Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 21:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 147 48 49 50 5182 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-12-2018, 18:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jeżeli ktoś wybiera między Vitarą a Astrą, to znaczy, że nie potrzebuje crossovera/miejskiego SUVa.
Więc średnio takie porównanie pasuje do sensu tematu.
Ale OK.


Na górę
Post: 09-12-2018, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Vitara w zaleznosci od wersji wyposazenia kosztuje porownywalnie m.in do fokusa, astry, mazdy 3 ( ostatnio byla premiera najnowszej ). Mazda cx3 niewielka, cx5 wieksza ale dobrze ponad 100 tys zl wiec naturalna alternatywa to kompaktowa mazda 3.


Na górę
Post: 11-12-2018, 11:37 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
alex77 pisze:
macioo...możesz być pewny, że w nowych samochodach 1.5 EB są trzy cylindry. Wiem bo byłem w salonie, jeździłem i sprzedawca przyznał się, że taka politykę przyjął Ford. Ja mu na to, że tym sposobem Ford strzelił sobie w kolano bo spieprzyli naprawdę świetny silnik. Rozważałem bardzo poważnie Focusa lub C-Maxa ale odpadły przez te R3. Sprzedawca był wyraźnie poirytowany, że ludzie od razu narzekają na 3 cylindry ale zripostowałem go, że za taka cenę 3 cylindrowy Ford ?



Najlepiej mieć pretensje do klientów. Ze nie chcą bulić ciężko zarobionych pieniędzy na 3-cylindrowe silniczki? To raczej przejaw zdrowego rozsądku imo.

Ford jako firma amerykańska mógł poprosić administracje amerykańską o ochronę przed pozataryfowymi barierami w wejściu na rynek UE w postaci nierealistycznych norm emisji spalin. Obecna administracja amerykańska rozjechałaby te regulacje jak walec.

Zamiast tego Ford wybrał jak się wydaje metodę gorliwego spełniania oczekiwań biurokratów z UE, i to jeszcze z naddatkiem. Żeby nie było żadnej alternatywy dla R3? To jest ich jako Forda wybór i niech się wobec tego martwią o słabnącą sprzedaż.

Tak patrzę na te paletę SUV/crossover Forda i rzeczywiście musi być cienko skoro za SUV-a uznali nawet model Ka (!). Dalej, niezgrabny Ecosport, brzydnąca z generacji na generację Kuga , i amerykański Edge, jedyny imo ciekawy model w tej gamie ale już drogi i na dodatek dostępny wyłącznie z silnikami TD. Podsumowując, można przestać dziwić frustracjom sprzedawcy.


Na górę
Post: 12-12-2018, 08:02 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Oj frustracja sprzedawców jest i widać powoli, że Ford dostaje po tyłku. Kolejny przejaw frustracji był wczoraj. Jako, że kończy mi się leasing a jakiś czas temu wysyłałem zapytanie odnośnie samochodów do różnych salonów Forda ( jeszcze nie wiedziałem, że R3 ) to wczoraj odezwał się ( po 1,5 miesiąca ) sprzedawca z jednego z salonów Forda na Dolnym Śląsku. Niezła bryndza tak na marginesie skoro odkurzył maila sprzed takiego okresu czasu :))
Powiedziałem panu sprzedawcy, że sprawa jest nieaktualna gdyż już mnie Ford nie interesuje. Od pytania do pytania, wyraźnie poirytowany głos : "a czy pan w ogóle jeździł tym Fordem, że już pan narzeka na 3 cylindry ?" Nie jeździłem i nie zamierzam już bo w niższej cenie mam lepiej wyposażony samochód z silnikiem 1.4 i 4 cylindrami. Kolo do mnie : "dziękuję" i rozłączył się :?
KA SUV-em ? NO bez jaj...


Na górę
Post: 12-12-2018, 08:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Cytuj:
Nowy Ford KA+ został zaprojektowany tak, aby zapewnić Ci wszystkie plusy kompaktowego samochodu. Teraz dostępny jest nawet w wersji crossover oferując podwyższoną pozycję za kierownicą, relingi dachowe, 15” obręcze kół ze stopów lekkich...


