Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 20-11-2015, 17:00 
Offline

Rejestracja: 20-11-2015, 16:35
Posty: 8
Bardzo proszę o opinie na temat układu kierowniczego.


Odbyłem jazdę testową i jestem w lekkim szoku!!!
Tak "skokowego wspomagania kierownicy" jeszcze w samochodzie nie widziałem.
Podczas jazdy po autostradzie jest problem z minimalną korektą toru jazdy ponieważ kierownica działa skokowo.
Ten problem był już opisany na forum Suzuki SX4 S-Cross :

printview.php?t=12116&start=150

Cytuje:

"W każdym razie u mnie występuje w pewnym stopniu ten problem z jazda na wprost, ze trzeba częściej niż w poprzednich samochodach korygować tor jazdy. Ale gwóźdź problemu to jest to, co opisuje recenzent w teście autocentrum (miedzy 6:50 min a 8:22 min).
https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk

W skrócie, chodzi o opór kierowniczy przy próbach mikro korekt kierunku jazdy, takiego drobnego, nieznacznego przekręcania kierownicy o 1-5 stopni. Przy normalnie działającym wspomaganiu kierownica ma chodzić płynnie, bez zwracania na siebie uwagi, a tu trzeba ją każdorazowo wyprowadzać na siłę z punktu bezwładności."

Jestem Bardzo zainteresowany kupnem tego samochodu ale pozytywne wrażenia z jazdy testowej psuje zachowanie układu kierowniczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2015, 08:28 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
mako12, też tak miałem w s-crossie - pomogła zmiana oprogramowania. Aż dziwne, że serwisy nie robią tego tak same z siebie, tylko trzeba wołac.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2015, 16:39 
Offline

Rejestracja: 20-11-2015, 16:35
Posty: 8
MS, w którym serwisie zmienili Ci oprogramowanie do sterownika?
Czy zmiana oprogramowania rozwiązała problem w 100%, czy jest tylko poprawa?


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2015, 17:33 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Dołączam sie do pytania mako12. Gdzie czynią takie cuda. U mnie też jest taka przypadłość. Opór kierownicy przy jeździe na wprost. Irytujące zjawisko.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2015, 19:11 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
mako12, Zielona Góra -dla mnie temat rozwiązany.(przypominam , że w s-crossie -choć pewnie są identyczne)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2015, 19:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Dlaczego tego nie mam (s-cross)? To jest pytanie. Niektóre egzemplarze nie mają, niektórzy nie czują???

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2015, 22:05 
Offline

Rejestracja: 20-11-2015, 16:35
Posty: 8
tarant2, to dziwne działanie kierownicy jest silnie odczuwalne przy jeździe na wprost z dużą szybkością (autostrada). Przy poruszaniu się w mieście wcale się tego nie czuje.
Jadąc autostradą często trzeba dokonywać bardzo małej korekty toru jazdy a kierownica nie daje się przekręcić o mały kąt ponieważ jakaś siła przekręca koło kierownicy o większy kąt i trzeba się z tą kierownicą "siłować". Jest to przy dłuższej jeździe na wprost bardzo męczące.
Ja przekręcam koło kierownicy o 1 stopień a kierownica na siłę przekręca się o jakieś 5 stopni i się na tym miejscu zatrzymuje i trudno ją wyrwać z tego położenia. Jest to ciągła walka.
Jest to dość trudne do opisania. Jestem przekonany, że jeśli to zjawisko występuje nie można tego nie zauważyć. Jeśli w serwisie mają nowe oprogramowanie to może samochody wyprodukowane wcześniej mają stare oprogramowanie i problem jest, a w nowych już tego problemu nie ma.


Ostatnio zmieniony 22-11-2015, 20:14 przez mako12, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 22-11-2015, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Ależ mogę to sobie wyobrazić. Swoim jechałem najszybciej 176 km/h wg GPS , a generalnie autostradami i drogami szybkiego ruchu łącznie ze 3 tysiące kilometrów. Pamiętając recenzje i wpisy usiłowałem doszukać się tego zjawiska (jestem dość upierdliwy i czepiam się różnych nieprawidłowości). I nic. Działał ten układ kierowniczy podobnie jak we wszystkich autach, które dotąd prowadziłem. Pomijając Fiaty 126P z zatartymi zwrotnicami :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-11-2015, 13:15 
Offline

Rejestracja: 20-08-2015, 20:24
Posty: 78
Sprawdzałem dzisiaj działanie wspomagania w żony c3 i tam działa normalnie tzn. Korekty toru jazdy nie wymagają użycia siły, zarówno jadąc 50 czy 80 km/h.
Umawiam się jutro z serwisem i stawiam auto do poprawy. Mam nadzieję, że problem rozwiążą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2015, 13:32 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
To w Vitarze tez układu wspomagania nie dopracowali? Pięknie!


