Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 08:49

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-02-2016, 07:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zakładam nowy temat, bo prędzej czy później ktoś będzie się interesować "uterenowieniem" nowej Vitary.
A przynajmniej dostosowaniem do nieco bardziej wymagającego terenu niż polna, błotnista droga ;)

Na początek inspiracja zza Odry - dealerska wersja Vitary oznaczona jako "Ranger":
http://handel.suzuki.de/wado/verkauf/verkauf3.html
(link dzięki użytkownikowi Joozwa)

Egzemplarz przeznaczony dla myśliwych ma (poza przystosowaniem bagażnika do przewożenia zdobyczy) podniesione o 40 mm zawieszenie i nieco mniej szosowe opony, chociaż na oko mają fabryczne wymiary.
Obrazek
Daje to prześwit 22-22,5 cm.

Poza prześwitem i oponami ważne są również osłony podwozia.
Dotąd temat był poruszany tutaj:
viewtopic.php?f=70&t=12545


Na górę
Post: 23-02-2016, 11:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2015, 11:56
Posty: 27
Tutaj inna ciekawostka stworzona przez dealera:
http://s2.dmcdn.net/RHEPI/1280x720-aLz.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=FZRux2_q4Q0

Niestety jak do tej pory nie znalazłem na naszym rynku zestawu do zwiększenia prześwitu w nowej Vitarze.
Dodatkowo do wjazdu na leśne ścieżki przydałyby się osłony podwozia na pozostałe podzespoły a nie tylko pod ślinik.

Poszukuję jeszcze rozwiązania na zestaw dodatkowego oświetlenia (listwy robocze LED) montowanego np. na relingach.

Może ktoś zna już takie patenty :)
Będę bardzo wdzięczny za takie namiary :uznanie: :)

_________________
Vitara 1.6 4WD MT XLED SUN


Na górę
Post: 23-02-2016, 11:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tak, o tej też myślałem.
To jest wersja przygotowana przez Autohaus Gollek.
Zdjęcie w pełnej rozdzielczości:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 6782_o.jpg
Lift +50 mm
Opony BF Goodrich All-Terrain 215/70R16
Obrazek


Na górę
Post: 23-02-2016, 15:08 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Widziałem, że w Rosji można kupić osłonę tylnego dyferencjału.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 23-02-2016, 16:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Avalanche pisze:
przystosowaniem bagażnika do przewożenia zdobyczy

To rozwiązanie pewnie tańsze (wygląda jak wykładzina bagażnika 990E0-61M48-003 za 417PLN)
Obrazek
ale w katalogu akcesoriów jest głęboka kuweta (990E0-54P80-000 za 961PLN) zachodząca konkretnie w górę na ścianki, chyba bardziej praktyczna do tego celu.
Obrazek


Na górę
Post: 23-02-2016, 20:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ta kratka jest do przewożenia np. pies + bagaż albo pies + pies :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 23-02-2016, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Kratka tak, mnie chodzi o wykładzinę pod nią.


Na górę
Post: 23-02-2016, 21:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Proszę nie odchodzić od tematu :uwaga:
O kratkach i wanienkach można założyć osobny :P


Na górę
Post: 04-03-2016, 08:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zestaw do podniesienia Vitary o 30 mm (458 EUR) można kupić w sgs.de
http://www.sgs4x4.de/structure_default/ ... u60294&R=0
(trzeba wybrać Vitarę z listy modeli)


Na górę
Post: 24-03-2016, 09:18 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Zalecałbym ostrożność w podnoszeniu Vitary. Już z tym prześwitem, środkiem ciężkości i belką z tyłu to jest maksimum jej możliwości na trasy/autostradę. Spróbujcie (kto czuje się na siłach) nagły manewr przy 130-140 km/h. Choćby szybką zmianę pasa bez powrotu. Ja zrobiłem i dziękuję szczęściu, że nie spanikowałem i z tego wyszedłem. Lekko usztywniony przód tylko nas zwodzi na temat stabilności tego samochodu. Tył żyje własnym życiem.

Co do możliwości podniesienia Vitary, to czekam aż skończy jej się gwarancja i spróbuję może poduszek powietrznych wkładanych w sprężyny. Są dwie firmy amerykańskie, które to produkują (Firestone i Air Lift) za naprawdę śmieszne pieniądze. Do tego kompresor i można regulować sobie prześwit (np. na trasę mniejszy). Poprawia się też stabilność na zakrętach - poduszki pomimo, że nie pozwalają na większe ugięcie, to są przyjemniejsze w komforcie - nie działają tak jak sprężyny, które zostaną jako backup na wypadek uszkodzenia poduszki lub hydrauliki.