Chodzi o wersję Ka+ Active. Dodali parę bajerów i nazywają to Crossoverem. Taka moda, nic nie poradzisz. Ale o SUVie to nigdzie nie ma mowy.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 12-12-2018, 10:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
W sumie jak ktoś potrzebuje te 2-3cm wyżej niż standard to nawet taka wersja Active ma sens. Na kraweżniki w mieście bez stresu można wjechać...
Byle to nie kosztowało +10tys pln :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-12-2018, 10:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 781
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Dokładnie. Vitara też nie ma jakiegoś zabójczego prześwitu, ale wjeżdżam teraz bez stresu w takie miejsca, o których kiedyś w ogóle bym nie pomyślał :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 12-12-2018, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Vitara ma 185 mm prześwitu, a taki KA Active ma .... 180mm :)
Czyli zdolności atakowania krawężników takie same.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-12-2018, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Trzycylindrowy silnik potrafi być spoko, technologia poszła do przodu i można to zrównoważyć. Ale nie jeździłem fordami z trzycylindrowcem więc nie wiem jak to w fordach pracuje. A do pojemności 1.5 w benzynie czas się przyzwyczaić bo to jest klasa pojemnościowa objęta niższym podatkiem w Chinach więc wszyscy producenci obecni na rynku chińskim (oprócz Forda także na przykład VW) w ramach ujednolicania gamy silnikowej wprowadzają silniki 1.5.


Na górę
Post: 12-12-2018, 12:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ford Ka Active - 153 mm obciążony.

Ciekawe swoją drogą o ile Vitara siada z kierowcą...


Na górę
Post: 12-12-2018, 13:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
No zalezy ile kierowca waży ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-12-2018, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
T-Cross już w ofercie, jakaś tam alternatywa jest ale nie widzę napędu 4x4.


Na górę
Post: 13-12-2018, 18:05 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Witam szanownych forumowiczów:)
Przymierzam się do zmiany auta i chwiałbym coś z napędem na 4 koła bo mieszkam w górach i zimą jest rożnie a i czasem bym na jakąś górkę wjechał. Auto ma być na co dzień a do pracy mam 12 km więc diesel odpada. Rodzina dwuosobowa więc auto nie musi być duże, ale wygodne. Budżet poniżej 100 tys za nowe auto. Wolałbym na dłużej bo zmiana auta to dla mnie koszmar.

Naturalnie spojrzałem na Vitarę bo ma 4x4 i 1,4 turbo i ponoć rozsądne spalanie. Jest adaptacyjny tempomat, martwe pole czyli coś co np. w Konie jest w topowej wersji a tu w premium. Na papierze wydawała mi się spełniać wszystkie założenia co do następnego samochodu. Z wyglądu bardziej podobał mi się grill przed liftem bo nie było widać, że to tylko atrapa. Generalnie wygląd ok. Gorzej w środku bo jakoś nie mogłem sobie znaleźć miejsca tak jak i druga połówka. Narzeka, że na miejscu pasażera nie ma za co się złapać bo na drzwiach nie ma rączki przy podłokietniku. Do jazdy miałem wersję niestety z napędem na przód. Zawiodłem się zawierzeniem, które jest chyba za twarde bo tłukło się i słabo zbierało kiepski asfalt. Było coś słychać w drzwiach po obu stronach. Tak jakby jakiś drucik wibrował na wybojach/ Dynamika bardzo ok, pewnie z napędem na cztery nie będzie tak tracił przyczepności. Po jeździe próbnej mam mieszane uczucia bo nie jest zbyt komfortowo i wyciszenie też kiepskie.

