Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 118 19 20 21 2229 Następna
Autor Wiadomość
Post: 01-09-2021, 19:13 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Pisałem na upartego do Suzuki Polska i stoją na stanowisku że 5W-30. Nie wytłumaczyli czemu schodzą z zalecaną lepkością w instrukcji.
Moim zdaniem Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20 jest jak najbardziej odpowiedni i pod względem lepkości i norm jakie zaleca producent samochodu.
Nawet dobieraczki producentów olejów w pierwszej kolejności zalecają 0W-20, chociaż tutaj trzeba uważać.


Na górę
Post: 01-09-2021, 19:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
emeryk113 pisze:
Pisałem na upartego do Suzuki Polska i stoją na stanowisku że 5W-30. Nie wytłumaczyli czemu schodzą z zalecaną lepkością w instrukcji.
Moim zdaniem Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20 jest jak najbardziej odpowiedni i pod względem lepkości i norm jakie zaleca producent samochodu.
Nawet dobieraczki producentów olejów w pierwszej kolejności zalecają 0W-20, chociaż tutaj trzeba uważać.

Zgadza się też zauważyłem że z automatu po wybraniu tego modelu auta na stronie shella podpowiada olej który kupiłem i Helix Ultra ECT C5 0W-20 który jednak nie jest dostępny w Polsce, a do dostania tylko przez internet z DE.

Wiec postępowanie Suzuki to zagadka w tej kwestii dla mnie nie zrozumiała.


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 01-09-2021, 19:47 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Potwierdzam. Jestem po zerowym przeglądzie i też mi zalali Total 5W30 C3. I też pytałem o to, czemu taki, a nie 0W20 jak w instrukcji, to mi powiedzieli, że podobno 0W20 jest zalewany fabrycznie i jeździ się na nim właśnie do zerowego przeglądu, a potem leją 5W30. Jednak nie dawało mi to spokoju i niedawno napisałem (widzę, że nie tylko ja) do Suzuki Polska w tej sprawie, ale jeszcze mi nie odpisali... jednak podejrzewam, że odpiszą mi tak jak i Wam, że u nas stosuje się 5W30.

Może faktycznie z jakiś powodów u nas lepiej lać 5W30, albo może Suzuki zmieniło wytyczne, a w instrukcjach są stare dane? Swego czasu miałem Hyundai'a i20 i tam miałem taki przypadek, że w międzyczasie Hyunda'i zmienił wytyczne dotycząc przeglądów, w stosunku do tego co ja miałem w instrukcji.


Na górę
Post: 01-09-2021, 19:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Jutro wyskrobie maila do centrali Suzuki w Niemczech i na Węgrzech bo tam składają te auta do kupy. Zobaczymy jakie będzie ich stanowisko. W Suzuki motor Poland też warto zadać pytanie czy to błąd w druku skoro wszędzie leją co innego niż napisali


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-09-2021, 05:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2021, 19:50
Posty: 43
Lokalizacja: Radom/powiat
Suzuki: GV '06 DDiS
Znam przypadek, gdzie w dokumentacji serwisowej był błąd w ilości oleju do skrzyni biegów, prawie litr brakowało. W niektórych serwisach wiedzieli, w innych lali norme ilościową bez sprawdzenia i skrzynia znacznie traciła na trwałości.


Na górę
Post: 02-09-2021, 08:18 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
Trzeba pamiętać, że każdy może popełnić błąd - jeszcze nie tak dawno producenci samochodów zalecali wymianę oleju co 30 000 km, co było ewidentnym błędem, skracającym żywotność silnika. Ja mam w instrukcji (samochód z 2016 silnik K14C) zalecany olej 5W30, 10W30 lub 10W40.
Po kilku wymianach i eksperymentach z lepkościami silnik najlepiej pracuje na 5W40. Na 5W30 po kilku tysiącach miałem dziwne nieregularne postukiwanie (opisywałem w innym wątku), po zmianie oleju na 5W40 problem nie występuje.


Na górę
Post: 02-09-2021, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Nasi niemieccy sąsiedzi mi odpisali, przeklejam tłumaczenie:

Szanowny Panie,

Dziękujemy za zapytanie.

