Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: boxy dachowe
Post: 18-01-2016, 21:18 
Offline

Rejestracja: 18-01-2016, 21:02
Posty: 2
Suzuki: Vitara XLED 4WD
Witam wszystkich, proszę o informację od osób posiadających boxy dachowe do Vitary na zintegrowane relingi.
Naczytałem się że same poprzeczki dachowe potrafią huczeć bardziej niż z założonym boxem. prawda czy fałsz? jakie są wasze subiektywne odczucia w tym temacie?
Generalnie noszę się z zamiarem zakupu poprzeczek i boxa - możecie doradzić na co zwrócić uwagę. Wiadomo że mistrzowie od marketingu piszą swoje a w praktyce jest często inaczej.


Na górę
Post: 18-01-2016, 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
heel pisze:
Naczytałem się że same poprzeczki dachowe potrafią huczeć bardziej niż z założonym boxem. prawda czy fałsz?

Prawda.
Nie wiem jak w przypadku Vitary, natomiast stalowe belki Thule (prostokątne w przekroju) założone na ASXa od ok. 70 km/h okropnie szumią, wręcz huczą tak, że ciężko jechać. Po założeniu boxa lub bagażników rowerowych problem znika.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-01-2016, 08:47 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Jechałem ostatnio z boxem dachowym Thule, wersja z przed kilku lat nałożonym na najprostsze prostokątne belki dachowe za 240 PLN. Do 120 km/h da się jakoś wytrzymać, po przekroczeniu tej prędkość huk i świst powietrza bardzo przeszkadza. Zważywszy na generalnie słabe wyciszenie Vitary, podróż z prędkościami autostradowymi przynajmniej w przypadku użytkowanego przeze mnie zestawu mało komfortowa. Vitara 2WD z automatem.
Może przy zestawach bardziej "cywilizowanych" i znacznie droższych, podróż z prędkościami pow. 120 km/h nie będzie tak uciążliwa.


Na górę
Post: 19-01-2016, 12:52 
Offline

Rejestracja: 23-11-2015, 20:54
Posty: 28
Suzuki: Vitara
Cześć, ja na codzień jeżdze z poprzeczkami gdyż często woże drabiny. I powyżej 70 km/h gwizd i buczenie jest bardzo męczące na dłuższą mete wręcz nie do wytrzymania. Ostatnio jednak kupiłem poprzeczki "Thule WingBar" i jest nieporównywalnie lepiej. Są zdecydowanie cichsze i spokojnie można znimi jeździć na codzień, niewiem tylko czy jakiś box będzie do nich pasował gdyż są dosyć szerokie. Jedyne poprzeczki które naprawde polecam.


Na górę
Post: 19-01-2016, 15:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Kef pisze:
Do 120 km/h da się jakoś wytrzymać, po przekroczeniu tej prędkość


Wiem, czepiam się, ale czy nie ma jakiegoś ograniczenia w instrukcji dotyczącego prędkości? :) No i zapewne spalanie z boxem przy tej prędkości jest nieco wyższe ;) Tak z ciekawości, liczył ktoś?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-01-2016, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
czoboki pisze:
Kef pisze:
Do 120 km/h da się jakoś wytrzymać, po przekroczeniu tej prędkość


Wiem, czepiam się, ale czy nie ma jakiegoś ograniczenia w instrukcji dotyczącego prędkości? :) No i zapewne spalanie z boxem przy tej prędkości jest nieco wyższe ;) Tak z ciekawości, liczył ktoś?

Ograniczenie jest i z reguły wynosi 120 km/h wg instrukcji ;)
Co do spalania - liczyłem, jazda autostradowa, standardowy box (nie żaden slim itp.) = 1l więcej na każde 100 km...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-01-2016, 23:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Czyli podobnie jak u mnie, tyle, że ja mam slima (garaż za niski ;) ).

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 21-01-2016, 22:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
Oryginalne belki dachowe Suzuki Vitara bez ładunku huczą (różnie przy różnych prędkościach).


Z ładunkiem
kanu1 pisze:
Obrazek

Vitarka na Polskim Dniu Kanu w Wenecji

już nie.


Na górę
Post: 22-01-2016, 08:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
czoboki pisze:
Kef pisze:
Do 120 km/h da się jakoś wytrzymać, po przekroczeniu tej prędkość


Wiem, czepiam się, ale czy nie ma jakiegoś ograniczenia w instrukcji dotyczącego prędkości? :) No i zapewne spalanie z boxem przy tej prędkości jest nieco wyższe ;) Tak z ciekawości, liczył ktoś?

