Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 10:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-09-2023, 10:53 
Offline

Rejestracja: 24-11-2016, 09:09
Posty: 11
Witam.Przekrecam kluczykiem silnik ani drgnie ,pala sie kontrolki .Przez noc gralo radio ,czy wyjecie akumulatora
do ladowania zresetuje ustawienia?Vitara 2021


Na górę
Post: 20-09-2023, 11:30 
Offline

Rejestracja: 24-11-2016, 09:09
Posty: 11
Ps.Czy opalal ktos z was przy pomocy innego samochodu Vitrae mild?


Na górę
Post: 20-09-2023, 15:22 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1574
Suzuki: Vitara
Kombinujesz sprawdź napięcie akumulatora, jeśli jest niskie to go naladuj. Tak tylko zapytam przy odpalaniu trzymasz sprzęgło wciśnięte?

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-09-2023, 15:26 
Offline

Rejestracja: 24-11-2016, 09:09
Posty: 11
Wcisniety przeciez... prostownikiem automatycznym bez wyjmowania ?


Na górę
Post: 20-09-2023, 16:44 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 230
j.w. zmierz napięcie i ewentualnie doładuj po prostu na aucie z odkręconymi klemami.
jak potem odpalasz, to wyłącz światła, radio, klimę, wciśnij sprzęgło i może ruszy.


Na górę
Post: 20-09-2023, 19:01 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 144
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
KrzywyB pisze:
Witam.Przekrecam kluczykiem silnik ani drgnie ,pala sie kontrolki .Przez noc gralo radio ,czy wyjecie akumulatora
do ladowania zresetuje ustawienia?Vitara 2021

Jak to grało radio ? Po wyjęciu kluczyka radio gaśnie , a jak masz kluczyk przekręcony to po otwarciu drzwi piszczy? Masz jakiś moduł co to odcina ? W Premium z automatu wyłącza radio

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 20-09-2023, 19:33 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
KrzywyB pisze:
Witam.Przekrecam kluczykiem silnik ani drgnie ,pala sie kontrolki.Czy wyjęcie akumulatora zresetuje ustawienia?Vitara 2021


Ale rozrusznik reaguje w ogóle, czy nic? :?: U mnie w ub. tygodniu wyglądało to tak, że przy napięciu 10,15V kontrolki się zapalały, ale rozrusznik wykonał pół obrotu i wszystko gasło.

Wyjęcie aku u mnie zresetowało prognozowany zasięg, liczniki dzienne A i B oraz ustawiło na MAX podświetlenie zegarów dzienne i nocne. Tyle.

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 20-09-2023, 19:37 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
KrzywyB pisze:
prostownikiem automatycznym bez wyjmowania ?


Jeśli taką ładowarkę masz, to bez wyjmowania i odpinania klem. Przecież podczas jazdy alternator też ładuje napięciem ~14,4V a nikt klem nie odpina :] Jak masz tryb motocyklowy, to go ustaw: wtedy ładowanie jest z max prądem 0,8A - potrwa dłużej, ale jest lepsze dla aku.

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 20-09-2023, 20:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 494
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
A na przyszłość dobra rada .Trzeba kupić powerbank z funkcją rozruchu auta.Naprawdę działa.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 20-09-2023, 23:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
Potwierdzam, przerabiałem w praktyce.


Na górę
Post: 21-09-2023, 07:22 
Offline

Rejestracja: 17-03-2022, 07:36
Posty: 94
Suzuki: Vitara II 1,6
Jeśli masz ładowarkę mikroprocesorową to zapewne ładowanie nie przekracza napięcia 14,4V - 14,8V jest to bezpieczne napięcie więc możesz ładować bez odpinania klem. Można zostawić na noc bez nadzoru.

Prostownik tradycyjny oparty na transformatorze może osiągnąć ponad 17V co jest niebezpieczne.
Można przerobić prostownik tradycyjny i dołożyć kilka elementów (regulator do prostownika) i mieć ograniczenie napięcia i regulację prądu.

Jeśli ktoś jest zainteresowany w jaki sposób przerobić prostownik tradycyjny to proszę pisać.

_________________
Suzuki Vitara II LY (2016r.), 1.6 4WD AllGrip


Na górę
Post: 21-09-2023, 11:19 
Offline

Rejestracja: 24-11-2016, 09:09
Posty: 11
Odpalilo po 8h ladowania.Radio gralo bo kluczyki w stacyjce taki zakrecony dzien byl.
Jakby stal pod chmurka to kluczyki w kieszeni bylyby.Dzieki za porady milego dnia.


