Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 13:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2182 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-06-2017, 15:12 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
To jaki jest temat tego wątku ? :zly:


Na górę
Post: 23-06-2017, 16:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Temat: "O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia"


Na górę
Post: 23-06-2017, 17:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Jazda wybiegami to nie zadne jezdzenie na luzie, a wlasnie wykorzystywanie zerowego spalania przy jezdzie na biegu bez wciskania gazu.
Znajomość zasady działania nowoczesnego silnika spalinowego się kłania...

"Internety" nie przestają mnie zadziwiać :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-06-2017, 12:23 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Ale chyba nikt rozsądny na prostej, płaskiej drodze nie będzie tak jechać? Ja osobiście też dużo hamuję silnikiem i staram się przewidywać sytuację na drodze, ale takie "bujanie się" na trasie powinno być karane kopem w krocze. Przez bujanie się mam na myśli rozpędzenie się, powiedzmy, do 120kmh i puszczenie gazu aż do 70km/h i tak w kółko. Co innego dotoczenie się do czerwonego światła zamiast ciśnięcia gazu a potem gwałtownego hamowania 30m przed światłem.


Na górę
Post: 24-06-2017, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Jak taki delikwent zwaljia do 70 tki to dajesz gaz w podłoge i go wyprzedzasz.
No chgba ze tez chcesz oszczedzać, masz adaptacyjny tempomat to sobie za nim jedziesz ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 24-06-2017, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Dotąd miałem kontakt z dwoma adaptacyjnymi tempomatami i te urządzenia są dość prymitywne. A już na pewno nie nadają się do oszczedzania, bo nie umieją w ogóle wykorzystywać wybiegu, tylko po prostu gaz-hamulec. I robią to średnio delikatnie. Ja poczekam kilka ich generacji zanim zechcę ich używać.


Na górę
Post: 24-06-2017, 22:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Remote pisze:
Jak taki delikwent zwaljia do 70 tki to dajesz gaz w podłoge i go wyprzedzasz.
No chgba ze tez chcesz oszczedzać, masz adaptacyjny tempomat to sobie za nim jedziesz ;)

Pod warunkiem, że akurat jest kawałek prostej i nic nie jedzie z przeciwka. Na mojej 40km trasie do pracy mam ze 4 takie miejsca 100% bezpieczne do wyprzedzania. :sciana:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-06-2017, 10:47 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
U mnie poszukiwania zaczęły się od jakiegoś pogranicza klasy B i C lub małe mpv i ten kierunek do obowiązywał do czasu vitary.
Drugi samochód, a często trzeba przewieźć kilka pudeł więc w obecnym buda hb nie jest zła, tylko bagażnik mógłby być nieco większy i bez progu. Miasto, do tego przeloty 200-400 km po w przyszłości całych ekpresówkach kilka razy w miesiącu.
Fiat Qubo - od niego zaczęło się, czyli odsuwane drzwi :). Jeśli już bym się decydował to również drzwi z tyłu, bo za wysoki do klapy jestem. Mały miejski dostawczak... tylko tyle i aż tyle.
Nissan Note - odpadł bo nie jeździ tylko się toczy. Ale funkcjonalny. No i w tym momencie tylko rynek wtórny.
C3 Picasso - do miasta fajny samochód, tylko silnik... żeby jeździł trzeba było ślepo przestrzegać wskaźnika biegu. Aż się nasuwa sugestia żeby silnik pracował na stałych obrotach, a pedał gazu kierował bezstopniową skrzynią biegów... Żona podsumowała "Nawet się nie waż, nie ważne jak jeździ, ważne jak wygląda :toporek: "
Opel Meriva - największe rozczarowanie względem wszelkich testów i prezentacji. Drętwo poprawnie, niewygodnie z przodu i z tyłu, silnik 120 patatajów z turbinką a męczy się w ruchu miejskim. Do tego tylne drzwi które miały być zaletą, a po chwili stały się irytującą wadą. Jeżeli jest sporo miejsca przy wsiadaniu/wysiadaniu to OK, ale gdy jest ciasno to chyba prościej wsiąść przez bagażnik. Mimo sporego upustu na zachętę... nie, po prostu nie.
C4 Cactus - ciasno z tyłu, Z przodu "prostota" czyli używanie tabletu do wszystkiego powinno być karalne. Nawet do nawiewu. Do tego skaleczyłem się przy wysiadaniu z tyłu. Surowe śruba z nakrętką obok szyby w tylnych drzwiach to już przesada. Przepadł na starcie.

