Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 11-08-2020, 16:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 933 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 132 33 34 35 3638 Następna
Autor Wiadomość
Post: 29-11-2018, 12:48 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 125
Suzuki: vitara
Latowe mam amelinowe 17", zimowe stalowki 16". Czujniki są do samochodu, nie do felgi. Zasadniczo felgi powinny być przystosowane do czujników i dopasowane do auta. Kupujac felgi, upewnij się, że poza wszystkimi wymiarami (średnica zewnętrzna, średnica otworu, rozstaw otworów na śruby, odsadzenie et, szerokość) są do vitary. Nigdzie nie jest podana nośność czy wytrzymałość poza tym że jest napisane do vitary albo do aygo. Potem sie okazuje, że felga jest za chuda do ciężkiego auta...
Czujniki w sklepie ktory podałem link we wcześniejszym poście. Felgi z oponeo (profeska strona i sprzedawcy). Patrzyłem na allegro, ale wyszło mi że oponeo jest pewniejsze, a różnica w cenie pomijalna.


Na górę
Post: 29-11-2018, 19:07 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
soplowatosc. Podobnie jak Ty opony i felgi 16 kupiłem z oponeo /zimą poprzedniego roku/. Dobierałem wymiary do vitary pomijając nośność czy wytrzymałość. Jeżeli chodzi o ciężar Vitary II z 2017 roku, to przecież to samo co osobówka. To nie jest typowa terenówka.
Ja swoją vitarą jeżdżę tak jak osobówką, a nie w terenie. Myślałem jednak, że do felg stalowych powinny być inne czujniki.


Na górę
Post: 29-11-2018, 21:30 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1820
Suzuki: SuziQuattro
czujniki są czasem do wentyli , a nie do felg ? różnica w wadze,aygo a vitara, to raptem 50 kg na koło, bez przesady.


Na górę
Post: 29-11-2018, 21:45 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Z foto zamieszczonego przez Kolegę "soplowatosc" wynika, że czujnik jest razem z wentylem, albo odwrotnie, wentyl z czujnikiem.


Na górę
Post: 29-11-2018, 23:04 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 125
Suzuki: vitara
Czujnik i wentyl w komplecie. Samo ustrojstwo jest zalane jakąś żywicą, więc jest jednorazowe. Jak sie skończy bateria to kupujesz nowe czujniki. Aczkolwiek na jakiś brytoslkich forach widziałem jak facet to rozdłubał i w środku była zwykła bateria w pastylce. Wymienić baterię i zalać jaką lepigumą i następne 5 lat pojeździć... ;)


Na górę
Post: 29-11-2018, 23:07 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 125
Suzuki: vitara
MS pisze:
czujniki są czasem do wentyli , a nie do felg ? różnica w wadze,aygo a vitara, to raptem 50 kg na koło, bez przesady.
To sie zgadza. Ale jak co się rypnie, to potem prokurator powie, że były felgi od wrotek


Na górę
Post: 30-11-2018, 07:48 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 125
Suzuki: vitara
Ktoś wie jaki jest rozmiar śrub do kół? Chciałem zamówić antyzłodziejskie.....


Na górę
Post: 03-12-2018, 21:07 
Offline

Rejestracja: 11-10-2017, 08:45
Posty: 18
Suzuki: Vitara 1.6
Tak 3 grosze ode mnie, Felgi stalowe 16" z czujnikami od innej Vici, po założeniu nowych opon i zamontowaniu w autku nie wymagały żadnego programowania, brak jakiegokolwiek błędu, wskazania ciśnienia pokazały się po około 1,5 kilometra. Pozdrawiam.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium Galactic Grey Metallic


Na górę
Post: 04-12-2018, 07:48 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
soplowatosc. Proponuję wejść w internecie w katalog akcesoriów do Suzuki Vitara. Tam nie ma wymiarów, ale są kpl. śrub proponowane
do Suzuki. Myślę, że do nabycia w ASO.


