Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 05:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-09-2015, 07:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
http://auto.suzuki.de/offentliche-bilde ... 280_02.jpg
EDIT: zdjęcie przeniesione w link, bo po zmianie silnika forum zajmuje 1,5 22-calowego ekranu :sciana:

Wymiary i dane techniczne

Długość x szerokość x wysokość: 4175 x 1775 x 1610 mm
Prześwit: 185 mm
Masa własna: 1210 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1730 kg
Pojemność bagażnika: 375 l
Koła: 215/55/R17

Silnik: K14C (DITC) 1373 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką, EURO 6
Stopień sprężania: 9,9:1
Moc: 103 kW (140 KM) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min
Przekładnia: 6-biegowa ręczna (6MT) lub automatyczna (6AT)
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
Zużycie paliwa (w trasie - miasto - średnie): 5,0 - 6,3 - 5,4 l/100 km (6MT)
Emisja CO2: 121-128 g/km

Wyposażenie (rynek niemiecki): jak Comfort+ (=XLED) plus dodatki stylizacyjne Vitara S


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 07:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na razie brak danych o kolorach, ale w Niemczech S dostępna jest w ograniczonej liczbie kolorów - nie ma tych "damskich" ;) (turkus, pomarańcza).

I ceny od dzisiaj już oficjalnie na stronach SMP:
http://www.suzuki.pl/auto/Vitara_cennik.html

85,900 PLN za 2WD i 10 tys. więcej za AllGrip :szok:


Ostatnio zmieniony 18-09-2015, 07:15 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 07:15 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
VITARA S

2WD (napęd na oś przednią)
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 M/T S 85 900 zł
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 2WD 6 A/T S 92 900 zł

ALLGRIP (4WD)
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 M/T S 95 900 zł
1.4 BOOSTERJET ENG A-Stop 4WD 6 A/T S 102 900 zł


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 07:16 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
Wyposażenie Vitary S:

Wyposażenie XLED oraz dodatkowo (zamiennie):

NADWOZIE

Nowy kształt osłony chłodnicy (grill)
Satynowy kolor pokrywy lusterek zewnętrznych
17” felgi aluminiowe lakierowane w kolorze czarnym
Reflektory LED (dla świateł mijania) z czerwonym wykończeniem

WNĘTRZE

Wykończenie paneli deski rozdzielczej nowym wzorem (tzw. „hairline”)
Czerwone pierścienie wlotów wentylacyjnych na desce rozdzielczej
Czerwone wykończenie zestawu wskaźników
Sportowe koło kierownicy (wzór Swift Sport) z czerwonym ściegiem ozdobnym
Czerwony ścieg ozdobny tapicerki oraz mieszka drążka zmiany biegów
Aluminiowe nakładki pedałów (dla wersji 6MT)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 07:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Te srebrne satynowe lusterka niezależnie od wersji kolorystycznej to dość dziwny pomysł - po co na co? :|

No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika (czytaj - trzeba zdać się na łaskę dealera).


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 07:29 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
a jakieś niusy z Frankfurtu na temat S-Crossa 2016? jakiś lifting..?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 07:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nic. Spodziewam się raczej na wiosnę (Genewa?).


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 12:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kompletnie nie rozumiem polityki Suzuki...
Wprowadzają nowy silnik, który jest dostępny tylko z jedną wersją wyposażenia, i to najdroższą. Byłem zdecydowany na 1.4 Turbo przy założeniu, że będzie to dopłata do wersji Premium. A tu trzeba jeszcze 10 tys. zł więcej na XLED+S z mnóstwem rzeczy nie potrzebnych przeciętnemu Kowalskiemu (bo czy to nie przypadkiem wersja Premium jest najczęściej wybierana??)
Mało tego, najdroższa wersja, a najmniej kolorów do wyboru...
Kto tam siedzi w marketingu Suzuki?? :zly: :zly: :zly:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 13:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie chcą ich sprzedawać, może :|
Może na Polskę zapowiedzieli, że będzie 30 sztuk na rok, więc cena ma zachęcić do kupowania tych tańszych?

