Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2034 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 132 33 34 35 3682 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-12-2017, 22:59 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 692
To mnie całkowicie rozczarowało. Co prawda być może część punktów Duster stracił na jakiś duperelach, ale i tak to może wyjaśniać max. 1 gwiazdkę. Coś mi się wydaje, że Renault znów nie odrobił lekcji i poszedł na dużą marżę (bo już ciężko mówić, że Duster jest tanim samochodem, szczególnie jeśli porównać co się w danej cenie dostaje, choć nie przeczę, że jest fajnie zaprojektowany).


Na górę
Post: 14-12-2017, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Duster ma sens tylko z bazowym Nissanowskim silnikiem 1.6 114KM i wyposazeniem Laureate.
Wtedy za 50-52 tys pln mamy idealny stosunek cena /jakość.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-12-2017, 10:20 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Przy tej opcji tylko 2WD


Na górę
Post: 14-12-2017, 10:24 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Avalanche pisze:
Dacia Duster II słabo w EuroNCAP - zaledwie 3 gwiazdki i procentowa ochrona dorosłych, dzieci i pieszych znacznie poniżej oferowanej przez Vitarę.
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898

Dla porównania Vitara https://www.euroncap.com/en/results/suzuki/vitara/20389 Nie ma co za bardzo porównywać


Na górę
Post: 14-12-2017, 12:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie chodzi tylko o elektroniczne dodatki - Duster ma wyraźnie niższe noty za pozostałe elementy bezpieczeństwa.


Na górę
Post: 14-12-2017, 12:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Swoją drogą, troszkę cięższy od Vitary.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 14-12-2017, 19:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Duster dostał trzy gwiazdki głównie dlatego że nie ma radaru.
Pięć gwiazdek Vitara dostała właśnie przez radar i aktywny tempomat, bez tego też dostała by trzy gwiazdki max 4 gwiazdki.
Tutaj macie oba testy:
https://www.youtube.com/watch?v=g8NXGzeK_TQ
https://www.youtube.com/watch?v=jgJwKrktLck
Różnica wcale nie jest jakaś dramatycznie wielka.


Na górę
Post: 14-12-2017, 20:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Mylisz się, albo nie chcesz pewnych rzeczy widzieć ;)
Zobacz wyniki ochrony kierowcy, pasażerów, dzieci i pieszych. Radary i inne bajery, to dodatkowe systemy, za które dają gwiazdki (też wg procentów).

Poza tym, nie można bezpośrednio porównywać gwiazdek z testów z 2015 i 2017, bo teraz są inne zasady.


Na górę
Post: 14-12-2017, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Vitara jest duzo drozszym samochodem i pewnie dlatego bezpieczniejszym od Dacii.
Przeciez skądś ta roznica w cenie musi sie brać.

Jak na auto za 39999 pln bazowo, to Duster jest dobrze bezpieczny, jak na auto za 65000 to średniak.
Trzeba też patrzec na cenę vs wynik.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-12-2017, 20:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie wiemy jaka jest cena Dustera II, prawda?


Na górę
Post: 14-12-2017, 20:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Na zachodzie taka sama jak wersji pierwszej.
Zobaczymy jak bedzie u nas.....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 15-12-2017, 06:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Avalanche pisze:
Mylisz się, albo nie chcesz pewnych rzeczy widzieć ;)
Zobacz wyniki ochrony kierowcy, pasażerów, dzieci i pieszych. Radary i inne bajery, to dodatkowe systemy, za które dają gwiazdki (też wg procentów).

Poza tym, nie można bezpośrednio porównywać gwiazdek z testów z 2015 i 2017, bo teraz są inne zasady.


Wręcz przeciwnie staram się patrzeć na wszystko zdrowo rozsądkowo i bez żadnych emocji, i jak coś porównuje to staram porównać zbliżone pozycje a nie z dwóch różnych poziomów.