Ograniczenie jest i z reguły wynosi 120 km/h wg instrukcji ;)
Co do spalania - liczyłem, jazda autostradowa, standardowy box (nie żaden slim itp.) = 1l więcej na każde 100 km...

Nie wiem jak Vitara (na narty się udało do środka zapakować wszystko) ale lancer z boxem palił mi jakiś litr-dwa na setkę mniej niż bez na podobnej trasie (Kielce-Annecy-Kielce). Żadne czary, po prostu huk nie pozwalał przekraczać 130-140 w Dojczlandzie.


Na górę
Post: 22-01-2016, 09:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Czyli jeździmy z boxami, zaoszczędzimy na paliwie ;) A odnośnie huku, to wystarczy radia głośniej słuchać ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 23-01-2016, 06:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Przede wszystkim, kupować belki i boxy z systemem mocowania na śruby wpuszczane w profil, a nie na cybanty. Otwory w profilach ( prowadnice ) na czas podróży wypełniać listewką gumową ( jest zawsze jak kupujemy belki ), lub zaklejać taśmą, szumy są dużo mniejsze.


Na górę
Post: 23-01-2016, 11:52 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
a czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z nową Vitarą z bagażnikiem innym niż ten oryginalny i Thule?
W przyszłym tygodniu odbiór auta i od razu chciałoby się gdzieś w góry na narty pojechać :)
Wiele opinii się pojawia, że generalnie Thule to porządne produkty ale nie aż tak jak sugerowałaby cena (że połowa jego ceny to świetny marketing). W jakimś pisemku z UK wyczytałem, że Atera Signo RT (jest odpowiedni model do Vitary) niczym nie ustępuje Thule, tylko sęk w tym, że jest problem z dostępnością w PL (a cena o prawie połowę niższa niż Thule). Rozglądam się jeszcze za czymś innym ale na razie bez efektu, a do sklepu nie podjadę póki co bo nie ma do czego przymierzać :)

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 23-01-2016, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-04-2015, 13:08
Posty: 69
było!
kanu pisze:
znalazłem taki
http://aguri.pl/produkty/runner/
(po taniości). Jeszcze nie kupiłem.

W firmie bagażnikowej dobrali mi Mont Blanca, identycznego jak do SX Scross-a.
Miał kosztować - po rabacie - 520 PLN.
Jestem po przymiarkach belek bazowych bagażników.
1. Aguri Runner. Cena budżetowa. Jakość też. Skomplikowany, uciążliwy montaż.
2. Mont Blanc- niby ten z S-cross-a, ale łapki nie trzymają poprawnie zintegrowanych relingów w Vitarze.
3. Może być Thule. Ale z adapterem do Vitki (kit) cena robi się kosmiczna!
...


W efekcie kupiłem oryginalny bagażnik do Vitki.
Do SX S-crossa (był tańszy) ma inne wysokości podkładek na łapkach chwytających profil.
I przyznam, że oryginał montuje się banalnie łatwo, szybko i ma wiele możliwości ustawienia rozstawu belek.


Na górę
Post: 24-01-2016, 11:04 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
kanu1, dzięki!

Skoro jednak piszesz, że oryginalne belki szumią bez załadunku to może spróbuję jednak wejść w Thule, z tym, ze są dwa rodzaje w oparciu o belki wingbars: niższa ale z krótszą długością użytkową belek (no i droższa!), oraz bardziej klasyczna i tańsza. Kit dopasowujący w obu przypadkach jest taki sam (4040) - miałeś może okazję przymierzać czy dobrze pasuje do Vitary? A jeśli tak to jak z łatwością montażu?

W sumie mam aluminiowe belki z bagażnika z hyundaia i30 firmy automaxi, długość niby ok bo około 122cm, problem w tym, że jak wchodzę na stronę producenta automaxi to mnie przekierowuje do mont blanca (pewnie jedna grupa), a tam wyszukiwarka pokazuje mi, że Mont Blanc nie posiada bagażników pasujących do Vitary. Czyli pewnie adaptera mocującego do Vitary nie znajdę.


PS. używałem wyszukiwarki ale ewidentnie nie ma zaindeksowanych haseł sprzed zmiany silnika forum. Wystarczy wpisać np. "Aguri" i wyszukiwarka wskaże tylko twój wczorajszy post z cytatem, a oryginał można znaleźć tylko przez google. Więc nie bić proszę.... :)

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 26-01-2016, 20:32 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
szulik pisze:
kanu1, dzięki!

