Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 06:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-01-2017, 16:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Sorry, że tak trochę poza tematem. Ale możesz mi w takim razie wyjaśnić, skoro 85% jazdy to asfalt, po co montujesz osłonę? Nie pytam złośliwie, tylko na serio mnie to intryguje. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-01-2017, 20:04 
Offline

Rejestracja: 06-11-2016, 07:54
Posty: 8
Suzuki: VITARA
Instalacja osłony to działanie prewencyjne, pozostaje 15% jazdy poza asfaltem, podczas której będę spokojniejszy o Suzanne, a i czystość komory silnika powinna być zachowana.

Vitara to nie terenówka, więc lawirować w masie błota i przeprawiać się nią korytem rzek nie będę.
Instalacja orurowania, która nomen omen jest też w ofercie BTP, w mojej ocenie szpeci samochód i nie spowoduje, że Vitara stanie się terenówką. Orurowanie Vitary to kwestia gustu jej właściciela, nie wpływa na zmniejszenie uszkodzeń pojazdu, podczas mocniejszego przytulenia się nią do ewentualnych przeszkód.

Przed instalacją osłony wolałbym potwierdzić lub zaprzeczyć jej wpływ na poprawę zachowania czystości pod maską ;o)


Na górę
Post: 02-01-2017, 20:44 
Offline

Rejestracja: 14-05-2016, 08:48
Posty: 53
Suzuki: VITARA II
Koronerr pisze:
Instalacja osłony to działanie prewencyjne, pozostaje 15% jazdy poza asfaltem, podczas której będę spokojniejszy o Suzanne, a i czystość komory silnika powinna być zachowana.
<CUT>
Przed instalacją osłony wolałbym potwierdzić lub zaprzeczyć jej wpływ na poprawę zachowania czystości pod maską ;o)

Dokładnie, myślę o tej osłonie z tego samego względu. Szczególnie ochrona przed tą masa "solno-błotna-śniegową" jak się za moment pojawi na drogach w mieście. Czy ktoś ma jakieś praktyczne doświadczenia czy taka osłona pomaga w otrzymaniu komory silnika w czystości czy tez bez różnicy - wystarczy to co jest zamocowane fabrycznie?

_________________
Premium 1,6 4WD 6AT


Na górę
Post: 02-01-2017, 21:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli te plastikowe osłony są podobne do tych w S-crossie, to dramatu z brudzeniem się komory nie ma w porównaniu z SX4 jest dużo lepiej. Osobiście nie uważam, że ta poprawa ochrony jest warta 2cm prześwitu. Ja zakładam, że też ok. 15% mojej jazdy, to "nie asfalt". Przejechałem do tej pory 62kkm i niczym nie przywaliłem. Trochę uwagi w czasie jazdy i jest OK. Osłona też nie daje 100% ochrony.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-01-2017, 00:00 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Koronerr pisze:
Instalacja osłony to działanie prewencyjne, pozostaje 15% jazdy poza asfaltem, podczas której będę spokojniejszy o Suzanne, a i czystość komory silnika powinna być zachowana.

Od razu zaznaczę, że nie wiem jak jest w Vitarze (na razie czekam na swoją).
Ale swego czasu na moje pytanie do mechanika czy montować coś pod GrandVitarę zamiast plastików ten odpowiedział mniej więcej:
"jeśli urwiesz plastiki to będzie znaczyć, że powinieneś się o to martwić".

No i nie było okazji się pomartwić...

Koronerr pisze:
Orurowanie Vitary to kwestia gustu jej właściciela, nie wpływa na zmniejszenie uszkodzeń pojazdu, podczas mocniejszego przytulenia się nią do ewentualnych przeszkód.

Nam zarówno we Fronterze jak i Samuraju przydały się. pogięty kangur, czy potłuczone halogeny to jednak dużo mniejsze straty.
Ale oba auta miały fabryczne rury (przyjazne dla auta, nieprzyjazne dla pieszych). To co jest zgodne z obecnymi przepisami rzeczywiście może nie-do-końca-działać :P

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 06-01-2017, 13:07 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
igi pisze:
Koronerr pisze:
Instalacja osłony to działanie prewencyjne, pozostaje 15% jazdy poza asfaltem, podczas której będę spokojniejszy o Suzanne, a i czystość komory silnika powinna być zachowana.

