Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 10:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-10-2016, 09:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jazda S-ką na sportowo, szczególnie 04:55 ;)
https://youtu.be/mGKBCM80uEQ?t=3m35s

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-10-2016, 10:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na marginesie, czy tylko S ma sygnalizację hamowania awaryjnego?


Na górę
Post: 21-10-2016, 11:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
IMHO ma to każda Vitara (opis w instrukcji).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-10-2016, 11:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK. Miałem wrażenie, że w instrukcji napisali "w niektórych wersjach".


Na górę
Post: 21-10-2016, 11:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Avalanche, chyba miałeś dobre wrażenie - modele S, XLED oraz Premium (dla ostatniej tylko w wersji All Grip).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-10-2016, 12:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dzięki za rozjaśnienie :)


Na górę
Post: 17-12-2016, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
http://bezpiecznapodroz.org/test-suzuki ... ip-manual/


Na górę
Post: 30-12-2016, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
http://mojafirma.infor.pl/moto/testy-au ... 40-KM.html


Na górę
Post: 30-12-2016, 13:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK, ale jakim cudem nowa Vitara miałaby by być mniejsza od starej?

Wymiary (Vitara II/Vitara I*):
Długość - 4175 mm/4125 mm
Szerokość - 1775 mm/1630 mm
Wysokość - 1610 mm/1700 mm
Rozstaw osi - 2500 mm/2030 mm

*wersja 5d


Na górę
Post: 30-12-2016, 19:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Porównują do Grand Vitary.


Na górę
Post: 31-12-2016, 10:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tylko zapomnieli o tym napisać ;)


Na górę
Post: 31-12-2016, 17:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Bardzo częsty błąd, o ile u człowieka z ulicy nie dziwi to w przypadku "redaktora" dyskwalifikuje.

Edit
tomasz.korniejew@infor.pl - mail autora, trzeba poprosić o sprostowanie, autoodpowiedź zawiera numer telefonu ale może sms sobie daruję.


Na górę
Post: 03-02-2017, 09:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A Pojemność bagażnika Vitary S wg testu ADAC = 340 litrów (35 mniej niż oficjalnie).
Przy załadunku po dach 485 l.
Wymiary poniżej:
Obrazek

Inne wyniki:
Min. promień skrętu/zawracania: 5.6 m
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10.2 s
Elastyczność 60-100 km/h: 5.5 s (III bieg)
Prędkość maks. 200 km/h
Droga hamowania ze 100 km/h: 36.1 m
Średnie spalanie testowe: 6.7 l
Średnie spalanie w mieście/w trasie: 6.6/5.9 l
Zasięg: 700 km
Hałas przy 130 km/h: 71.0 dB(A)


Na górę
Post: 03-02-2017, 09:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Oceniając zdjęcia (oraz film) ADAC odnoszę wrażenie, że bagażnik zmierzyli bez powierzchni pod podłogą, co na oko będzie się zgadzać.
Co do przyśpieszeń i prędkości, to chyba skopiowali dane katalogowe, bo we wszystkich przypadkach (1.6, 1.4, 1.6 DDIS) są dokładnie takie, jak podaje oficjalnie Suzuki.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 26-02-2017, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Zastanawiam się poważnie nad Vitarą S dla żony jako drugie auto w rodzinie - na miasto i w teren. Czy moglibyście proszę podpowiedzieć:

1) Mam pytanko bo po w/w testach zwątpiłem... ale jak dobrze widzę w konfiguratorze mam nadzieję że Vitara S - NIE posiada panoramicznego dachu?
2) Jak jest z płynnością jazdy automatem w gęstym mieście? sprawdza się?
3) Jak jest z łącznością ze smartfonem z tym radyjkiem Boscha...? Działa na tym Android Auto albo da się jakoś puścić z dobrą jakością muzykę przez Spotify czy ostrzeżenia audio z Yanosika np. przez BT? W sumie u ojca jak brał 1.6 Premium to odsprzedaliśmy w serwisie to radyjko i kupiliśmy navi Kenwooda co było dobrym wyborem, ale tu niby navi na pokładzie już jest i nie ma dopłaty "za kartę" więc może...? Ktoś wie czy to może system Android/Windows i da się go "rozbroić", żeby wgrać swoje apki?
4) Jak jest z jakością dźwięku w Vitarze S? Jakoś odczuwalnie lepiej niż a 1.6 Premium będzie?