Obok był S-Cross, na którego wcześniej nie zwracałem uwagi bo mi się nie podobał. No i przód jest dziwny przez ten chromowany grill, ale na plus światła. Z tyłu nuda i Vitara wygląda dużo lepiej. W środku mi się bardziej podoba i jest sporo wygodniej. Niestety ten sam problem z brakiem wygodnego uchwytu na drzwiach dla pasażera. Do testu był premium 1.4 z napędem na cztery koła. Pojechałem tą samą trasę no i nie bo a ziemia w porównaniu z testowaną Vitarą. Jedzie się pewnie, trzyma w zakrętach i nie mieli kołami. Pewnie napęd robi robotę. Wydaje mi się, że jest inaczej zestrojone zawieszenie bo lepiej zbiera nierówności i nie czuć takiej twardości. Jedyne co się tłukło to półka z tyłu, czy to normalne? Generalnie to za te same pieniądza co Vitara – mówię tu o wersji premium 1.4, 4x4 – w S-Crosie dostaje się ciut większy a sporo wygodniejszy samochód z lepszym wyposażeniem. Światła LED, fotochromatyczne lusterko i chyba bezkluczykowe otwieranie.
Także jak na razie to S-cross to chyba najlepsza alternatywa dla Vitary. Nie wiem czy przełknę wygląd bo mocno się zestarzał. Trochę dziadkowy, ale jeździ się świetnie.
Podoba mi się Subaru XV, ale jest tylko w wersji 1.6 wolnossącej i jakieś 14 do setki to nie na moje nerwy jak trzeba coś wyprzedzić a jeżdżę najczęściej po drogach gdzie nie ma na to dużo miejsca. Wersja 2.0 pewnie będzie powyżej 100 tys. więc poza budżetem. Nie miałem jeszcze okazji jeździć, ale w środku pozytywnie.

Inny typ to Hyundai Kona bo na zdjęciach wydał się ciekawy no i ma 4x4 i 1.6 turbo. Na żywo wygląda gorzej i jest po prostu przekombinowany. W środku ok, spasowanie też. Jeździ się ciekawie głownie za sprawą silnika, który wgniata w fotel. Z tego co czytałem to pali jak smok i ciężko zejść poniżej 10 no i drogo bo sensowna konfiguracja też powyżej 100 tys. Raczej odpada.

Żonie podoba się nowy Focus i jeździłem wersją STline z silnikiem 1.0 Turbo 125 KM i jestem w szoku. Prowadzi się świetnie i nawet znośnie przyspiesza. Nawet dźwięk miał przyjemny bulgot. W środku wszystko na swoim miejscu. Dobre wyciszenie i do zawieszenia nie mam nic. Jak na razie to fawory z wrażeń z jazdy mimo silnika 1.0. Będzie wersja active, ale bez 4x4 silnik 1.5 ale 3 cylindry i nie wiem jak z żywotnością tego.

Toyota CHR bo podoba się żonie, ale też bez 4x4. Jeździłem wersją 1,2 turbo ale nie porwało i w środku rysujący się plastik piano black i twarde boczki drzwi. Na pewno na plus zawieszenie, które dobrze zbiera kiepską drogę i jest ciche. Raczej odpada.

Dacia Duster ma 4x4, ale 1.6 to raczej muł, będzie 1.3 turbo ale nie wiadomo kiedy z napędem na wszystkie koła. Jeszcze nie jeździłem, ale żonie się nie podoba a ja się obawiam rdzy. Największy argument to cena bo nie musiałbym brać kredytu.
Co jeszcze rozważyć? Podoba mi się jeszcze Mazda CX3, ale mam 150 kilometrów do najbliższego dealera i nie uśmiecha mi się serwisowanie przy takim dystansie.
PS. Nie planowałem tak długiego postu. Przepraszam, ale temat trudny.


Na górę
Post: 13-12-2018, 19:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak ma byc 4x4 to Vitara/Scross z 1.4T nie mają zbytnio konkurencji w okolicach 90tys pln.

Do rozwazenia masz jeszcze Mokke 4x4 1.4T za ok 85 tys pln
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-mokk ... b3f345a640

Powyzej stówy to Kia Sportage https://www.otomoto.pl/oferta/kia-sport ... 1845ac4d75

Albo cos porzadnego czyli Outlander 4x4 z automatem https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... 1845ac4d75

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-12-2018, 20:15 
Offline

Rejestracja: 14-04-2018, 17:39
Posty: 13
Suzuki: Vitara 4WD XLED 6AT
Outlander 4x4 najlepszy wybór


Na górę
Post: 13-12-2018, 21:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W tym Outlanderze, to nie automat, tylko CVT.


