Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 00:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2629 Następna
Autor Wiadomość
Post: 16-11-2021, 22:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
"Tłusta woda" - to ciekawe określenie olejów typu 5w-30 i niżej. ;)
To z tego filmiku. Swoją drogą ciekawe jest w tym filmie spostrzeżenie dotyczące uruchamiania auta z wciśniętym sprzęgłem. Obecnie wiele aut nie da się uruchomić bez wciśniętego sprzęgła, ale tym bardziej ważny jest olej, bo jest szansa, że to się cały czas dzieje.

Niestety nie potrafię wyłuskać z fb, stąd link na fb. ;)
https://www.facebook.com/m8mcars/videos ... 8704032126

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-11-2021, 06:09 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 234
czoboki pisze:
"Tłusta woda" - to ciekawe określenie olejów typu 5w-30 i niżej. ;)
To z tego filmiku. Swoją drogą ciekawe jest w tym filmie spostrzeżenie dotyczące uruchamiania auta z wciśniętym sprzęgłem. Obecnie wiele aut nie da się uruchomić bez wciśniętego sprzęgła, ale tym bardziej ważny jest olej, bo jest szansa, że to się cały czas dzieje.

Niestety nie potrafię wyłuskać z fb, stąd link na fb. ;)
https://www.facebook.com/m8mcars/videos ... 8704032126
Jak by był zalany 5W-40 i stał kilka tygodni to też spłynie. Druga sprawa to olej miał wymieniany bardzo rzadko, wiec jeździł na rozrzedzonej "tłustej wodzie". I w dużej mierze to go dobiło.


Na górę
Post: 17-11-2021, 07:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ta teoria trochę nie trzyma się kupy. Mówią, że dzieje się to jak olej spłynie po 2-3 tygodniach. To ile to auto musiałoby stać, żeby to się stało. Poza tym dlaczego nie dzieje się to w 90% nowych aut, które trzeba odpalać ze sprzęgłem. A może jednak te siły inaczej się rozkładają niż panowie sprawdzili na wadze.

Auto ma 100kkm i jest po gwarancji. Hm... Gdyby przyczyna była taka jak mówią, to wszystkie leasingi, gdzie long-life króluje stałyby w serwisach z tą awarią po 100kkm. A jakoś ich nie widać.

Kilkoma autami zrobiłem ponad 200kkm (w tym jednym na long-life 30kkm) i zawsze odpalam na sprzęgle. Nigdy nie było problemu. Jeśli już koniecznie szukać tutaj przyczyny, to stawiałbym na trzymanie auta na sprzęgle na skrzyżowaniach.

Panowie są ze starej szkoły, która mówi, że trzeba lać 10W40 albo najlepiej smołę, bo tylko wtedy silnik dobrze chodzi. Od czasów dużego fiata trochę się jednak motoryzacja zmieniła. ;-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2021, 08:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Im rzadszy olej tym krócej. ;)
Stara szkoła - być może, tylko ciekawe, że silniki traktowane starą szkołą zdecydowanie rzadziej mają problemy niż te szkoła nowoczesną.
Ponad 90% mechaników, których znam lub miałem do czynienia, twierdzi, że "najniższe" oleje jakie warto stosować, to 5w-40, o wymienieniu ling life nawet nie wspominam.

Co so panewki i stania ze sprzęgłem na światłach - słuszna uwaga, jest też szansa, że tu była jakaś wada od początku.
Tak czy inaczej spostrzeżenia do zastanowienia. :)

Warto się zastanowić, dlaczego obecne silniki nie wytrzymują tyle ile kiedyś. Czynników jest na pewno kilka no i to już będzie solidny off top. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-11-2021, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Z olejem jest ciągły problem, bo nie mamy kompletu informacji. Konstruktorzy przewidują określone "luzy" między elementami na film olejowy. Jeśli olej ma zbyt dużą lepkość, to może dochodzić do zerwania filmu olejowego, bo lepki olej zbyt wolno będzie się wciskał w te luzy. Z kolei olej o zbyt małej lepkości będzie rozbryzgiwany przez pracujące elementy. W obu przypadkach będzie dochodziło do przyspieszonego zużycia.

