Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 05:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1629 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-01-2019, 16:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Liqui Moly, Motul, a czy z Shellem 5W30 coś jest nie tak :] ?


Na górę
Post: 06-05-2019, 10:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
W dzisiejszym Auto Świecie jest artykuł o olejach i jest tam informacja, że nie powinno się używać olejów niskopopiołowych (np. klasy C3) tam, gdzie nie są potrzebne. Należy używać odpowiedniego oleju do odpowiedniego silnika. Oleje klasy C chronią filtry typu DPF, za to w mniejszym stopniu chronią sam silnik, w porównaniu z olejami klas A/B. Jest to potwierdzenie informacji, którą uzyskałem w ASO, gdzie powiedziano mi, że w przypadku silnika benzynowego (w tym przypadku wolnossącego 1,6) najlepszym olejem będzie olej 5W30 klasy A5 (jest to najwyższa klasa wg. klasyfikacji ACEA dla silników benzynowych). Olej ten ma różne dodatki zabezpieczające silnik takie, których nie posiada olej klasy C (np. C3).

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 07-05-2019, 21:01 
Offline

Rejestracja: 09-02-2019, 22:26
Posty: 47
Mnie na I przeglądzie zalali Shell Helix Ultra 5W40


Na górę
Post: 08-05-2019, 05:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 343
Lokalizacja: Jelenia Góra
FOX: zgadzam się że olej niskopoiołowy nie poinien byc zalany do silnika wolnossącego benzynowego. ALE do uturbionego gdzie są spore temperatury, i wtryski bezpośrednie a i jest recyrkulacja części spalin. Popioły z spalin nie mogą wracać do komory spalania ze względu na niewielkiej średnicy otwory wtrysków - po prostu się zapchają..A3 też wystarczy do wyżyłowanego silnika 1.0 Ja na Twoim miejscu do silnika 1.6 zalałbym olej lepkości 0W30 /30 tak na wszelki wypadek zamiast "tylko" 20/ z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 08-05-2019, 08:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Też rozważałem 0W30, zamiast zalecanego przez producenta 0W20 i używanego przez ASO 5W30. 0W poprawiłoby płynność oleju zimą, jednocześnie /30 zamiast /20 latem zapewnia nieco grubszy film. Zgadzam się, 0W30 może być bardzo dobrą alternatywą. To jeśli chodzi o SAE, jeśli zaś chodzi o klasyfikację ACEA, to do silników benzynowych wolnossących - wyłącznie oleje klasy A (często też spotykane w połączeniu z klasą B jako A/B). W innych silnikach, oczywiście wedle wymogów. Przedstawiciel jednej z firm olejowych powiedział mi wręcz, że jeśli już ktoś używa oleju klasy C, to powinien go wymieniać maksymalnie co 10 tys. km, aby nie męczyć silnika.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 18-09-2019, 12:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 12:41
Posty: 63
Lokalizacja: New Lublin City ;)
Suzuki: Vitara II
Witam kolegów.
Chcę trochę odświeżyć wątek oleju w silniku 1.4 boster. Będzie mnie czekał przegląd po 1000 km viarki 1.4 boster Allgrip. Filtr oleju kupię w serwisie, ale olej chcę mieć swój. Serwis w Lublinie nie robi problemu - wleją co przywiozę pod warunkiem, że będzie to 5W30. Sewis leje olej Ecstar F9000 5W30 o specyfikacji API SM - tyle jest na butelce. No i teraz mam dylemat. Klasyfikację API SM ma np. ENEOS Premium Hyper S 5W30 API SN/SM/CF ACEA C2 (10), A1/B1 (10), A5/B5 (10) z opisu wynika, że jest średniopopiołowy. Na stronie Shell`a dobrało mi olej Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 ale on ma specyfikację ACEA C3, API SN, BMW LL-04, MB-Approval 229.51. Na stronie Liqui Moly jest olej 5W30 Top Tec 4300 ze specyfikacją API CF, ILSAC GF-3, RN 0700, ACEA A1/B1, ACEA C2, API SM, Peugeot/Citroen, ACEA A5/B5 ale ten z kolei jest opisany jako ubogi w popiół. Silnik 1.4 boster nie ma GPF jak 1.0, a mnie chodzi po głowie informacja, że do silników bez GPF lepszy jest olej z dużą zawartością popiołu. Zawsze do Liany lałem Shell`a ale tam jest silnik wolnossący bez GPF. Natomiast pierwszy raz mam styczność z bosterjetem. Może ktoś już przerobił ten temat i może podzielić się wiedzą co lepej wlać bo ja :sciana:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip MT Premium 2019


Na górę
Post: 18-09-2019, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W serwisie leją Shell Helix Ultra 5W30 Professional AM-L (albo jakiś Ecstar do wyboru). Musisz mieć API SN o ile dobrze pamiętam, bo tego wymaga producent (instrukcja). Zwykle idzie to w parze z C5 (niskopopiołowy). Dodatkowo warto, żeby miał DEXOS2 (mniej wapnia, obniża ryzyko LSPI).