Olej SAE 0W-20 jest najlepszym wyborem ze względu na niskie zużycie paliwa i dobre właściwości rozruchowe w niskich temperaturach.
0W20 jest więc olejem zalecanym przez producenta.
Jednak 5W30 również można stosować bez wahania, tutaj głównym powodem wyboru jest cena oleju.

Mamy nadzieję, że te informacje były dla Państwa pomocne.

Z wyrazami szacunku

DAMIEN ANDREONI
Teamleiter Kundenbetreuung Automobile



ALLYSCA Assistance GmbH
Rosenheimer Str. 116a
81669 München


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-09-2021, 15:15 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Czyż by importer Suzuki Polska w takim razie dbał o zasobność portfela posiadaczy samochodów Suzuki?

Szybko sąsiad za zachodnią granicą odpowiedział. Ja na odpowiedź od naszych importerów czekałem kilka dni.
Kultura zachodnia.


Na górę
Post: 02-09-2021, 17:08 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
0W20 niższe zużycie paliwa, ale szybsze zużycie silnika ;)


Na górę
Post: 02-09-2021, 17:15 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
@michu9. skąd takie wnioski?


Na górę
Post: 02-09-2021, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
emeryk113 pisze:
Czyż by importer Suzuki Polska w takim razie dbał o zasobność portfela posiadaczy samochodów Suzuki?

Szybko sąsiad za zachodnią granicą odpowiedział. Ja na odpowiedź od naszych importerów czekałem kilka dni.
Kultura zachodnia.

Bardzo szybko :)

Obrazek


Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-09-2021, 20:52 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
emeryk113 pisze:
@michu9. skąd takie wnioski?


Z doświadczeń mechaników, dzielących się wiedzą na forach i z własnych przemyśleń :)
Generalnie im lepkość jest niższa, tym mniejszy jest opór oleju czyli mniejsze straty silnika - można uzyskać większą moc i sprawność,
ale też łatwiej zerwać filtr olejowy (przy wyższych temperaturach, czy obciążeniu).
Ekologia + maksymalizacja osiągów niestety nie idą w parze z długowiecznością silnika - taki mój wniosek ;)


Na górę
Post: 02-09-2021, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Nie wiem jacy to mechanicy ale też znam opinie kilku mechaników którzy twierdzą lac co zaleca producent i będzie git bo silniki wtedy są przystosowane i zawsze tej zasady się trzymałem i nigdy nie było problemu. A w Suzuki w Polsce się zdecydować nie mogą instrukcja 0W20 a serwis 5W30 przy silniku K14D. No niech się chłopy zdecydują. Bo książka zaleca jedno a serwis zaleca drugie i to co zaleca książka serwis gani.

Pytanie czy Polacy zawsze wiedza wszystko lepiej od innych? Zapytałem przedstawicielstwo Suzuki niemieckie i Ci zgodnie z książką zalecają, Węgry jeszcze nie odpisały ale mogę jeszcze zapytać francuzow i Anglików :)

Swoją drogą

Tu przykład mazdy o przelocie 420 000km

Z tym zrywaniem filmu to prawda ale nie przy silnikach które są do tego oleju przystosowane ;)

https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... nt=7402844

Bo wiesz silniki są różne kanały olejowe w nich są rożnej średnicy, mniejszej i większej. A reguła jest taka że im mniejsza średnica kanałów olejowych tym bardziej potrzebny jest rzadszy olej - i przy takiej budowie silnika jak zalejesz gęstszy tym szybciej się zużyje bo zimne rozruchy szybciej zacierają silnik, taki olej wolniej się wtedy rozprzestrzenia do miejsc gdzie powinien czyli tam gdzie rzadszy już dawno by był. Trzeba pamiętać że olej dużo wolniej sie nagrzewa do temperatury roboczej niż płyn chłodniczy. Dlatego jeżeli producent zaleca 10w40 trzeba lać taki. Jeżeli 5w30 to taki lać należy.

