Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 09:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 13-12-2015, 15:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Jestem ciekawy porównania osiągów Vitary S 140KM - Mazda Cx3 150KM.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2015, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Avalanche pisze:
O :)
Gdzie go mają?
Można wziąć na jazdę testową?


W Poznaniu w AutoClub maja juz testowke ze 2 tygodnie.
Czerwona.
Jezdzi sie bardzo fajnie. O wiele lepiej niz 1.6. Ciszej w srodku i dynamika w koncu jest ok .


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2015, 08:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Hmm.... .
Nie. Jednak nie będę sobie robić smaka ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2015, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
A no i najwazniejsze. Zmiany w wygladzie. Inny grill, male smaczki w stylu lamelek itp [cenzura].
Generalnie auto wyglada o klase lepiej i jezdzi o klase lepiej.

W zasadzie jedyne co moze byc atutem wersji 1.6 to mozliwosc zalozenia LPG. Wszystko inne na korzysc BoosterJeta 1.4T.

A no i cena oczywiscie ;)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2015, 18:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Bandit1 pisze:
Jestem ciekawy porównania osiągów Vitary S 140KM - Mazda Cx3 150KM.

Takoż, zwłaszcza że przymierzam się do wymiany za rok dzielnego SX4 na jakiś nowy samochodzik tego segmentu.
Niestety zamarzył mi się automat (drugie auto rozpieściło) i 4x4, co w przypadku Vitary 1.6 oznacza osiągnięcie ceny 86k PLN, razem z dwukolorowym lakierem 89k. To zaledwie 2k PLN mniej niż CX3 w wersji 4wd, skymotion, 150hp, automat. Nie jeździłem żadnym z tych dwóch, ale nowe Mazdy wnętrze mają kapitalne i podobające mi się o wiele bardziej niż to co na razie widziałem w Suzuki. A osiągi Vitary 1.6 4wd z automatem są niedopuszczalne (13s do setki), więc patrzę z ciekawością na Vitarę S. Tylko ten pakiet wyposażenia i cena wywindowana do stówy...


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2015, 19:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Średnie spalanie Mazdy pewnie co najmniej gdzieś między 7 a 8 litrów.
Już wersja ze słabszym silnikiem spala jakieś 6,5 średnio, a 8-9 w mieście.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2015, 19:32 
Offline

Rejestracja: 09-10-2015, 21:13
Posty: 35
Jak euro pójdzie jeszcze do góry to większość dilerów podniesie ceny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2015, 22:00 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
Zibulec pisze:
Jak euro pójdzie jeszcze do góry to większość dilerów podniesie ceny.


aż tak źle z mazdą nie jest: http://autokult.pl/26797,hyundai-i30-tu ... lanie-cena


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2015, 22:17 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Avalanche pisze:
Średnie spalanie Mazdy pewnie co najmniej gdzieś między 7 a 8 litrów.
Już wersja ze słabszym silnikiem spala jakieś 6,5 średnio, a 8-9 w mieście.

jechałem manualem 150KM 4x4, bez problemu w mieście poniżej 7l przy odrobinie chęci okolice 6, a jazda duuuuużo lepsza niż naszymi. Różnica pomiędzy 150 a 120 KM tylko na autostradzie przy większych szybkościach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2015, 08:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
esiak pisze:


To wygląda na jakąś reklamę :?
Sprawdziłem właśnie Autocentrum. Tam są tylko 4 raporty spalania, ale i tak w jednym mamy średnie 7,3, a minimalne 6,5, a w drugim 7,3 i 6,8 (wersja 150 KM ze start/stopem) - czyli obydwa porównywalne.
Gdzie tu poniżej 6 l w mieście :roll:

Na spiritmonitor.de jest tylo 6 wpisów dla 2.0 150 KM i średnie wychodzi 7,5 l/100 km, więc tu też kompletnie nie tak jak w artykule Autokultu :|

Przykład jednego:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/711758.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2015, 18:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przyśpieszenie 1.4 Turbo AT All Grip:
https://www.youtube.com/watch?v=ivCijf1Ii8U

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2015, 18:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Wesołych Świąt dla wszystkich forumowiczów :mikolaj:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-12-2015, 19:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-09-2015, 21:38
Posty: 71
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Dzięki i na wzajem. :mikolaj:


Na górę
Post: 20-01-2016, 15:54 
Offline

Rejestracja: 17-12-2015, 13:37
Posty: 39
Przetestowałem Vitarę 1.4 Turbo i polecam z czystym sumieniem każdemu - wrażenia z jazdy kapitalne. Osiągi, dźwięk silnika - nie da się porównać z 1.6.