No i trafiliśmy na Baleno, które odpadło na start za bardzo głęboki bagażnik, za to Vitara... trzeba było dorobić nieco ideologii do "tenerówki" :], na szczęście nieco zmieniły się trasy i 30km z tych po ekspresówce będziemy jeździć po drogach na których pługopiaskarka zimą przejedzie jak drogę pomyli. Do tego codzienne dojazdy też kilka kilometrów dziennie mogą być łonem przyrody :)
Więc siadasz i... masz radochę że jedziesz. To pierwsze odczucie z jazdy Vitarą. To co potrzebne jest pod ręką, autko miło brzmi. Tyle że po wjeździe na ekspresówkę obowiązuje zasada łapki na kierownicę. Był porywisty wiatr i dało się to odczuć nawet przy prędkościach poniżej dozwolonych. I to chyba jedyna wada którą odczuliśmy. Do tego przy zjeździe spodziewałem się lekcji pokory na ślimaku, a poszło zaskakująco dobrze. Ponoć tył się załączył, ale nie odczułem tego :)


Na górę
Post: 25-06-2017, 12:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tak krótko dodam, że wspomniane "łapki na kierownicy" (taki mam nawyk od początku mojego jeżdżenia), prawdopodobnie uratowały mi życie albo najmniej zdrowie, kiedy na zadrzewionej drodze koleś z przeciwka rąbnął mnie w przednie lewe koło przy 90km/h. tak więc za wadę bym tego nie brał! :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-06-2017, 15:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
ogr.ogrowicz pisze:
przy zjeździe spodziewałem się lekcji pokory na ślimaku, a poszło zaskakująco dobrze. Ponoć tył się załączył, ale nie odczułem tego :)


Tak, w zakrętach radzi sobie zaskakująco dobrze patrząc na wysokość budy. A załączania tyłu nie poczujesz, jakiś % mocy idzie tam przy każdym wciśnięciu gazu i też nic nie czuć.


Na górę
Post: 25-06-2017, 16:57 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Co do łapek, to jest zdecydowanie bardziej czuła na boczny wiatr od obecnego kompakta. Ale TTTM i chyba tyle w temacie ;)


Na górę
Post: 25-06-2017, 20:22 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Spójrz z boku na przeciętnego kompakta i porównaj z sylwetką Vitary, dodaj wyższe zawieszenie i już wiadomo dla czego TTTM ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-06-2017, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 960
Lokalizacja: Górny Śląsk
KIA Stonic, Hyundai Kona czy powalczą z Vitarą :?:


Na górę
Post: 25-06-2017, 22:31 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Hyundai Kona wyglądał intrygująco na pierwszych grafikach....
Na pierwszych prawdziwych zdjęciach okazał się żenująco, żenująco zwyczajny... Wygląda jak cokolwiek. :P

...I jakoś tak mi się wydaje, że na żywo okaże się jeszcze większym rozczarowaniem niż Toyota C-HR. (Wstyd mi było się przyznać, że to auto tak zaintrygowało mnie na pierwszych promocyjnych zdjęciach).

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 26-06-2017, 09:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Iron pisze:
KIA Stonic, Hyundai Kona czy powalczą z Vitarą :?:

Każdy z tych modeli będzie miał lepszą sprzedaż od Vitary.
I nawet zapowiadany facelifting tu nie pomoże.
Vitara jest już kilka lat na rynku i jej sprzedaż w segmencie małych crosoverów plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki i ciągle spada z tego co pamiętam.
A konkurencja w tym segmencie z miesiąca na miesiąc coraz większa.


Na górę
Post: 26-06-2017, 10:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Prawda -
Kia i Hyundai na pewno będą mieć lepszą sprzedaż, jak w każdym popularnym/budżetowym segmencie.
Kia nauczyła się, że nie robi się lodówek na kołach typu Soul, a stylistycznie trafia idealnie w unijne gusta ;)
Koreański koncern umie już obserwować trendy, wyciągać wnioski i szybko reagować. Suzuki jest pod tym względem wolne - wypuszcza coś nowego i przeciera innym szlaki, a za parę lat inni odpowiadają nowszymi i lepszymi konkurentami w klasie. Następna Vitara znowu będzie hitem, a tymczasem nawet lifting nie pomoże w walce o udziały w rynku.

Nieprawda -
Sprzedaż Vitary nie spada, tylko nawet nieco rośnie (ale wiemy że masz ogólnie negatywny stosunek do tego modelu, więc rozumiemy i wybaczamy ;) ).
W tym roku w Europie wyprzedziła m.in. Juke'a, Yeti i Cactusa, a w Polsce Captura, ASX i Mazdę CX-3.


Na górę
Post: 26-06-2017, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Cytuj:
Nieprawda -
Sprzedaż Vitary nie spada, tylko nawet nieco rośnie (ale wiemy że masz ogólnie negatywny stosunek do tego modelu, więc rozumiemy i wybaczamy ;) ).
W tym roku w Europie wyprzedziła m.in. Juke'a, Yeti i Cactusa, a w Polsce Captura, ASX i Mazdę CX-3.


Nie chodzi tutaj o moje nastawienie ale o fakty.
A sprzedaż w europie lepsza niż schodząca z produkcji Yeti, leciwy Juke czy paskudny Cactus - to nie powód do dumy dla producenta.
Należy gonić czołówkę a nie wlec się w końcówce peletonu.