Na górę
Post: 22-09-2023, 08:48 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Rafael22, a taki prostownik?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 22-09-2023, 10:32 
Offline

Rejestracja: 17-03-2022, 07:36
Posty: 94
Suzuki: Vitara II 1,6
Przerabiałem taki prostownik tylko kosztem napięć 6V, 18V i 24V odłączyłem je. (Ciężko ogarnąć wszystkie aku)
Dołożyłem prosty układ tyrystorowy i jest do wyboru max napięcie na akumulatorze 13,8V, 14,4V, 14,8V , 15,8V (możliwość zmiany wartości potencjometrem)
Układ nie wyłącza prostownika i nie czaka aż napięcie na akumulatorze spadnie np do 12,9V tylko ładuje cały czas, przerwa w ładowaniu trwa ułamki sekund, dzięki temu napięcie jest można powiedzieć stabilizowane na akumulatorze a prąd powoli z czasem maleje. Stabilizator lm317 steruje bramką tyrystora.

Do tego dodałem układ przed odwrotnym podłączeniem lub zwarciem klem. prostownik nie zacznie ładować jeśli nie ma poprawnie podłączonego akumulatora.

Można też zrobić osobną przystawkę do prostownika, jeśli ktoś nie chce ingerować w prostownik.
Należy pamiętać o radiatorze dla tyrystora i ewentualnie wentylatorze.

Aby układ działał nie może być przed nim żadnego kondensatora!


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzuki Vitara II LY (2016r.), 1.6 4WD AllGrip


Na górę
Post: 22-09-2023, 12:00 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Rozumiem że przekaźnik i buzer to zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora, co myślisz o tym KIT AVT2715.
Dzięki :piwo:

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 22-09-2023, 14:09 
Offline

Rejestracja: 17-03-2022, 07:36
Posty: 94
Suzuki: Vitara II 1,6
zydon pisze:
Rozumiem że przekaźnik i buzer to zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora, co myślisz o tym KIT AVT2715.
Dzięki :piwo:

Tak dokładnie, co do KITa to go nie miałem ale widziałem film z zasady działania i w zasadzie działa podobnie
tu masz film jak Tomek dołożył przełącznik i potencjometry aby mieć kilka zakresów napięciowych https://www.youtube.com/watch?v=74ucGzt8WBE

_________________
Suzuki Vitara II LY (2016r.), 1.6 4WD AllGrip


Na górę
Post: 23-09-2023, 06:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1579
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kit kosztuje 60zł plus czas poświęcony na montaż, plus obudowa itp. Łatwo o błąd i uszkodzenie. Ładując bez odpinania klem można stracić dużo więcej. Podstawowy przyzwoity prostownik kosztuje poniżej 200zł, jest mały, zgrabny i sterowany mikroprocesorem, bez pajęczyn z kabli. Za kilka złotych więcej można kupić już przyzwoity prostownik z zabezpieczeniami. Nie wiem czy gra jest warta świeczki.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 23-09-2023, 08:06 
Offline

Rejestracja: 17-03-2022, 07:36
Posty: 94
Suzuki: Vitara II 1,6
A kto powiedział, że to ma być pajęczyna? Możesz zrobić układ na płytce uniwersalnej lub Wytrawić płytkę. Możesz wyżucic stary prostownik i kupić ładowarkę za 200zl której w razie czego nie naprawisz , Twoja wola. Ja robię prostowniki dla siebie i znajomych od podstaw , wytrawiam płytki i robię regulatory bardziej skomplikowane ale skuteczne. To co przedstawiłem to najprostsza wersja z możliwych. Dla prostownika 10A cena przeróbki to ze 20zl .

_________________
Suzuki Vitara II LY (2016r.), 1.6 4WD AllGrip


Na górę
Post: 27-09-2023, 14:00 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Zdecydowałem się i zmontowałem AVT2715, zbudowałem do w/w prostownika -działa super. końcowe napięcie ładowania ustawione na 14,5 V, funkcję regulacji prądu pełnią istniejące przełączniki w prostowniku. Dorobię jeszcze układ zabezpieczenia przed przypadkowym wzrostem napięcia który odłączy ładowanie przy 14,8 V. Co do w/w ładowarek mikroprocesorowych są dobre ale proces ładowania trwa dość długo a to w awaryjnych sytuacjach lipa.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]