Na górę
Post: 20-01-2016, 18:52 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Tylko ta dopłata trochę powala. Mam nadzieję, że jak będzie ten silnik popularniejszy to się ogarną z ceną trochę.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 23-01-2016, 12:01 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Ja po jeździe próbnej miałem podobne wrażenia do blackjack, w końcu po kilkunastu dniach dumania podjąłem decyzję i zamówiłem S 4WD. Z tym, że stwierdziłem, że skoro przepłacam to przynajmniej poszaleję i wezmę w automacie. Odbiór next week - postaram się podzielić wrażeniami.
PS. Nad kupnem auta dumałem ponad rok - był na tapecie SX4 S-cross (odpadł przez silnik), Kadjar (skrzyp-skrzyp & diesel), Qashqai (diesel) i parę innych.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 27-01-2016, 14:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
szulik pisze:
Ja po jeździe próbnej miałem podobne wrażenia do blackjack, w końcu po kilkunastu dniach dumania podjąłem decyzję i zamówiłem S 4WD. Z tym, że stwierdziłem, że skoro przepłacam to przynajmniej poszaleję i wezmę w automacie. Odbiór next week

No to masz farta, w moim przypadku odbiór w maju...
Czekamy na opis wrażeń, szczególnie tych spod dystrybutora...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 27-01-2016, 21:16 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Dzisiaj odebrałem auto, a że miałem ze 150km (połowa to autostrada i droga ekspresowa, druga połowa to trochę miasta i krajówka) to jakieś pierwsze, bardzo wstępne odczucia są.
Na razie przywykam do automatu. Widzę potężną różnicę między trybem Auto (mógłby się spokojnie nazywać Eco jak w innych autach, choć użyta przez Suzuki nomenklatura bardziej mi pasuje), a Sport. Podczas jazdy próbnej w manualu ta różnica nie była aż tak odczuwalna bo dochodziła kwestia operowania biegami. Wrzucenie na Sport to redukcja i bardzo czuły pedał gazu, a na auto trzeba trochę przycisnąć by się ruszyła vitara do przodu (tak na oko z 20% mniej)

Na Auto biegi zmieniane są bardzo szybko, mam na myśli nie czas samej zmiany (ten też jest niezły i w większości przypadków w manualu nie robiłbym tego szybciej) ale dobieranie przełożeń. Podczas delikatnej jazdy po mieście 140tyś (ronda, światła, max 50, bez korków) nie zrywając się na startach miałem wrażenie, że przy 50km/h jadę już na 5 lub 6. W sumie w automacie ciężko się dowiedzieć na jakim biegu się jedzie o ile nie liczysz od dołu. Świetną opcją jest możliwość chwilowego przełączenia na manual bez zmiany dźwigni. W trybie D można wciskając łopatkę zredukować bieg (lub w drugą stronę) i lepiej przygotować się np. do manewru wyprzedzania, a po chwili jak elektronika wyczuje, że nic dalej nie kombinujesz to wraca do pełnej automatyki.

Silnik turbo jest najbardziej słyszalny podczas jazdy z prędkością ok 100-120km/h gdy turbo działa a szum powietrza jest jeszcze niezbyt uciążliwy. Trzeba przywyknąć. Nie jest to nieprzyjemne ale zwróciło moją uwagę, coś jakby wibracje. No ale podczas pierwszej jazdy wsłuchiwałem się we wszystko.

Spalanie. W zasadzie pisanie czegokolwiek po przejechaniu 150km nie ma większego sensu ale obserwowałem wskaźnik średniego zużycia cały czas, zwłaszcza przy bardziej raptownych manewrach. Na całej trasie pokazało mi 6.1 ale większość trasy obchodziłem się łagodnie z pedałem gazu, choć spróbowałem też oczywiście przez parę km dynamicznej jazdy rozpędzajac się i zwalniając w zakresach 110-145km/h - A było to w pierwszej części trasy więc większy wpływ na ówczesną średnią - spalanie wzrastało do 6.3. Dla waszej informacji: mam 4WD, auto bez przebiegu więc teoretycznie spalanie na samym początku powinno być największe. W bagażniku były 4 koła (alufelga+opony) więc tak jakbym jechał w 2 osoby. Opony zimowe na stalowych felgach 16" 215x60.
Nie wiem o ile komputer okłamuje, kreska na wskaźniku paliwa spadła tylko o jedna podziałkę. Wyliczanie pozostałego zasięgu na baku pozostawia wiele do życzenia - może się jeszcze uczy (przynajmniej na początku wiele do życzenia, ciągle przelicza - w hyundaiu i30 mogłem na nim polegać jak na Zawiszy i nigdy się nie mylił płynnie zmieniając wskazania wraz z długotrwałą zmianą stylu jazdy).
Wydaje m się, że automat w mieście pozwoli przy delikatnym ruszaniu (ale nawet w korkach) przyoszczędzić vs. manual, ale przy cięższej nodze na pewno będzie bardziej paliwożerny.
Mam nadzieję, że w Krakowie nie przekroczę 8l, na autostradowej obwodnicy Krakowa nie powinno być więcej niż 6.5 (prędkości 110-120, więcej w godzinach szczytu i tak mało gdzie się da) ale w trasie na mniej niż 6l nie liczę choć czytałem, że goście robią spokojnie poniżej 6l średnią (z udziałem miasta) ale chyba w 2WD i manualu.