No i teraz każdy wyciąga wnioski sam. Jedni powiedzą, że 0W20 zaleca producent, więc jest ok. Inni, że to zbyt mało lepkie (nie rzadkie) i trzeba lać 5W40 lub lepsze. Większość mechaników nie ma ani kompetencji, ani wystarczających informacji do oceny jaki olej lać. To cały czas są prywatne opinie niepoparte żadnymi rzetelnymi badaniami. Stąd temat się ciągnie już 24. stronę. :-)

Dlaczego silniki nie wytrzymują? A dlaczego kiedyś robiłem 60kkm na klockach hamulcowych, a teraz robię 35kkm? Czyżbym zapomniał jak się jeździ? Czemu głowice w różnych markach pękają na potęgę? Producenci dziś potrafią bardzo precyzyjnie wyliczyć wytrzymałość. Kiedyś dawali z naddatkiem, dziś dają tyle ile muszą.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2021, 10:20 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
czoboki pisze:
Warto się zastanowić, dlaczego obecne silniki nie wytrzymują tyle ile kiedyś. Czynników jest na pewno kilka no i to już będzie solidny off top. ;)

Myślę, że to temat rzeka i dotyczy praktycznie wszystkiego. Na pewno jednym z czynników jest tzw. "ekologia", która fajnie wygląda na papierze, a gorzej w praktyce.
Swój udział ma tu też to, że po prostu chcemy (jako ludzie) cały czas czegoś nowego i taniego np. wyrzucamy dobre rzeczy, bo już nam się nie podobają lub wyszły z mody. Ten proces dotyczy też samochodów.
No i też teraz można pewne rzeczy bardziej precyzyjnie zaprojektować i nie chodzi mi tu o celowe "psucie" urządzeń po gwarancji - czego też nie można wykluczyć. Chodzi o to, że kiedyś trzeba było robić rzeczy z większym naddatkiem na wytrzymałość i przez to były bardziej trwałe oraz lepiej znosiły trudne warunki oraz błędy użytkownika, bo miały większy margines błędu.
Pytanie klucz: ile osób czyta instrukcję różnych sprzętów przed ich użyciem, a potem skrupulatnie przestrzega zaleceń producenta? No i jeszcze nieśmiertelne podejście: co tam producent/ekspert/specjalista/mechanik wiedzą... przecież "zawsze się tak robiło".


Na górę
Post: 17-11-2021, 10:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Dokładnie tak. :)
Ale nie ciągnijmy tego tematu w tym temacie. ;)

Wawax, no tak mechanicy nie wiedzą co mówią. Bez komentarza. ;)
I bez odbioru w tej kwestii, przynajmniej tu, bo zdecydowanie za bardzo dryfujemy. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-11-2021, 12:00 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 239
Suzuki: S-Cross
Ja ze swojej strony powiem, że na 5w30 miałem średnio pół litra większe zużycie paliwa plus silnik pracował zauważalnie głośniej i szarpał start-stop. Po przejściu z powrotem na 0w20 te 'problemy' ustąpiły więc po prostu wnioskuje, że silnik jest na tyle 'ciasno' spasowany, że może po prostu 5w30 jest zbyt 'gęsty' (lepki). Na 5w30 silnik zaczynał ładnie pracować dopiero po przejechaniu ~50 km ciągiem czyli jak olej się już tak fest rozgrzał.