To tutaj masz test Kia Stonic bez opcjonalnych systemów bezpieczeństwa trzy gwiazdki z systemami pięć gwiazdek.
Opcjonalne systemy bezpieczeństwa nie zmieniają nic w strukturze auta (takie same zniszczenia po testach zderzeniowych) a różnica to dwie gwiazdki.
Stąd moja pewność że Vitara w podstawowej wersji nie zdobyła by więcej niż trzech gwiazdek, a jedyna różnica w wyposażeniu to poduszka kolanowa której Duster nie posada.

http://moto.onet.pl/aktualnosci/euro-ncap-15-aut-rozbitych-tylko-piec-z-najwyzsza-ocena/mcnh9n

Euro NCAP - test 15 aut
Kia Stonic – ocena ogólna – 3 gwiazdki w pierwszej próbie, 5 gwiazdek w drugiej próbie z opcjonalnym wyposażeniem bezpieczeństwa.
Ochrona dorosłych pasażerów – 93 proc.
Ochrona dzieci – 84 proc.
Ochrona pieszych – 71 proc.
Asystenci bezpieczeństwa – 59 proc.


Na górę
Post: 15-12-2017, 09:34 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Nie fetyszyzowałbym tych gwiazdek NCAP. Jeśli cos takiego jak "asystent pasa ruchu" ma świadczyć o wzroście poziomu bezpieczeństwa, to można się co najwyżej roześmiać.

BTW swego czasu Mustang otrzymał rekordowo nisko notę NCAP, dwie gwiazdki zdaje się. Pytanie, w razie jakiejś draki na drodze gdzie wolałbyś siedzieć, w takim Mustangu z potężnym 5.0 pod maska, czy dajmy na to w takiej pięciogwiazdkowej Vitarze?


Na górę
Post: 15-12-2017, 10:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Gwiazdek z 2015 i 2017 nie można porównywać, ale te wyniki już chyba tak:

Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-12-2017, 11:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jacek_Do pisze:
Pięć gwiazdek Vitara dostała właśnie przez radar i aktywny tempomat, bez tego też dostała by trzy gwiazdki max 4 gwiazdki.


Jacek_Do pisze:
Stąd moja pewność że Vitara w podstawowej wersji nie zdobyła by więcej niż trzech gwiazdek, a jedyna różnica w wyposażeniu to poduszka kolanowa której Duster nie posada.


Z każdym kolejnym postem Twoja pewność zmienia się o jedną gwiazdką :roll:
Chyba naprawdę ta dyskusja nie ma sensu. :spi:


Na górę
Post: 15-12-2017, 11:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Tak bo trochę poczytałem na temat testów NCAP i auta nie wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa w dzisiejszych czasach nie mają szans na więcej niż trzy max cztery gwiazdki.
Ostatnio jest głośno o Fiacie Putnto który wchodząc do sprzedaży otrzymał 5 gwiazdek a w tym roku znowu zrobiono mu testy wg nowych wytycznych NCAP i otrzymał ZERO!!! gwiazdek.
Vitara miała robione testy w 2015 roku pewnie gdyby je wykonać dzisiaj wynik byłby inny - choć niewiele bo największa zmiana w testach NCAP była w 2013r.
Z drugiej strony z roku na rok NCAP zaostrza kryteria.
Poza tym uważam że NCAP powinna zawsze robić dwa testy testy wersji podstawowej i max wyposażonej każdego auta.
Większość klientów nie wybiera max wyposażonych modeli.
Ja nie mam w swoim aucie radaru i aktywnego tempomatu. Więc chciałbym wiedzieć na ile gwiazdek oceniana jest moja wersja, tak jak zapewne 80% - 90% użytkowników Vitar którzy nie mają tego systemu.
Ja wiem ze mój egzemplarz nie ma 5 gwiazdek, a ty jesteś w stanie tak powiedzieć o swoim?

Nie ja zacząłem tą dyskusję.
A jeśli ktoś się odnosi do moich wypowiedzi to uważam że stosowne mu odpowiedzieć.


Na górę
Post: 15-12-2017, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jacek_Do nie patrz na gwiazdki, tylko na ochronę pasażerów i wszystko będzie jasne. I nie tylko ENCAP, czasami warto też zerknąć na ANCAP.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-12-2017, 12:21 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Avalanche pisze:
Jacek_Do pisze:
Pięć gwiazdek Vitara dostała właśnie przez radar i aktywny tempomat, bez tego też dostała by trzy gwiazdki max 4 gwiazdki.


Jacek_Do pisze:
Stąd moja pewność że Vitara w podstawowej wersji nie zdobyła by więcej niż trzech gwiazdek, a jedyna różnica w wyposażeniu to poduszka kolanowa której Duster nie posada.


