Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 12:39

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 177 78 79 80 81 82 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-09-2023, 18:00 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Nie twierdzę że tylko Suzuki. Honda odleciała cenowo i z dostępnością. CRVka grubo ponad 200k. Na wszystko czas oczekiwania koło roku.
Mitsubishi to jak piszesz na razie rebadge renault, z bardzo zacofanym SpaceStarem. Subaru to już nawet w oficjalnym cenniku ma ceny wyłącznie w Euro.

Patrzę w raporty Suzuki od czasu do czasu i nie ma tam nawet podziału na Europe. Raporty to Indie, Japonia i tzw. worek "other" (Eu/Australia/Posowieckie,itp). Do wora trafiło tam ostatnio 50k aut (1/4 sprzedaży overseas). Pytanie czy Suzuki będzie się opłacała Unia Europejska z ich normami? Moim zdaniem nie.

No ale fakty na razie są takie, że te marki jakoś jeszcze nie odpuszczają europy. zresztą, nieważne, byleby części były jak najdłużej.


Na górę
Post: 16-09-2023, 10:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zgadza się, że Indie są kluczowym rynkiem dla Suzuki (od lat nr 1 na rynku). Jednak w Europie jest duży zakład w Esztergom i na pewno produkcja tam będzie kontynuowana.
A w Japonii jest to obecnie drugi producent na rynku, po Toyocie.


Na górę
Post: 16-09-2023, 12:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Informacyjnie - rabat dla klienta indywidualnego na VW T-Roc to 19 tys pln.
Gdyby komuś sie podobał to tyle można wyrwać w salonie na wersję z automatem 150 koni

Do tego jeszcze ze 2 tys pln rabatu na grupy zawodowe.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 04-10-2023, 16:17 
Offline

Rejestracja: 02-10-2023, 20:09
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara II 1.4 MH
Cześć, pozwoliłem sobie napisać w tym wątku zamiast odkopywać temat o LEDach w dziale technicznym.
Czekam właśnie na odbiór Vitary 1.4 Booster Jet w wersji Elegance Sun - jak oceniacie (pytanie do użytkowników aut z LEDowymi światłami mijania) jakość i jasność świecenia świateł mijania i drogowych po zmroku ?
Przesiadam się z BMW 320 ze skrętnymi biksenonami i doświetlaniem zakretów więc nie spodziewam się fajerwerków ale jak to wygląda pod względem oświetlania drogi w nocy ?


Na górę
Post: 04-10-2023, 17:46 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Przyzwoicie, ale jak sam napisałeś bez fajerwerków. To jest prosty samochód ...


Na górę
Post: 04-10-2023, 19:14 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
W mojej ocenie zwykłe światła LED świecą dobrze, ale ja się przesiadłem z małego miejskiego auta (Hyundai i20) ze zwykłymi światłami. Natomiast długie mogłyby być lepsze.


Na górę
Post: 05-10-2023, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-08-2023, 14:42
Posty: 25
Suzuki: Vitara
Świecą OK, sprawdzałem i w mieście, i w lesie na krętych drogach. Nie ma cudów, doświetlań zakrętów, ale sama jasność jest bardzo dobra, nawet we mgle jest dobrze. Długie faktycznie mogły być trochę lepsze, ale może to wynikać z tego, że to stosunkowo wysokie auto, i producent chciał uniknąć oślepiania długimi.


Na górę
Post: 05-10-2023, 12:57 
Offline

Rejestracja: 02-10-2023, 20:09
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara II 1.4 MH
Dzięki za Wasze opinie, fakt, że nie ma dramatu nieco mnie uspokoił. Nie spodziewałem się co prawda ponadprzeciętnej jakości, natomiast technika oświetleniowa BMW jest na bardzo wysokim poziomie więc przesiadka może być bolesna. Jeżeli da się komfortowo podróżować autostradą to jest to dla mnie wystarczające.


Na górę
Post: 05-10-2023, 15:11 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Czemu nie kolejne BMW? Przesiadka z auta premium na Suzuki może byc bardzo bolesna.