Na górę
Post: 17-11-2021, 12:34 
Offline

Rejestracja: 17-03-2021, 07:47
Posty: 21
Suzuki: Vitara 2021 allgrip
A u mnie odwrotnie lepiej chodzi na 5w 30


Na górę
Post: 17-11-2021, 15:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
czoboki pisze:
Wawax, no tak mechanicy nie wiedzą co mówią. Bez komentarza. ;)


Tego nie powiedziałem. Są mechanicy, którzy mówią jedno i mechanicy, którzy mówią drugie. Jedni z nich na pewno są w błędzie. Prosta logika. Nie uogólniajmy jednak. Ja tylko wskazałem, że brakuje danych do rzetelnego wyliczenia jaki olej do jakiego silnika się nadaje. Trzeba w tym względzie bazować na tym, co mówią konstruktorzy, bo tylko oni mają niezbędne dane. Jeśli ktokolwiek wypowiada się bez tych danych to prezentuje własną opinię, a nie obiektywne wnioski.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-11-2021, 21:53 
Offline

Rejestracja: 19-10-2021, 19:40
Posty: 16
Lokalizacja: Toruń
Suzuki: SX4 S-CROSS 1.6 ddis
zafek pisze:
Witam wszystkich serdecznie. 23 strony o doborze oleju to już kawał wiedzy, doświadczeń i spostrzeżeń. Próbowałem dobrać olej do mojej Vitary ale z tego co tutaj piszecie wszystko jest do PB.
Ja mam vitarę 2017 1.6 ddis silnik chyba D16AA.
Shell podaje Helix Ultra Professional AP-L 5W-30, ale jest ciężko dostępny (tylko w opakowaniach 1l) i nie stosowałem jeszcze tej marki. Racze chciałbym iść w stronę Valvoline, ale i ten w klasie 5w30 ma różne rodzaje np. A5/B5, C2, C3 i inne.
Co polecacie do diesla? Ma ktoś może taką vitarkę z tym silnikiem?
Przebieg 72tyś.
Pozdrawiam 8)

Mam s-cross z tym właśnie silnikiem. Jestem po pełnym serwisie olejowym - napęd 4x4. Serwis robiłem w serwisie specjalizującym się tylko we włoskich silnikach. Zalany mam okej Motul 8100 0w30 C2 - taki zalecają włosi do tego sinika. Pamiętaj kolego że w tych silnikach należy wymieniać uszczelkę smoka ssawnego w misce olejowej, gdyż ona po upływie czasu ugniata się i twardnieje. Wtedy zaczyna zasysać powietrze a nie olej z dna miski olejowej. Wtedy silnik zaciera się. Ja mam już to przerobione na bezobsługowe - specjalny adapter zaprojektowany przez tą firmę. Oleju wchodzi 5,6l,. Wymiana najlepiej co 10 000km.

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS ALL GRIP 1.6 ddis 2015


Na górę
Post: 22-11-2021, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
To jest fiatowski 1,6 multijet?

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 22-11-2021, 19:32 
Offline

Rejestracja: 14-11-2021, 19:06
Posty: 5
Suzuki: Vitara 1.6 ddis
jawor79 pisze:
zafek pisze:
Witam wszystkich serdecznie. 23 strony o doborze oleju to już kawał wiedzy, doświadczeń i spostrzeżeń. Próbowałem dobrać olej do mojej Vitary ale z tego co tutaj piszecie wszystko jest do PB.
Ja mam vitarę 2017 1.6 ddis silnik chyba D16AA.
Shell podaje Helix Ultra Professional AP-L 5W-30, ale jest ciężko dostępny (tylko w opakowaniach 1l) i nie stosowałem jeszcze tej marki. Racze chciałbym iść w stronę Valvoline, ale i ten w klasie 5w30 ma różne rodzaje np. A5/B5, C2, C3 i inne.
Co polecacie do diesla? Ma ktoś może taką vitarkę z tym silnikiem?
Przebieg 72tyś.
Pozdrawiam 8)

Mam s-cross z tym właśnie silnikiem. Jestem po pełnym serwisie olejowym - napęd 4x4. Serwis robiłem w serwisie specjalizującym się tylko we włoskich silnikach. Zalany mam okej Motul 8100 0w30 C2 - taki zalecają włosi do tego sinika. Pamiętaj kolego że w tych silnikach należy wymieniać uszczelkę smoka ssawnego w misce olejowej, gdyż ona po upływie czasu ugniata się i twardnieje. Wtedy zaczyna zasysać powietrze a nie olej z dna miski olejowej. Wtedy silnik zaciera się. Ja mam już to przerobione na bezobsługowe - specjalny adapter zaprojektowany przez tą firmę. Oleju wchodzi 5,6l,. Wymiana najlepiej co 10 000km.


