Witam serdecznie,
jestem tutaj nowy i cieszę się, że natrafiłem na takie forum, bo to pewnie może ułatwić niejedną kwestię
Zostanę na dniach posiadaczem pierwszego suzuki w życiu, jest to Vitara z 2019 roku z silnikiem K14C o mocy 140 km oraz skrzyni aisin - nie dokopałem się do tabliczki ale po przekopaniu połowy internetu udało mi się ustalić, że jest to okodowanie tf-71sc. Co mam nadzieje ustale jeszcze w niedługim czasie "na żywo".
Samochód mam okazje odkupić po "okazyjnej" cenie od rodziny gdzie jest od nowości, więc miałem już nie raz okazję tym autem pojeździć lub podejrzeć jak jest traktowane
Auto do tej pory czyli przebiegu 185 tysięcy(!) miało prowadzony regularny serwis w ASO. Posiada gwarancję do grudnia tego roku ale chciałbym się dowiedzieć o przyszłe serwisowanie tego auta. Najbardziej niepokoją mnie 3 rzeczy i tutaj licze na ewentualne podpowiedzi/pomoc -
1. Olej silnikowy, czy warto po takim przebiegu, zrobić mu troche solidniejszą wymiane i zafundować płukanke oraz rozpocząć wymiany co 10kkm w silniku ? Motor jest bardzo żwawy, nie kopci, zbiera się ładnie, ale do tej pory o ile nikt tego nie zaniedbał po stronie serwisu, wymiany były co 15kkm.
2. Olej w skrzyni biegów - skrzynie niby pracuje idealnie w każdym zakresie i w góre i w dół, no moze ma ultra delikatne zawachanie przy zmianie z 1 na 2 ale jestem dość wrażliwy na niedociągnięcia swoich aut. Ale nie miała od nowości zmienianego oleju.... pokłosie naszej ekościemy, ale mniejsza z tym. Jak mogę tutaj zrobić wymiane oleju ? Dzwoniłem do kilku serwisów, i każdy mi podpowiada co innego, statyczna - dynamiczna i każdy ma swoje argumenty za jedną lub drugą opcją. Zwariować idzie a w książce serwisowej ani słowa o tym oprócz rodzaju oleju. Jeśli statyczna, to myślę, że dam rade sobie z tym sam, bo liznąłem mechaniki, a nie chce jakoś zaszkodzić skrzyni dynamiczna wymiana. Macie z tym doświadczenie ? Czy wgl ASO sie tym zajmuje skoro nie ejst to przewidziane na Europę w książce serwisowej?
3. rozrząd - jest tutaj łańcuch którego kompletnie nie słychać i nie daje jakis objawow zużycia. czy mam powody do zmartwień lub powieninem nastawiac się na wymiane w przyszłości bliskiej ? I czy jest to dosc prosta sprawa czy myslicie, że zostaje tylko aso i nie dawać "zwykłemu mechanikowi" tego robić ?
jeśli macie jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę w tym aucie to będę wdzięczny.