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
Post: 24-03-2016, 17:14 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
A czemu chcesz czekać do końca gwarancji skoro zostawisz orginalne sprężyny?
Masz jakieś linki do tego?

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 24-03-2016, 18:18 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Linków i produktów jest sporo - musisz poszukać w google.
Tu jest krótka zajawka o obu:
https://www.youtube.com/watch?v=UGAdTsL-oVw
Jest jeszcze jedna firma, ale z droższymi produktami:
http://www.ridetech.com/

Wolałbym poczekać do końca gwarancji, ponieważ trzeba powiercić trochę, by móc poprowadzić przewody do kompresora. Nie jestem pewien też, czy nie wymieniłbym wtedy sprężyn na dłuższe i bardziej miękkie.

ps. Tu jest rozwiązanie Firestone (niebieskie poduszki, Air Lift ma czerwone). Kompresor jest zewnętrzny, ale z przodu w Vitarze przed silnikiem benzynowym jest sporo miejsca, by go tam umieścić:
https://www.youtube.com/watch?v=g27pvqy4m70

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
Post: 25-03-2016, 11:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ciekawe rozwiązanie. Tu pokazane auto poza asfaltem
Tylko na ile to faktycznie działa? :)

Wymiana sprężyn na dłuższe spowoduje rozciągniecie amortyzatora. Trzeba uważać, aby nie było sytuacji, że w jakimś momencie zostanie on gwałtownie rozciągnięty do końca, co amorkowi nie służy. Bardziej miękka sprężyna zmniejszy stabilność jeszcze bardziej.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 25-03-2016, 16:26 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Myślę, że i tak poduszka ostatecznie przejmie nacisk, więc stabilność powinna być podobna zarówno przy miękkiej jak i twardej sprężynie, tylko że przy twardej jazda będzie mniej komfortowa, ponieważ wtedy sprężyna zacznie działać szybciej niż poduszka. A przy bardziej miękkiej sprężynie i dłuższej (w sensie ilości zwojów) jest więcej możliwości ustawień wysokości.

Co do rozciągnięcia i amortyzatora, to masz rację. Jeśli się zdecyduję, to na początku na firmowych sprężynach, a gdy uznam za konieczne ich zmianę na dłuższe, to trzeba też będzie pomyśleć o amortyzatorach.

Też jestem ciekaw na ile to faktycznie działa, ale nie słyszałem o niezadowolonym użytkowniku takiego zawieszenia za wyjątkiem rozwiązań firmowych (typu Volkswagen Touareg itd.), które wymagały po jakimś czasie drogiego firmowego serwisowania. A tutaj poduszka kosztuje 60$.

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
Post: 12-05-2016, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2015, 11:56
Posty: 27
Montował już ktoś może osłony pod silnik i tylny dyferencjał?
Jakieś polecane źródło?
Znalazłem:
http://www.agauto.sk/pl/?isvyhl=1&znacka=177&model=509&sortiment=
albo:
http://www.steeler.pl/pl/produkty/marki/suzuki/vitara/2015.html

Jakieś za i przeciw dla materiałów stal/aluminium?

_________________
Vitara 1.6 4WD MT XLED SUN


Na górę
Post: 12-05-2016, 13:49 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Z prześwitu niewiele zostanie :nono:


Na górę
Post: 12-05-2016, 21:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeśli brać to aluminium, stal rdzewieje :)

Orurowanie - tylko jeśli się podoba, walorów ochronnych to orurowanie nie posiada, wręcz przeciwnie, potrafi narobić dodatkowych szkód.

Prześwit - bez przesady, osłona aż tak dużo nie zabierze.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-05-2016, 10:38 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Oryginalna osłona zjada 3,5cm prześwitu - zostaje 15cm, to mniej niż niejeden zwykły kompakt: https://youtu.be/WwnuiTSS2-8?t=3m2s

Czytałem, że są nieoryginalne, które zmniejszają prześwit o 2,5cm.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 13-05-2016, 14:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Może i tak, nigdy nie mierzyłem u siebie :)

Tak naprawdę to wszystko zależy gdzie się będzie jeździć, jeśli chodzi o szutry, drogi gruntowe, leśne, to te 3,5 cm mniej pod silnikiem niewiele zmienia, a ma się zabezpieczony od dołu silnik. Lepiej stracić te parę cm niż uszkodzić silnik :)

Trzeba tylko pamiętać o czyszczeniu osłony od strony silnika, bo tam się potrafi nazbierać dużo śmieci, czasem łatwopalnych (trawa, patyki).