Nie wiedziałem o tym. Co ile to trzeba wymienić lub jaki jest koszt przerobki? Ogólnie dużo oleju jak na 1.6.


Na górę
Post: 22-11-2021, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
To dobrze że dużo oleju. W dusterze wchodzi mi pełne 6 litrów do 1,5 dci

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 30-11-2021, 21:02 
Offline

Rejestracja: 19-10-2021, 19:40
Posty: 16
Lokalizacja: Toruń
Suzuki: SX4 S-CROSS 1.6 ddis
zafek pisze:
jawor79 pisze:
zafek pisze:
Witam wszystkich serdecznie. 23 strony o doborze oleju to już kawał wiedzy, doświadczeń i spostrzeżeń. Próbowałem dobrać olej do mojej Vitary ale z tego co tutaj piszecie wszystko jest do PB.
Ja mam vitarę 2017 1.6 ddis silnik chyba D16AA.
Shell podaje Helix Ultra Professional AP-L 5W-30, ale jest ciężko dostępny (tylko w opakowaniach 1l) i nie stosowałem jeszcze tej marki. Racze chciałbym iść w stronę Valvoline, ale i ten w klasie 5w30 ma różne rodzaje np. A5/B5, C2, C3 i inne.
Co polecacie do diesla? Ma ktoś może taką vitarkę z tym silnikiem?
Przebieg 72tyś.
Pozdrawiam 8)

Mam s-cross z tym właśnie silnikiem. Jestem po pełnym serwisie olejowym - napęd 4x4. Serwis robiłem w serwisie specjalizującym się tylko we włoskich silnikach. Zalany mam okej Motul 8100 0w30 C2 - taki zalecają włosi do tego sinika. Pamiętaj kolego że w tych silnikach należy wymieniać uszczelkę smoka ssawnego w misce olejowej, gdyż ona po upływie czasu ugniata się i twardnieje. Wtedy zaczyna zasysać powietrze a nie olej z dna miski olejowej. Wtedy silnik zaciera się. Ja mam już to przerobione na bezobsługowe - specjalny adapter zaprojektowany przez tą firmę. Oleju wchodzi 5,6l,. Wymiana najlepiej co 10 000km.


Nie wiedziałem o tym. Co ile to trzeba wymienić lub jaki jest koszt przerobki? Ogólnie dużo oleju jak na 1.6.

Więc tak taka uszczelka jak jest montowana standardowo nie jest droga - ok 50zł. Tera trzeba znaleźć warsztat który ją wymieni. Z tego co mówił mi mechanik który wymieniał u mnie, w s-cross z powodu napędu 4x4 trzeba bardzo dużo demontować żeby ściągnąc miskę olejową dlatego koszy wymiany nie jest tani. Uszczelka gumowa ma to do siebie że twardnieje i ugniata się - dochodzi do zassania powietrza między połączeniem blok silnika a smok miski olejowej. Brak smarowania = zatarcie silnika. Z powodu kosztów demontażu miski olejowej zdecydowałem się na adapter zamiast uszczelki który jest dożywotni.
Tak wygląda uszczelka gumowa
Obrazek
Obrazek
Tak wygląda adapter który mam zamontowany
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Z tego co się pytałem nie trzeba robić wymiany tej uszczelko na adapter w tej firmie. Jest opcja kupienia adaptera i samodzielnego montażu.
Zdjęcia zapożyczone ze strony firmy w której wymieniałem
https://www.facebook.com/Italperformance/photos
Co ile trzeba wymieniać nie mam pojęcia. Objawy to przy odpaleniu kontrolka ciśnienia dłużej się świeci gaśnie po ponad 3 sekundach. Tylko może być tak że może być za późno i jakiś negatywny wpływ już może mieć spadek ciśnienia oleju.
Ja wolałem profilaktycznie wymienić i nie myśleć o tym czy już czy jeszcze czekać z wymianą. Mechanik powiedział że lepiej zapobiegać niż remontować.
Jeden z tematów o tym problemie z naszym fiatowskim silnikiem.
https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/uszczelka-smoka-diesel-1-6-a-36554/
https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/komunikat-niewystarczajace-cisnienie-oleju-kontrolka-gasnie-bravo-1-6-mjet-120km-34302/
Ten sam problem jest nagminny w silnikach opla. Parę filmików potwierdzających to o czym piszę.
https://www.google.com/search?q=uszczelka+smoka+insignia&sxsrf=AOaemvJk4BumfatbTmPBj5ydh7eB5Usodw:1638302204288&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwiu966n78D0AhUxCRAIHR_AAgUQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1366&bih=568&dpr=1

