Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Jaki olej i filtr oleju?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12905
Strona 11 z 29

Autor:  Paffcio [ 19-04-2018, 09:05 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Mnie to pachnie UOKiKiem...

BTW dziwna ta firma, gdzie przed wymianą głośników i wygłuszeniem drzwi trzeba chodzić do ASO i pytać o gwarancję, na przegląd nie można przynieść własnego oleju... czekam na wprowadzenie ceryfikowanych przez Suzuki żarówek i specjalnego powietrza do pompowania kół (użycie zwykłego atmosferycznego groziłoby odebraniem gwarancji na zawieszenie).
Do tej pory jeździłem tylko fiatami i renówkami i nigdy nie było takich problemów. Megankę miałem jeszcze na gwarancji całą (no, prawie) rozebraną w środku, bo chlopaki z firmy car-audio wygłuszali mi wnętrze, ciągnęli nowe kable, podpinali wzmacniacz... i nic, i nikt w ASO nie mówił głupot o utracie gwarancji... A olej? Paaaanie, byleby tylko spełniał specyfikacje producenta. W ASO Renault wprost powiedzieli mi "kup pan w sklepie, bo u nas drogo" :]

Autor:  ken-wawa [ 19-04-2018, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Widocznie co serwis, to inne podejście.

Mnie jak kiedyś przymierzałem się do Dustera powiedzieli - niby można własny olej, ale nie zalecają, bo później Renault robi problemy. I raczej było podejście wlejemy tylko pod przymusem. :P

Autor:  red [ 19-04-2018, 20:33 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

ken-wawa pisze:
Zastanawiam się nad kupieniem prywatnie i wlaniem takiego oleju SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30

Czy ktoś zna tego konkretnie sprzedawcę http://allegro.pl/shell-helix-ultra-pro ... 42084.html

W zasadzie ten olej by mi pasował, zastanawiam się jedynie nad wiarygodnym miejscem zakupu, tak by później nie było jakiejś wtopy. Zadzwoniłem na stacje shella i mają dużo wyższe ceny swoich olejów niż w necie. Co prawda akurat tego AM-L nie mieli, więc ciężko mi do końca porównać, ale cena 25 zł za litr za olej wysokiej klasy wydaje mi się dość atrakcyjna, by nie powiedzieć lekko za niska.


Kupiłem własnie tutaj...4x po 1 litrze. :) Tak więc jestem przygotowany do przeglądu. W ASO się dowiadywałem - kasują 60zł/litr i nie ma problemu by przywieźć swój. Filtry także zakupiłem w stacjonarnym sklepie (Filtron): oleju 15zł i powietrza 30zł. Co do kabinowego - wymiana dopiero po 2 latach. :)

Autor:  ken-wawa [ 19-04-2018, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Otrzymałem oficjalną odpowiedź z Suzuki:
Można mieć własny olej, pod warunkiem, że jest oryginalnie zamknięty i zgodny ze specyfikacją producenta.
Nie wolno w silniku turbo 1.4 stosować oleju ze specyfikacją ACEA C3 (jeśli olej nie ma specyfikacji dodatkowo podanej przez Suzuki). Ponadto nie należy kierować się normami API tylko ACEA.

I ta druga część dość mocno mnie zaskoczyła. W efekcie zalany w moim samochodzie rok temu Eneos Premium Ultra 5w30 był błędem, bo ma tylko ACEA c3. Co gorsza zalał go dealer Suzuki, który ma wiele lat doświadczenia z samochodami tej firmy (i to on sam wybrał ten olej, ja w żaden sposób na to nie wpływałem, to był olej dealera). Dużo ludzi zalewa Shellem Helix Ultra ECT C3 co też jak rozumiem nie powinno mieć miejsca (bo on również ma tylko C3).

Zastanawiam się, czy C3 rzeczywiście jest tak wielkim grzechem i jak to może wpłynąć na trwałość silnika.

