Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Jaki olej i filtr oleju?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=12905
Strona 1 z 29

Autor:  MAC [ 14-12-2015, 21:27 ]
Tytuł:  Jaki olej i filtr oleju?

Nie znalazłem szczegółowych informacji (w naszym dziale) nt. tego jaki powinien być olej i filtr dla silnika 1.6.
Chodzi mi przede wszystkim o osoby , które same dostarczyły te części.
Proszę o napisanie producenta oleju/lepkość (zapewne 5l) .
Dla filtra też dobrze by było podać nazwę producenta i model.
Proszę też o notkę czy nie mieliście problemu w takim przypadku w serwisie.

PS
Obecnie stoję przed wymianą po pierwszym 1k km i stad ten dylemat (chociaż przyda się wszystkim niezależnie od przebiegu).
Mam tez prośbę do właścicieli z Wawy o kontakt w tej sprawie na PW.

Autor:  waldis [ 14-12-2015, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Olej i filtr 1.6

MAC pisze:
Nie znalazłem szczegółowych informacji (w naszym dziale)

Instrukcji nie dostałeś? Na pewno jest w niej klasa oleju podana.
Co do filtrów to tak na szybko wychodzi OP621 Filtron i W 610/1 Mann-Filter.
A serwisie zawsze będą kręcić nosem. Nie wiem jak z filtrem,ale z olejem łaski nie robią.

Autor:  VITARARAFAŁA [ 15-12-2015, 02:13 ]
Tytuł: 

Zastanów się czy w ogóle chcesz robić ten przegląd po tysiącu i wydawać pieniądze. Ja głupi zrobiłem, a później doczytałem że Unia od kilku lat już zniosła ten obowiązek i producenci nie mogą go narzucać. Suzuki jako nieliczni próbują go wciskać zapisem w gwarancji i kasują z tego niemałą kasę przez nasz strach i niewiedzę. Nie ma takiego obowiązku.

Autor:  raven_raistlin [ 15-12-2015, 09:32 ]
Tytuł: 

VITARARAFAŁA pisze:
Zastanów się czy w ogóle chcesz robić ten przegląd po tysiącu i wydawać pieniądze. Ja głupi zrobiłem, a później doczytałem że Unia od kilku lat już zniosła ten obowiązek i producenci nie mogą go narzucać. Suzuki jako nieliczni próbują go wciskać zapisem w gwarancji i kasują z tego niemałą kasę przez nasz strach i niewiedzę. Nie ma takiego obowiązku.


W salonie otrzymałem informację, że na początku silnik jest zalany specjalnym olejem czyszczącym i "nie jest zalecane od razu sprawdzanie maksymalnych osiągów samochodu". Dlatego Suzuki zachował ten przegląd po 1000 km.
Ile w tym prawdy nie sprawdzałem, ale wolę nie ryzykować.

Autor:  piomic [ 15-12-2015, 10:48 ]
Tytuł: 

Wszyscy tak mówią, podejrzewam że ściema ale i tak byłem. Lancerem byłem, Swiftem byłem to i Vitarze nie będę żałował.

Autor:  Avalanche [ 15-12-2015, 11:09 ]
Tytuł: 

Ktoś gdzieś mówił, że na początku jest wlany olej mineralny, ale nie bardzo chce mi się w to wierzyć.

Autor:  Joozwa [ 15-12-2015, 12:58 ]
Tytuł: 

VITARARAFAŁA pisze:
Zastanów się czy w ogóle chcesz robić ten przegląd po tysiącu i wydawać pieniądze. Ja głupi zrobiłem, a później doczytałem że Unia od kilku lat już zniosła ten obowiązek i producenci nie mogą go narzucać. Suzuki jako nieliczni próbują go wciskać zapisem w gwarancji i kasują z tego niemałą kasę przez nasz strach i niewiedzę. Nie ma takiego obowiązku.


To ja tak trochę sarkastycznie Ci doradzę jak jeszcze możesz zaoszczędzić. :czyta:
Jak planujesz przejechać vitarką najwyżej 100tyśkm to rób tylko co drugi albo i co trzeci przegląd a na resztę załatw tylko pieczątkę bo szkoda kasy na te wymiany olejów itp.
Przecież od dawna wiadomo że olej wytrzymuje 50tyś km albo i więcej.

A tak na serio to Suzuki ma u mnie dużego plusa za to że taki przegląd zaleca (wymaga) a przy tym możesz przywieźć własny olej. Tym bardziej że silnik benzynowy ma smarowany olejem łańcuch rozrządu.
Rozwala mnie za to jak niektórzy producenci robią przeglądy olejowe co 30tyś km (oleje LONGLIFE). Właściciele po 5 latach płaczą bo koszta remotów zabijają a producent zaciera ręce bo ma klienta na kolejną nówkę. :ostrzezenie1:

Autor:  waldis [ 15-12-2015, 20:30 ]
Tytuł: 

VITARARAFAŁA pisze:
Zastanów się czy w ogóle chcesz robić ten przegląd po tysiącu i wydawać pieniądze. Ja głupi zrobiłem, a później doczytałem że Unia od kilku lat już zniosła ten obowiązek i producenci nie mogą go narzucać. Suzuki jako nieliczni próbują go wciskać zapisem w gwarancji i kasują z tego niemałą kasę przez nasz strach i niewiedzę. Nie ma takiego obowiązku.