Z każdym kolejnym postem Twoja pewność zmienia się o jedną gwiazdką :roll:
Chyba naprawdę ta dyskusja nie ma sensu. :spi:

Nie daj mu się trollować :roll:


Na górę
Post: 15-12-2017, 13:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jacek_Do pisze:
Poza tym uważam że NCAP powinna zawsze robić dwa testy testy wersji podstawowej i max wyposażonej każdego auta.
Większość klientów nie wybiera max wyposażonych modeli.
Ja nie mam w swoim aucie radaru i aktywnego tempomatu. Więc chciałbym wiedzieć na ile gwiazdek oceniana jest moja wersja, tak jak zapewne 80% - 90% użytkowników Vitar którzy nie mają tego systemu.
Ja wiem ze mój egzemplarz nie ma 5 gwiazdek, a ty jesteś w stanie tak powiedzieć o swoim?


Tak, ale. Niestety na różnych rynkach są różne wersje podstawowe w sprzedaży.
Kiedyś pierwsze Baleno było w większości krajów sprzedawane z 2 poduszkami w standardzie, a ENCAP stwierdził, że skoro na niektórych nie jest, to przetestują wersję bez poduszek (którą de facto chyba tylko w Polsce i tym podobnych krajach wtedy sprzedawano). Potem latami się ciągnęła za tym modelem opinia, że dostał tylko 2 gwiazdki.
Powinni testować wersję najuboższą dostępną w UE i z tym całym "Safety pack".

Za tempomat nie dają punktów, a za RBS Vitara dostała 2,4 punkta, czyli jakieś 18% oceny za systemy.
Dacia - 37%
Vitara - 75% minus 18% = 57% dla wersji Premium 2WD
Ale wiem, że nadal wybrałbyś Dacię ;)


Na górę
Post: 15-12-2017, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Avalanche pisze:
Ale wiem, że nadal wybrałbyś Dacię ;)

Raczej nie Dustera a Stonica, bo jest mniejszy. A mnie głównie zależało na niewielkim corssoverze.


Na górę
Post: 15-12-2017, 17:46 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 20:55
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Jacek_Do większość Twoich postów wyraża niezadowolenie i frustrację z kupna Vitary. Może tak w jednym miejscu byś zebrał Swoje wszystkie zastrzeżenia co do tego auta i jego wady. Mam wrażenie, że tylko Tobie kierownica nie odbija na zakrętach, silnik wyje jak opętany, auto jest głośne jak ciągnik rolniczy a twarde plastiki Cię wręcz parzą przy dotykaniu. Jeszcze wykraczesz i tylko Tobie nie odpalą poduszki podczas wypadku :lol: . Rozumiem, że jak to się mówi dałeś ciała z kupnem auta, zbyt pochopnie go kupiłeś i potem się okazało, że mogłeś kupić coś innego (a więc w momencie zakupu nie byłeś na 100% przekonany do jego słuszności). Jednak ilość hejtu z Twojej strony na to auto jest wręcz absurdalna. Auto oczywiście samo w sobie nie jest doskonałe, jak każde jest określonym kompromisem, zbalansowaniem jakości materiałów do ceny wyjściowej, przy czym w tym segmencie nie widzę tak dobrze zbalansowanego samochodu do 70.000 jak Vitara (80.000 w wersji 4x4) i tą opinię podziela wiele osób, które zdecydowały się na to auto. Jeżeli faktycznie Twoje auto skumulowało wszystkie możliwe niedociągnięcia producenta to Ci współczuję. Pozdrawiam i życzę usunięcia wszystkich wad w ASO.

_________________
Vitara 1.6 2WD MT Premium


Na górę
Post: 16-12-2017, 07:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Wybrałem się do salonu KIA obniuchać tego Stanika dokładniej. Mam 186cm waga 114, z przodu miejsca jest dużo, fotele wygodne. Przykro to powiedzieć ale wnętrze dużo lepiej wykonane niż w Vitarze. Czuje się ogólnie lepszą jakość. Nie do wiary jaki postęp KIA zrobiła w ostatnich latach. Z tyłu miejsca dla mnie mało. "Za sobą" wchodzę na styk, wszelako za niższym kierowcą siedziałbym wygodnie. Miejsce z tyłu raczej dla 2 osób. Tu wygrywa Vitara. Pozycja za kierownicą Stanika raczej "cywilna" siedzi się niżej niż w Vitarze, widoczność lepsza w Japończyku i tu znowu punktuje Suzuki. KIA ma dobrą cenę ale z dychawicznym silnikiem. Z lepszymi silnikami już nie jest tak różowo. No i nie oferuje 4x4. W sumie ładny i sympatyczny samochodzik ale taki bardziej "damski", jeśli rozumiecie o co mi chodzi. :) Vitara ma zdecydowanie więcej machismo i to powinien być wybór mężczyzny.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 16-12-2017, 15:29 
Offline

