawny do miasta i na przedmieścia, mogący w granicach rozsądku zjechać z asfaltu. Poprawny kompromis w codziennym używaniu. Jak sobie odpuścisz AllGripa to taki samochód różni się na + od kompakta niekiedy lepszą widocznością i wyższym ustawieniem fotela kierowcy. Ma też kilka minusów, typu cena, droższa eksploatacja, mniejsza pojemność użytkowa, bo samocód jest zwykle krótszy w środku niż zwykły kompakt/sedan/kombi (spróbujcie przewieźć drabinę czy choinkę). A Vitara ma jak na klasę naprawdę super ustawny bagażnik, tylko półka musiała pójść na dół.

Jest moda, jest ciśnienie na stylistów samochodów. Popatrzcie na Hyundaia Konę. Wygląda jak osobówka obcięta poziomo na linii świateł z dopasowaną górą ala SUV. Ludzie głosują portfelami, samochód świetnie się sprzedaje więc widać takie są potrzeby rynku. Kiedyś były skrzydła, teraz jest buda od SUVa a i tak wszyscy spotkamy się na parkingu centrum handlowego.


Na górę
Post: 07-11-2018, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Moda modą, ale w suvie siedzi się wyżej co ma też wpływ na wygodniejsze wsiadanie/wysiadanie.


Na górę
Post: 07-11-2018, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Też jakoś mi nie wpadło do głowy, żeby się sugerować modą przy zakupie.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 07-11-2018, 16:17 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Zobaczcie jakie kawałki rynku skanibalizowały SUVy i SUViki.
Praktycznie znikneły małe kombi i vany z pogranicza segmentu B i C. Nawet Espace stał się niby-suvem. Wsiadanie i wysiadanie, dobry marketing i z niszowego samochodu dostaliśmy emanację sukcesu życiowego. Dobra narracja, odwołania do historii i mamy sukces. Tak jak starą Vitarę i nową łączy tylko nazwa bo to 2 zupełnie inne samochody, tak samo Fiata 500 i 500x spina tylko nawiązanie do historii. A Jeep Renegate to jedno wielkie logo marki...


Na górę
Post: 07-11-2018, 16:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
SUViki to najwiekszy sukces marketinowy firm motoryzacyjnych ostatniego 20 lecia.
Zreszta same firmy to mówią. Taki np. Qashqai uratował Nissana od bankrutctwa (choć od częściowego przejęcia przez Renault nie udało mu się zatrzymać....)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-11-2018, 17:12 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
No chyba najlepszym przykładem jest fakt, że kiedyś RAV4 z napędem na jedną oś była "dziwactwem" najniższej, budżetowej wersji, a teraz wiele marek oferuje "SUVy" w ogóle bez opcji 4x4...

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 07-11-2018, 17:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ale co w tym złego? Skoro ludzie chętniej kupują SUVy, z jakiegoś powodu (tutaj każdy wstawia swój) to producenci musieli się dostosować. Nie odwrotnie.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 07-11-2018, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
alex77 pisze:
Captur, Cactus to ciekawe propozycje ze wskazaniem na Cactusa tylko nigdy nie miałem do czynienia z 3 cylindrami w turbo
Captur 0.9T ma trzy cylindry, ale 1.2T ma już cztery. Ta mocniejsza wersja jeździ wolniej niż Vitara 1.4T (porównywalnie do 1.0T) przy czym pali znacznie więcej. Natomiast masakruje Vitarę pod względem komfortu jazdy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-11-2018, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Ciekawy jestem tego nowego 1.3T który wyprodukował Mercedes/Renault/Nissan.
4 cylindry, łańcuch rozrządu i resurs na poziomie min. 300 tys km wg producenta.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-11-2018, 21:44 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Wow. A podali po ile tys. km silnik zacznie brać olej i zacznie osadzac się nagar?


Na górę
Post: 07-11-2018, 22:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Suvy sie sprzedaja to nawet rolls royce i lambo mają je w swojej ofercie. Ale to nie jest alternatywa dla Vitary :] .


Na górę
Post: 08-11-2018, 07:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jarl pisze:
A podali po ile tys. km silnik zacznie brać olej i zacznie osadzac się nagar?


Nie, takiej informacji nie podali.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-11-2018, 10:25 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Jasne, bez urazy, pytanie było raczej retoryczne bo zastanawiam się na jakiej zasadzie, poza czystym marketingiem, producent może zakładać spory jak na dzisiejsze standardy resurs silnika w momencie wprowadzania go na rynek. Jaka była zbadana próba statystyczna, w jakich warunkach eksploatacji, itp.


Na górę
Post: 08-11-2018, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Jarl pisze:
Jasne, bez urazy, pytanie było raczej retoryczne


Wiem, dlatego dostoswałem poziom mojej odpowiedzi do zadanego pytania :)


Jarl pisze:
bo zastanawiam się na jakiej zasadzie, poza czystym marketingiem, producent może zakładać spory jak na dzisiejsze standardy resurs silnika w momencie wprowadzania go na rynek. Jaka była zbadana próba statystyczna, w jakich warunkach eksploatacji, itp.


Prawie każdy producent podaje takie informacje i w wiekszości przypadków się sprawdzają, co oczywiście w przyszłości zweryfikuje czas i przebieg.
Takie 1.2TSi EA111 miało podane 200 tys km przez VW (dla wymian oleju co 30 tys km) i trafili, bo tyle te silniki "żyją" - poza rozrządem, który trzeba wymienić w tym czasie 3 razy :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2029 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 143 44 45 46 4782 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]