Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 829 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28-08-2017, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
sipap248 pisze:
Bulę męczę ,bo kupiłem nowy samochód za jak dla mnie kupę kasy i chciałbym zapewnić mu prawidłowe warunki eksploatacji.


Jeśli chcesz poprawić warunki pracy to więcej zdziałasz skracając interwał - zamiast co 20 wymieniaj co 10.


Na górę
Post: 29-08-2017, 13:49 
Offline

Rejestracja: 26-03-2016, 19:03
Posty: 166
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara ALL Premium
sipap248 pisze:
Hm jeżeli uważasz , ze dobór oleju nie jest ważna sprawą to już twój problem.


Uważam, że dobór oleju jest bardzo ważny i właśnie dlatego leje 5w30, jak większość forumowiczów, ale Ty nie czytasz tylko ględzisz czy 0w czy 5w.

W naszych warunkach 5w jest lepszy od 0w. Gdybym auto eksploatował w Norwegii lałbym inny olej - bo temperatury niższe - czy to tak ciężko ogarnąć?


Cytuj:
Nikt cię nie zmusza do czytania. Bulę męczę ,bo kupiłem nowy samochód za jak dla mnie kupę kasy i chciałbym zapewnić mu prawidłowe warunki eksploatacji.


Każdy pojazd powinien mieć prawidłowe warunki eksploatacji. Nieważne czy kosztuje 120 tyś zł czy 120 tyś euro :)


Na górę
Post: 29-08-2017, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Nie jestem mechanikiem więc bierzcie to co piszę z dystansem, moja wiedza oparta jest o lekturę gazet i książek o motoryzacji (w tym podręczników dla mechaników) i okazjonalne rozmowy z mechanikami. Zatem według tej mocno amatorskiej wiedzy:

1. Olej o lepkości letniej 20 (jak 0W20) to olej rzadki w wysokich temperaturach. Co oznacza niższe opory pracy (a więc niższe spalanie) ale też wyższe ryzyko przerwania filmu olejowego (co oznacza tarcie metal-metal) kiedy robi się w silniku gorąco.
2. Wysokoobrotowe silniki japońskie, a M16A przyspiesza dopiero na wyższych obrotach, miewają gorąco w środku. Lepkość letnia 30 to minimum.
3. Zgodnie z zaleceniem mechanika w ASO Suzuki, M16A w moim SX4 zalewam olejem 5W40, konkretnie Shell (większość mechaników odradza Castrola rozlewanego w Polsce, podobno jest kiepski jakościowo) Helix Ultra.
4. Interwały wymiany oleju skróciłem z zalecanych 15kkm do 10-12kkm.
5. SX4 ma na razie nalatane 190kkm i silnik jest bardzo zdrowy. Tylko raz dolewałem litr oleju, a i to nie po zaświeceniu się kontrolki tylko zauważenia bliskości "min" na bagnecie, po kilku dłuższych trasach z wyższymi obrotami.
6. Zimowa lepkość oleju, czy to 0 czy 5 czy 10, wpływa wyłącznie na opory zimnego silnika przy odpalaniu. Z olejem 5W40 nie miałem nigdy problemu z odpaleniem SX4 rano nawet przy -22 stopniach (najniższa zauważona na termometrze w samochodzie).


Na górę
Post: 29-08-2017, 15:57 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
oskbelfer pisze:
sipap248 pisze:
Hm jeżeli uważasz , ze dobór oleju nie jest ważna sprawą to już twój problem.


Uważam, że dobór oleju jest bardzo ważny i właśnie dlatego leje 5w30, jak większość forumowiczów, ale Ty nie czytasz tylko ględzisz czy 0w czy 5w.

W naszych warunkach 5w jest lepszy od 0w. Gdybym auto eksploatował w Norwegii lałbym inny olej - bo temperatury niższe - czy to tak ciężko ogarnąć?