A tu w Polsce mamy rozbieżność bo producent w książce zaleca 0w20 a serwis producenta zaleca drugie tańsze 5w30- tyle praktyka.

Kto na tym zyska? Importer bo olej tańszy 5w30 w serwisie jest zalewany w cenie oleju droższego niż 0w20 w sklepie - zarabia serwis ( interwały olejowe w książce przewidziane są dla oleju 0w20 to 20 tys km jednak dla 5w30 interwały były zalecane krótsze w japońskiej motoryzacji)
- Ponad to zakładam że żywotność silnika tez spada.

Taka Polska cwaniacka mentalność po prostu - jakiś prezes Janusz wąsacz podjął decyzje że tak im się bardziej opłaca to tak nam wciskają…



Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 02-09-2021, 22:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Interwały dla K14C zostały zmienione z 15 na 20 tys. km w czasie, gdy instrukcja zalecała 5W30. Ale i tak większość z nas używa aut w sposób, który kwalifikuje je do częstszej wymiany (też opisanej w instrukcji).

Jak pisałem w innym miejscu - nie wiemy czy zalecenia oleju wynikają z konstrukcji silnika, czy z eko-wymagań. Niemcy w swoim mailu wyraźnie wskazują na ekologię, a trwałość silnika pomijają milczeniem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 02-09-2021, 22:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
wawax pisze:
Interwały dla K14C zostały zmienione z 15 na 20 tys. km w czasie, gdy instrukcja zalecała 5W30. Ale i tak większość z nas używa aut w sposób, który kwalifikuje je do częstszej wymiany (też opisanej w instrukcji).

Jak pisałem w innym miejscu - nie wiemy czy zalecenia oleju wynikają z konstrukcji silnika, czy z eko-wymagań. Niemcy w swoim mailu wyraźnie wskazują na ekologię, a trwałość silnika pomijają milczeniem.

Fakt że Niemców zapytałem ogólnie który u nich w serwisach jest bardziej polecany czy ten zgodny z książką 0w20 czy taki jak zalecają polskie ASO czyli 5w30, jutro doprecyzuje czy dysponują danymi/wiedza jak lepkość oleju w przypadku tego motoru wpływa na jego trwałość. Tu już pewnie tak szybko nie odpiszą


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 03-09-2021, 05:05 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
Klepac89 pisze:
Nie wiem jacy to mechanicy ale też znam opinie kilku mechaników którzy twierdzą lac co zaleca producent i będzie git bo silniki wtedy są przystosowane i zawsze tej zasady się trzymałem i nigdy nie było problemu. A w Suzuki w Polsce się zdecydować nie mogą instrukcja 0W20 a serwis 5W30 przy silniku K14D. No niech się chłopy zdecydują. Bo książka zaleca jedno a serwis zaleca drugie i to co zaleca książka serwis gani.

Pytanie czy Polacy zawsze wiedza wszystko lepiej od innych? Zapytałem przedstawicielstwo Suzuki niemieckie i Ci zgodnie z książką zalecają, Węgry jeszcze nie odpisały ale mogę jeszcze zapytać francuzow i Anglików :)

Swoją drogą

Tu przykład mazdy o przelocie 420 000km

Z tym zrywaniem filmu to prawda ale nie przy silnikach które są do tego oleju przystosowane ;)

https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... nt=7402844

Bo wiesz silniki są różne kanały olejowe w nich są rożnej średnicy, mniejszej i większej. A reguła jest taka że im mniejsza średnica kanałów olejowych tym bardziej potrzebny jest rzadszy olej - i przy takiej budowie silnika jak zalejesz gęstszy tym szybciej się zużyje bo zimne rozruchy szybciej zacierają silnik, taki olej wolniej się wtedy rozprzestrzenia do miejsc gdzie powinien czyli tam gdzie rzadszy już dawno by był. Trzeba pamiętać że olej dużo wolniej sie nagrzewa do temperatury roboczej niż płyn chłodniczy. Dlatego jeżeli producent zaleca 10w40 trzeba lać taki. Jeżeli 5w30 to taki lać należy.