Shell Helix Ultra Professional 5W30 AG spełnia API SN, C3 i DEXOS2

Olej nie ma zawartości popiołu tylko związki węgla, które po spaleniu powodują wydalanie popiołu w spalinach, a dokładnie to sadzy, która po dopaleniu będzie popiołem.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 18-09-2019, 20:50 
Offline

Rejestracja: 07-02-2017, 19:30
Posty: 163
Suzuki: Vitara S AllGrip MT
flaco80 pisze:
Może ktoś już przerobił ten temat i może podzielić się wiedzą co lepej wlać bo ja :sciana:


Przerobił, 3 razy wlany SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30


Na górę
Post: 19-09-2019, 06:29 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
A co Koledzy sądzą o olejach firmy RAVENOL. Podobno są to oleje oparte na PAO w pełni syntetyczne. Np. olej RAVENOL
DXG SAE 5W30, API SN, Plus LSAC, GF-5. Czytałem, że zastosowano olej bazowy grupy V oraz formułę trójatomowego
molibdenu, woframu i OFM /ograniczone modyfikatory tarcia/. Cena w granicach 145 zł. za 4 litry. Mam chęć go wlać do
mojej Vitary 1.6; 2 WD; silnik M16A.


Na górę
Post: 19-09-2019, 09:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Olej RAVENOL DXG SAE 5W30 to olej LowSAPS, czyli niskopopiołowy. Nie zaleca się takich olejów do silników benzynowych wolnossących. Silnik generalnie lepiej chronią oleje wysokopopiołowe, te niskopopiołowe mają chronić głównie DPF/GPF itp.

Jaki olej wybrać? Zasada jest dość prosta. Popioły powstają wskutek spalania oleju. Jeśli nasz silnik spala olej (tzn. zmniejsza się jego poziom i trzeba go dolewać), to lepiej użyć oleju niskopopiołowego, aby chronić katalizator/GPF itp. przed powstającymi popiołami. Jeśli nasz silnik nie spala oleju, to nie powstają popioły i nie mamy przed czym chronić nawet katalizatora i wtedy znacznie lepiej używać oleju wysokopopiołowego, który jest lepszy dla silnika.

/Oleje niskopopiołowe (LowSAPS) i średniopopiołowe (midSAPS) to oleje klasy C (wg. ACEA), oleje wysokopopiołowe to klasa A./

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 19-09-2019, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
@fox: Z jedną poprawką - każdy silnik trochę oleju spala, choćby przez konstrukcję odmy, która ładuje mglę olejową w dolot.

Nie jestem pewien jak "popiołowość" wpływa na osadzanie się nagaru na zaworach, ale to nie powinno być problemem w 1.6, gdzie nie ma bezpośredniego wtrysku.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 19-09-2019, 13:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
wawax pisze:
Z jedną poprawką - każdy silnik trochę oleju spala, choćby przez konstrukcję odmy, która ładuje mglę olejową w dolot.


Tak, z tym, że w przypadku silnika 1,6 Vitary na przestrzeni 15 tys. km (od wymiany do wymiany) ewentualny ubytek nie jest widoczny "gołym okiem".
Silnik ten nie ma turbiny, nie ma bezpośredniego wtrysku, nie jest wysilony. Nie ma żadnych przesłanek, aby "męczyć" go olejem niskopopiołowym.
W silnikach bardziej wysilonych, z turbiną, bezpośrednim wtryskiem, ubytki oleju mogą być znaczące i wtedy w zależności jak są duże, można zdecydować jaki olej zastosować, tj. wysokopopiołowy, średniopopiołowy, czy niskopopiołowy.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 19-09-2019, 14:07 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Cytat z poradnika intercars.pl -najczęściej popełniane błędy przy doborze oleju.
"Ważną cechą, na która powinniśmy zwracać uwagę przy wyborze oleju jest niskopopiołowość. Cecha ta mówi o olejach
wykonanych w technologii niskopopiołowej /Low SAPS/ lub technologiach wysokopopiołowych /High SAPS/. Oleje Low SAPS
są dedykowane do pojazdów posiadających silnik diesla z filtrem cząstek stałych oraz do silników benzynowych
z katalizatorem TWC.
Umożliwiają znaczne obniżenie tempa wypełniania filtrów i wydajniejszą pracę katalizatorów, co wydłuża czas ich eksploatacji.
Warto podkreślić, iż "konsekwencją" stosowania olejów niskopopiołowych Low SAPS jest wyższa czystość ukłdu wydechowego,
co w żaden sposób nie może zaszkodzić pojazdom, które nie zostały wyposażone w filtry cząstek stałych, czy katalizatory
trójfunkcyjne TWC. Dlatego, jeśli nie wiemy, jaki olej pod względem popiołowości zastosować, wówczas wybierzmy olej
niskopopiołowy."
Coś mi się wydaje, że ta opinia jest odmienna od Kolegi fox.
A swoją drogą, jaki katalizator ma Vitara APK 1.6 z 2015 r ?