Cytuj:



I tu właśnie wychodzi jak się nie znasz. Akurat w naszych warunkach lepiec mieć 0W
Problemem jest wartość letnia 20.Bo olej przy wysokiej temperaturze(takiej jak w tym roku kilka razy była -czyli ponad 35 stopni ) i nagrzanym silniku,może byc za rzadki i stworzyć za cienki filtr olejowy na mechanizmach(świetnie to zobrazował Kolega Tomash). Niedawno sam byłem zdecydowany wyłącznie na dobry olej 5W-30,ale po wdrożeniu się w temat(czego i tobie Kolego życzę-a nie opieraniu się na tym,że większośc tak robi),okazało się ze jest cała gama nowoczesnych olejów 0W-20 i są one używane w japońskich silnikach benzynowych na całym świecie. Do tego doszło tu kilka głosów Kolegów,zadowolonych po wlaniu własnie takich olei . Dla tego uważam ,że warto o tym podyskutować. Jest na Forum wiele tekstów o niczym,tam się udzielaj i wyłapuj "ględzenie". Bo tu jest dyskusja na temat. Więc proszę daruj sobie te pouczanie.


Na górę
Post: 29-08-2017, 16:36 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeździłem i na 0W i na 5W i różnicy w naszym klimacie nie widzę. Może gdyby dłużej utrzymywały się mrozy ok. -20*C to 0W byłby zauważalnie lepszy ale przy zimie oscylującej wokół 0*C , to i 5W wystarcza w zupełności.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 29-08-2017, 17:40 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
sipap248 jeszcze niedawno nie było olejów o parametrach 0W20 a silniki M16A już były . Jak to możliwe że ciągle są w eksploatacji -nie dajmy się zwariować.


Na górę
Post: 29-08-2017, 17:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 348
Lokalizacja: śląskie
Szczególnie..... jak sie do pracy dojezdza codziennie tylko 4- 5 km , robiąc rocznie góra 8000 km? Olej 5W-30 w zupełnosci wystarczy miedzy wymianami co roku.
Ostatnio w ASO ,przy przegladzie po 4 latach (promocja dla aut po gwarancji) zalali mi z beczki Shell Helix Ultra Profesional AF 5W-30.


Na górę
Post: 29-08-2017, 18:37 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
A nie jest tak, że przy krótkich przejazdach olej nie zdąży się mocno nagrzać, więc tym bardziej 0w20 nie zaszkodzi? Tak tylko czysto teoretycznie rozważam, bo dziś dotarł do mnie 5w30 taki, jak w zeszłym roku miałem.


Na górę
Post: 29-08-2017, 19:12 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
MS pisze:
sipap248 jeszcze niedawno nie było olejów o parametrach 0W20 a silniki M16A już były . Jak to możliwe że ciągle są w eksploatacji -nie dajmy się zwariować.

Przecież ja to wiem i nie twierdzę,że 5W-30 są gorsze. Ale własnie chodzi o to ,że 0W-20 pojawiły się niedawno i zbierają bardzo dobre opinie. Są uznawane za najnowocześniejsze i coraz więcej ludzi ich uzywa. Nie mam pojęcia(chciałem tu własnie uzyskać jakąś odpowiedź) ,czy są lepsze czy gorsze dla silnika w Vitarze. Absolutnie się na nie nie upieram, bo pewnie jednak zastosuje się do rad ASO i naleję 5W-30 . Może tylko kupię coś ciut lepszego jak Amsoil czy Eneos sustina. Pewnie przepłacę,ale nie będę vitarce żałował :D .
Dopóki jeden z Kolegów nie napisał tu o problemach z pracą silnika,które ustały po wlaniu oleju 0W-20, nawet nie słyszałem o olejach o takiej specyfikacji. Zadałem kilka pytań,dostałem odpowiedzi mniej lub bardziej pomocne i podjąłem decyzje. Dla mnie temat na razie się skończył. Kolega oskbelfer odetchnie z ulgą.


Na górę
Post: 30-08-2017, 09:43 
Offline

Rejestracja: 26-03-2016, 19:03
Posty: 166
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara ALL Premium
sipap248 pisze:
Kolega oskbelfer odetchnie z ulgą.