Na górę
Post: 13-12-2018, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
CVT to typ skrzyni automatycznej ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-12-2018, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Nie automatycznej tylko bezstopniowej ;)

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 14-12-2018, 07:00 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 101
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift Sport 1.4 t
Japończycy bardzo się przy CVT upierają. Mitsubishi, Subaru. Fakt, że do adapcyjnego tempomatu CVT wydaje się najlepsza. No i podobno trzeba się nauczyć tym jeździć, a wtedy to i dynamikę da się bez wycia silnika osiągnąć. Bez sporego spalania to już nie ;)

Natomiast od Outlandera bardziej podoba mi się Eclipse Cross, jest takie bardziej zwarte. Tylko, że cena 4x4 to ok 130 tysięcy. Sporo pieniądza.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb; Swift Sport 1.4 turbo


Na górę
Post: 14-12-2018, 08:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1507
Suzuki: TM3 LR Highland
CVT - to bezstopniowa skrzynia automatyczna :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 16-12-2018, 09:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
tamizpowrotem pisze:
na miejscu pasażera nie ma za co się złapać bo na drzwiach nie ma rączki przy podłokietniku

A pomyślałeś co się dzieje z ręką trzymającą rączkę przy podłokietniku podczas kolizji? Ciało idzie do przodu a śródręcze i palce zostają za rączką. Nadgarstek leci w typie Collesa.


Na górę
Post: 16-12-2018, 13:16 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 235
piomic pisze:
tamizpowrotem pisze:
na miejscu pasażera nie ma za co się złapać bo na drzwiach nie ma rączki przy podłokietniku

A pomyślałeś co się dzieje z ręką trzymającą rączkę przy podłokietniku podczas kolizji? Ciało idzie do przodu a śródręcze i palce zostają za rączką. Nadgarstek leci w typie Collesa.


a czy nadgarstek może polecieć w typie Smitha ?


Na górę
Post: 20-12-2018, 20:54 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Nie wiem czy to jest takie oczywiste co się stanie przy wypadu, nie mniej sporo samochodów ma ten uchwyt na drzwiach. Dla żony to praktycznie must have.

Zrobiłem sobie dokładniejsze porównanie vitary premium do s-crossa w tej samej cenie i przeoczyłem, że ten drugi nie ma adaptacyjnego tempomatu, czujnika martwego pola i ruchu poprzecznego. Ciekawe jakie będą ceny po nowym roku.

W międzyczasie przejechałem się Dusterem prestige w benzynie, niestety z napędem na przód. Zawieszenie wydaje mi się lepiej wybierać nierówności od vitary. Silnik to muł, ale niby ma być 1.2 turbo 130 i 150 koni (nie wiadomo kiedy i czy z napędem na cztery koła). Genera;nie wrażenia pozytywne i dość przestroinie w środku.

Nie mam za w okolicy ani Opla ani Mitsubishi więc ciężko przetestować.


Na górę
Post: 21-12-2018, 10:03 
Offline

Rejestracja: 22-01-2016, 21:14
Posty: 115
Nie wiem jakie Mitsubishi cię interesuje ale jeżeli ASX to nic w sumie ciekawego nie można na jego temat powiedzieć. Zwyczajny, dobry samochód, silnik wolnossący na poziomie Suzuki ale jakoś tak przytulniej mi było w moim S-crossie. Opel ma kilka ciekawych egzemplarzy ale też nie wiem do czego zmierzasz - kompakt czy crossover. Ja jestem w takiej kropce wybierając nowe auto, że już zaprzestałem szukania a na wyprzedaże nie liczę bo pamiętam co było 3 lata temu. Chyba pójdę latem do salonu i wybiorę coś chyba, że przypadkiem trafi się ciekawy egzemplarz.


Na górę
Post: 22-12-2018, 09:46 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Wcześniej była mowa o oplu mokka x i mitsubishi eclipse/outlander (nie ten budżet na nowy, ale może używka).

Ciekawi mnie czy użytkownicy Vitary kupiliby ponownie?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 147 48 49 50 5182 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]