Koszt brutto
Montaż adaptera 1291 zł
wymiana oleju 98 zł
adapter smoka 219 zł
plus olej i filtr oleju

_________________
Suzuki SX4 S-CROSS ALL GRIP 1.6 ddis 2015


Na górę
Post: 28-01-2022, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
Nowy rok, nowy olej do M16A.
Obrazek
Filtr: Purflux LS 743
Olej: Liqui Moly 0W-30 Synthoil Longtime
(ACEA A3/B4, API SM)

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 03-02-2022, 17:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
Byłem dzisiaj w ASO na wymianie oleju. Siedzę sobie w poczekalni i widzę na kamerach, że panowie wyjęli mój LM 0W-30 i debatują. Za chwile przychodzi do mnie pracownik serwisu i mówi, że "Suzuki rekomenduje olej 0W20 lub 5W-30". Pytam w związku z czym jest problem, bo przecież w klasie lepkościowej się mieści, normy ACEA i API spełnia. Pan odpowiada - "właśnie w tym, że Suzuki rekomenduje olej 0W20 lub 5W-30 a Pana taki nie jest. Możemy wlać, ale na Pana życzenie i odpowiedzialność".

Takie było moje życzenie.

Cena 220 zł. Mój olej i filtr, ich robocizna, wymiana uszczelki pod korkiem i utylizacja zlanego oleju.

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Na górę
Post: 03-02-2022, 17:35 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Scorpion pisze:
Byłem dzisiaj w ASO na wymianie oleju. Siedzę sobie w poczekalni i widzę na kamerach, że panowie wyjęli mój LM 0W-30 i debatują. Za chwile przychodzi do mnie pracownik serwisu i mówi, że "Suzuki rekomenduje olej 0W20 lub 5W-30". Pytam w związku z czym jest problem, bo przecież w klasie lepkościowej się mieści, normy ACEA i API spełnia. Pan odpowiada - "właśnie w tym, że Suzuki rekomenduje olej 0W20 lub 5W-30 a Pana taki nie jest. Możemy wlać, ale na Pana życzenie i odpowiedzialność".

Takie było moje życzenie.

Cena 220 zł. Mój olej i filtr, ich robocizna, wymiana uszczelki pod korkiem i utylizacja zlanego oleju.
Tej uszczelki nie trzeba wymieniać, to podkładka miedziana.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 03-02-2022, 17:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-01-2017, 17:33
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Suzuki: Vitara; GSF 1250SA
A wiesz, że nie wiedziałem? Bo bym od razu ich zapytał. Na fakturze zawsze jest to wymienione.

I tak na marginesie, ale odnośnie oleju:

"Prawdziwe syntetyki oparte są tzw. bazę PAO, czyli polialfaolefiny. Taka baza tworzona jest z benzyny lub gazu, a nie z samej ropy naftowej. Oleje oparte o tą technologię są najbardziej odporne na starzenie i utlenianie i mają najlepsze właściwości smarne. Oczywiście mają i wady. Jedną jest słaba zdolność mieszania z dodatkami, druga wysoka cena a trzecia to słaba przyczepność. Taka technologia jest bardzo droga, a na rynku jest bardzo mało olejów w pełni syntetycznych. Polskie prawo zezwala na nadinterpretację i nazywanie olejów z grupy III, a więc produktów wytworzonych przez proces hydrokrakingu olejami syntetycznymi."