Od razu zaznaczę, że nie wiem jak jest w Vitarze (na razie czekam na swoją).
Ale swego czasu na moje pytanie do mechanika czy montować coś pod GrandVitarę zamiast plastików ten odpowiedział mniej więcej:
"jeśli urwiesz plastiki to będzie znaczyć, że powinieneś się o to martwić".

No i nie było okazji się pomartwić...

Koronerr pisze:
Orurowanie Vitary to kwestia gustu jej właściciela, nie wpływa na zmniejszenie uszkodzeń pojazdu, podczas mocniejszego przytulenia się nią do ewentualnych przeszkód.

Nam zarówno we Fronterze jak i Samuraju przydały się. pogięty kangur, czy potłuczone halogeny to jednak dużo mniejsze straty.
Ale oba auta miały fabryczne rury (przyjazne dla auta, nieprzyjazne dla pieszych). To co jest zgodne z obecnymi przepisami rzeczywiście może nie-do-końca-działać :P

Orurowanie w vitarze to szczyt wiochy, to nie samochód terenowy. Zjeżdżając do siebie do domu na jeździe próbnej przywalilem tym zacnym dziadostwem.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-01-2017, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Rozwaliłeś testowy na jeździe próbnej?


Na górę
Post: 06-01-2017, 14:15 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
piomic pisze:
Rozwaliłeś testowy na jeździe próbnej?

Przywalilem przy zjezdaniu, trochę się może przydarlo

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 09-01-2017, 09:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Jak przywaliłeś ? :D w bramie się nie zmieściłeś czy taki stormy podjazd/zjazd :D

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 09-01-2017, 09:18 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Podjazd, a raczej wyjazd. Taki garb na łączeniu drogi braklo jej przeswitu

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-01-2017, 12:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wyjazd z zaśnieżonego parkingu gdzieś w Turcji (?)
https://www.youtube.com/watch?v=VZYMnVgJo78


Na górę
Post: 24-01-2017, 12:47 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Vitara jako pług :sciana:


Na górę
Post: 28-09-2021, 17:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Vitara dla leśnika?
Hunter Edition
Obrazek

https://www.suzuki-griesbeck.de/portfol ... ck-hunter/

Test:
https://jagdpraxis.de/produkttests/auto ... ofessional


Na górę
Post: 28-09-2021, 18:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ładna. Szkoda, że takiej w salonie nie było. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 31-10-2021, 15:50 
Offline

Rejestracja: 13-06-2020, 14:34
Posty: 56
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Vitara
Troszkę szukania odnośnie sprężyn dedykowanych z certyfikatem TUV Pro-Lift-Kit for Suzuki VITARA (LY) (02.15 -) bardziej obrazowo przedstawione na tej stronie https://vivavitara.forumotion.co.uk/t13 ... o-lift-kit
Lowers Front: + 25 mm
Lowers Rear: + 25 mm
Tańsza alternatywa nad którą się zastanawiam znalazłem na OLX https://www.olx.pl/d/oferta/suzuki-vita ... Iu6l2.html


Na górę
Post: 18-09-2022, 21:08 
Offline

Rejestracja: 02-09-2017, 21:22
Posty: 6
Suzuki: SSS 09, VITARA 20
Cześć Suzukoholicy,
u mnie pada, ziemia mokra, ziemniakobranie odwołane, więc pokopię tutaj.
Myślę, że temat dotyczący podróży bezdrożami będzie odpowiedni. Nurtuje mnie kilka kwestii:
- czy ktoś ogarnął kwestie uterenowieniam Vitary (lift, poszerzenie, montaż osłon),
- jakie A/Teki całoroczne podejdą do Vitary, w homologowaną rozmiarze niczego nie znalazłem, 215/60R17 pozwala coś znaleźć (pytanie czy wejdzie bez modyfikacji), 215/65R17 to jeszcze więcej możliwości, ale to 4 cm większy obwód koła, tutaj bez liftu się raczej nie obejdzie.
Będę wdzięczny za Wasze przemyślenia i porady. Chciałbym znaleź swego rodzaju złoty środek pomiędzy rozsądnym zwiększeniem prześwitu a zachowaniem właściwości jezdnych w jak największym stopniu, podobnie jak bezawaryjności (niechciałbym nadmiernie obciążyć jednego elementu, a rozłożyć skutki modyfikacji na całość).
Z góry dziękuję za pomoc.


Na górę
Post: 22-09-2022, 09:41 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ja w S-Crossie mam Falkeny WILDPEAK AT3wa 215/70r16.
Ori dla 16 calowej felgi jest 215/65 ale 70 mieści się bez problemu i nie obciera (przynajmniej w S-Crossie).


Na górę
Post: 22-09-2022, 10:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Pokaż jak to wygląda


Na górę
Post: 22-09-2022, 11:57 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Obrazek


Na górę
Post: 22-09-2022, 15:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Kawał gumy :) :)
A jak wrażenia z jazdy? Na pewno komfort lepszy.


Na górę
Post: 23-09-2022, 14:25 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Nie do końca.
AT-ki mają twardszą ściane boczną więc powinny być pompowane nieco niższym ciśnieniem i wtedy fakt - jest wygodniej. Ale niestety nie da się przestawić czujników tak żeby przy 2 barach tak jak te opony powinny być pompowane nie wywalał komunikatu, że za mało ciśnienia także muszę je pompować na 2.2-2.3 bara.


Na górę
Post: 08-11-2022, 00:01 
Offline

Rejestracja: 02-09-2017, 21:22
Posty: 6
Suzuki: SSS 09, VITARA 20
Pozwolę sobie przypomnieć się z pytaniami.
- czy ktoś ogarnął kwestie uterenowieniam Vitary (lift, poszerzenie, montaż osłon),
- jakie A/Teki całoroczne podejdą do Vitary, w homologowaną rozmiarze niczego nie znalazłem, 215/60R17 pozwala coś znaleźć (pytanie czy wejdzie bez modyfikacji), 215/65R17 to jeszcze więcej możliwości, ale to 4 cm większy obwód koła, tutaj bez liftu się raczej nie obejdzie.
Będę wdzięczny za Wasze przemyślenia i porady. Chciałbym znaleź swego rodzaju złoty środek pomiędzy rozsądnym zwiększeniem prześwitu a zachowaniem właściwości jezdnych w jak największym stopniu, podobnie jak bezawaryjności (niechciałbym nadmiernie obciążyć jednego elementu, a rozłożyć skutki modyfikacji na całość).
Z góry dziękuję za pomoc.
Poniżej średnice kół, których dotyczy moje zapytanie:
215/55R17 - 669,
215/60R17 - 690,
215/65R17 - 712.

prebenny
215/65/R16 ma średnicę - 686, wygląda na to, że 215/60R17 będzie ok, THX.


Na górę
Post: 14-01-2023, 15:21 
Offline

Rejestracja: 02-09-2017, 21:22
Posty: 6
Suzuki: SSS 09, VITARA 20
Yokohama GEOLANDAR A/T G015 w rozmiarze 215/60R17 dają radę, od jakichś 500 km nie zauważyłem nic niepokojącego. W kopnym śniegu VITARA idzie jak dzik.


Na górę
Post: 14-01-2023, 23:29 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Geolandary miałem w Grand Vitarze XL7 - w życiu nie jeździłem na gorszych oponach. Jak tylko trochę deszcz popadał to normalne ruszanie ze świateł w dziadkowym stylu kończyło się tyłem wyprzedzającym przód a o hamowaniu można było zapomnieć.

W S-Crossie mam Falkeny Wild Peak AT3w i o ile jak je mocniej 'przycisnę' to czuć, że mają mniejszy zakres przyczepności niż 'zwykłe' opony to ich zachowanie jest bardzo przewidywalne i przez 30 tys km ani razu mnie te opony nie zaskoczyły.

Co do liftu pisałem z niemieckim dealerem, który oferuje linie 'Hunter' - i Vitara i S-Cross mają sprężyny podwyższające (zapewne od MADsa). Ale u siebie zrezygnowałem z liftu. Zrobiła się nieco inna koncepcja :)


Na górę
Post: 20-01-2023, 11:27 
Offline

Rejestracja: 20-01-2023, 11:21
Posty: 1
Suzuki: Vitara 1,4 4x4
Witam. Jestem w trakcie zamawiania 1,4 4x4 osłony jakie proponuje Suzuki (tył i przód) kosztują około 3,5 tys. Zacząłem szukać i trafiłem tu. Moje pytanie: czy montaż kupionych nie oryginalnych osłon nie spowoduje utraty gwarancji? Czy zamotuję je sam? Co z przeglądem - będzie je trzeba zdejmować? Nie ukrywam że mam zamiar pojeździć trasami oferowanymi w internecie offroad dla samochodów SUV. Drugie pytanie jakie opony bez loftu wejdą na te felgi 17'? Myślę o całorocznych albo AT.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]