Na górę
Post: 26-02-2017, 20:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
1) Nie
3) Zobacz temat o MirroLink w dziale audio
4) Jeżeli S ma 6 głośników, to będzie lepiej, bo premium ma 4.


Na górę
Post: 26-02-2017, 22:15 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
1. nie
2. Automat jest super, szczególnie w mieście. Jak dla mnie największa (obok Allgripa) zaleta tego auta. W mieści ana pewno nie zmieniałbym biegów tak często jak automat, a robi to bardzo szybko. Niektórzy narzekają, że po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu w podłogę redukcja jest opóźniona - wówczas pomaga tryb Sport. Ja tego jednak nie odczuwam takiej potrzeby
3. Android Auto nie działa, Mirrorlink to atrapa, same funkcje BT działają spoko, Spotify sterowany z radia, wskazówki głosowe etc.
4. nie mam porównania lecz nie jest to dźwięk najwyższej jakości. W serwisie sami oferowali mi za 1000pln wymianę 4 głośników na markowe + wyciszenia 4 drzwi, więc pewnie zdają sobie sprawę z tej słabości.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 27-02-2017, 09:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
2)Tak jak napisał kolega @szulik, skrzynia jest super, a do tego jest to "prosty" automat, zatem powinien długo posłużyć. Oczywiście nie jest tak szybki jak skrzynie dwusprzęgłowe, ale w mojej ocenie i tak jest szybszy od manuala. Jakieś dwie strony wcześniej jest mój filmik, który pokazuje działanie skrzyni przy wciśnięciu gazu w podłogę przy 60 km/h.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 27-02-2017, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Dziękuję Wam bardzo za konkretne odpowiedzi :ok:

1. Uff... miałem raz takowy, nie chcę tego nigdy więcej.
2. Rozważam AT z przede wszystkim z uwagi na to, że to klasyczny hydrokinetyk - nie powiedziałbym "prosty" - takie są na skróty automatyzowane skrzynie manualne w formie dwusprzęgła nie oferujące ani takiej płynności ani tym bardziej sprawnego wielobiegowego kickdownu czy protezy automatów w postaci jeszcze gorszych wyjących i odbierających przyjemność z jazdy CVT - chwała Suzuki za to, że nie zgłupiało jak Honda czy Toyota czy VAG - dla mnie jak już kupować AT dla komfortu to właśnie tylko hydrokinetyk 8) ; spodziewam się, że to może nie będzie rakietowe 9G z Merca czy ZF8 z BMW/Mini, ale jak piszecie, że jest płynne i kulturalne to właśnie o to mi chodzi - Vitara to w końcu nie sportowe auto, prawda?
3. Jak ma mieć sens to tylko Android Auto, bo MirrorLinka mam teraz w Hondzie w tzw. "Connect" i jest to całkowita atrapa, nic na tym nie działa... na szczęście u mnie sam infotainment jest na Androidzie i wiadomo już jak wgrywać apki, więc mam Yanosika i Spotify oraz CarFi po prostu w stacji i to jest genialne - dlatego wypytuję czy da się podobnie "rozbroić" tego Bosha co tam Suzuki wsadza :]

Załącznik:
zzzzzzzzzzzzazazaz.jpg


4. W Vitarze 1.6 Taty i w obecnym Swifcie żony audio jest... no bo jest... to co tam Suzuki montuje to aż smutne - jak rozumiem w sensie jakości będzie podobnie tylko tweetery wrzucili...? Kiedyś były takie jaja w Avensis I, że jak porównywaliśmy z kolegą moją "biedniejszą" wersję wyposażenia to okazało się... że bez piaszczących budżetowych tweeterów audio brzmiało lepiej :p Ale to raczej jako ciekawostka ;) W każdym razie w audio więcej nie zawsze ma coś wspólnego z lepiej... wolałbym 2 głośniki, ale konkretne :roll:

P.S. Obecnie mam na Swifcie u żony całoroczne na bazie zimowych Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 i jesteśmy nimi zachwyceni - w zimie służą tak jak normalne Ultragripy, w lecie jest większy komfort niż na letnich a nawet w ścianie deszczu przy autostradowych prędkościach radzą sobie świetnie :] Myślałbym o takich samych do Vitarki S, w sumie chyba opony Mud & Snow w teren też chyba lepiej pójdą niż normalne letnie w razie potrzeby, nie? Co o takim pomyśle myślicie? Ktoś z Was ma doświadczenia z wielosezonowymi w Vitarkach / Vitarką w terenie?

Załącznik:
zzzzzzx.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 27-02-2017, 22:03 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Możesz napisać, co cię tak odstrasza od okna dachowego?
Przyznam, że zadziwiłem się tym oświadczenie, bo ja akurat uważam, je za jedną z fajniejszych opcji wyposażenia w moim samochodzie. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 27-02-2017, 22:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Heh jesteś pewien, że chcesz wiedzieć :roll: Jak masz to się nim ciesz :milosc:

Ale skoro pytasz... Miałem panoramiczny dach w mojej poprzedniej Hondzie Civic:

Załącznik:
zzza.jpg


Załącznik:
zzzzzaaaaaa.jpg


Dlaczego jestem na NIE?
1. To droga opcja i w ukryta w pakiecie czy nie, płacimy za nią sporo przy zakupie auta.
2. U mnie ten tak naprawdę gadżet używany był zupełnie sporadycznie - zawyczaj jak wiozłem kogoś nowego to "o, masz otwierany dach"... no masz, otwieram, zamykam. Koniec. Nikt tego poza tym nigdy nie używał. Nawet dzieci kropelkami deszczu się znudziły po 2ch razach.
3. W co bardziej słoneczny dzień jednak raziło w środku (mimo przyciemnionej szyby), a wieczorem mrugające mijane lampy doprowadzały mnie do szału. W lecie zapomniane zasłonięcie roletki = sauna. W dalsze trasy - przeszkadzał odblask dzieciakom od tableta. Może tak: moje auto spędziło 99% swojego życia z tym dachem zasłoniętym...
4. Odczuwalne zwykle 7-10cm mniej miejsca nad głową - w recenzji Vitary się to przewija którejś, że dla dorosłego pasażera z tyłu to kiepskie nawet w tak wysokim aucie
5. Problemy z bagażnikiem dachowym - w moim przypadku obniżało to nośność dachu do zaledwie 35kg oraz wymuszało zakup OEM bagażnika dachowego (zaledwie 1400pln... za same belki) ze specyficznym montażem wkręcanym do dachu - bo niestety były przypadki kiedy aftermarketowy Thule rozszczelnił taki dach... i kaplica - niestety widziałem takie auto w realu w dość karkołomnej naprawie w ASO :szok: W Vitarze widzę jest inna konstrukcja, to może akurat tego problemu nie ma...
6. Kilkadziesiąt dodatkowych kilogramów bardzo niekorzystnie (wysoko) położonych - pogarsza osiągi i psuje rozkład mas = gorsze właściwości jezdne auta; w bardzo sportowo prowadzącym się Civicu różnica między wersjami z i bez panoramy była nawet odczuwalna...
7. Utrudnione generalnie naprawy tej części auta - miałem zarysowaną tą hartowaną szybę od gałęzi w jednym miejscu, żaden detailer ani smart repair nic z tym nie potrafiło zrobić. Wszelkie naprawy powypadkowe z udziałem dachu (stłuczenie, pęknięcie, rozejście się uszczelnień od uderzenia) są bardzo trudne... i nie zawsze ponoć w pełni skuteczne. I oczywiście kosztowne.
8. Dodatkowa rzecz do psucia się jak nie jest regularnie używana - zacinanie się roletki w "UFO" to jeden z nielicznych zdarzających się mankamentów tego auta, mi się na szczęście nie zdarzyła, ale...
9. Wiadomo, o gustach się nie dyskutuje - to moja osobista opinia - ale auta inne niż czarne (czy tam z czarnym dachem ogólnie) z taką opcją wyglądają... no nierewelacyjnie.