A tu w Polsce mamy rozbieżność bo producent w książce zaleca 0w20 a serwis producenta zaleca drugie tańsze 5w30- tyle praktyka.

Kto na tym zyska? Importer bo olej tańszy 5w30 w serwisie jest zalewany w cenie oleju droższego niż 0w20 w sklepie - zarabia serwis ( interwały olejowe w książce przewidziane są dla oleju 0w20 to 20 tys km jednak dla 5w30 interwały były zalecane krótsze w japońskiej motoryzacji)
- Ponad to zakładam że żywotność silnika tez spada.

Taka Polska cwaniacka mentalność po prostu - jakiś prezes Janusz wąsacz podjął decyzje że tak im się bardziej opłaca to tak nam wciskają…



Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


@Klepac89.: Nic dodać nic odjąć.


Zasada jest jedna, co zaleca producent samochodu tego się należy trzymać.


Na górę
Post: 03-09-2021, 07:09 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Mi nadal z Suzuki Polska nie odpisali. Przy czym trochę mnie pocieszyliście tym, że to nie tylko "moje" ASO sobie tak wymyśliło, tylko wygląda, że chyba wszyscy tak robią i możliwe, że to nawet jakieś zalecenie odgórne. Natomiast oczywiście otwartym pozostaje kto tu ma rację? Niestety jak już zostało zauważone obecnie w motoryzacji liczy się "eko" i tak do końca nie ma pewności, czy to co nawet zaleca producent to dlatego, że to dobre dla silnika, czy dla spełnienia norm "eko".

Choćby działanie wskaźnika zmiany biegów w Suzuki... samo ASO zaleca, aby się go skrupulatnie nie trzymać i w tym wypadku wydaje mi się, że mają oni rację, a nie producent, bo jak mam 1600 obrotów i jadę pod górkę, czuję, że silnik ciężko pracuje, a wskaźnik radośnie sugeruje zmianę biegu na wyższy, to ja mu nie wierzę. Tak samo jak system start/stop lub choćby ta miękka hybryda - to są ewidentnie "udogodnienia" wrzucone z uwagi na "eko" i normy, a w mniejszym stopniu coś dobrego dla kierowcy i/lub silnika. Tak samo jak inni producenci zalecają wymianę oleju po 30 tysiącach, a wszędzie gdzie czytam lub oglądam, mechanicy i fachowcy zalecają wymianę co 10-15 tysięcy. Więc z tym, że producent zawsze wie lepiej też może być różnie.

Przy czym ja nie bronię tu ASO i tego co sugeruje Suzuki Polska, po prostu sam jestem w kropce i sam nie wiem czy się przy pierwszym przeglądzie upierać przy 0W20, czy pozostać przy 5W30 - teraz i tak już mam taki wlany, bo zostałem postawiony przed faktem dokonanym.


Na górę
Post: 03-09-2021, 07:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Jaclaw pisze:
Mi nadal z Suzuki Polska nie odpisali. Przy czym trochę mnie pocieszyliście tym, że to nie tylko "moje" ASO sobie tak wymyśliło, tylko wygląda, że chyba wszyscy tak robią i możliwe, że to nawet jakieś zalecenie odgórne. Natomiast oczywiście otwartym pozostaje kto tu ma rację? Niestety jak już zostało zauważone obecnie w motoryzacji liczy się "eko" i tak do końca nie ma pewności, czy to co nawet zaleca producent to dlatego, że to dobre dla silnika, czy dla spełnienia norm "eko".

Choćby działanie wskaźnika zmiany biegów w Suzuki... samo ASO zaleca, aby się go skrupulatnie nie trzymać i w tym wypadku wydaje mi się, że mają oni rację, a nie producent, bo jak mam 1600 obrotów i jadę pod górkę, czuję, że silnik ciężko pracuje, a wskaźnik radośnie sugeruje zmianę biegu na wyższy, to ja mu nie wierzę. Tak samo jak system start/stop lub choćby ta miękka hybryda - to są ewidentnie "udogodnienia" wrzucone z uwagi na "eko" i normy, a w mniejszym stopniu coś dobrego dla kierowcy i/lub silnika. Tak samo jak inni producenci zalecają wymianę oleju po 30 tysiącach, a wszędzie gdzie czytam lub oglądam, mechanicy i fachowcy zalecają wymianę co 10-15 tysięcy. Więc z tym, że producent zawsze wie lepiej też może być różnie.