Po całej tej hecy ze wspomaganiem w S-Crossie mój respekt dla marki Suzuki spadł na b. niski poziom. Mamy potrójny ciąg przewinień:

1) firma wypuszcza ewidentnie niedopracowany produkt, i to w tak newralgicznym punkcie jak układ kierowniczy, który jest podstawą i bezpieczeństwa, i komfortu, i ogólnej przyjemności (lub w tym wypadku raczej jej braku) z jazdy.

2) pomimo sygnałów, i to wcale nie pojedynczych, o stwierdzanych nieprawidłowościach krajowy importer nabiera wody w usta i udaje Greka. Żadnej oficjalnej informacji, żadnej akcji przywoławczej, udajemy ze problemu nie ma, kto kupił feralny egzemplarz niech się z tym problemem buja. Dla nas on nie istnieje.

3) serwis najpierw stwierdza, ze rzeczywiście jest pewien problem ze wspomaganiem, potem każe czekać na "poprawiony software". Mija czas i nic. Gdy się dzwoni po kilku tygodniach z przypomnieniem, wielkie zdziwienie, że o co chodzi, ze przecież w S-Crossie układ kierowniczy, cytuje, "no chodzi tak jakoś ciężko" (!). A w ogóle to jest sztuczny problem, nikt go w zasadzie nie zgłasza, i tak naprawdę to elektryczne wspomaganie tak właśnie działa (ciężko), i tak jest bezpieczniej, więc co tu się czepiać. Szkoda, ze dyktafonu nie miałem ze sobą.

Podsumowując, firma o wieloletniej tradycji i japońskim rodowodzie nie potrafi poradzić sobie z podstawowym podzespołem, jakim jest prawidłowe wspomaganie układu kierowniczego. A świat odjeżdża, inni potrafili dopracować elektryczny układ wspomagania tak, ze działa płynnie i niewyczuwalnie. Koreański konkurent (Hyundai) dla przykładu w nowym Tusconie oferuje już przełącznik trybu charakterystyki wspomagania. A tu mamy mydlenie oczu i ściemniactwo.

Jeżeli ktoś ma zamiar kupić S-Crossa lub, jak się okazuje także Vitare, to moja rada, niech naprawdę sprawdzi jak mu w konkretnym egzemplarzu działa układ wspomagania.

Dla mnie osobiście jego działanie sprawia, że powtórnej decyzji o zakupie S-Crossa z pewnością bym nie podjął, mimo ze poza tym feralnym wspomaganiem nie widzę w tym pojeździe póki co żadnych wad. Ale jest jedna, która jest wystarczająco dolegliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2015, 16:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
tarant2 pisze:
Pamiętając recenzje i wpisy usiłowałem doszukać się tego zjawiska. I nic.
To jak u mnie. Widać mieliśmy szczęście.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2015, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Zbliżone do "patentu" Suzuki opracowanie Kia w modelu Sportage ;) Od ok. 22 minuty:
https://www.youtube.com/watch?v=9C-oe9AVF-M


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2015, 20:47 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jarl pisze:
Dla mnie osobiście jego działanie sprawia, że powtórnej decyzji o zakupie S-Crossa z pewnością bym nie podjął, mimo ze poza tym feralnym wspomaganiem nie widzę w tym pojeździe póki co żadnych wad. Ale jest jedna, która jest wystarczająco dolegliwa.
przeczytałeś co napisałem wcześniej ? Ta wada jest do usunięcia !10 minut w serwisie i po kłopocie, jak to się ma np do pasków rozrządu w TSI VW :roll: jeżeli to jedyna wada która widzisz , po prostu ją usuń i ciesz się jazdą :))


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2015, 21:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
(...) jeżeli to jedyna wada która widzisz , po prostu ją usuń i ciesz się jazdą :))

+1


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2015, 22:41 
Offline

Rejestracja: 20-11-2015, 16:35
Posty: 8
MS pisze:
Jarl pisze:
Dla mnie osobiście jego działanie sprawia, że powtórnej decyzji o zakupie S-Crossa z pewnością bym nie podjął, mimo ze poza tym feralnym wspomaganiem nie widzę w tym pojeździe póki co żadnych wad. Ale jest jedna, która jest wystarczająco dolegliwa.
przeczytałeś co napisałem wcześniej ? Ta wada jest do usunięcia !10 minut w serwisie i po kłopocie, jak to się ma np do pasków rozrządu w TSI VW :roll: jeżeli to jedyna wada która widzisz , po prostu ją usuń i ciesz się jazdą :))


Pozostaje tylko pytanie dlaczego kolejne samochody opuszczają linie produkcyjną z wadą?
Dlaczego oprogramowanie ma być aktualizowane w serwisie a nie na produkcji?
Nie każdy czyta listy dyskusyjne.
Nie każdy serwis chce robić aktualizację.
Czy Suzuki nie zależy na pełnym zadowolenie klienta?