Postaram się napisać bardziej konkretnie o spalaniu po jakimś miesiącu.

Największe rozczarowanie jak do tej pory - brak podłokietnika, ubzdurało mi się, że w S jest podłokietnik (sugestia filmem z testu). Zauważyłem to dopiero w połowie trasy jak się trochę przyzwyczaiłem do jazdy.
Największe pozytywne zaskoczenie: widoczność. Wymiata. Nic dodać.

Na plus też nawigacja, po wypowiedziach na forach spodziewałem się totalnej padaki a mapy są aktualne (np. A4 do Rzeszowa i dalej), ulice w małych wioskach oznaczone. Mapy są Here, które lubię. Z języków, które znam pozostaje angielski i rosyjski, choć w tym drugim wypadku nie ma sensu bo domyślnie włącza się cyrylica do wpisywania adresów i trzeba przestawiać układ klawiatury na łaciński)

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 27-01-2016, 22:28 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ten automat,to jest klasyczny, hydrauliczny, czy bezstopniowy. Bo różne dane z różnych źródeł mam.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-01-2016, 22:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie wiem.

"The new transmission has a wide gear ratio range to permit precise driver control which also helps provide quick response at low vehicle speeds (for instance, when pulling away from standstill or driving on an incline). The wide ratios also help the engine to run at lower rpm when cruising too. The transmission has an expanded lockup range to promote good acceleration, high fuel economy, and overall quietness. Additionally, a manual mode is incorporated to enable the driver to change up or down the gearbox using shift paddles behind the steering wheel."


Na górę
Post: 27-01-2016, 22:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
macioo pisze:
Ten automat,to jest klasyczny, hydrauliczny, czy bezstopniowy. Bo różne dane z różnych źródeł mam.

Hydrauliczny, 6 biegowy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 28-01-2016, 10:54 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
szulik pisze:
Dzisiaj odebrałem auto, a że miałem ze 150km (połowa to autostrada i droga ekspresowa, druga połowa to trochę miasta i krajówka) to jakieś pierwsze, bardzo wstępne odczucia są.
Na razie przywykam do automatu. Widzę potężną różnicę między trybem Auto (mógłby się spokojnie nazywać Eco jak w innych autach, choć użyta przez Suzuki nomenklatura bardziej mi pasuje), a Sport. Podczas jazdy próbnej w manualu ta różnica nie była aż tak odczuwalna bo dochodziła kwestia operowania biegami. Wrzucenie na Sport to redukcja i bardzo czuły pedał gazu, a na auto trzeba trochę przycisnąć by się ruszyła vitara do przodu (tak na oko z 20% mniej)

Na Auto biegi zmieniane są bardzo szybko, mam na myśli nie czas samej zmiany (ten też jest niezły i w większości przypadków w manualu nie robiłbym tego szybciej) ale dobieranie przełożeń. Podczas delikatnej jazdy po mieście 140tyś (ronda, światła, max 50, bez korków) nie zrywając się na startach miałem wrażenie, że przy 50km/h jadę już na 5 lub 6. W sumie w automacie ciężko się dowiedzieć na jakim biegu się jedzie o ile nie liczysz od dołu. Świetną opcją jest możliwość chwilowego przełączenia na manual bez zmiany dźwigni. W trybie D można wciskając łopatkę zredukować bieg (lub w drugą stronę) i lepiej przygotować się np. do manewru wyprzedzania, a po chwili jak elektronika wyczuje, że nic dalej nie kombinujesz to wraca do pełnej automatyki.

Silnik turbo jest najbardziej słyszalny podczas jazdy z prędkością ok 100-120km/h gdy turbo działa a szum powietrza jest jeszcze niezbyt uciążliwy. Trzeba przywyknąć. Nie jest to nieprzyjemne ale zwróciło moją uwagę, coś jakby wibracje. No ale podczas pierwszej jazdy wsłuchiwałem się we wszystko.