Skoro jednak piszesz, że oryginalne belki szumią bez załadunku to może spróbuję jednak wejść w Thule, z tym, ze są dwa rodzaje w oparciu o belki wingbars: niższa ale z krótszą długością użytkową belek (no i droższa!), oraz bardziej klasyczna i tańsza. Kit dopasowujący w obu przypadkach jest taki sam (4040) - miałeś może okazję przymierzać czy dobrze pasuje do Vitary? A jeśli tak to jak z łatwością montażu?

W sumie mam aluminiowe belki z bagażnika z hyundaia i30 firmy automaxi, długość niby ok bo około 122cm, problem w tym, że jak wchodzę na stronę producenta automaxi to mnie przekierowuje do mont blanca (pewnie jedna grupa), a tam wyszukiwarka pokazuje mi, że Mont Blanc nie posiada bagażników pasujących do Vitary. Czyli pewnie adaptera mocującego do Vitary nie znajdę.


PS. używałem wyszukiwarki ale ewidentnie nie ma zaindeksowanych haseł sprzed zmiany silnika forum. Wystarczy wpisać np. "Aguri" i wyszukiwarka wskaże tylko twój wczorajszy post z cytatem, a oryginał można znaleźć tylko przez google. Więc nie bić proszę.... :)

Mam belki Thule WingBar Edge na kitach 4040 ,to te z krótszą powierzchnią użytkową a jednocześnie są droższe.
Mogę Cię zapewnić,że będą Tobie pasić do Vitarki :skoczek: Ale gdybyś mieszkał gdzieś blisko Śląska i chciał przymierzyć to zapraszam do mnie.Przymierzymy u mnie na miejscu.Belki rewelacja,0 świstu z powietrza,jestem zadowolony z zakupu! :D


Na górę
Post: 26-01-2016, 22:20 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
darenka, dziękuję za odpowiedź.

Jutro odbieram auto więc będzie możliwość przymierzania w sklepach. Wstępnie celuję w te belki Thule jednak wyższe i szersze (no i trochę tańsze) bo chciałbym mieć czasem możliwość obok trumny zamontować jeszcze uchwyt narciarski (niektóre biegówki się nie mieszczą w trumnie).

Ile orientacyjnie jest w twoim modelu miejsca między dachem a belkami?

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 26-01-2016, 23:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jest tez opcja nie jeździć z samymi belkami. ;) Wtedy można kupić nieco tańsze ;)Ja z samymi belkami nie jeżdżę, a jak jest box na dachu, to szum belek nie ma znaczenia :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-01-2016, 08:56 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
czoboki, to prawda i sam najczęściej zdejmuję belki wraz z boxem. Czasem jednak, np. w zimie (nie takiej jak obecnie) - jak mam w perspektywie za 2-3 dni kolejny wyjazd na narty to chętnie bym belki zostawił (bez trumny - bo jednak jej potencjalna zawartość skusi niejednego gnoja).

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 27-01-2016, 19:35 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
szulik pisze:
darenka, dziękuję za odpowiedź.

Jutro odbieram auto więc będzie możliwość przymierzania w sklepach. Wstępnie celuję w te belki Thule jednak wyższe i szersze (no i trochę tańsze) bo chciałbym mieć czasem możliwość obok trumny zamontować jeszcze uchwyt narciarski (niektóre biegówki się nie mieszczą w trumnie).

Ile orientacyjnie jest w twoim modelu miejsca między dachem a belkami?

Mierzyłem - odległośc między belkami mojego bagażnika a dachem wynosi dokładnie 7 cm.Jest to wartość stała na całej szerokości dachu. :D


Na górę
Post: 27-01-2016, 20:39 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
dziękuję. 7cm powinno być wystraczającą do większości cybantów, a narty na uchwycie nie powinny szurać wiązaniami po dachu. Tylko ta szerokość użytkowa belek....

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 05-02-2016, 13:06 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Dobra, bagażnik kupiłem, stanęło na Whispbar Through (wersja z większą szerokością roboczą - 120), cały zestaw (belki S16W i zestaw dopasowujący K864) równo 900pln, czyli mniej niż Thule Wingbar, a wg. napotkanych w necie porównań Whispbar to jednak wyższa półka od Thule. Za Thule przemawiały nie tylko świetny marketing ale także powszechność i dostępność co też wpływa na większy wybór części zamiennych, akcesoriów etc.
Wadą Whispbar jest mniejsza max. ładowność - dla Vitary to tylko 50kg (chyba kwestia zestawu mocującego bo same belki mają 75kg) ale przeliczyłem wagi wszystkich sprzętów jakie mógłbym wozić i wyszło mi, że nawet kupując ciężki box nie przekroczę 50kg.
Bagażnik jest wstępnie zmontowany, trzeba wyjąć tylko po jednym elemencie i dokręcić zestaw dopasowujący. Generalnie mam dwie lewe ręce ale cały montaż zajął mi max. 30 minut, choć punktów w instrukcji jest z 20. W instrukcji są podane dokładne rozmiary na jakie trzeba ustawić belki przód i tył, a także odległości na dachu względem krawędzi drzwi przednich. Zestaw pasuje także do SX4 s-cross, z tym, że ustawia się inne szerokości. Regulacja szerokości (robi się tylko raz) jest ułatwiona gdyż są od spodu ząbki, w które stopa zaskakuje. Miłym dodatkiem jest umieszczenie kluczy wewnątrz zaślepki.