Na górę
Post: 05-10-2023, 17:57 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
BobButtafruco pisze:
Dzięki za Wasze opinie, fakt, że nie ma dramatu nieco mnie uspokoił. Nie spodziewałem się co prawda ponadprzeciętnej jakości, natomiast technika oświetleniowa BMW jest na bardzo wysokim poziomie więc przesiadka może być bolesna. Jeżeli da się komfortowo podróżować autostradą to jest to dla mnie wystarczające.

Jak już pisali poprzednicy . Światła jak dla mnie świecą poprawnie , czyli dobrze i szeroko . Na autostradzie jak sama nazwa mówi długie świecą daleko , ale na szerokości nic nie dodają . Nie ma porównania z żarowkami . Przeciw mgielne coś tam doświetlają pobocze ale też mogło by być lepiej ( u mnie w Vitarze 2020 są tam halogeny , w najnowszych chyba LED ale trzeba to zweryfikować czy

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 05-10-2023, 18:22 
Offline

Rejestracja: 02-10-2023, 20:09
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara II 1.4 MH
maciejosss pisze:
Jak już pisali poprzednicy . Światła jak dla mnie świecą poprawnie , czyli dobrze i szeroko . Na autostradzie jak sama nazwa mówi długie świecą daleko , ale na szerokości nic nie dodają . Nie ma porównania z żarowkami . Przeciw mgielne coś tam doświetlają pobocze ale też mogło by być lepiej ( u mnie w Vitarze 2020 są tam halogeny , w najnowszych chyba LED ale trzeba to zweryfikować czy

Dzięki za opinię, dobrze i szeroko wystarczy, w wersji MY23 przecimgielne wciąż występują z zarówkami halogenowymi.


arekws1 pisze:
Czemu nie kolejne BMW? Przesiadka z auta premium na Suzuki może byc bardzo bolesna.

E91 z 2011 roku jest autem premium już tylko jeżeli chodzi o koszty serwisowania a te są gigantyczne szczególnie w niezbyt udanym turbodieslu N47 - w którym notabene zerwał się nowy rozrząd wymieniany dwa lata temu - wytrzymał 60k km.
Poza tym powód jest prozaiczny, względy finansowe a Vitara jest jednym z bardziej przystępnych aut 4x4 z konwencjonalnym napędem na obie osie na rynku.
Duster mnie nie przekonał, głównie dlatego, że żaden z dilerów nie dysponował testową wersją TCe 150 km z napędem na 4 koła.


Na górę
Post: 05-10-2023, 19:09 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
arekws1 pisze:
Czemu nie kolejne BMW? Przesiadka z auta premium na Suzuki może byc bardzo bolesna.

E91 z 2011 roku jest autem premium już tylko jeżeli chodzi o koszty serwisowania a te są gigantyczne szczególnie w niezbyt udanym turbodieslu N47 - w którym notabene zerwał się nowy rozrząd wymieniany dwa lata temu - wytrzymał 60k km.
Poza tym powód jest prozaiczny, względy finansowe a Vitara jest jednym z bardziej przystępnych aut 4x4 z konwencjonalnym napędem na obie osie na rynku.
Duster mnie nie przekonał, głównie dlatego, że żaden z dilerów nie dysponował testową wersją TCe 150 km z napędem na 4 koła.[/quote]

o ile do napędu 4x4 się nie wypowiem , bo na co dzień nie ma potrzeby jego wykorzystywania i go nie mam , to chyba przyda się poza miastem jak często chcesz zmienić plener na jazdę w terenie jak i częste wypady zimą z góry , niekoniecznie Zakopane . Ale na autostradzie będziesz musiał się przyzwyczaić do sporego hałasu powietrza powyżej 120-140km/h , gdzie dynamika nadal będzie niezła przy silniku 1.4t MH 129km .Jedni pisali też , że 1.4T bez MH jedzie lepiej bo ma 140km , być może , ale silniczek od MH dodaje 14km i 50Nm od najniższych obrotów i silnik na niskich biegach 1-2-3-4 już od najniższych obrotów dobrze jedzie , a po załączeniu T bardzo dobrze . na 6-tym biegu spokojnie przyśpieszasz od 70km/h ( wiadomo , to nie to samo co na 3-cim biegu który ciągnie do 160km/h , ale do spokojnego podróżowania wystarczy jazda na 6-tym biegu od 70km/h ) Duster ponoć cichszy