Na górę
Post: 19-09-2019, 18:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Cytuj:
Dlatego, jeśli nie wiemy, jaki olej pod względem popiołowości zastosować, wówczas wybierzmy olej niskopopiołowy


Ja bym nie powiedział, że to jest odmienne. To raczej mówi: jak nie wiesz czy masz DPF to lej C3.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 20-09-2019, 18:05 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Z tego co wyczytałem w internecie, Suzuki Vitara APK 1.6 z 2015 r. posiada trójdrożny katalizator TWC. Dalej nie wiem czy posiada
również filtr GPF. Może Koledzy bardziej biegli w tym temacie, poinformują jak wygląda sprawa ew. zastosowania w Vitarze filtra GPF.
Być może ten filtr nie jest w tym samochodzie stosowany i układ oczyszczania spalin ogranicza się do katalizatora TWC.


Na górę
Post: 20-09-2019, 21:23 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Nie ma gpf

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 23-09-2019, 19:00 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 692
A do silnika 1.4 lepszy nisko czy wysokopopiołowy?


Na górę
Post: 25-09-2019, 20:36 
Offline

Rejestracja: 09-02-2019, 22:26
Posty: 47
Piszecie o oleju 5W30. Mnie w serwisie zalali 5W40 i cały czas się zastanawiam, czy nie jest to związane z klekotem silnika, który u mnie cały czas był / jest słyszalny na zimnym silniku (pisałem o tym w wątku o usterkach). Ciekawe, czy olejem o wyższej lepkości letniej chcieli w jakiś sposób to zatuszować? ...


Na górę
Post: 25-09-2019, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Zatuszować na zimnym mógłbyś pierwszym parametrem, a nie drugim. Wtedy wlaliby raczej 10W40. Ale to i tak by nie pomogło. :-)
Dziwne, że leją 5W40, bo jak czytam na forum, to w większości ASO leją 5W30.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 08-10-2019, 20:06 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Mi zalali do 1.4 Shella 5w30 helix ultra prof. AG, dobrze, że spojrzałem bo zamówiłbym zwykłego ultra.


Na górę
Post: 08-10-2019, 22:35 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 692
Tak przy okazji, zastanawiam się dlaczego ASO nie mogą lać oleju z małych 4/5 litrowych pojemników otwieranych na oczach klienta. Niektóre małe zakłady tak robią. A ASO z beczki i tak do końca nie wiadomo co leją.


Na górę
Post: 09-10-2019, 06:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Shell Professional jest tylko w litrowych albo w beczkach. W 4-5 litrowych jest Shell Ultra.
Beczki im się bardziej opłacają przy takim zużyciu, bo są odbierane i nie trzeba ich utylizować jak jednorazowe opakowania. Poza tym można do nich zlać używany olej (oczywiście po opróżnieniu). Same zalety.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 09-10-2019, 11:17 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 310
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
@wawax jest 4 i 5 L litrowy ultra pro, zastanawiałem się czy nie zamówić przez Allegro


Na górę
Post: 09-10-2019, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1569
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
O, to ciekawe, bo niedawno próbowałem sprowadzić przez sklep z olejami i dostałem taką informację jak napisałem. A zwykle wiedzą co mówią. Dopytam ich jeszcze.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-03-2020, 18:51 
Offline

Rejestracja: 04-08-2019, 19:02
Posty: 62
Suzuki: vitara 1.4 2wd eleg.
ale do 1.4 chyba wystarczy 4 litry oleju


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 715 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1629 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]