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2015, 06:19 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
mako12, nikt nie ma pewności, kiedy jego auto zostało wyprodukowane, a cieszyć się należy, że jednak -może nie do końca oficjalnie i wszyscy- próbują ten problem naprawić.
Podałem serwis który to robi i nie wierzę ,że tylko tam można to naprawić. Jest problem zgłaszać do SMP - kiepskie serwisy należy piętnować :zly:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2015, 12:10 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Taki problem występuje też u mnie i nie od razu można było to wyczuć - ja poczułem to na rękach dopiero po 6-godzinnej trasie. Na początku pomyślałem sobie, że ten typ tak ma po prostu i trzeba się przyzwyczaić, ale miło usłyszeć, że można to naprawić software-owo.

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2015, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Dealer z Gliwic mi dziś powiedział, że faktycznie SCross też miał czasem ten defekt i trzeba było wgrać aktualizację softa aby usterkę naprawić. W związku z tym, że w Suzi też się to pojawia jak piszecie z trzeba podjechać do serwisu aby sprawdzili czy jest aktualne oprogramowanie wspomagania. Jeśli nie to system im to pokaże i wgra aktualke. To powinno pomóc. Użytkownikom z tym problemem zalecam zatem wizytę w serwisie i wspomnienie o sposobie rozwiązania problemu bo część może być mniej świa :zakrecony: doma niż użytkownicy. W końcu od ASO nie oczekujemy cudów :zakrecony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2015, 20:05 
Offline

Rejestracja: 20-11-2015, 16:35
Posty: 8
MS pisze:
mako12, nikt nie ma pewności, kiedy jego auto zostało wyprodukowane, a cieszyć się należy, że jednak -może nie do końca oficjalnie i wszyscy- próbują ten problem naprawić.
Podałem serwis który to robi i nie wierzę ,że tylko tam można to naprawić. Jest problem zgłaszać do SMP - kiepskie serwisy należy piętnować :zly:



Problem dotyczy też Suzkuki SX4 S-Cross.

Jeden z testów: http://www.flota.com.pl/testy/1127/suzu ... zenia.html

W teście autor pisze cytuje:
" Minusy Suzuki to zbyt niski dach i dość ciężko działający układ kierowniczy"


Sprzedaż Suzuki SX4 S-Cross ruszyła w Polsce jesienią 2013 r. Suzuki miało dużo czasu na usunięcie problemu. Jakim cudem ten sam problem pojawił się w nowej Vitarze?
Teraz mamy koniec 2015! i nadal nowe samochody mają ten sam problem.
Auto które testowałem to Vitara 2015 Allgrip z przebiegiem 1000 km nowe z ostatniej produkcji.

Ostatnio testowałem kilka samochodów ze szczególnym uwzględnieniem układu kierowniczego. Moja osobista ocena układu kierowniczego w tych autach:

Skoda Yeti: 6+ (poezja !!!)
Kia Venga: 5
Mitsubishi ASX: 4
Suzuki Vitara II: 2


Po testach mój numer jeden (tak ogólnie) to nowe SUZUKI Vitara!! Czekam tylko na
na precyzyjny układ kierowniczy. Dealer u którego wykonałem jazdę testową nie widzi problemu! Twierdzi, że ten typ tak ma!!!!!. I tu jest problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2015, 20:33 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
mako12 pisze:
Sprzedaż Suzuki SX4 S-Cross ruszyła w Polsce jesienią 2013 r. Suzuki miało dużo czasu na usunięcie problemu. Jakim cudem ten sam problem pojawił się w nowej Vitarze?


Mam wrażenie, że to nie tyle usterka, co sposób na poprawienie stabilności przy szybkiej jeździe na wprost. A software to nie tyle update, co możliwość wyłączenia lub zmiany tego ustawienia.

Crossovery mają wysoko środek ciężkości i nagła zmiana kierunku przy dużej prędkości nie jest za fajna (testowałem). Może to sposób Suzuki, by zwiększyć bezpieczeństwo.

Inna sprawa to taka, że crossovery nie jeżdżą prosto (Fiat Panda jeździ bardziej prosto niż Vitara czy Qashqai) tylko jakby pływają i "wymagają" znacznie większej ilości korekt, co przy dużym oporze nie jest zbyt komfortowe.
Słowo wymagają napisałem w cudzysłowie, ponieważ po dłuższej jeździe i trochę bolących rękach uczę się pozwalać Vitarze pływać (bo w końcu i tak wraca na swój tor) i mniej korygować.