Unia zniosła nie obowiązek robienia przeglądów, a obowiązek robienia ich w ASO (dyrektywa GVO). Warunek: wykonywanie ich zgodnie ze specyfikacją producenta.

Znalazłem jeszcze to: viewtopic.php?p=83891#83891

Autor:  MAC [ 15-12-2015, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Olej i filtr 1.6

waldis pisze:
MAC pisze:
Nie znalazłem szczegółowych informacji (w naszym dziale)

Instrukcji nie dostałeś? Na pewno jest w niej klasa oleju podana.
Co do filtrów to tak na szybko wychodzi OP621 Filtron i W 610/1 Mann-Filter.
A serwisie zawsze będą kręcić nosem. Nie wiem jak z filtrem,ale z olejem łaski nie robią.



A faktycznie... jest SAE 0W20 i 3.9 litra. A używaliście Shella czy innego producenta?

Autor:  VITARARAFAŁA [ 17-12-2015, 22:02 ]
Tytuł: 

Joozwa pisze:

To ja tak trochę sarkastycznie Ci doradzę jak jeszcze możesz zaoszczędzić. :czyta:
:


Ja piszę o nieobowiązkowym przeglądzie po tysiącu, innych się nie czepiam i ich nie odradzam a Ty mi wyrzuty robisz i morały prawisz. W którym miejscu wyczytałeś, że chodzi mi też o coroczne przeglądy? :sciana:
I tak dla jasności zamierzam zrobić więcej niż 100tys ale nie zamierzam godzić się na wszystko co mi powie ASO bo póki co wierzę w innego Boga niż SMP.
Dalsze sarkazmy jak możesz zostaw dla siebie.
Pozdrawiam w ten wspaniały świąteczny czas :ok:

Autor:  Joozwa [ 18-12-2015, 22:29 ]
Tytuł: 

VITARARAFAŁA pisze:
Ja piszę o nieobowiązkowym przeglądzie po tysiącu, innych się nie czepiam i ich nie odradzam a Ty mi wyrzuty robisz i morały prawisz. W którym miejscu wyczytałeś, że chodzi mi też o coroczne przeglądy? :sciana:
Dalsze sarkazmy jak możesz zostaw dla siebie.
Pozdrawiam w ten wspaniały świąteczny czas :ok:


VITARARAFAŁA, wybacz jeżeli Cię uraziłem :mikolaj:, to nie było nic osobistego.
Z Twojej wypowiedzi wynikało że ten przegląd odradzasz bo wg Ciebie jest pozbawiony sensu.
Byłem zgryźliwie ironiczny żeby pokazać że nie każde wymaganie producenta jest wyssane z palca a w tym przypadku (bazując na moim doświadczeniu mechanika od silników spalinowych) ma uzasadnienie z punktu widzenia żywotności silnika.

Tak więc jeżeli masz dalej wątpliwości to uwierz że pieniądze wydane na wymianę oleju po 1000km były dobrze zainwestowane.

Też pozdrawiam na Święta :pa:

Autor:  VITARARAFAŁA [ 19-12-2015, 00:26 ]
Tytuł: 

Co wydane już nie wróci, a jeśli Suzi ma być przez to zdrowsza to niech będzie :zakrecony:

[ Dodano: 24-12-2015, 18:08 ]
Wesołych Świąt dla wszystkich forumowiczów :mikolaj:

Autor:  kolkokolko [ 09-04-2016, 14:04 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

olej to 5w 30 ,w instr.zalecany 0w20 ale w serwisie mówią że taki to na skandynawie,shell helix ultra 5w30 w sklepie to 104 zł (4l),filtr 16zł z (filtron op621) dobrze mieć swoje bo w serwisie w rybniku to koszt 350zł bez robocizny(po 1000km) a leją co akurat mają do benzyniaków tydzień temu shell 5w30 teraz total nissanowski 5w40

Autor:  Avalanche [ 02-05-2016, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

A propos - ten przegląd po 1000 km w cenie ok. 300 zł obejmuje olej czy tylko robociznę?

Autor:  mayya [ 02-05-2016, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

W cenie masz olej, filtr, podkładkę pod korek i robociznę.
Olej niestety z beki także nie wiadomo co zaaplikują.