Mam też tradycyjny otwierany dach w moim 28-letnim klasyku. I tam jest to o tyle fajne, że daje łatwiej przeżyć bez klimy i oddaje klimat tamtych lat i aut - kiedyś swoisty luksus był, niektórzy starsi koledzy pewnie pamiętają. Niestety, jego mechanizm też już naprawiałem 1x, a elektrykę 2x - są to dość skomplikowane rzeczy wbrew pozorom i mało kto się na tym dobrze zna (z ASO włącznie).

Ale życzę zadowolenia z zakupów i mam nadzieję, że inni mają lepsze doświadczenia z tymi rzeczami - mi po prostu w związku z w/w się jakoś do tej opcji nie śpieszy... :zakrecony:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 01-03-2017, 22:24 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Przyznam, że jestem zaskoczony twoim opisem. Ja latem często jeżdżę z otwartym dachem, szczególnie się przydaje żeby szybko przewietrzyć auto. Roletkę zaciągam sporadycznie jak naprawdę mocno świeci pod niekorzystnym kątem. Dla mnie bardzo fajna sprawa to rozświetlone wnętrze. W obu domowych autach jest szklany dach (w 500tce niestety nieotwieralny). Cóż z opinią jest jak z "d", każdy ma własną. Ja na ten przykład nie widzę nic pociągającego w kabrioletach. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-03-2017, 23:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:51
Posty: 113
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Suzuki: Swift + Vitara
Może źle trafiłem. W każdym modelu może być inaczej, tu pewnie dużo zależy. Zwykle natomiast lubię się skupiać na drodze, zwykle wybieram jak mogę czarną podsufitkę i mam opuszczone zasłony p/słoneczne większość roku :p Może TTTM w sensie kierowcy, a nie auta. Ale w sumie po 3 autach z takim dachem (2x panorama 1x szyber) - to bajer nie dla mnie :] Co do kabrioletów to przy naszej pogodzie małe pole do popisu, uważam podobnie... chociaż w obecnym Mustangu V8 czy starym ale jarym S2000 bez dachu dużo lepsze wrażenia, bo to co wydają z siebie te silniki... ajajaj, zostaje w pamięci do końca życia!

Jak jest z twardością zawieszenia w Sce w stosunku do 1.6? Ponoć jest bardziej "do jazdy" zestrojone, a czy to wpływa jakoś odczuwalnie na komfort i zdolności terenowe auta?


Na górę
Post: 02-03-2017, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2015, 11:56
Posty: 27
Przez opcję "SUN" miałem opóźnienie w realizacji zamówienia (nie wyrobił się dostawca części czy coś)... Jest to mój pierwszy samochód z taką opcją. Straciłem przez to jeden wyjazd w plener, ale teraz nie żałuję wyboru.
Przez cały rok jeżdżę z odsłoniętą roletą. Za każdym razem jak przesiadam się do samochodu ze standardowym dachem od razu mi tego brakuje. Uważam, że bez tego wyposażenia samochód dużo by "stracił". Już nie mogę się doczekać cieplejszych dni aby znowu śmigać z otwartym dachem :D

_________________
Vitara 1.6 4WD MT XLED SUN


Na górę
Post: 12-04-2017, 07:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Test Vitary 1.4 2WD z Brazylii (tam sprzedawanej jako Vitara 4Sport) i wyjątkowo dobre wyniki przyspieszenia, hamowania i elastyczności:
https://br.motor1.com/reviews/141069/te ... ve-emocao/

0-100 km/h - 8.5 s :o


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]