Przy czym ja nie bronię tu ASO i tego co sugeruje Suzuki Polska, po prostu sam jestem w kropce i sam nie wiem czy się przy pierwszym przeglądzie upierać przy 0W20, czy pozostać przy 5W30 - teraz i tak już mam taki wlany, bo zostałem postawiony przed faktem dokonanym.

Fakt teraz motoryzacja jest na eko - ale zauważ że gdy motoryzacja zaczęła przechodzić na dowsizing wkładając gdzie się da turbiny aby z małej pojemności była moc wtedy tez producenci zaczęli częściej stosować rzadsze oleje: przyczyn może być wiele w tym napewno kwestia eko ale też napewno inżynierowie stawiają na trwałość konstrukcji. Olej ma smarować silnik ale i turbinę - im szybciej dopłynie do turbiny tym dla niej lepiej po prostu bo jest wcześniej smarowana.

Tej zimy mieliśmy sporo mrozu zwłaszcza u mnie w Białymstoku były dni gdzie dochodził do -30 w nocy a co za tym idzie ranne odpalanie silnika mimo ze nowe auto nie było takie jakiego bym się spodziewał po nowym aucie… jedna z wielu zalet oleju 0w20 jest często podawane ze łatwiejszy rozruch i ja to kupuje.

Co do ekonianki: trzeba nauczyć się z nią jeździć, na początku gdy silnik miałem nie dotarty tez miałem wrażenie że coś z nią nie tak. Ale po tych 20 000km da się z nią jeździć i wg jej zaleceń, kwestia sposobu wciskania pedału przyspieszenia - im robimy to dynamiczniej ekonianka później każe nam zmienić bieg na wyższy. Mnie ekonianka czasem potrafi zalecić redukcje ale gdy to pokazuje moja
Ręka już i tak idzie w kierunku lewarka

Sama hybryda tez jest dla ekologi ale przynosi plusy, łatwiej się jedzie z dołu auto ma moment nawet poniżej 2k obrotów i da się spokojnie jeździć jak dieslem wręcz… Dzieki czemu mamy niższe spalanie. A sam system start stop wymyślony tez dla ekologi przecież Dzieki tej hybrydzie wiele zyskał bo poprostu działa niezauważalnie.

W moim wypadku na 20 000km komputer pokazuje mi ze zaoszczędził mi ok 20l paliwa - ale w korkach tym autem prawie nie stałem ;) wiec wiele zależy od miejsca gdzie się poruszamy - w warszawskich korkach na pewno byłby efektywniejszy.

Co do częstotliwości zmiany oleju ponownie książka przewiduje wymianę co 20tys km lub 7500km jezeli auto latem robi krótsze odcinki niż 6km a zima krótsze niż 15km

Wiec książka bardzo dobrze reguluje jak powinno być auto eksploatowane. W salonie gdy zapytałem o skrócenie interwały wymiany oleju usłyszałem krótkie po co? I odpuściłem dyskusje

Wiec polecam sugerować się książka… nie salonem


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 03-09-2021, 07:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Jeśli mówimy o turbinie, to wolałbym porównywać 0W30 do 5W30. Wtedy sprawa jasna. Ale przy 0W20 i temperaturach panujących w turbinie, to mam już obawy. Podejmując decyzję o oleju nie można się ograniczać tylko do uruchamiania silnika.

Co do 7500 - to samo usłyszałem w salonie. Szkoda gadać.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-09-2021, 08:28 
Offline

Rejestracja: 23-08-2020, 20:31
Posty: 233
@wawax: lepkość lepkością. Ja dobierając olej kieruję się również indeksem lepkości oleju. Im wyższy tym olej bardziej stabilny.