Spalanie. W zasadzie pisanie czegokolwiek po przejechaniu 150km nie ma większego sensu ale obserwowałem wskaźnik średniego zużycia cały czas, zwłaszcza przy bardziej raptownych manewrach. Na całej trasie pokazało mi 6.1 ale większość trasy obchodziłem się łagodnie z pedałem gazu, choć spróbowałem też oczywiście przez parę km dynamicznej jazdy rozpędzajac się i zwalniając w zakresach 110-145km/h - A było to w pierwszej części trasy więc większy wpływ na ówczesną średnią - spalanie wzrastało do 6.3. Dla waszej informacji: mam 4WD, auto bez przebiegu więc teoretycznie spalanie na samym początku powinno być największe. W bagażniku były 4 koła (alufelga+opony) więc tak jakbym jechał w 2 osoby. Opony zimowe na stalowych felgach 16" 215x60.
Nie wiem o ile komputer okłamuje, kreska na wskaźniku paliwa spadła tylko o jedna podziałkę. Wyliczanie pozostałego zasięgu na baku pozostawia wiele do życzenia - może się jeszcze uczy (przynajmniej na początku wiele do życzenia, ciągle przelicza - w hyundaiu i30 mogłem na nim polegać jak na Zawiszy i nigdy się nie mylił płynnie zmieniając wskazania wraz z długotrwałą zmianą stylu jazdy).
Wydaje m się, że automat w mieście pozwoli przy delikatnym ruszaniu (ale nawet w korkach) przyoszczędzić vs. manual, ale przy cięższej nodze na pewno będzie bardziej paliwożerny.
Mam nadzieję, że w Krakowie nie przekroczę 8l, na autostradowej obwodnicy Krakowa nie powinno być więcej niż 6.5 (prędkości 110-120, więcej w godzinach szczytu i tak mało gdzie się da) ale w trasie na mniej niż 6l nie liczę choć czytałem, że goście robią spokojnie poniżej 6l średnią (z udziałem miasta) ale chyba w 2WD i manualu.

Postaram się napisać bardziej konkretnie o spalaniu po jakimś miesiącu.

Największe rozczarowanie jak do tej pory - brak podłokietnika, ubzdurało mi się, że w S jest podłokietnik (sugestia filmem z testu). Zauważyłem to dopiero w połowie trasy jak się trochę przyzwyczaiłem do jazdy.
Największe pozytywne zaskoczenie: widoczność. Wymiata. Nic dodać.

Na plus też nawigacja, po wypowiedziach na forach spodziewałem się totalnej padaki a mapy są aktualne (np. A4 do Rzeszowa i dalej), ulice w małych wioskach oznaczone. Mapy są Here, które lubię. Z języków, które znam pozostaje angielski i rosyjski, choć w tym drugim wypadku nie ma sensu bo domyślnie włącza się cyrylica do wpisywania adresów i trzeba przestawiać układ klawiatury na łaciński)

To chyba jakieś nowe mapy teraz dali. Most wyje przy 80 km/h?


Na górę
Post: 28-01-2016, 11:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Na mojej jest nawet obwodnica Wąchocka pod którą jeszcze gruntów nie wykupili.


Na górę
Post: 28-01-2016, 19:40 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
macioo pisze:
Ten automat,to jest klasyczny, hydrauliczny, czy bezstopniowy. Bo różne dane z różnych źródeł mam.


Specem nie jestem ale jak dla mnie klasyczny automat to ten oparty o hydraulikę (są różne dodatkowe podrodzaje elektryczno-elektroniczne). W Vitarze mam klasyczny (czyli dla mnie hydrauliczny) automat, nie jest to CVT, ani dwusprzęgłowa skrzynia. Swoją drogą w instrukcji są osobne zapisy dla skrzyni dwusprzęgłowej co sugeruje, że Suzuki będzie taką oferować do Vitary. Albo na innych rynkach oferuje.

mayya pisze:
Most wyje przy 80 km/h?

Nie, to raczej dźwięk sprężarki. Na trybie auto skrzynia w zasadzie umożliwia rozpędzenie się gdzieś do 60-70km/h bez użycia turbo lub jego krótkotrwałą pracą, o ile delikatnie wciskamy pedał gazu. A powyżej turbosprężarka działa już non-stop i to jest dźwięk, a jadąc szybciej szum powietrza go niweluje.

Jeśli chodzi o mapy to póki co sprawdziłem pobieżnie i nie miałem się do czego przyczepić - okoliczne wiochy mają dokładnie narysowane ulice (czego w mapach Googla jeszcze 2 lata temu nie było - dopóki nie narysowałem ich sam), przeliczanie tras przejazdu przez Kraków sensowne, nowe autostrady są. Ale pewnie kwiatki zaczną wychodzić w praniu.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 28-01-2016, 19:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
szulik pisze:
Swoją drogą w instrukcji są osobne zapisy dla skrzyni dwusprzęgłowej co sugeruje, że Suzuki będzie taką oferować do Vitary. Albo na innych rynkach oferuje.

Przekładnia ręczna, dwusprzęgłowa (TCSS) stosowana jest w nowej Vitarze i S-Crossie tylko z silnikiem 1.6 DDiS, więc w wersjach w PL niedostępnych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]