Na górę
Post: 04-12-2018, 14:07 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 125
Suzuki: vitara
znalazłem więć zostawię jakby kto szukał
Rodzaj: śruby
Osadzenie: stożek 60°
Średnica i skok gwintu: M12x1,5
Długość robocza gwintu: 22,1 mm


Na górę
Post: 04-12-2018, 17:26 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
spriti. Czyli wychodzi na to, że czujniki fabryczne przełożone ze "starej" Vitary do innych felg np. stalowych i następnie zamontowaniu
tych kół do "nowej" Vitary /chodzi o inny egzemplarz/, same się wgrają bez potrzeby programowania. Więc nie przepłacajmy za programowanie, którego nie potrzeba wykonywać.


Na górę
Post: 04-12-2018, 18:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11456
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
co już zostało tu nie raz napisane, ale trzeba by przejrzeć wątek ;)


Na górę
Post: 04-12-2018, 19:06 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
Jeszcze więcej napisano, że trzeba programować i dodatkowo płacić.


Na górę
Post: 04-12-2018, 20:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11456
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Każdy znajdzie coś dla siebie :D


Na górę
Post: 16-02-2019, 09:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-08-2017, 06:09
Posty: 112
Lokalizacja: Gliwice
Suzuki: Vitara '17
Qwde biczuje się z wyborem letnich opon, po sprzedaniu całorocznych. Mogę kupić nowe z demontażu Michelinki Primacy 3, w cenie np nowych ze sklepu Dębic Presto UHP2. Co mnie zastanawia, bo to że Micheliny to klasa premium, ale czy primacy 3, konstrukcyjnie chyba z 2012, dalej są takie super?


Na górę
Post: 09-05-2019, 16:13 
Offline

Rejestracja: 28-07-2018, 09:09
Posty: 44
Suzuki: vitara 2
Problem z TMPS - koła fabryczne.
Po zamianie z zimowych na letnie wszystko było ok. Po kilkudziesieciu dniach pokazuje niskie cisnienie na 4 kołach.
było ok 2.1 bar. Napompowane 2.3 i dalej pokazuje sie niskie cisnienia -207-212kpa
Napompowane 2.6 bar. pokazuje na wyswietlaczu w aucie 210-219 kpa. i komunikat o niskim cisnieniu.
Nie mogę wejsc w tryb ustawiania TPMS

_________________
M16A


Na górę
Post: 09-05-2019, 17:32 
Offline

Rejestracja: 11-10-2017, 08:45
Posty: 18
Suzuki: Vitara 1.6
Zapewne przełączyłeś na jazdę eco dopompuj przód ponad 2,8 tył ponad 2,6 i zniknie komunikat potem przestawisz np na comfort

_________________
Suzuki Vitara 1.6 2WD Premium Galactic Grey Metallic


Na górę
Post: 10-05-2019, 21:42 
Offline

Rejestracja: 22-05-2018, 13:14
Posty: 38
Suzuki: vitara 18 MT 1.6 2WD
gwiazdor pisze:
Napompowane 2.6 bar. pokazuje na wyswietlaczu w aucie 210-219 kpa. i komunikat o niskim cisnieniu.
Nie mogę wejsc w tryb ustawiania TPMS


tak jak kolega pisze - najpierw trzeba dobić do 2,9, przejechać kawałek, zmienić tryb na comfort, spuścić do ulubionego poziomu, upierdliwe ale tak jest


Na górę
Post: 26-07-2019, 18:41 
Offline

Rejestracja: 25-07-2019, 07:16
Posty: 18
fox pisze:
Kolega piomic ma akurat w temacie azotu rację. W przypadku azotu ciśnienie zmienia się wraz z temperaturą bardzo podobnie jak w przypadku powietrza.