Istotnie odetchnąłem z ulgą, bo tak mało zdecydowanego forumowicza, to na żadnym forum nie widziałem.


Na górę
Post: 30-08-2017, 10:33 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Poczytaj na forach różnych marek np. na mazdy, jak ludzie drążą ten temat(chodzi o oleje).


Na górę
Post: 30-08-2017, 11:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
W związku z tym, iż wymieniałem niedawno olej po 1 roku eksploatacji też zastanawiałem się nad 0w20 ale lenistwo zwyciężyło i zalałem taki jaki mieli w serwisie a do wyboru miałem castrola 5w30 albo ECSTAR F9000 5w30. Zalełem ten drugi w ramach testów bo jak ktoś czytał wcześniejesze moje posty mam jakieś cykanie po odpaleniu z rana albo po dłuższym postoju. i co zauważyłem - cykanie jak było tak jest :-( na tym oleju jest jakby ciężej dla samochodu ( nadmieniam iż to moje odczucie ) może olej nowy to dla tego. Jak tylko znajdę czas to poczytam o tych olejach 0w20 i chyba będę wymieniać na coś takiego albo na jakiś dobry 5w30. Co do 0w20 boję się że przytrę silnik bo lobię bardzo dynamicznie jeździć i jak mi się zdarzy trasa to często testuje górne osiągi samochodu. Kończąc czekam na opinie i wrażenia z jazdy osób na 0w20. PS. cykanie tak mi się zdaje pojawiło się w momencie wlania castrola po przeglądzie 1kk.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 30-08-2017, 12:30 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Napisz do usera Tomek na forum mazdy. Fachowo doradza co wlać . Bardzo dużo ludzi korzysta z jego porad i jest zadowolonych. I nie doradza na siłę olejów 0W-20, jako jedynych słusznych .


Na górę
Post: 02-09-2017, 16:41 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Jak byłem dziś w ASO zapisać się na przegląd po 1000 km i wspomniałem,że przyniosę swój olej,to kazali mi mieć fakturę i wysłać zapytanie do Suzuki Poland czy ten olej się nadaje.
Wiem,że wpiszą mi że przyniosłem własny olej ale dopilnuje by wpisali jaki-firmę,nazwę i specyfikację. Ale już wyczuwam taką niechęć do klienta,że nie bierze od nich. Nie lubię takich sytuacji. Jak kupujesz auto to skaczą wokół ciebie,a potem to juz stwarzają problemy.


Na górę
Post: 02-09-2017, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2017, 20:57
Posty: 64
sipap248 pisze:
(chciałem tu własnie uzyskać jakąś odpowiedź) ,czy są lepsze czy gorsze dla silnika w Vitarze.
Lepsze mogą być dla konkretnego użytkownika ;) lubisz depnąć to zalej 5W-30, lubisz się toczyć to zalej 0W-20 ;) szukasz złotego środka... zalej 0W-30 :]

sipap248 pisze:
Może tylko kupię coś ciut lepszego jak Amsoil czy Eneos sustina.
"Lepszy" będzie jedynie Twój spokój ;) olej będzie tak samo dobry jak każdy inny markowy spełniający normy producenta ;)

sipap248 pisze:
Ale już wyczuwam taką niechęć do klienta,że nie bierze od nich. Nie lubię takich sytuacji.
Jeżeli to możliwe, zmień ASO ;)

_________________
Suzuki Baleno P+ 8)


Na górę
Post: 02-09-2017, 22:19 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Ale Ty sam również wybrałeś swój spokój,bo przegląd robiłeś z własnym olejem. Jakoś nie zdałeś się na markowy lany w ASO.
I tu pytanie ,czy w tym serwisie gdzie robiłeś przegląd nie krzywili się,że przywiozłeś swój olej?