Na górę
Post: 03-09-2021, 08:53 
Offline

Rejestracja: 25-08-2019, 08:33
Posty: 58
Suzuki: Vitara S
Oleje to temat rzeka. Na pewno podstawa to częsta wymiana + jakość/lepkość oleju zalecana przez konstruktora silnika.
Jeśli konstruktor silnika pozwala na stosowanie olejów o kilku lepkościach, to wolę wlać ten o wyższej (niech spali minimalnie więcej paliwa).
Ciekawi mnie jedno - czy konstrukcja silnika K14c i K14d jest zupełnie różna (chodzi o podstawę - spasowanie silnika pod olej o danej lepkości, kanały olejowe, itd). Ale tego pewnie się nie dowiemy - czy to zmiana konstrukcyjna, czy normy ekologiczne pozwalają na stosowanie oleju o niższej lepkości.


Na górę
Post: 03-09-2021, 09:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2021, 19:50
Posty: 43
Lokalizacja: Radom/powiat
Suzuki: GV '06 DDiS
wawax pisze:
Jeśli mówimy o turbinie, to wolałbym porównywać 0W30 do 5W30. Wtedy sprawa jasna. Ale przy 0W20 i temperaturach panujących w turbinie, to mam już obawy. Podejmując decyzję o oleju nie można się ograniczać tylko do uruchamiania silnika.

Co do 7500 - to samo usłyszałem w salonie. Szkoda gadać.

Świete słowa.


Na górę
Post: 03-09-2021, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2020, 23:30
Posty: 202
Lokalizacja: Białystok
Suzuki: Vitara K14D
Panowie ja po przeglądzie - tak jak pisałem zmiana oleju z 5w30 na 0w20 i coś co jest najbardziej zauważalne to tak jak by bardziej miękka praca silnika.

Wymienione również filtry kabinowy i powietrza bo przy przeglądzie na 20 000km zalecane jest tylko czyszczenie - ale gdy zobaczyłem jak one wyglądają kazałem wymienić na nowe.

Także na pewno chociażby ze względu na filtry w aucie powinnismy częściej serwisować auto niż 20 000 km.

Co ciekawe okazuje się że w cenie nie ma obowiązkowego przejrzenia stanu blacharki aby utrzymać gwarancje to jest ekstra 130zl i za auto zastępcze na czas serwisu skasowano mnie 123zl + paliwo które wyjeździłem + mój olej 200zl + koszty filtrów które miały być czyszczone a zostały wymienione na moja prośbę i z planowanych 660zl zrobiło się 1050zl za mój olej nic z faktury nie zostało zdjęte.

Jestem zawiedziony jakością obsługi, gdy jeździłem Toyota to na czas serwisu otrzymywałem auto demo do użytku w czasie przegladu a tu? Kasują extra gdzie się da. Czy też wasz serwis liczy sobie za auto zastępcze?


Obrazek
Suzuki Vitara 1,4 Hybrid 2WD Premium

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 03-09-2021, 21:14 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 418
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
Klepac89 pisze:
Jestem zawiedziony jakością obsługi, gdy jeździłem Toyota to na czas serwisu otrzymywałem auto demo do użytku w czasie przegladu a tu? Kasują extra gdzie się da. Czy też wasz serwis liczy sobie za auto zastępcze?

Ja miałem tylko zerowy przegląd i załapałem się też już na pierwszą naprawę gwarancyjną. W żadnym z tych wypadków nie dostałem auta zastępczego - aczkolwiek przy tej naprawie chyba mógłbym się o takie ubiegać w ramach assistance. Wcześniej miałem Hyundai'a z 5-letnią gwarancją i tam też nie dawali auta zastępczego, a przynajmniej nie pamiętam, aby mi takie proponowali, a sam nigdy nie pytałem o to.


Na górę
Post: 03-09-2021, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Na przeglądzie to raczej nie dają. Przy naprawach gwarancyjnych i z OC/AC powinni. Ja dostałem przy naprawie z OC sprawcy (płacił ubezpieczyciel). W Renault też takie zasady były i to raczej zrozumiałe.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 118 19 20 21 2229 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]