Trudno to ogarnąć.

Trzeba by jeszcze porównać z cenami konkurencji (Mokka 1.4 Turbo, Fiat 500X 1.4 Multiair).


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 14:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
No i skandal, że nawet w wersji z automatem za ponad 100 tys. nie ma podłokietnika

Stanowisko Suzuki:
"Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie".

No cóż... Ja pozostawiam bez komentarza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 15:24 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
DS pisze:
Stanowisko Suzuki:
"Podłokietnik to wygoda i powinien mieć go każdy fotel, ale domowy. W jeździe po mieście jest dla większości kierowców* irytujący (obsługa ręcznego), w odchylony uderza się łokciem przy zmianie biegu, a jeżeli mowa o samochodach, które mogą sobie poradzić na trudniejszym terenie, przy dynamicznej jeździe, podłokietnik przeszkadza. Oczywiście, istnieje też sporo argumentów za wygodą, ale wynik tej dyskusji przechylił się u nas w wiadome rozwiązanie".


Dobre. Żart roku?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 17:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? :D :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 17:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche pisze:
I dlatego ma go S-Cross a nawet będzie miało to nowe Baleno? :D :D
Tak właśnie odpowiedziałem i...:
"Opinie są podzielone. Warto dodać: brakuje nam opinii klientów w Polsce, temat był badany nieco głębiej w innym europejskim kraju".


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2015, 18:24 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać ;).


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 07:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
krzymo pisze:
Czyli co, jedna ręka na podłokietniku centralnym, druga na podłokietniku w drzwiach a kierownica w zębach? Nie wiem, po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać ;).


Całkiem dobrze powiedziane, podłokietnik rozleniwia i pewnie e jakimś stopniu opóźnia reakcję. Łapki na kierownicę :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 07:55 
Offline

Rejestracja: 24-05-2015, 11:48
Posty: 4
Vitara za 85-95 tys PLN to nieporozumienie. Jestem zdecydowana na Viatrę Premium 1.6, 4X4, mogę rozważyć 1.4 ale nie za taką cenę, w ogóle nie ma o czym mówić. Nie sądzę też, by był to model, który pójdzie jak ciepłe bułeczki - chyba, że wyprzedażach rocznika jak zejdą z ceną


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 08:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
krzymo pisze:
Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać
Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.

Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł.
Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 17:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
DS pisze:
krzymo pisze:
Nie wiem po co wam te podłokietniki. Trzymać kółko, jak na kursie uczyli i nie narzekać
Nie wiem po co nam też wspomagania kierownicy, centralne zamki, piloty, radia i 16 zaworów. No po co, przecież bez tego też jest dobrze, nie narzekać.

Rozmawiamy o aucie za ponad 100 tys. zł.
Proponuje potrzymać łapki przez kilka godzin na kierownicy i wtedy pogadamy.


No porównywać przydatność .np. wspomagania do podłokietnika to mała przesada.
Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze) aby nie tracić czujności i nie skracać czasu reakcji. Z racji wysokiej pozycji za kierownicą widzialem dobrze innych na drodze i tych którzy w samochodzie prawie, że leżą a kierownicę trzymają palcem wskazującym ręki opartej o boczek bo druga odpoczywa sobie właśnie na podłokietniku lub przy 140tu operuje multimediami. Dzięki takim profesjonalistom swoje koło zaciskałem jeszcze mocniej. Prowadzimy pocisk, który w razie nieuwagi zabija bardziej niż niejedna broń więc trzymajmy go mocno.
Sory za mój wywód, ale tak mam, że do odpoczynku zamiast samochodu wolę łóżko.

Pozdrawiam bezpiecznych kierowców :]

P.S. Przepraszam, że zboczyłem z tematu 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 17:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć.
Podobnie Ci z tyłu.

Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach).

Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy.

VITARARAFAŁA pisze:
Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze)
Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.

Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie.
Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna.
A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
DS pisze:
A bierzesz pod uwagę, że w samochodzie może być jeszcze pasażer? Też ma łokieć.
Podobnie Ci z tyłu.

Spędzam w samochodzie około dwóch godzin dziennie - nie kwestionuję potrzeby trzymania kierownicy dwoma rękami, wręcz przeciwnie, są sytuacje, kiedy to niezbędne, ale jest również mnóstwo sytuacji, kiedy można pozwolić ręce na odpoczynek. Co więcej - podczas częstej zmiany biegów łokieć oparty o podłokietnik ułatwia te czynności (np. stanie w korkach).

Wychodząc z Twoich założeń, należałoby zlikwidować podłokietnik na drzwiach, zakazać np. tempomatów, te to dopiero mogą spowodować utratę czujności. Idąc krok dalej - zakaz manualnych skrzyń biegów, żeby nie zdejmować łapek z kierownicy.

VITARARAFAŁA pisze:
Jeździłem kiedyś jako kierowca na trasie Polska- Niemcy i po kilku czy kilkunastu godzinach tym bardziej nie korzystałem z podłokietnika( choć takowy był w Sprinterze)
Potrzymaj ręce te kilka-kilkanaście godzin na kierownicy w Vitarze. W sprinterze, jak i w większości busów, pozycja za kierownicą jest zupełnie inna, niż w osobówce, nie trzeba podnosić rąk tak wysoko.

Do sedna - dyskusja nie dotyczy wad/zalet podłokietników, tylko tego, czy auto za ponad 100 tys. zł powinno mieć to w standardzie.
Vitara nie ma, ani z przodu, ani z tyłu, a wg mnie powinna.
A to, czy ktoś będzie kładł na nim łokcie czy nie - co kto lubi.[/quote

I znowu jak wcześniej porównanie podłokietnika do zupełnie różnych elementów, ale żeby już się nie kłócić odpuszczam temat. To nasza indywidualna sprawa co jest nam przydatne.
Faktem jest, że S-ka ładna, ale czy warta aż takiej dopłaty i wskoczenia w pułap właśnie ponad setki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2015, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Przy tak wysokiej cenie Vitara turbo z czasem podzieli losy S-crossa w dieslu czyli zniknie z polskiej oferty.
Większość ludzi potrafi liczyć i nie zapłaci (licząc z metalikiem i ubezp) 90 tys zł za Vitarę 2WD czy 100 tys zł za Vitarę 4WD czyli za segment B.
Tak samo jak nie dopłacali 18 tys zł do Scrossa diesla.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-09-2015, 10:52 
Offline

Rejestracja: 04-08-2015, 14:03
Posty: 39
ponieważ miałem życzliwego dilera ... to mam ten podłokietnik hehe i powiem tak nie wyobrażam sobie żeby go nie było... stojąc w korkach czy na długiej trasie na autostradzie jest niezbędny, że nie wspomnę o łokciu żony :]
natomiast rzeczywiście przy pełnym wysunięciu, oraz odsuniętym do tyłu fotelu jest kłopot ze zwalnianiem ręcznego, ale wtedy żaden problem przesunąć go do tyłu...,

a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-09-2015, 11:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12229
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cob pisze:
to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....

Jakbyś rzucił okiem na pierwszy post w tym temacie (18/09/2015), to powinna tam być ;) 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 08:25 
Offline

Rejestracja: 04-08-2015, 14:03
Posty: 39
patrzyłem patrzyłem że jest +130 kg tyle że nie wypatrzyłem czy masa jest dla 4x4 czy 2WD a to kolejne 100KG i czy AT czy MT (pewnie +20kg)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Cob pisze:
a wracając to 1.4 to ktoś wie jaka będzie masa ? bo jeśli +150-200 kg to chyba gra nie warta ....

Przyśpieszenie All Grip 0-100 km/h zależnie od wersji: 9,5 - 10,2


Ostatnio zmieniony 22-09-2015, 09:04 przez DS, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]