_________________
Suzuki Vitara Comfort
Suzuki GSF 1250 SA


Ostatnio zmieniony 03-02-2022, 17:52 przez Scorpion, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 03-02-2022, 17:51 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
To tylko 1zl był koszt chyba. Tylko pytanie po co to wymieniać. Jakby to był crush washer to nie ma co mówić, ale podkładka miedziana...

Ja takie zestaw do vitary i swifta zrobiłem. Jeszcze świece gdzieś przyszły

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka
Załącznik:
IMG20220203175336.jpg

Załącznik:
IMG20220203175516.jpg

ObrazekObrazek


Na górę
Post: 04-02-2022, 16:51 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
akir pisze:
Scorpion pisze:
Byłem dzisiaj w ASO na wymianie oleju. Siedzę sobie w poczekalni i widzę na kamerach, że panowie wyjęli mój LM 0W-30 i debatują. Za chwile przychodzi do mnie pracownik serwisu i mówi, że "Suzuki rekomenduje olej 0W20 lub 5W-30". Pytam w związku z czym jest problem, bo przecież w klasie lepkościowej się mieści, normy ACEA i API spełnia. Pan odpowiada - "właśnie w tym, że Suzuki rekomenduje olej 0W20 lub 5W-30 a Pana taki nie jest. Możemy wlać, ale na Pana życzenie i odpowiedzialność".

Takie było moje życzenie.

Cena 220 zł. Mój olej i filtr, ich robocizna, wymiana uszczelki pod korkiem i utylizacja zlanego oleju.
Tej uszczelki nie trzeba wymieniać, to podkładka miedziana.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Trzeba wymienić - jest jednorazowa. Kosztuje coś koło 1 zł.


Na górę
Post: 09-02-2022, 18:28 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 420
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Powoli zbliża mi się pierwszy (ten normalny roczny) przegląd mojej Vitary Hybrid AllGrip (2020) i tak z ciekawości chciałem sprawdzić jak tam dostępność oleju. Chyba zaryzykuję ten 0W20, aby sprawdzić czy będę widział różnicę w stosunku do 5W30.

Obecnie mam wlany przez ASO Total, więc sprawdziłem wpierw na ich konfiguratorze i... zdziwienie, bo wczoraj rekomendowali mi olej 5W30 i już myślałem, że to jakiś wpływ Suzuki Polska, ale dziś pokazuje już 0W20: TOTAL QUARTZ 9000 V-DRIVE 0W-20. Chyba musiało się coś pomieszać w tym ich systemie.
Dla pewności sprawdziłem co pokaże Shell i tam bez zmian, czyli 0W20, przy czym pojawiły się dwa nowe oleje: Helix Ultra SP 0W-20 i jako alternatywa Helix HYBRID 0W-20. Obecnie skłaniam się ku Shell Helix Ultra SP 0W-20, choćby z uwagi na dostępność oraz fakt, że Shell to API SP (czyli teoretycznie testowany pod kątem LSPI), a ten Total to jeszcze API SN.

Jakby ktoś chciał mi polecić lub odradzić, któryś z wymienionych to jestem otwarty na wszelkie sugestie. :)


Na górę
Post: 09-02-2022, 20:12 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 205
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
ja w tym roku może wleje BIZOL GreenOil+, podobno nie tylko bardzo popularny u zachodnich sąsiadów ale co ciekawe niby obniża hałas pracy silnika :)


Na górę
Post: 09-02-2022, 20:52 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 234
@Jaclaw;
I Shell i Total to dość świeże oleje i ciężko o ich analizy. Total będzie tańszy. Natomiast, podejrzewam ze Shell swoim składem będzie lepszy od Totala.
Ale jak masz Vitarę na gwarancji i żeby ASO się nie czepiało to Shell będzie dobrym wyborem w końcu jest zalecany przez Suzuki.


Na górę
Post: 09-02-2022, 21:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Zalecanym przez Suzuki jest obecnie jest Ecstar, Shell i inne stają się opcjonalnymi.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2629 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]