I pytanie teraz co kupić?
Shell Helix Ultra 5w-30 (bez ECT!)
Eneos Premium Hyper 5w-30 (ten co ciekawe ma równocześnie ACEA c3 i A3/B3/B4)
ewentualnie Eneos Premium Hype S 5w-30

Autor:  akir [ 20-04-2018, 04:14 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Jaki olej i filtr oleju?

red pisze:
ken-wawa pisze:
Zastanawiam się nad kupieniem prywatnie i wlaniem takiego oleju SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30

Czy ktoś zna tego konkretnie sprzedawcę http://allegro.pl/shell-helix-ultra-pro ... 42084.html

W zasadzie ten olej by mi pasował, zastanawiam się jedynie nad wiarygodnym miejscem zakupu, tak by później nie było jakiejś wtopy. Zadzwoniłem na stacje shella i mają dużo wyższe ceny swoich olejów niż w necie. Co prawda akurat tego AM-L nie mieli, więc ciężko mi do końca porównać, ale cena 25 zł za litr za olej wysokiej klasy wydaje mi się dość atrakcyjna, by nie powiedzieć lekko za niska.


Kupiłem własnie tutaj...4x po 1 litrze. :) Tak więc jestem przygotowany do przeglądu. W ASO się dowiadywałem - kasują 60zł/litr i nie ma problemu by przywieźć swój. Filtry także zakupiłem w stacjonarnym sklepie (Filtron): oleju 15zł i powietrza 30zł. Co do kabinowego - wymiana dopiero po 2 latach. :)
Filtr kabinowy co dwa lata... Ja na starcie powiedziałem wymieniamy wszystkie filtry. Opiekun po godzinie przychodzi z filtrem kabinowym I mówi, wymieniamy?. Ja się tylko zaśmiałem że po co przychodzi z tak oczywistym pytaniem. Filtr kabinowy wymienia się min raz na rok...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  staryem [ 20-04-2018, 06:21 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

ken-wawa. Ja przy pierwszej wymianie /po 1000 km/ pytałem w ASO czy mogę mieć swój olej. Powiedziano mi, że tak, ale policzą mi
100 zł. za utylizację. Widać, że zdzierają z klienta albo na cenie oleju, albo na utylizacji.

Autor:  euro_tuned [ 20-04-2018, 07:14 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

A ten shell helix ultra professional 5w30 który aso zalewa to jest C3?

Autor:  akir [ 20-04-2018, 07:20 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Do silników 1.6 to jest C3, on jest prawidłowy

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ken-wawa [ 20-04-2018, 09:15 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Helix Ultra 5w30 nie jest C3 (ma m.in normy API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4 - co wg instrukcji jest ok dla tego samochodu). A z oznaczeniem w nazwie ECT jest C3 - Helix Ultra ECT C3 5w30 (są dwa różne oleje). Wg instrukcji dla obu silnikow 1.4 i 1.6 olej C3 NIE jest prawidłowy. Jak jest w życiu, nie wiem i stąd ta dyskusja? Nawet gadałem z gościem z Shella i powiedział, że jak najbardziej olejem ECT można zalać silnik 1.4 (a wg Suzuki nie). I bądź tu mądry.

Wspomniany wcześniej Helix Ultra Professional AM-L 5w30 ma normy ACEA C3; API SN/CF; BMW LL-04; MB 229.51. Co oznacza, że wg Suzuki nie można go zalać do tego samochodu. A w aplikacji shella dobierz olej (na stronie www) wyskakuje właśnie jako najbardziej polecany.

Mnie też aso zalało rok temu olejem tylko z C3 (to był ich olej), więc tym bardziej dziwne.

Co gorsza zamieszanie potęguje to, że Suzuki twierdzi, że nie należy brać pod uwagę norm API. A olej Helix Ultra Professional AM-L ma normę API SN, więc gdyby iść tylko po API to można go wlać do Vitary.

Bałagan, bałagan, bałagan.... :sciana:

Może warto napisać do TVN Turbo jako ciekawostkę... :uwaga:

Autor:  ken-wawa [ 20-04-2018, 09:26 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

P.S. Tu u maniaków Mitsubishi też jest fajna dyskusja o olejach https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic ... sc&start=0

Autor:  akir [ 20-04-2018, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

U mnie w aso leja 5w30 ECT C3, gość co sprzedaje olej popatrzył na książkę serwisowa. Powiedział co Pan nie wleje do tego będzie dobre.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  euro_tuned [ 20-04-2018, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Straszny bałagan. Z tego co wiem, to z olejami zawsze było tak że można wlać o takiej specyfikacji jak podaje książka lub lepszy. I wg tych norm to c3 jest chyba lepszy od a3/b4 więc chyba powinien być ok?
Sam już nie wiem.