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2015, 11:27 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
MS pisze:
Jarl pisze:
Dla mnie osobiście jego działanie sprawia, że powtórnej decyzji o zakupie S-Crossa z pewnością bym nie podjął, mimo ze poza tym feralnym wspomaganiem nie widzę w tym pojeździe póki co żadnych wad. Ale jest jedna, która jest wystarczająco dolegliwa.
przeczytałeś co napisałem wcześniej ? Ta wada jest do usunięcia !10 minut w serwisie i po kłopocie, jak to się ma np do pasków rozrządu w TSI VW :roll: jeżeli to jedyna wada która widzisz , po prostu ją usuń i ciesz się jazdą :))




Niestety nie jestem takim optymistą jak kolega. Byłem w serwisie kilka m-cy temu, po wielkich bólach wgrano ponoć mi nowsze oprogramowanie. Po czym kierownica kręciła się tak samo ciężko jak i przedtem. Pół dnia w plecy, szkoda czasu i nerwów.

Kontakt z serwisem skłonił mnie raczej do sięgnięcia po Kodeks postępowania cywilnego pod kątem pozwu sądowego. Niestety, okazało się ze tu też nie ma dobrych wieści. Pozwany z pewnością zażąda powołania biegłego. A PIMOT, którego specjaliści występują jako biegli sądowi i dostarczają ekspertyz, poinformował mnie ze tolerancja w przepisach jeśli chodzi o siłę wspomagania kierownicy jest na tyle szeroka, ze ta kierownica mogłaby się kręcić nawet z dwukrotnie większym oporem niż teraz, a i tak z punktu widzenia przepisów byłoby OK. Trudno wiec o punkt zaczepienia w sensie prawnym. Producent/importer ma wiec idealne pole do dalszego stosowania swojej postawy: wdepnąłeś gościu w g..., kupiłeś od nas samochód z kierownicą, która obraca się ciężko jak w Jelczu "ogórku", i co nam zrobisz?

Anyway, fakt, ze problemy ze wspomaganiem pojawiły się także w Vitarze, jak czytam, na swój sposób mnie ucieszył. Oczywiście, nie na zasadzie radości z czyichś kłopotów. Przeciwnie, Vitara, sądząc po statystykach sprzedaży i reklamie, ma dla dochodów Suzuki i udziałów w rynku kluczowe znaczenie. Jest wiec bardziej prawdopodobne, że nie będą mogli sobie pozwolić na lekceważenie tej sprawy tak jak w przypadku S-Crossa, i wreszcie skutecznie rozwiążą tak dokuczliwy problem.

Chociaż być może jest to moje pobożne życzenie. Z ciekawości odbyłem u jednego z dilerów jakieś 3 tygodnie temu jazdę próbną S-Crossem. Model 2015, chyba miał niewiele ponad 4 tys. km przejechane. Kierownica obracała się tak samo ciężko jak w moim.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2015, 12:54 
Offline

Rejestracja: 09-03-2015, 22:24
Posty: 95
Lokalizacja: wb
Jarl, w którym serwisie byłeś?

_________________
S-Cross 2WD Pb Premium


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2015, 19:14 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Jarl, nie poddawaj się - masz gwarancję spróbuj w innym serwisie (może w pierwszym , się im zdawało że COŚ zrobili). W instrukcji jest napisane, że luz kierownicy ma wynosić 3 cm -sprawdź to.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2015, 20:45 
Offline

Rejestracja: 20-11-2015, 16:35
Posty: 8
MS pisze:
Jarl, nie poddawaj się - masz gwarancję spróbuj w innym serwisie (może w pierwszym , się im zdawało że COŚ zrobili). W instrukcji jest napisane, że luz kierownicy ma wynosić 3 cm -sprawdź to.



Luz kierownicy podany w instrukcji ma wynosić od 0 do 3 cm. Jest to luz który należy sprawdzić na parkingu i ten luz to jest zupełnie inna sprawa.
Kierowca po pokonaniu tego luzu powinien podczas kręcenia kierownicą czuć niewielki stały jednostajny opór kierownicy a koła powinny podążać za kierownicą.

W testowanym samochodzie kierownica po pokonaniu tego luzu pracuje "skokowo" .
Kierowca wyczuwa narastający opór po przekroczeniu którego kierownica obraca się lekko aż do następnego oporu. powoduje to takie "skoki" oporu na kierownicy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2015, 00:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
A czy sprawdzaliście czy zmiana trybów AllGrip (o ile są) wpływa jakoś na charakterystykę tego nieszczęsnego wspomagania?

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]