Bagażnik idealnie przylega do relingów, montaż i demontaż jest banalny, kluczykiem odblokowuje się zaślepkę, poluzowuje śrubę i to by było na tyle. Kurcze, mój opis brzmi jak reklama z telezakupów...

Nie testowałem jeszcze jazdy z samym bagażnikiem bo od razu założyłem starego boxa. No i chyba będę musiał kupić nową trumnę bo ta stara nie wygląda najlepiej (tani box sprzed lat styrany życiem, pęknięcia przy nitach etc).

Teraz pytanie do was: jakie długości boxów zakładaliście na nową Vitarę? Najlepiej z modelami. Mój ma jakieś 190cm i wydaje się optymalny na długość, choć z tyłu jest wcięty na dole co umożliwia dosunięcie boxa do tyłu i nie koliduje z klapą. Wydaje mi się, że przekroczenie długości 200cm boxa jest ryzykowne bo będzie za bardzo wystawać z przodu (w końcu Vitara to małe autko z krótkim dachem). Podzielcie się, proszę swoimi obserwacjami. Zależy mi na najdłuższym boxie bo wożę biegówki, a obecne mają ponad 185cm. A nie chcę kupować czegoś co będzie przekraczać zdroworozsądkowe wymiary. W salonie odradzali mi boxy dłuższe niż 190cm.

Z góry dzięki za wskazówki.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 05-02-2016, 23:37 
Offline

Rejestracja: 06-07-2015, 14:45
Posty: 52
U mnie sytuacja z relingiem i boxem wyglądała następująco:
komplet (Thule) używałem w Jazzie. Było ok.
Przerzuciłem belki do Vitki, uchwyty dokupiłem dedykowane.
Niestety brakuje zakresu regulacji w belkach (relingi z tyłu zbyt mocno się zwężają w porównaniu do możliwości ustawienia rozstawu uchwytów na belkach tzn przy maksymalnie przysuniętych do siebie uchwytach belki są i tak zdecydowanie zbyt blisko czoła dachu i po prostu nie da się ich przesunąć do tyłu). Poza tym faktycznie trochę hałasuja (mimo że aluminium). To co też trochę utrudnia to że auto jest wyższe w związku z czym dostęp do boxu czy roweru jest trochę utrudniony- zawsze lepiej zatrzymać się przy jakims wyższym chodnikiu.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07-02-2016, 18:04 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
a jaka to jest długość boxu?

Na stronie Packline, czyli norweskiej firmy robiącej boxy (u nas chyba niedostępna, pewnie ze względu na cenę) jest zdjecie nowej Vitary z boxem FX-210 majacego 210 cm i wygląda, ze jest ok.
http://packline-roofbox.com/products/lo ... box/fx-210

Kusi mnie box polskiego Josta o długości 208 cm i nie wiem czy nie będzie zbyt długi a przymierzyć nie mam gdzie.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 07-02-2016, 21:10 
Offline

Rejestracja: 06-07-2015, 14:45
Posty: 52
Nie sprawdzałem, ale dwóch metrów mój raczej nie ma. Grunt, żeby Ci się bagażnik otwierał. Wcześniej w Jazzie miałem jakiś bardzo długi DDRowski i też dawało radę a widać go było przez przednią szybę... przynajmniej deszcz nie padał na nią na postoju :D

Zdjęcie tej białej Vitki to nie fotomontaż? Dziwnie te belki przechodzą przez boks, jakoś tak przez środek.


Na górę
Post: 07-02-2016, 21:30 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Załączone zdjęcie to raczej nie fotomontaż. Packline to norweski producent niskich boxów mocowanych często na zawsze do samochodu (u Norwegów to często spotykane, że box jest przypięty 365 dni w roku). Ten model na zdjęciu ma montowanie poprzez tunele na belki (jest tam mocne ograniczenie szerokości belek). Poniżej jeszcze jedno zdjęcie.

Z moich obserwacji wynika, że box na Vitarze do 200cm powinien nie wystawać zbytnio nad przednią szybę, zastanawiam się czy coś dłuższego wchodzi w rachubę.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]