Na górę
Post: 03-09-2017, 00:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2017, 20:57
Posty: 64
Nie tyle zadecydował spokój co nie chciałem przepłacać ;) chciałem kupić takiego samego shella jaki leje ASO ale jest to prawie niemozliwe.. na rynku można kupić shella z normą 5W-30 C3.. ale ztcp nie spełnia on norm suzuki ;)

To są dwa różne oleje, chociaż wyglądają prawie identycznie:
http://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/oleje-samochodowe-helix/ogolne/shell-helix-ultra-5w-30.html

http://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/oleje-samochodowe-helix/ect/shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30.html




Nie, miałem wręcz wrażenie że to dla nich normalne że przywiozlem swój ;)

_________________
Suzuki Baleno P+ 8)


Na górę
Post: 03-09-2017, 06:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 151
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara '17
A ile Aso liczy sobie za tego Ecstara 0w20 i 5w30?


Na górę
Post: 07-09-2017, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Przepraszam ,że nie odpowiedziałem na cenę oleju ale zawsze zapominam jak wrócę do domu :lol: Postaram się dzisiaj sprawdzić i dam znać.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 07-09-2017, 17:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 151
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara '17
O 0w20 pytam, bo tu ma wielu zwolenników. Ja dziś byłem w salonie i przy okazji zaszedłem na serwis i w prawdzie o cenę zapomniałem zapytać ale bardziej interesowało mnie zdanie, który wybrać i oni (mad mobil gliwice) akurat odradzają 0w20, twierdzą że za rzadki, że film olejowy za mały, żeby lać 5w30 i jakiś ..w40

Głównie dopytywałem o techniczny aspekt pierwszej wymiany, bo akurat mi wyjazd urlopowy wypada, kiedy to strzeli miesiąc i max 1500km też przeleci pewnie - radzili wcześniejszą wymianę oleju, gdyż przekroczenie 1500km jest nie wskazane, pewnie głównie o zalecenia na papierze chodzi, bo czy 1400, czy 1650km to już jeden kij


Na górę
Post: 07-09-2017, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
ECSTAR 4 L 5W30 cena 235 zł

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 07-09-2017, 20:54 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Moje obawy okazały się bezpodstawne. Podczas przeglądu po 1000km wlano mi mój olej bez żadnych problemów . Przez wielka szybę widać pracujących mechaników , wiec widać ze wlewają właściwy olej. Koszty wyniosły 60 pln + oczywiście olej który zakupiłem .Jakby kogoś interesowało to kupiłem olej Amsoil 5W-30 Signature Series.


Na górę
Post: 08-09-2017, 10:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 151
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara '17
Lolo6310 pisze:
ECSTAR 4 L 5W30 cena 235 zł


Ała....

Olej musi spełniać jakieś specjalne wymogi do 1.6?
Bo ja do tej pory samymi turbo-dieslami śmigałem, więc głównie patrzyło się aby olej był do silników z filtrem cząsteczek stałych lub bez.


Na górę
Post: 08-09-2017, 10:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Normy dla tego silnika spelnia. Mam 1.6

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 08-09-2017, 11:41 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Witam!
Widzę że co do lepkości są różne szkoły ale czy bierzecie pod uwagę specyfikacje jakościowe.
Obecnie powszechne są 2 specyfikacje jakościowe: API lub ACEA .
Specyfikacja API określa kategorie olejów za pomocą symbolu składającego się z dwóch liter.
Pierwsza służy do określenia rodzaju silnika do jakiego jest przeznaczony – diesle: C,
silniki benzynowe: S,
druga oznacza jakość oleju ,w dieslach są to litery od A do F
a w jednostkach benzynowych od A do M, przy czym im dalsza litera alfabetu znajduje się na drugiej pozycji,
tym lepszy jest olej.

Co do pytania - Jaki olej ijaki filtr oleju?

Silnik M16A Planuję zalać olejem:
Mobil Super 3000 X1 Formula FE cena-85zł 4L
w/g opisu spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
5W-30
ACEA A5/B5
API SL
Myślę że w zupełności sprosta wymaganiom stawianym przez SUZUKI w instrukcji obsługi.

Filtr oleju Filtron OP621 cena-16zł (stosowałem ten filtr w S. Wagon silnik M13A przez 8 lat)
Może jakieś sugestie?

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 829 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]