str. 38 (8), rys. 9:
http://dlibra.utp.edu.pl/Content/1041/Kotyk_Troszynski.pdf

Przepraszam za drobną forumową archeologię, ale... WOW. Wszedłem tu żeby zobaczyć czy ktoś pisze coś o oponach całorocznych, a tu taka perełka - analiza czy azot rozszerza się inaczej pod wpływem temperatury niż powietrze w oponach :D Ten artykuł to jakaś jawna kpina, albo faktycznie nauka poczyniła niebywałe postępy na wstecznym odkąd ukończyłem studia ;)

Odsyłam do równania pV=nRT. Owszem, dotyczy gazów doskonałych, ale błagam... Różnica w rozszerzalności cieplnej obu gazów będzie marginalnie pomijalna, a na pewno dla kierowcy :D Azot i tlen to niemal identyczne gazy pod względem cząsteczkowym. W praktyce można przyjąć że różnica między powietrzem a czystym azotem to 21% składu mieszaniny. I teraz spójrzmy na ten fantastyczny artykuł, gdzie w ogóle nikt nie zawraca sobie głowy takimi głupotami jak teoria, po co skoro można coś zmierzyć i napisać powieść science-fiction :d zmiana temperatury o 25C to zmiana ciśnienia o 0,084/0,074 MPa powietrze/azot. Zastąpienie 21% tlenu niemal identycznym azotem powoduje spadek różnicy ciśnienia o 12%. Uwierzyłbym w 0,012%. Grubo. Naprawdę grubo. Chylę czoła przed geniuszem autorów tego tekstu i jego recenzentom :D A tak na poważnie, to taka różnica mogła być spowodowana tylko wadliwym układem pomiarowym i/lub metodologią. Taki wynik jest po prostu fizycznie niemożliwy. Azot i tlen w takich warunkach można traktować jako gazy idealne, a wtedy dla obu stosujecie powyższe równanie i wtedy jeśli zmiennym parametrem jest tylko temperatura, to zmiana ciśnienia MUSI być taka sama dla obu.

Przepraszam za odbieganie od tematu ;)

W takim razie żeby było coś w temacie - czy przy zakupie nowej vitary słyszał ktoś o wynegocjowaniu z dilerem zastosowania opon całorocznych zamiast fabrycznie sezonowych? No bo... czemu nie użyć od razu całorocznych i mieć cały temat wymian z pupy na lata? Czego nie rozumiem?


Na górę
Post: 26-07-2019, 19:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 251
to_nic pisze:
Azot i tlen w takich warunkach można traktować jako gazy idealne, a wtedy dla obu stosujecie powyższe równanie i wtedy jeśli zmiennym parametrem jest tylko temperatura, to zmiana ciśnienia MUSI być taka sama dla obu.


Tutaj zmienia się nie tylko temperatura, ale również w małym stopniu objętość. Opona nie jest bryłą sztywną i V nie jest const.
Tak, czy inaczej nie warto pompować kół azotem :)


to_nic pisze:
czy przy zakupie nowej vitary słyszał ktoś o wynegocjowaniu z dilerem zastosowania opon całorocznych zamiast fabrycznie sezonowych? No bo... czemu nie użyć od razu całorocznych i mieć cały temat wymian z pupy na lata? Czego nie rozumiem?


Mogą Ci założyć wielosezonowe, przy czym fabryczne letnie, które zdejmą dostaniesz i będziesz musiał je sprzedać we własnym zakresie. Nie zostawiają sobie zdjętych opon, gdyż nie mogą ich później sprzedać ze względu na to, że nie mają możliwości wystawienia na nie faktury.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 27-07-2019, 11:48 
Offline

Rejestracja: 25-07-2019, 07:16
Posty: 18
Dzięki!