To jest również błąd Mitsubishi z modelem ASX - nowy model wygląda jak stary, a klient nie tego dzisiaj oczekuje i stąd porażka "nowego modelu" przynajmniej w europie.
I niewiele tu pomoże promocja i cena po rabacie zaczynająca się od 64 000,00zł

Z tego powodu nie wróżę również rynkowego sukcesu nowemu Swiftowi, bo ile lat można produkować auto o praktycznie niezmienionej sylwetce?(Wyjątkiem od reguły jest tutaj Golf)
Dla mnie nowy Swift wygląda jak stary tylko po porządnym faceliftingu.

Z drugiej strony jak popatrzeć na stare modele Suzuki, to ma się wrażenie że projektował je ktoś po niezłej dawce saki :D
Tak więc jest progres, ale chyba jeszcze zbyt zachowawczy.

A co do przecierania szlaków to nie widzę w historii Suzuki niczego co było by rewolucyjne i wzorowali się na tym inni producenci.


Na górę
Post: 26-06-2017, 15:19 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Jacek_Do pisze:
Iron pisze:
KIA Stonic, Hyundai Kona czy powalczą z Vitarą :?:

Każdy z tych modeli będzie miał lepszą sprzedaż od Vitary.
I nawet zapowiadany facelifting tu nie pomoże.
Vitara jest już kilka lat na rynku i jej sprzedaż w segmencie małych crosoverów plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki i ciągle spada z tego co pamiętam.
A konkurencja w tym segmencie z miesiąca na miesiąc coraz większa.

To kup któryś z tych modeli i nie zawracaj gitary :reggae: :haft:
Vitara jest od 2 lat na rynku i nie uważam żeby to było jakoś bardzo długo w porównaniu do Yeti czy Dustera, nie mówiąc o Qashqaiu :czyta:


Na górę
Post: 26-06-2017, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Nie ma co się tak podniecać czego się ile sprzedaje. Zawsze powtarzam, że według statystyk sprzedaży dużo to się oglada reality show i czyta brukowych tabloidów, a czy to najlepsze programy i prasa w takim razie? Zdecydowanie nie. Jest wiele dobrych aut, nie będących na topie list sprzedaży. Śmiem twierdzić, że są tam wręcz auta generalnie przeciętne, bardziej skierowane na pozbycie się wszystkich charakterystycznych cech i ich wyposrodkowanie aby tylko "nie było się do czego przyczepić". Coś co nie jest kolejną bezplciowa Octavia czy Tucsonem może być naprawdę ciekawsze. I w tłumie i personalnie odpowiadać.


Na górę
Post: 26-06-2017, 18:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W pełni zgadzam się z Aliksem w tej kwestii.

Jacek_Do pisze:
A co do przecierania szlaków to nie widzę w historii Suzuki niczego co było by rewolucyjne i wzorowali się na tym inni producenci.

Nie chodzi o rewolucje.
Pomijając dział motocykli (gdzie jakieś tam w sumie były), Suzuki wprowadziło do Europy crossovery, niestety wyprzedzając ich czas: Ignisa i SX4. Pierwszy był za wcześnie, ale drugi przez długi czas nie miał konkurencji.


Na górę
Post: 26-06-2017, 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2017, 19:30
Posty: 334
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Vitara 2WD Premium
A dla mnie niedocenionym protoplastą wszystkich crossoverów była Honda HR-V pierwszej generacji.


Na górę
Post: 26-06-2017, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Kia Stonic - slabe silniki, masakrycznie słabe.
Wolnossace słabiaki, a jedyny z turbo i najmocniejszy to 1.0T 120KM :(

Hyundai Kona - juz lepiej, bo bedzie 1.6T 177KM.
Tutaj moze byc juz ciekawie i bedzie sensowna alternatywa do 1.4T i Vitary S.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 27-06-2017, 10:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Avalanche pisze:
Suzuki wprowadziło do Europy crossovery, niestety wyprzedzając ich czas: Ignisa i SX4. Pierwszy był za wcześnie, ale drugi przez długi czas nie miał konkurencji.

Nie wiem czy za wcześnie. Moim zdaniem klientów odstraszał fakt istnienia SEDICI. Ludzie patrzyli na Suzuki jak na fiata, a nie odwrotnie.

Jacek_Do pisze:
A dla mnie niedocenionym protoplastą wszystkich crossoverów była Honda HR-V pierwszej generacji.

Fakt. Zawsze mi się to auto podobało i nadal podoba.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-06-2017, 11:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Chodziło o Ignisa.
Pierwszy mały crossover (segment A/B) był bardzo niszowy, a teraz wielu producentów coś w tym stylu próbuje zaoferować - czasem jako "pakiet stylizacyjny" ;)

SX4 porównywano w momencie debiutu w Polsce z Fordem Fusionem (nie całkiem ten segment), albo z Qashqaiem (pół rozmiaru większym), bo nie było z czym :D
Honda się poddała z HR-V, bo prawie nikt tego nie kupował, chociaż faktycznie była to ciekawa próba stworzenia crossovera.


Na górę
Post: 27-06-2017, 11:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Źle mi się napisało. Mi chodziło o SX4 :) Byłem wówczas na etapie poszukiwania auta i z kim nie rozmawiałem to był tekst "SX4? A to ten Fiat..." :(
Ignis - zgoda.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2040 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2182 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]