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-05-2016, 15:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja miałem osłonę w Sedici i nic się tam nie zbierało. Przez 5 lat nie czyściłem. Może w czasie przeglądu to robili w ASO. Jednak z góry nic tam nie widziałem.
Co do rdzewienia stalowej osłony, to tylko względy estetyczne. Przez 5 lat i 100kkm trochę mi podrdzewiała ale widziałem to tylko jak wlazłem pod samochód. Nie zmniejsza to funkcjonalności.
Jeśli zaś idzie o zmniejszenie prześwitu, to na necie był (chyba ukraiński) film o przerabianiu wsporników osłony aby oszczędzić na prześwicie. Dość prosta operacja. Tylko bym sie zastanowił czy warto. Jak pomiędzy osłoną a miską jest 1-2cm to po najechaniu na przeszkodę jest miejsce na ugięcie osłony. Jeśli będzie dotykać niemal miski, to ryzyko uszkodzenia tejże się zwiększy.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 14-05-2016, 12:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2015, 11:56
Posty: 27
Generalnie wychodzę z założenia, że lepiej przytrzeć osłoną niż uderzyć mocniej na przykład w miskę olejową.
Natomiast strata 3.5cm trochę boli :(

_________________
Vitara 1.6 4WD MT XLED SUN


Na górę
Post: 14-05-2016, 13:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A gdzie masz zamiar jeździć? Jeśli szutry, drogi polne i leśne, to te 3 cm nie będą jakoś strasznie bolały. Można założyć większe koła, to trochę tych cm odzyskasz.

macioo pisze:
Jak pomiędzy osłoną a miską jest 1-2cm to po najechaniu na przeszkodę jest miejsce na ugięcie osłony. Jeśli będzie dotykać niemal miski, to ryzyko uszkodzenia tejże się zwiększy.

Zwiększy w odniesieniu do sytuacji bez osłony.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 14-05-2016, 14:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2015, 11:56
Posty: 27
Wypady poza miasto to głównie Biebrza i Białowieża. Głównie szutry i leśne drogi, które często mają bardzo wysoki garb na środku. W okolicy Biebrzańskiego Parku Narodowego jest również sporo dróg typu "Kocie Łby". Kiedyś jeżdżąc po takich drogach Punciakiem (15cm prześwitu) wyrwałem sporego kamulca...

_________________
Vitara 1.6 4WD MT XLED SUN


Na górę
Post: 14-05-2016, 14:30 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Trzeba się zastanowić, bo jeżdżąc po szutrach i leśnych drogach osłona nie jest bardzo potrzebna (no chyba żeby mniej błota zaciągał do komory silnika), a z kolei do ciorania w terenie cięższym to ta nowa Vitarka nie za bardzo się nadaje. Ogólnie to oceniam Vitary funkcjonalność w terenie na niewiele lepszą niż S-cross. Czyli trochę lepszą niż przeciętny kompakt, ale niewiele lepszą. Ja w Sedici osłonę miałem, a w S-cross już nie zakładałem. Mając świadomość, że osłony nie mam, z większą uwagą pokonuję przeszkody. Czasem trzeba wyjść i ocenić czy się da przejechać. Przejechałem 48kkm po różnych drogach (sporo z tego po polnych) i (tfu, tfu, odpukać... ;) ) żadnej przykrej przygody nie miałem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 14-05-2016, 14:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
macioo pisze:
Trzeba się zastanowić, bo jeżdżąc po szutrach i leśnych drogach osłona nie jest bardzo potrzebna (no chyba żeby mniej błota zaciągał do komory silnika).


Nie zgadzam się. Jeżdżę po takich własnie drogach. Trafiają się większe kamienie, korzenie, garby, leżące różnej wielkości patyki i osłona już nie raz się przydała. Czasem trzeba przejechać przez mocno zoraną drogę i wówczas lepiej przytrzeć osłoną niż czymś innym. Nie raz przeczołgiwałem się przez jakąś nierówność i przycierałem osłoną. Udało mi się ją wgiąć na jakimś garbie, bo źle najechałem (powoli). Gdyby nie osłona przytarłbym miską, a tak osłona ją ochroniła. Dodatkowo trochę mniej się brudzi (kurzy) komora silnika.

Moim zdaniem (od 8 lat mam osłonę i bywam na drogach szutrowych, leśnych, polnych), ważniejsza solidna osłona niż lift.
raven_raistlin, jeśli planujesz jeździć jak pisałeś, to się nie zastanawiaj i zakładaj osłonę. Moja osłona (robiona na wzór osłon Asfir dla GV II) to aluminium 6 mm, a z przodu wzmocniona dodatkowymi 6 mm aluminium :)

macioo pisze:
Mając świadomość, że osłony nie mam, z większą uwagą pokonuję przeszkody. Czasem trzeba wyjść i ocenić czy się da przejechać.

A tak trzeba działać zawsze :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]