V się zmienia w tym samym stopniu dla obu gazów bo żeby takie badanie miało jakikolwiek sens trzeba dodać tę samą ilość gazu. Jeśli dodajesz tę samą ilość gazu do tego samego balonika, to balonik będzie miał identyczną objętość, stąd można przyjąć V za constant, tzn dla obu gazów w tej samej temperaturze objętość jest ta sama. Co właśnie przeczy logice tego badania. Ta sama ilość gazu to ta sama ilość moli, n w równaniu, czyli ta sama ilość cząsteczek. 1 mol gazu doskonałego to 22,4 dm3 objętości w tzw warunkach normalnych, zawsze. Gazy nie mają żadnych wiązań między cząsteczkami, dlatego zajmują tę samą objętość, a już na pewno gazy tak zbliżone jak tlen i azot. Oczywiście oni chcieli w tym artykule dowieść, że V nie jest constant, ale to po prostu nie ma sensu w świetle teorii, która sprawdza się od jakiś dwóch stuleci ;) Ale fajnie że to tu znalazłem, bo mogłem sobie poprzypominać wiedzę dawno zapomnianą ;)


Na górę
Post: 27-07-2019, 12:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 251
Oni jednak zakładają na początku nie taką samą ilość gazu, tylko takie samo ciśnienie. Z ciekawości, jaki masz dobry sposób na to, aby do opony wtłoczyć dokładnie tyle samo cząsteczek gazu? ;)

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 27-07-2019, 21:56 
Offline

Rejestracja: 25-07-2019, 07:16
Posty: 18
Ale takie samo ciśnienie przy stałej temperaturze to taka sama ilość gazu wg przytoczonego równania Clapeyrona! :) pV=nRT. Jeśli p jest stałe to znaczy że siła działająca na oponę jest stała, więc V musi być stałe. T stałe z założenia badania, R stałe bo to stała. Jeżeli zatem pV jest stałe, i RT jest stałe, to n też musi być stałe, żeby obie strony równania były równe. Całe to ćwiczenie po prostu nie ma sensu, bo to równanie jest wystarczającym dowodem, a nie słyszałem żeby zostało obalone ;) Jeszcze raz, dotyczy gazów doskonałych w warunkach normalnych, ale odchylenia rzeczywistych gazów tak podobnych jak azot i tlen będą skrajnie małe i ich wyłapanie na przy tak małej zmianie temperatury będzie możliwe (jeśli w ogóle będzie możliwe) tylko przy bardzo precyzyjnej i skomplikowanej aparaturze pomiarowej i dozującej.

Dokładnie tyle samo cząstek to tak na prawdę się nie da, bo wszelkie urządzenia mają błędy pomiaru które po prostu uniemożliwiają precyzję co do cząsteczki. I w sumie własnie przez te błędy absolutna precyzja okazuje się zupełnie zbędna, bo wszystko jakoś działa mimo jej braku ;)


Na górę
Post: 04-08-2019, 15:17 
Offline

Rejestracja: 22-05-2018, 13:14
Posty: 38
Suzuki: vitara 18 MT 1.6 2WD
to_nic pisze:
No bo... czemu nie użyć od razu całorocznych i mieć cały temat wymian z pupy na lata? Czego nie rozumiem?


całoroczne zawsze będą nieco gorsze niż letnie i zimowe w obu skrajnych temperaturach - przy normalnej jeździe nie będzie to bardzo istotne, ale jeżeli ktoś bierze vitare z napędem 4x4 i zależy mu na tym żeby to wykorzystać to uniwersalne opony niekoniecznie muszą się sprawdzić

żeby nie było - mam całoroczne w yarisce i nie powiem żeby w znaczący sposób odbiegały od zimówek czy letnich średniej klasy więc większość ludzi powinna być zadowolona

p.s. oczywiście wyważenie kółek co kilkanaście miesięcy tak czy inaczej dalej dobrze byłoby robić


Na górę
Post: 11-08-2019, 23:23 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 125
Suzuki: vitara
Szczerze, to przy ostatnich zimach, gdy temperatura rzadko spada ponizej zera, a jak już jest -5 to ludziska panikujoo, opony całoroczne mają jak najbardziej sens. All grip przydaje się nie tylko przy mrozieni śniegu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 933 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 132 33 34 35 3638 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl