Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 05:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-05-2016, 16:27 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Każdemu według potrzeb i zachcianek :ok:
Ja, choć na początku chciałem, to zrezygnowałem z osłony. Przez dwa lata mi się nie przydała, to i kolejne 2-3 (bo pewnie tyle będę jeździł jeszcze tym samochodem) dam radę bez niej. Póki co jednak więcej przejeżdżam po asfaltach. I w sumie moje oczekiwania od samochodu to nieco większy prześwit i fajnie działające 4x4. Gdybym mieszkał gdzieś w lesie albo na bieszczadzkiej wsi, względnie gdybym był miłośnikiem dzikich ostępów, :)) to kupiłbym coś w stylu Toyoty LC (i to jeszcze używki, żeby nie wpaść w histerię na widok nowego lakieru po wycieczce do lasu :zakrecony: ). Mnie wystarczy, że jadąc na grzyby dojadę nieco bliżej grzybowiska niż reszta "konkurencji" :skoczek:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-06-2016, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
Vitara II to żadna terenówka więc nie ma co zakładać osłon. Standardowy prześwit w granicach 20 cm pozwala na spokojne wjeżdżanie na krawężniki w miejskiej dżungli (oczywiście czasem krawężniki są wyższe). Lift zwiechy pozwala zasadniczo na użycie wyższych opon, to zwiększa odległość od "mostów" i "reduktora" (oczywiście w prawdziwej terenówce). Jednak przy lifcie trzeba wymienić przewody hamulcowe i kable ABS - są za krótkie i przy wykrzyżu można je urwać.
Ja kupiłem Vitarę bo ma służyć na wakacje do jazdy na czarnym i szutrówkach. Natomiast w zimie ma umilić jazdę na śniegu.

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 10-06-2016, 16:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Co do osłon, to mogliby pomyśleć o tych plastikowych, które są, żeby były bardziej (szczelniej) dopasowane. Chodzi o to żeby mniej syfu zaciągać z asfaltu (szczególnie zimą). Jest lepiej niż w SX4classic ale do ideału trochę brakuje. Mnie osobiście strasznie wkurza zapaprana komora silnika.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-06-2016, 16:21 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
macioo pisze:
Mnie wystarczy, że jadąc na grzyby dojadę nieco bliżej grzybowiska niż reszta "konkurencji" :skoczek:

za sam wjazd do lasu "pamiątka" do 500,00 zł..... możliwa kumulacja, za inne wykroczenia po 500 za każde :szalony:


Na górę
Post: 10-06-2016, 19:57 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Nie jeżdżę po lesie drogami, które nie są udostępnione dla ruchu. :nono: Nawet więcej! Intensywnie to piętnuję. Zwłaszcza dotyczy to idiotów na quadach i crossówkach! :komandos: :toporek:
Tyle, że te udostępnione, są często w stanie delikatnie mówiąc zużytym (głównie przez wozy z drewnem) i tu się przydaje sprawniejsze auto. :ok:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-06-2016, 20:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
monolit pisze:
Lift zwiechy pozwala zasadniczo na użycie wyższych opon, to zwiększa odległość od "mostów" i "reduktora" (oczywiście w prawdziwej terenówce). Jednak przy lifcie trzeba wymienić przewody hamulcowe i kable ABS - są za krótkie i przy wykrzyżu można je urwać.

Przy zawieszeniu niezależnym sam lift zwiększa tą odległość. A co do przewodów - faktycznie w Vitarze II trzeba wymieniać? W GV II do tych 2-3" nie ma potrzeby.


macioo pisze:
Nie jeżdżę po lesie drogami, które nie są udostępnione dla ruchu. :nono:

Chyba, że za zgodą :)
A quady i motocykle to faktycznie plaga. Na Mierzei Wiślanej jeżdżą ciągle :(

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-06-2016, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
czoboki pisze:
A co do przewodów - faktycznie w Vitarze II trzeba wymieniać?
Nie wiem, czy tak powinno być w tym przypadku. Sugerowałem się liftem w swoim LR. Zresztą GV chyba ma z tyłu wahacze.

A cytat o lesie powinien być @macioo :)

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 10-06-2016, 23:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Fakt, pomyliłem, już jest ok :)

GV II ma, ale w niej nic nie trzeba ruszać z przewodami. Ale to nie ten temat ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 24-10-2016, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
Zrobiła się jesień - deszczyk popadał kilka dni, zaglądam pod maskę, a tam więcej syfu niż w LR. Cały silnik zasyfiony błotem. Suzuki wcale się nie popisało rezygnując z plastikowej osłony pod silnik. Chyba zamówię osłonę ze Steelera (link) bo na wiosnę nie wymyję silnika. Wiem co pisałem we wcześniejszym poście, żadne rury, progi. W ofercie jest to tylko "płaska blacha".

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 24-10-2016, 19:20 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To Vitara nie ma nawet tych częściowych plastikowych osłon jak w S-cross? Co prawda idealnie nie chronią (tak jak płyta) ale dramatycznie nie jest. W Sedici (sx4) to był szok! Po przejechaniu błotnistą drogą silnik wyglądał jakbym betoniarkę błota wewalił do komory. Na ten tychmiat ;) zakładałem osłonę. W S-cross odpuściłem, bo za wysoki nie jest a nie chciałem obniżać o kolejne 2cm.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 24-10-2016, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
macioo coś tam ma w plastiku, jednak cały silnik od spodu jest odkryty. Dzisiaj byłem w ASO i zobaczyłem jak wygląda to od spodu - jedna wielka dziura niczym nie chroniona. Dodatkowo jeszcze jest jakiś czujnik który wystaje przy "rurze wydechowej". Więc uświadomiłem żonę, że jej kupię "pancerzyk" ...

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 24-10-2016, 21:26 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W sumie Vitara jest nieco wyższa niż s-cross więc będzie niemal tak samo, więc bez tragedii.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 25-10-2016, 10:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
macioo pisze:
To Vitara nie ma nawet tych częściowych plastikowych osłon jak w S-cross?
Nie wiem jak 1.6, ale 1.4 ma częściowe osłony, mniej więcej do przedniej osi.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 28-10-2016, 22:54 
Offline

Rejestracja: 14-05-2016, 08:48
Posty: 53
Suzuki: VITARA II
Trudno mi uwierzyć aby ta osłona Steeler dla Vitary:
"Osłona silnika i skrzyni biegów - aluminiowa - Suzuki SX4 (2013 -) / Vitara (2015 -)"
"Montowana w fabryczne punkty montażowe, bez ingerencji w nadwozie auta".
miała takie same punkty montażowe co dla SX4?
Jest tak rzeczywiście?

_________________
Premium 1,6 4WD 6AT


Na górę
Post: 29-10-2016, 19:37 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Czemu trudno uwierzyć?
Skoro na ich stronie tak piszą to raczej wiedzą co sprzedają.

Jak montowałem swoją (nie steeler) w Scrosie to na oko wyglądała identycznie co ta do vitary.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 29-10-2016, 20:52 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No przecież to bardzo podobne samochody, a pod spodem mogą być identyczne.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-11-2016, 22:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
Osłonki plastikowe są ale mizerne. Brakujące ogniwo :) Tutaj dostaje się cały syf do komory silnika i tutaj Suzuki się nie popisało.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 01-11-2016, 23:00 
Offline

Rejestracja: 14-05-2016, 08:48
Posty: 53
Suzuki: VITARA II
A jaki model i za ile zakładają w ASO (jeżeli zakładają)?

_________________
Premium 1,6 4WD 6AT


Na górę
Post: 01-11-2016, 23:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
ASO sprowadza osłony i zakładają. Przy czy twierdzą, że z alu są tańsze w co mi się nie chce wierzyć ... Więc patrzę samemu bo z Sheriffa mieli w salonie do Grand Vitary, więc jeśli biora od tego samego odbiorcy to w kraju jest tylko 1-n importer. Jeśli jest osłona na otworach fabrycznych to podnoszę auto i dokręcam sam śrubami, nie będę się umawiał do serwisu. Wymiana opon zajęła im 1h, chociaż opony były na felgach :sciana: Tu przykręcenie kilku śrubek zajmie im 45 min.

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 02-11-2016, 20:25 
Offline

Rejestracja: 14-05-2016, 08:48
Posty: 53
Suzuki: VITARA II
No tak, jak kupiłem w ASO komplet śrub zabezpieczających do felg to mnie gościu zapytał: założyć?
A ja, niedoświadczony idiota powiedziałem, że tak - zabrali samochód na zaplecze i trwało to ok. godziny! cztery śruby! .... nie szło zrezygnować bo "byli w trakcie wymiany"

_________________
Premium 1,6 4WD 6AT


Na górę
Post: 02-11-2016, 21:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tak się zdobywa tzw. życiowe doświadczenie. ;0 Mnie kiedyś uzupełnili płyn w spryskiwaczach w ASO Renault...

... 2 litry po 20pln za litr! Płyn Elf! :sciana:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-01-2017, 08:31 
Offline

Rejestracja: 06-11-2016, 07:54
Posty: 8
Suzuki: VITARA
Czy ktoś zakładał osłonę pod silnik firmy BTP?
jestem ciekawy czy spełnia swoją funkcję i ile was kosztowała w ASO?

Uzyskałem poniższą informację o produkcie:
Stalowa 3mm,malowana proszkowo, waga ok 12 kg cena 515 zł brutto
Aluminiowa 4mm, waga ok. 8kg, cena 705 zł brutto.

Wątpliwość mocowania budzi we mnie tylna jej część i czemu ma służyć ten wycięty prostokąt?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 01-01-2017, 09:28 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
2 cm prześwitu Ci zabierze


Na górę
Post: 01-01-2017, 12:05 
Offline

Rejestracja: 14-05-2016, 08:48
Posty: 53
Suzuki: VITARA II
A to się zakłada na istniejącą "pseudo" osłonę z otworem czy tamto trzeba zdemontować?

_________________
Premium 1,6 4WD 6AT


Na górę
Post: 01-01-2017, 21:35 
Offline

Rejestracja: 06-11-2016, 07:54
Posty: 8
Suzuki: VITARA
Zmniejszenie prześwitu o ~2 cm mi nie przeszkadza, 85% mojej jazdy to asfalt więc na miejską dżunglę jest wystarczające.

Nic nie wiem na temat montażu, osłonę od BTP zaproponowano mi w ASO jako alternatywę dla STEELER.
Za BTP przemawia koszt zakupu, jednakże wolałbym dowiedzieć się jak w praktyce sprawdza się ta osłona zanim dokonam zakupu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]