Autor:  akir [ 20-04-2018, 11:02 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Dokładnie to mi powiedział specjalista od olejów. Ja go będę lać i olewam temat

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ken-wawa [ 20-04-2018, 11:35 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Można jednak znaleźć w Internecie sporo dyskusji wg których "lepszy" olej C3 wcale nie jest lepszy i lepiej silnik benzynowy zabezpiecza olej A5/B5 (jeśli taki jest podany przez producenta).

Poza tym serwis nie jest wcale aż tak niezależny tutaj. Im zależy by samochód nie zepsuł się na gwarancji, a po gwarancji już znów mogę mieć interes w naprawach. Oczywiście jeśli jakiś serwis tak działa, to jest to raczej krótkoterminowe podejście do biznesu, ale różnie to bywa....

Przykład ciekawego artykulu: http://blog.bestdrive.pl/10358-nowoczes ... o-uwazac-1

"Niestety, dodatki uszlachetniające, po których spaleniu powstają popioły tak szkodliwe dla filtrów cząstek stałych i katalizatorów, są silnikowi bardzo potrzebne. Ograniczają one zużycie elementów silnika, zwłaszcza gładzi cylindrycznych i pierścieni. Gdy tych dodatków nie ma, silnik jest chroniony przed zużyciem w znacznie mniejszym stopniu. Oczywiście, nowoczesne silniki z filtrami DPF są przystosowane do olejów niskopopiołowych, ich układy smarowania wytwarzają ciśnienie oleju wielokrotnie wyższe niż w silnikach starszej generacji. Jakkolwiek także nowoczesny silnik współpracujący z DPF-em wolałby być smarowany olejem zawierającym więcej niekorzystnych dla filtra substancji, to jednak jest w stanie zadowolić się olejem pozbawionym znacznej ilości tych dodatków. Co innego starsze auta bez filtrów DPF: większość silników w tych samochodach smarowana olejem niskopopiołowym ulegnie zużyciu w błyskawicznym tempie. Tymczasem coraz więcej olejów to właśnie oleje niskopopiołowe!"

Autor:  mayya [ 20-04-2018, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

red pisze:
ken-wawa pisze:
Zastanawiam się nad kupieniem prywatnie i wlaniem takiego oleju SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30

Czy ktoś zna tego konkretnie sprzedawcę http://allegro.pl/shell-helix-ultra-pro ... 42084.html

W zasadzie ten olej by mi pasował, zastanawiam się jedynie nad wiarygodnym miejscem zakupu, tak by później nie było jakiejś wtopy. Zadzwoniłem na stacje shella i mają dużo wyższe ceny swoich olejów niż w necie. Co prawda akurat tego AM-L nie mieli, więc ciężko mi do końca porównać, ale cena 25 zł za litr za olej wysokiej klasy wydaje mi się dość atrakcyjna, by nie powiedzieć lekko za niska.


Kupiłem własnie tutaj...4x po 1 litrze. :) Tak więc jestem przygotowany do przeglądu. W ASO się dowiadywałem - kasują 60zł/litr i nie ma problemu by przywieźć swój. Filtry także zakupiłem w stacjonarnym sklepie (Filtron): oleju 15zł i powietrza 30zł. Co do kabinowego - wymiana dopiero po 2 latach. :)

Sprawdź kabinowy - u mnie był po 8 miesiącach do wyrzucenia :?

Autor:  dominiq [ 20-04-2018, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Wszystko zależy od przebiegów. Ja mało jeżdżę, więc nie widzę sensu, żeby wymienić filtr co pół roku. Imo po dwóch będzie nadal jak nowy.

Autor:  macioo [ 20-04-2018, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Wymieniać nie trzeba ale sprawdzić nic nie kosztuje. Przebiegi są ważne ale ważniejsze jest gdzie się jeździ. jeżdżąc tylko po asfaltach filtr wystarczy na dłużej. Jeżeli ktoś dużo jeździ pylącymi polnymi drogami, to pół roku może być zbyt długim okresem dla filtra.

Autor:  krzymo [ 20-04-2018, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Jak ktoś ma taką wielką zagwozdkę z tym olejem silnikowym, to może lepiej niech odżałuje te kilka złotych i każe lać olej z ASO. Oni chyba jednak ogarniają - a jak nie, to joby pójdą na nich. Zresztą w tym wątku ludzie pisali czym zalewali - jeżdżą do dziś i nic im nie dolega, więc chyba nie ma tragedii.

Autor:  mayya [ 20-04-2018, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

krzymo pisze:
ASO. Oni chyba jednak ogarniają

:lol: :myjezeby:

Autor:  igi [ 21-04-2018, 02:26 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Jaki olej i filtr oleju?

Paffcio pisze:
Mnie to pachnie UOKiKiem...

O ile dobrze czytam, to z wypowiedzi forumowiczów wynika, że wlanie oleju niezgodnego z parametrami (bądź "stanowiskiem" konkretnego ASO) nie skutkuje wcale odbieraniem/unieważnianiem gwarancji, a tylko... stosownym wpisem do książki serwisowej....
Przecież I TAK w przypadku awarii, jeśli dojdzie do odmowy naprawy gwarancyjnej będą musieli w sądzie UDOWODNIĆ że to właśnie źle dobrany olej mógł być przyczyną awarii.

Jeśli ów olej NIE MOŻE być przyczyną awarii, to czemu boicie się jednego wpisu?
A jeśli jednak jakimś cudem MOŻE - to takie działanie serwisantow jest moim zdaniem całkowicie logiczne.
Po to zostały podane konkretne "widełki" by nikt nie musiał się użerać, sprawdzać każdego konkretnego oleju, a potem w ciemno ręczyć w imieniu klienta, że wszystko jest ok.

Asekuranctwo *niektórych* ASO to już inna sprawa. To prawda. :(
Ale być może wówczas wystarczy wymagać dopisania jaki to konkretnie olej i że SPEŁNIA on założone normy.

Autor:  igi [ 21-04-2018, 02:48 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Jaki olej i filtr oleju?

staryem pisze:
ken-wawa. Ja przy pierwszej wymianie /po 1000 km/ pytałem w ASO czy mogę mieć swój olej. Powiedziano mi, że tak, ale policzą mi
100 zł. za utylizację. Widać, że zdzierają z klienta albo na cenie oleju, albo na utylizacji.


Ok. Rzeczywiście dla wielu ludzi dość normalne jest wylewanie chemikaliów do ścieków, wyrzucanie baterii i akumulatorów do śmieci, czy palenie odpadków w piecu itd. Albo przynajmniej "dopuszczalne dopóki mnie nie złapią" ;)

Ale żadna firma nie może sobie od tak "zniknąć" odpadów dla których wymagana jest utylizacja. I nie mogą Ci ot tak, po prostu dać baniaka ze starym olejem: "Panie martw się pan sam".Bo rejestrując usługę odpad mają już niejako na stanie...

Chciałbym tu przypomnieć, że opłaty recyklingowe mamy też wliczone także w rzeczy dużo prostsze do utylizacji: choćby nawet głupie kartony po soku.
I tam są one wliczone z góry, bo niemożliwe byłoby kontrolowanie utylizacji jak w przypadku firm operujących chemikaliami.

A że pan Mietek robi to w swoim garażu 3x taniej, a to przecież taki naprawdę solidny i uczciwy chłop?
Pytanie, czy Pan Mietek wystawia faktury, czy poprawnie utylizuje odpady, czy płaci podatek, i czy program do diagnostyki kupił czy może "znalazł na chomikuj.pl".

No tak, to mogłoby mu radykalnie zmienić koszty...

Autor:  Avalanche [ 21-04-2018, 06:37 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Na ostatnim przeglądzie przywiozłem ten sam olej, co ostatnio - Shell Helix Ultra 5W30 C3.
Taki sam bym dostał w serwisie, więc zero problemu.

Autor:  staryem [ 21-04-2018, 07:25 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Ciekawe ile zapłaciłeś za utylizację?

Autor:  dominiq [ 21-04-2018, 07:38 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Ja właśnie siedzę w poczekalni, olej się wymienia (po 1000km). Dowiedziałem się, że będzie zalany Ecstar 5W30.

Autor:  akir [ 21-04-2018, 08:03 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

60 zł utylizacja

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Strona 11 z 29 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/