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 08-10-2023, 13:36 
Offline

Rejestracja: 02-10-2023, 20:09
Posty: 26
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara II 1.4 MH
Cytuj:
o ile do napędu 4x4 się nie wypowiem , bo na co dzień nie ma potrzeby jego wykorzystywania i go nie mam , to chyba przyda się poza miastem

maciejosss dzięki za wyczerpującą odpowiedź. :piwo: Napęd 4x4 był w moim przypadku czynnikiem determinującym. Wygłuszenie i spory hałas generowany przez lusterka i powietrze opływające podwozie - no cóż, albo mamy lekkiego i taniego SUVa albo ważącą ponad dwie tony ale cichą szafę kolonialną - G-klasa w AMG powyżej 140 km/h jest również nieprzyzwoicie głośna. Przed decyzją o zakupie Vitary testowałem zarówno Yarisa Cross jak i Corollę Cross i w obu tych autach hałas powyżej 130-140 km/h był również odczuwalny. MH i 1.4 w turbo benzynie zachwycił mnie dynamiką i responsywnością a także aksmitną pracą, poza tym mam wrażenie, że w dobie napędów udających 4x4 czyli silników elektrycznych napędzających tylną oś robiących niejako za protezę napędu 4x4 - Vitara z tradycyjnym wałem napędowym i tylnym dyferencjałem będzie za parę lat bardzo pożądana. Auto odbieram za nieco ponad tydzień więc pochwalę się niebawem wrażeniami.


Na górę
Post: 07-11-2023, 13:17 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
ciekawski pisze:
ja ponieważ nie znam się na samochodach , w tym tygodniu zamawiam w pakiecie VITARĘ i IGNISA -oba autka 4x4 w wersji elegance.....

mówisz i masz... Vitara była już w czerwcu ,Ignis dotarł do domu dzisiaj... :D
ps.zamówienie złożone w kwietniu b.r.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 30-11-2023, 08:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dacia Duster
Obrazek

Od stycznia 2024 będzie można zamawiać Dacię Duster nowej generacji.

Zbudowany na nowej platformie, tej samej co Sandero i Jogger, nowy Duster zachował długość poprzednika (+2 mm). Jest za to niższy aż o 37 mm i ma krótszy rozstaw osi o 15 mm.
Prawdopodobnie robi miejsce dla nieco większego SUVa w rodzinie.
Wg producenta, przestrzeń w kabinie nie ucierpiała na skróceniu rozstawu osi, a wprost przeciwnie.
Bagażnik powiększył się do 472 litrów.

Prześwit już w wersji bazowej wynosi nieco ponad 200 mm, a w wersji 4WD aż 217 mm.

Nowością są wyłącznie cyfrowe wskaźniki na desce rozdzielczej, dostępne w wyższych wersjach wyposażenia (od Expression):
Obrazek
Pozostawiono za to uchwyt na telefon (który trochę psuje estetykę).

Do napędu mają służyć silniki: 1.0 ECO-G 100 (także z LPG), znany z Joggera 1.6 w wersji hybrydowej - HYBRID 140 i nowy silnik 1.2 z układem mild hybrid. Ten ostatni, jako jedyny, można będzie połączyć z napędem na cztery koła w wersji stosowanej w obecnej generacji.

Wersja podstawowa ma mieć klimatyzację w standardzie i czujniki parkowania z tyłu.