Autor:  Avalanche [ 02-05-2016, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Dzięki :)

Autor:  VITARARAFAŁA [ 20-06-2016, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Roczny przegląd tuż tuż. Zrobiłem rozeznanie i na chwilę obecną po przeliczeniu robocizny z ASO i materiałów własnych tzn. z hurtowni wychodzi mi do zapłaty 456,80zł brutto za całość łącznie z przeglądem nadwozia( w tym 20% rabatu na robociznę jaki mam na karcie od dealera)
Jak dla mnie okazuje się to kusząca propozycja bo wcześniej rozważałem inną opcję, a teraz okazuje się że cenowo jest ok.
Olej Shell Helix Ultra 5w30- opakowanie 4 i 1 litr
Filtr Mann-Filter W610

Nad tzw. akcją Lato z Suzuki się zastanawiam http://www.suzuki.pl/auto/aktualnosci/2016/160518
bo nie wiem na ile po roku filtr kabinowy zebrał syfu, żeby trzeba go było wymienić. Czyszczenie też mi raczej niepotrzebne powietrze dmucha świeże, a z kolei tzw. czyste wnętrze jak się głębiej zastanowiłem to trochę nic innego jak czynności serwisowe bo smarowanie zawiasów i zamków będę chciał, żeby zrobili podczas przeglądu bo faktycznie drzwi chodzą różnie i trochę jakby opadły. Tak więc to akurat jest rzecz do zrobienia przez ASO raczej obowiązkowo.
Wzrokowe sprawdzenie... to akurat jest najlepsze w tej usłudze. Popatrzą, ale nic nie robią.
Mycie itp.- tu akurat w aucie ma dosyć czysto:p

Jakby to kogoś interesowała, a był z okolic Śląska to tak:
Mad- Mobil w Gliwicach
Przegląd roczny robocizna- 266zł ( bez rabatu)
Przegląd nadwozia- 100zł ( bez rabatu)
Olej z hurtowni- 119zł/4l + 26zł/1litr
Filtr oleju z hurtowni- 19zł

MM Cars w Zabrzu:
Przegląd roczny robocizna- 290zł ( bez rabatu)
Przegląd nadwozia- 90zł ( bez rabatu)
Olej- j.w.
Filtr- j.w.

Różnica nieznaczna ale jest, a po uwzględnieniu rabatu różnica jest już prawie 100zł na robociźnie.

Japan Motors w Chorzowie
Nie odpowiedzieli na maila z pytaniem o przegląd do dzisiaj, a wysłany w ubiegły piątek.

Autor:  onufryz [ 22-08-2016, 05:36 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

ile oleju zalewane jest przy wymianie.W książce serwisowej jest napisane , że z filtrem to 3,9 litra a ile w rzeczywistości - pytanie do tych co już wymieniali olej?

Autor:  VITARARAFAŁA [ 22-08-2016, 07:30 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Coś ponad 4ke bo mi całą bańkę zużyli i dolali jeszcze z mniejszej litrowej trochę.

Autor:  mayya [ 22-08-2016, 08:51 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

onufryz pisze:
ile oleju zalewane jest przy wymianie.W książce serwisowej jest napisane , że z filtrem to 3,9 litra a ile w rzeczywistości - pytanie do tych co już wymieniali olej?

U mnie 4 x 1 l weszło wszystko.

Autor:  onufryz [ 22-08-2016, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

czyli wychodzi , że potrzeba 4 litry+ trochę
ciężko dostać olej zgodny ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi- szczególnie jeśli mowa o shell-u ultra 5w30 bo mają różne parametry a potrzebny(wg.książki jest najbardziej zbliżony do wskazań producenta) ten:http://allegro.pl/olej-silnikowy-shell-helix-ultra-5w-30-4l-i6410320644.html ,
jednakże brak opakowań 1 litrowych
jakie macie doświadczenia w zdobyciu odpowiedniego oleju,może polecacie jakiegoś internetowego sprzedawcę,bo w hurtowniach to różnie bywa

Autor:  mayya [ 22-08-2016, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Ja brałem od nich http://allegro.pl/shell-helix-ultra-pro ... zne-253184

Wszystko ok.

Autor:  onufryz [ 22-08-2016, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

mayya pisze:


tylko , że to co podałeś nie za bardzo pasuje do specyfikacji oleju podanego w książce serwisowej(dla silnika M16A)
w tym linku co wcześniej podałem mają też opakowania 1 litrowe - mój błąd :skromny:
i w tym momencie chyba sam sobie lub pomoc dla innych znalazłem odpowiedniego dostawcę oleju

Autor:  mayya [ 22-08-2016, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

Musisz mieć olej z oznaczeniem AM-L. Jak nie wierzysz to sprawdź w serwisie. Myślisz, że kupowałem bez dopytania? :roll:

Autor:  onufryz [ 23-08-2016, 03:46 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej i filtr oleju?

mayya - serwis to serwis

Strona 1 z 29 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/