Rejestracja: 31-05-2007, 12:42
Posty: 107
Lokalizacja: Toruń
il Dottore pisze:
Wybrałem się do salonu KIA obniuchać tego Stanika dokładniej. Mam 186cm waga 114, z przodu miejsca jest dużo, fotele wygodne. Przykro to powiedzieć ale wnętrze dużo lepiej wykonane niż w Vitarze. Czuje się ogólnie lepszą jakość. Nie do wiary jaki postęp KIA zrobiła w ostatnich latach. Z tyłu miejsca dla mnie mało. "Za sobą" wchodzę na styk, wszelako za niższym kierowcą siedziałbym wygodnie. Miejsce z tyłu raczej dla 2 osób. Tu wygrywa Vitara. Pozycja za kierownicą Stanika raczej "cywilna" siedzi się niżej niż w Vitarze, widoczność lepsza w Japończyku i tu znowu punktuje Suzuki. KIA ma dobrą cenę ale z dychawicznym silnikiem. Z lepszymi silnikami już nie jest tak różowo. No i nie oferuje 4x4. W sumie ładny i sympatyczny samochodzik ale taki bardziej "damski", jeśli rozumiecie o co mi chodzi. :) Vitara ma zdecydowanie więcej machismo i to powinien być wybór mężczyzny.

Do dziś nie wiedziałem o takim aucie, ale po zajrzeniu na stronę www - to chyba odpowiednik Hyundaia Kona?
Autko bardzo sympatyczne i jest w wersji 4x4 (Hyundai), tylko coś z cenami nie pasuje do Kia? Najtańsza wersja 1.0T 120 KM to 74 tys. zł, fakt że wypas już jest całkiem przyzwoity
Natomiast 4x4 jest tylko z motorem 1,6 T 177 KM w automacie i na full wypasie - ale już za 97 tys. :placze:
Za to miejsce kierowcy - jak dla mnie na miarę uszyte! Tak wygodnie i "pasownie" - od pierwszego przyłożenia 4 liter siedziało mi się dotychczas tylko w poprzednim iX35 oraz w dawnym Peugeocie 307.

BTW 185 cm / 105 kg

_________________
Jacek

była Vitara 2.0 V6 Long
jest SX4 1.6 4WD
miał być S-Cross 1.4 4WD, ale nie ma i chyba nie będzie, bo jest Captur 1.2 Tce


Na górę
Post: 16-12-2017, 19:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie, to podwyższona Kia Rio, czyli segment B.
Kona jest na innej platformie.


Na górę
Post: 16-12-2017, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Hyundai chce pozycjonowac wyzej Konę ale prawda jest taka, ze auta sa praktycznie identyczne.
Roznica w rozstawie osi to 2mm, w szerokosci to 4cm, a długości to 2 cm ;)
Przeswit w Stonicu wiekszy o 1 cm.

Oglądałem dokładnie oba auta i naprawde nie ma roznic. Brałbym tańsze ;)


Stonic bardzo dobrze sie prowadzi. Czuc ze ma nizej srodek ciezkosci niz inne male SUVy.
Jest taki zwarty/sztywny w prowadzeniu. Chyba pierwsza taka KiA z popularnych modeli.
Jak ktos lubi dynamicznie zmieniac pasy i trochę szybciej pojechac, to bedzie sie bardzo dobrze czuł w tym aucie. Podobne wrazenia jak w Vitarze S (bo wesrja 1.6 to niestety taczka )
Oczywiscie to typowa "bulwarowka", bo 4x4 nie ma.
Ja jechalem na swieżo wersją 1.0T w wersji L i bardzo mi się spodobała.
Szkoda, ze nie ma wersji 1.6T z napędem 2WD.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2034 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 132 33 34 35 3682 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]