Na górę
Post: 30-11-2023, 11:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Dacia zrobiła chyba największy skok w designie aut w ostatnich 10 latach...gdyby z tym 140 konną hybrydą kosztowała jakies 100-110k pln byłby murowany hit.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 30-11-2023, 15:50 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Bardzo ładne auto, harmonijne linie nadwozia. Nic nie szpeci, nic nie razi jak w niektórych Suzukach (tył Ignisa czy SCrossa). Wewnątrz plastiki bardzo biedne. Wygląda to gorzej nawet niż w Torresie. Niby wszystko jest , ale na poziomie najtańszych tabletów z Chin. Mało przetłoczeń, wstawek. Ale tak, to już zdecydowanie pełnoprawny konkurent dla Suzuki (a nawet więcej, Bigster będzie konkurował z Kugą czy 3008)


Na górę
Post: 30-11-2023, 16:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tylko taki Bigster będzie kosztował >140 tys. PLN na "dzień dobry"...
Wątpię, że ludzie rzucą się na SUVa Dacii w cenie wyżej pozycjonowanych marek.


Na górę
Post: 30-11-2023, 19:32 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Avalanche pisze:
Tylko taki Bigster będzie kosztował >140 tys. PLN na "dzień dobry"...
Wątpię, że ludzie rzucą się na SUVa Dacii w cenie wyżej pozycjonowanych marek.

Za 100kzł można mieć podstawowego Seata Ateca

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... G0M3V.html

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 01-12-2023, 11:10 
Offline

Rejestracja: 11-01-2023, 14:12
Posty: 25
Lokalizacja: Mlada Boleslav
Suzuki: Vitara III
maciejosss pisze:
Avalanche pisze:
Tylko taki Bigster będzie kosztował >140 tys. PLN na "dzień dobry"...
Wątpię, że ludzie rzucą się na SUVa Dacii w cenie wyżej pozycjonowanych marek.

Za 100kzł można mieć podstawowego Seata Ateca

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/s ... G0M3V.html

To ma być alternatywa dla Vitary ? :D

W dniu złożenia zamówienia jeszcze zawitałem w salonie Seata. I akurat oglądałem Atece.
Nie proszę to grupa VAG. I to z silnikiem 1.0 3 cylindry. Wersja z 1.5 była o około 15 tyś droższa.


Na górę
Post: 01-12-2023, 11:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ateca pod względem wymiarów jest alternatywą.
Bigster nie będzie - to wyższy segment.


Na górę
Post: 01-12-2023, 12:00 
Offline

Rejestracja: 11-01-2023, 14:12
Posty: 25
Lokalizacja: Mlada Boleslav
Suzuki: Vitara III
Avalanche pisze:
Ateca pod względem wymiarów jest alternatywą.
Bigster nie będzie - to wyższy segment.


Ateca ? Jakich wymiarów ? Miałem wrażenie że jest ciasno w środku i nie wygodnie.
Prześwit nie ten. Taka trochę zabawka. Taka delikatna. Po 6 miesiącach użytkowania wiem że to było to.
Oczywiście w tym segmencie cenowym. Jakoś 1.0 3 cylindry do mnie nie przemawia.


Na górę
Post: 01-12-2023, 15:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tymczasem do sprzedaży w PL wchodzi crossover wielkości Vitary za 79 800 zł

MG ZS
Obrazek

Wymiary (D x S x W): 4 323 x 1809 x 1644 mm (ber relingów)
Rozstaw osi: 2580 mm
Bagażnik: 448 l
Silnik 1.5/106 KM, przekładnia ręczna 5-biegowa, napęd na przód.

Wyposażenie standardowe obejmuje system audio DAB z Android Auto/Apple Car Play i 4 głośnikami, alufelgi 17", obowiązkowe systemy bezpieczeństwa, asystent ruszania pod górę, reflektory LED, automatyczne światła drogowe, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane lusterka, klimatyzację, czujnik deszczu, tempomat, skórzaną kierownicę, el. szyby (4).

W wyższe wersji (Exclusive) także cyfrowe zegary, el. sterowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele, monitorowanie martwego pola, kamera 350 stopni, nawigacja.
Wersja Exclusive z automatem oznacza dopłatę 6 400 zł do wersji podstawowej :o


Na górę
Post: 02-12-2023, 08:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
To jest cena brutto czy netto ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 02-12-2023, 13:03 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 205
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
jak to netto? w sklepach są ceny brutto


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 177 78 79 80 81 82 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]